English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155, 156, 157  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.02.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige skribent. Denne saken er faktisk veldig enkel. RBK kommer selvsagt til å respektere kontrakten og betale han den lønna han har krav på. Derimot er han ikke kontraktsberettiget til å være førstevalg, og om Hareide sier andre spillere står foran han i køen, så får han enten ta opp konkurransen eller finne seg noe annet å gjøre.

Og klubben bør selvsagt ikke betale deler av lønna for at han skal gå til en konkurrerende klubb. Det er ene og alene opp til Helland. Benken og RBK-lønn ut kontraktstiden, eller spilletid og lavere lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 11.02.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Er så deilig å ha Hareide i klubben. Klubben har vært et fristed for bajaser som ønsker å si hva de vil i media i flere år som om de ikke er en del av klubben.

Så lenge vi ikke tjener noe på at Helland forsvinner kan han like gjerne råtne her i stedet for å spille fotball i en annen klubb. Bare for å presisere, jeg er en stor fan av Helland som spiller når han er i form, men han fortjener å få litt pepper og motstemmer når han selv velger å legge lista med uttalelsen om penger.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.02.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så lenge vi ikke tjener noe på at Helland forsvinner kan han like gjerne bidra her i stedet for å spille fotball i en annen klubb.


FTFY
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.02.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

Mesteparten av poenget med å skulle kvitte seg med Helland nå er jo å frigjøre lønnsmidler. Hvis man må ut med en sluttpakke som blir tilsvarende dyr er det jo meningsløst, og vi tar oss neppe råd til å gjøre det utelukkende for å optimalisere dynamikken i troppen med tanke på høytlønnede andrevalg. Vi har jo p.t. både Konradsen og muligens Hovland sittende i den båten.

Så da er det enkelt: tjene maksimalt eller spille maksimalt. Være Ciljan eller være Bogarde.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.02.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

Å betale for å bli kvitt en spiller som er i kulda grunnet andre ting enn nivå eller utlendingskvote er jo tap-tap for oss som klubb og vinn-vinn for de i andre enden, eksempelvis LSK. At vi skal betale for at Helland skal spille hos en konkurrent, eventuelt "konkurrent" - eller egentlig noen andre i det hele tatt, synes jeg er prinsipielt problematisk. Jeg mener at de vi lønner skal spille for oss, om det ikke er helt spesielle grunner til at denne spilleren "må" ut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.02.2021 15:59    Post subject: Reply with quote

Åge formulerte det bra. Helland har gjort dette til en prinsipiell sak ved å åpne den store munnen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 11.02.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Enig, men det er på høy tid at vi har en trener som står opp for klubben og denne satte Helland igang.


Amen!
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 11.02.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å se problemet her. Klubben prøver å hjelpe Helland med å få orden på det fysiske, noe han tolker som at klubben vil ha ham bort fra klubben. Slik jeg ser det er dette noe som burde skjedd for 5 år siden.

Utover det så skal vi selvsagt ikke drive å betale lønna hans for våre konkurrenter. Skal han ha lønn fra RBK så får han være klar til å komme inn og dunke inn et frispark eller lignende de siste 10 minuttene. Bedre at han har den rollen for oss enn for LSK dersom vi betaler for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.02.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Åpenbart. I tillegg er han en kanon ambassadør for klubben som har stor verdi.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 11.02.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Åge formulerte det bra. Helland har gjort dette til en prinsipiell sak ved å åpne den store munnen sin.

To barnehagebarn som krangler... Minner litt om Koteng og Bruttern...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.02.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Mer som en bortskjemt unge som vil skvise de siste kronene ut av far før han flytter ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.02.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Snakker vi om Pål eller Kåre nå?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 11.02.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Tenkte på Pål, men treffer jo forsåvidt ganske spot on på Kåre også. Kanskje de burde gjenforenes.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.02.2021 21:16    Post subject: Reply with quote

Bare å bla opp, det, si.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 12.02.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Ullsokk mener.

https://www.tronderdebatt...-122-17331

Meget høy "WHAT!?"-faktor her til advarsel.

Men det er et avsnitt som egentlig ikke har mye med Pål å gjøre jeg sliter mest med.

Sokken wrote:
For å gjøre situasjonen ekstra vond, er spillerens agent hedersmannen og den tidligere høyrebacken Bjørn Tore Kvarme. Så galt kan det gå når tidligere spillere går inn i den bransjen.


Du må slutte å spise narkotika, Otto! I et debattinnlegg med meget begrenset plass tenker du at DETTE avsnittet har livets rett, og kanskje i tillegg argumenterer for ditt bisarre, gammeldagse og håpløse syn?

Altså... det henger jo ikke sammen i det HELE tatt. Hva i ALLE DAGER er fælt med at Kvarme er agenten til Pål? Utgjør det NOEN SOM HELST forskjell?

At Otto er en syrefyrste har jo vært kjent lenge, men nå er det sånn at han må beskyttes mot seg selv snart.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 12.02.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Syntes det er helt på trynet at folk ikke ser hvor enkelt Pål kunne løst problemet vårt i mål, helt åpenbart at han kunne kjeftet forsvaret godt + venstrefoten hans hadde gitt flott utspark!!

@otto: Noen ganger hadde det vært greit å holde kjeft og la folk tro du er en idiot - fremfor å åpne den og fjerne enhver tvil
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 12.02.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

HAHAHAHAHAHA
Dette er faenmeg det sykeste jeg har lest siden forrige gang Ulseth mente noen ting.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.02.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Men har vi ikke alle savnet en "indre venstre" som kan sette i gang "løperrekka"? Jeg ser for meg at Arne Brustad, Jørgen Juve og Reidar Kvammen ville nikket gjenkjennende til denne tanken - en veritabel Rolf Holmberg på venstre half.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 12.02.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Otto wrote:
og han jobber for dårlig hjemover.


Også Otto wrote:
Samtidig er Åge den som burde sett hva Pål André kunne vært brukt til. Lagets fortsatt åpenbare svake punkt er den sentrale midtbaneplassen. Så lenge unggutten fra Sogndal virker å være utilgjengelig, er det ingen i stallen som har de riktige ferdighetene for å fylle den.


Jeg liker ikke å mistenke folk for å være høye på alt av knark samtidig, men her må noen ha fått i seg alt for mye av alt samtidig.
Han kan jo ikke mene at den desidert dårligste spillern vi har defensivt er den som skal ta det defensive ansvaret på midten. Hva blir det neste. Åge ser ikke hvor god kokken på brakka hadde funka som spiss?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 12.02.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Haha, den linken gjorde dagen min, OrionPax!
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 12.02.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

Det der er sjukt! Hahaha!
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 12.02.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

jeg kunne godt tenke meg å se Helland i Brandhaugrollen - har du to arbeidshester ved siden av så kan Pål kose seg med stikkere, spillvendinger og langskudd.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.02.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok at Brandhaugrollen, der innehaveren kunne stå med hoftefeste og røyke den tiden han ikke hadde ballen, døde ut totalt en gang på første halvdel av nittitallet. Jeg tror jo også at nøkkelen til Rosenborgs suksess til dels lå i at vi utryddet den fra Trøndelag ca. 1991. Selv en ving eller en midtspiss kan jo ikke holde på sånn nå for tiden.

Jeg registrerer jo at noen mener Eddie er blant ligaens defensivt dårligste spillere - jeg lurer på hva de hadde syntes om Pål sentralt i banen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.02.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Helland som sentral midtbane faktisk. Nok et svakt Ullseth-øyeblikk.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 12.02.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror nok at Brandhaugrollen, der innehaveren kunne stå med hoftefeste og røyke den tiden han ikke hadde ballen, døde ut totalt en gang på første halvdel av nittitallet. Jeg tror jo også at nøkkelen til Rosenborgs suksess til dels lå i at vi utryddet den fra Trøndelag ca. 1991. Selv en ving eller en midtspiss kan jo ikke holde på sånn nå for tiden.

Jeg registrerer jo at noen mener Eddie er blant ligaens defensivt dårligste spillere - jeg lurer på hva de hadde syntes om Pål sentralt i banen.


Du har nok rett i det, men likevel - i eliteserien hvor RBK skal dominere så er det litt merkelig at ingen siste års «suksesstrenere» har gjort et forsøk. Det finnes mange lag på kontinentet som tar seg råd til dette, men da snakker vi enten om at laget «alltid» har ball eller at vedkommende har ekstreme offensive ferdigheter. Og der er vel ikke RBK eller Pål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155, 156, 157  Next
Page 154 of 157

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb