English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 04.07.2016 21:48    Post subject: Reply with quote

Eller se på golf.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 04.07.2016 22:52    Post subject: Reply with quote

Hver sin smak. Noen feirer med hjertetegn.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 05.07.2016 08:14    Post subject: Reply with quote

Som et apropos fra nabotråden her; under EM har det vært en befrielse med de rabiate jubelscenene til Italia hver gang de scorer, i skarp kontrast til det koreograferte mølet til mange andre lag, åpenbart innøvd ned til siste hjertefeiring i en eller annen speilsal før mesterskapet. For vår del savner jeg Karadas sånn sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2016 09:18    Post subject: Reply with quote

Å feire på treneren neseblod må sies å være innafor, ja.

Er ikke veldig stor sak med Zekhnini, men jeg må vel for min del innrømme at jeg hadde synes det var noe pussig om en av våre spillere valgte å ikke "dele målet" med fansen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 05.07.2016 09:30    Post subject: Reply with quote

Var det noen som peiste til han under feiringen? Eller var han bare så ekstatisk at blodårene sprakk?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 05.07.2016 09:32    Post subject: Reply with quote

Dockal feiret ikke akkurat så veldig når han scoret mål han, heller. Husker jeg irriterte meg over det, men han tror jeg droppet feiringen fordi han var sur. Han i Odd er kanskje bare litt sær.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2016 11:14    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Var det noen som peiste til han under feiringen? Eller var han bare så ekstatisk at blodårene sprakk?


Trur han fikk en vel aktiv skulder eller lignende over neseryggen. Moro lell!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2016 12:20    Post subject: Reply with quote

Dockal var vel mest sånn etter at han ble potet og benket? Men husker de mindre bejublede målene hans jeg også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 18.07.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Noen som vet noe om denne nye, svært hurtige, vingen til Odd? (Bortsett fra at han kommer fra Pors)
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11717

PostPosted: 18.07.2016 22:53    Post subject: Reply with quote

Er jo tidligere Odd spiller. Var der som junior.

Scoret 12 mål på 23 kamper i 3 div i fjor og i år så har han 6 mål på 14 kamper i 2 div.

Trente med både Start og Odd i fjor sommer/høst. I Start så slo han hurtighetsrekord over 10 og 30 meter. Gjorde det bedre på de enn Asante har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11717

PostPosted: 21.07.2016 15:48    Post subject: Reply with quote

Fagermo føler for å spy ut litt: http://www.vg.no/sport/fo.../23745745/

Molde gjorde jo akkurat det samme i fjor når de spilte 3 runde.

Hadde vel kanskje vært kjekt å hatt frihelg når de skal spille play off istedet, men de tenker vel kanskje på hvor viktig APOEL kampene er? Vinner de mot dem så betyr det fort minst 70-75 mill.


Last edited by Vegard2711 on 21.07.2016 16:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 21.07.2016 15:55    Post subject: Reply with quote

Odd hadde gjort det samme.

I 2012 fikk Odd utsatt kamp mot Vålerenga pga 2 spillere som var på G19 landslaget, og skulle spille Kvallifisering til EM.

Snakk om bredde i stallen Rolling Eyes

Odd - VÃ¥lerenga utsatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.07.2016 16:35    Post subject: Reply with quote

Ser ikke problemstillingen. RBK-ledelsen er ansatt for å fremme RBKs interesser, så det er selvsagt helt kurrant å søke om utsettelse om man mener det vil være fordelaktig i E-cup.

Siden han syter over at de spilte torsdag - søndag, så burde de vel strengt tatt søkt om utsettelse de også om de mener det ville påvirke Glimt-kampen så mye. Det blir i allefall for dumt å syte over fordelsbehandling av RBK om man ikke engang har søkt om utsettelse selv ?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.07.2016 17:44    Post subject: Reply with quote

1. NFF vedtar i demokratiske fora at de skal rette til rette for europa-satsing for klubbene. Blant annet kan man søke om utsettelse av kamper som kommer tett på.
2. Molde benytter seg av søkemuligheter i en kamp i fjor og fikk innvilget utsettelse.

Hvorfor ble vi ikke sure på Molde for det egentlig? Det var jo en konkurrent om serien på vårsesongen i fjor, og det er jo ikke vår favorittklubb akkurat.

Svar: fordi det blir alt for patetisk ref. punkt 1
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 21.07.2016 17:45    Post subject: Reply with quote

Det man kan ta oss på her er at klubben ikke søkte tidligere, ellers bør dette være en slam dunk og utsettelsen innvilget.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11717

PostPosted: 21.07.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

RBK bør vel strengt tatt ikke søke noe tidligere ettersom de jo må finne ut om de går videre.

Kan vel sikkert sende inn en søknad som går på om de går videre eller ikke, men man trenger jo ikke det (og bør ikke trenge det).
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 21.07.2016 23:02    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ærlig talt Dag-Eiliv Fagermo kan holde kjeft en liten stund nå, i alle fall om andre klubber enn sin egen. Det går pokker meg ta ikke en uke uten at han skal slenge om seg med mishagsytringer om andre klubber i TL samtidig som Odd gjør alt riktig.
Men, det er vel en taktikk det også, å spille "mindgames" når forspranget hos RBK rent sportslig er såpass stort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 22.07.2016 00:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er så glad for at vi ikke gikk for den mannen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.07.2016 10:06    Post subject: Reply with quote

Noe så idiotisk som å klage over 'trötta ben' i Bodø, og påstå at det var derfor de tapte, når han sparte nøkkelspillerne på bortebane i Europa for å være klar for bortekampen i Bodø. Sendte han de hvilte spillerne på høyintensiv intervalltrening i mellomtida da, eller? Tror han at alle har glemt den biten, eller har han fortrengt den elendige spillerforvaltningen selv?

Nei Dag Eilev, den varslede tilretteleggingen skjer for å la norske lag være klare for E-cupkamper, ikke for å være klare for seriekamper rundt de slitsomme europa-reisene. En sånn policy er nettopp egnet til å oppmuntre/tvinge lag til å faktisk forsøke å gå videre i E-cup, og bidra til nasjonale rankingpoeng, i stedet for å ryke på hue og ræva ut med juniorlaget fordi det fins en 8% sjanse for å kjempe om TL-gull til høsten.

Glad vi ikke har ham ja. Psykopat.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 28.07.2016 17:21    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Odd og resten av hylekoret hadde tatt i mot beskjeden fra NFF at det var de selv som dummet seg ut rundt kampflyttings-gate i forrige uke. Men neida! Nå melder direktør Håndlykken seg på. Se bare på denne saken her:

Quote:
– Vi har sett at flere andre lag ikke har fått innvilget sine ønsker om å utsette seriekamper for å forberede seg optimalt til europacupspill. Da Tromsø fikk avslag i 2013, så viste NFF til Hødd-saken. Det vitner om at NFF er på tynn is når Rosenborg får utsatt sin kamp mot Viking, sier Odds daglige leder Einar Håndlykken.

Quote:
– Hva tror du er grunnen til at RBK fikk utsatt Viking-kampen?

– Det er et godt spørsmål. Det må du spørre NFF om.

– Føler du at klubbene blir forskjellsbehandlet?

– Det føles slik i denne saken. Vi har ikke noe ønske om å fremstå som sutrete, men vi synes det er spesielt at det plutselig er en ny praksis her som bare Rosenborg visste om.


Neida, ikke noe ønske om å fremstå sutrete. Den traff du bra på, Håndlykken. Jeg blir regelrett skremt over det lave nivået på administrative folk i norsk fotball. Jeg kan skjønne at den "spontanreflekterte" Fagermo driter seg ut, han sier jo alt som faller han inn til enhver tid. Men her har altså godeste direktør Håndlykken hatt over en uke på seg til å sette seg inn i saken og forstå regelverk og bestemmelser, likevel klarer han å drite seg ut på denne måten... Helt utrolig.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2016 18:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ingen som kritisk setter Odd til veggen her egentlig? De har som Godset og oss fått utbetalt 2 mill til satsing på e-cup og de stiller reservelaget sitt og åpenbart ikke satser.

Normalt ville jeg kalt det avtalebrudd og krevd pengene tilbakebetalt.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 28.07.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

Kåre svarer på ditt ønske.

Quote:
– Jeg kunne ikke gjort dét. Har du valgt å ta imot pengene du er tilbudt for å forberede deg til Europa, da må du også satse. Vi dro til både Aalborg og Østersund, for å forberede oss. Og det å sende reservelaget til Hellas er ikke å satse, sier RBK–trener Kåre Ingebrigtsen til VG etter 2–1 over kypriotiske Apoel på Lerkendal onsdag kveld.

Quote:
– Vil ikke Odd spille i Europa med det beste laget sitt, så får de betale tilbake de to millionene til Norsk Toppfotball da, sier en person i RBK-systemet til VG.

– Hvis vi ikke skal satse på Europa, så kan vi jo like godt utvide Tippeligaen til 20 lag da, så er alle fornøyde, ingen rykker ned, og mange kan vinne den. Da får vi holde på, helt i vår egen dam, sier Kåre Ingebrigtsen til VG.


Perfekt av Kåre. Sett de til veggs og press de litt på at de tar i mot penger fra NFF som de skusler vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2016 19:56    Post subject: Reply with quote

Glimrende svart ut, hadde ikke sett den og trodde ikke RBK ville turt å ta det så direkte Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2016 21:50    Post subject: Reply with quote

For min del er det håpløst at treneren vår blander seg inn i andre lags spillerdisponeringer. De spillerne som anses som gode nok i Odd spiller i nesten hver kamp. Dette utgjør rundt 15 spillere. Den eneste spilleren som har deltatt i mindre enn halvparten av kampene i TL, og som spilte mot grekerne, er Lars Kristian Eriksen. Ingen kan påstå at LKE er en reservelagsspiller etter prestasjonene hans i fjorårssesongen for Odd.

Samuelsen og Zekhnini var skadet til første kamp mot PAS. Occean spiller kun én gang i uken, noe som ble bevist da han stod over toppkampen mot Strømsgodset i slutten av Mai. Da står man igjen med Semb Berge og Oldrup Jensen som kanskje skulle ha spilt.

Oldrup Jensen har måttet spille langt mer i denne sesongen enn tidligere sesonger grunnet skaden til Samuelsen. I fjor startet han kun 21 kamper, mens i årene før ble han byttet ut 15 og 13 ganger. I år har han spilt 16 av 17 kamper og kun blitt byttet ut én gang. Han er altså rundt 3 fulle kamper å ha spilt mer enn i fjorårssesongen. At han da står over en forsvarskamp på gresk jord er ikke urimelig.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 28.07.2016 21:55    Post subject: Reply with quote

Faktum er at de priorterte å ikke stille med Occean, Semb Berge, Zeknini og Oldrup Jensen. Det er mulig Zeknini var skadet, men de tre andre er hele sentralrekka til Odd.

Poenget her er jo ikke at de rullerer på laget, men at de gjør disse rulleringene i en avgjørende kvalifiseringskamp til EL og ikke i Tippeligaen mot Glimt. En kvalikkamp de forøvrig har mottatt 2 mill fra NFF for å være best mulig forberedt på.

Hadde ikke Odd angrepet NFF og Rosenborg slik de har gjort så er jeg enig at Kåre og klubben ikke har noe med det, men nå svarer de bare på tiltale. Det er nesten så jeg synes han var litt mild med de. De fortjener å høre det så til de grader.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Next
Page 13 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb