English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 246, 247, 248 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 09.08.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Så selv om han var den som uttalte seg på vegne av klubben, bør man ikke peke på han som strategen bak dette.

Samme strateg bak da, som med Horneland. Da som rådgiver, nå som styremedlem.


Kilde?
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 09.08.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Gjort mye dumt i denne klubben de siste åra, men at Hoftun valgte Jönsson over Eggen er fortsatt sjokkerende Crying or Very sad


Det er den største skampletten i klubbens historie at Eggen ble nektet å fortsette som trener etter halvåret som vikar i 2010, og det gjør at jeg ALDRI kommer til å tilgi Hoftun igjen. Godt han først ble degradert til assistenttrener og deretter sparket Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.08.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hatt en SD som kunne faget sitt så tror jeg at:
1. Han hadde sett at Eggen ville være klart å foretrekke framover.
2. Han hadde antakeligvis solgt inn Eggen slik at styret gikk for ham.

Inntrykket mitt var at Hoftun gikk for Janne. Det der gnålet med kontinuitet var bare tøv fra ende til annen. Enten ad-hoc rettferdigjøring i etterkant eller så var hele gjengen så håpløse at Senador sine tirader bør få stå uimotsagt når det gjelder sportslige besluttningstagere og dørvoktere fra den tiden.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.08.2020 19:40    Post subject: Reply with quote

Det der med kontinuitet var jo uansett et falskt argument basert på at Janne er yngre. Det avhengte totalt på at Janne skulle bli fantastisk og bli værende i klubben i ti år. Det burde til og med Hoftun innse var urealistisk.

Dessuten er 4-4-2-ballen til Janne en dinosaur som ikke har endret seg stort siden Bob Houghton og Roy Hodgson landet i Malmö på 60-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.08.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
PerO wrote:

Så selv om han var den som uttalte seg på vegne av klubben, bør man ikke peke på han som strategen bak dette.

Samme strateg bak da, som med Horneland. Da som rådgiver, nå som styremedlem.


Kilde?


Tat for lang tid å finne frem alle kildene som viser det.

Det enkleste er vel at fortsatt er organiseringa i klubben slik at styret bestemmer trener. Slik har det alltud vært i RBK.

Finnes masse artikler om at Bratseth sammen med Speider fant Hamren. Og så må du ta med alle artiklene om modernisering og utvikling til moderne klubb, fra Skutle, styret og også Hoftun etterhvert.

Dette strategivalget skjedde omtrent da Hoftun rykket opp etter KTE, og han var ikke varm i stolen.

Men Hoftun gikk jo ikke av, så han var nok ikke veldig uenig heller. Men strategen og den som tok avgjørelsen var han ikke. Han hadde aldri så stor makt under Skutle.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.08.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

«Selv om Egil hadde den største respekt for Eggen både som fagmann og venn, følte han dette som en ren venneansettelse. Han ble sår og fornærmet over forbigåelsen.»

Utdraget er hentet fra boken «Mine kamper», biografien om Egil Olsen som slippes fredag. Den er skrevet av Alfred Fidjestøl.

Der kommer det frem at Olsen mener ansettelsen av Nils Arne Eggen og nå avdøde Kjell Schou-Andreassen som sjef for OL-landslaget i 1987 var en vennetjeneste.

Les mer: Drillo-påstand i ny bok: Mener Eggen fikk landslagsjobb som vennetjeneste

- Det var gode lag vi møtte på min tid med Rosenborg også. Det er bare en unnskyldning man kan bruke om at de andre landene har utviklet seg og blitt så mye bedre. De har ikke det. Alle utenlandske lag er for meg konkurrenter, det er ikke lag vi skal holde med.

Les mer: Glimt-sjefen møtte Eggen. Det han fikk høre der fikk Knutsen til å tenke: - Vi må ikke tro det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.09.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med dagen til en av verdens beste trenere igjennom tidene. Om 365 dager så fyller mannen 80. Med de problemene han har hatt så kan det bli hans siste store dag, så får håpe de på Brakka klemmer til med noe supert Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.09.2020 09:18    Post subject: Reply with quote

Hipp, hipp, hipp!

Den sannsynligvis viktigste personen i mitt liv som ikke kjenner meg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 17.09.2020 10:51    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med dagen Nils <3
For meg som for mange en person som står hjertet omtrendt like nært som familien.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.10.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

– Det er ikke sikkert vi er enige om alle prinsipper. Men nå slapper gammer’n godt av på Fannrem!

https://www.adressa.no/sp...-til-eggen

– Jeg synes laget fremstår stabilt dyktig. De har gjort det som har vært nødvendig for å ta flest mulig poeng, så det har vært en flott åpning, innleder han – og fortsetter:

– Det kommer til å gå veldig bra i fortsettelsen, også. Åge har voldsom erfaring og selververvet kunnskap, og han er også opptatt av Rosenborg-kulturen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 26.11.2020 15:31    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...buesmerter

Trenerlegenden Nils Arne Eggen (79) oppholder seg for øyeblikket på sykehus etter det han kaller «en eksplosiv smerte» i albuen. Han vet i øyeblikket ikke hvor lenge han blir der.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.11.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Fikk nesten infarkt når jeg så at han var på sykehus.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.12.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

https://podcasts.nu/avsni...rg-bk-1996
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Orkland kommune tildeler Nils Arne kulturprisen!


https://www.avisa-st.no/k...18&t=1
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Koffor i hel**te vises ikke linker her?? (edit= jo, der kom innlegget opp, men kanskje moderator kunne gitt en forklaring i pm?)

Jeg prøvde å fortelle at Nils Arne er tildelt Orkland kommune sin kulturpris:

- Det var et enstemmig vedtak - og stor begeistring i utvalget.
Det forteller kultursjef i Orkland kommune, Kai Roger Magnetun. Det var hovedutvalg for kultur. idrett og folkehelse som onsdag ettermiddag besluttet å gi kulturprisen til dalførets største kjendis.

Nils Arne Eggen er dermed den første som mottar kulturprisen etter at den nye storkommunen ble en realitet.

- Det var jo veldig overraskende, det, da. Jeg kan ikke si at jeg har gjort så mye for kulturen i Orkdal det siste året. Men det er kanskje på lengre sikt dette, da. Jeg ble glad og stolt, sier Nils Arne Eggen.
_________________
Nattbussen går halv ett!


Last edited by orkdal,n on 09.12.2020 21:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

- Bygda med alle rettigheter

- Hvordan er formen, da, Eggen?

- Den er stigende. Raskt stigende! Men Eggen spiller ikke på søndag - man brukte å si det før i tida når man var i dårlig form. Jeg kom hjem lørdag etter fire dager på Orkdal sjukehus på grunn av en infeksjon. Jeg har ikke immunforsvar, vet du, og tåler ikke så mye. Men jeg bor i bygda med alle rettigheter og ubegrensa åpningstid, så jeg får hjelp hver morgen til å stelle sår. Vi blir godt tatt vare på her.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2020 22:59    Post subject: Reply with quote

Problemet er at forumet tåler ikke URL-er med norske bokstaver. Jeg korrigerte linken din manuelt. Beklager.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Takk, takk. Da vet vi det. Tommel'n opp!
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 23.03.2021 14:49    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...rNYkLptaH4

Denne kom opp som anbefaling for meg nå.

Savn Love
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.03.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

Det er femti år siden Nils Arne Eggen (79) debuterte som trener.

(...)

- Altså … Det er ikke hodet som er amputert, vet du!

Som alltid tar Nils Arne Eggen (79) telefonen på første forsøk. Han blir umiddelbart litt brysk når Adressa insinuerer at det kanskje er vanskelig å huske alle detaljer fra 1971, med tanke på alt han vant og opplevde senere.

Så går det ett sekund. Og:

- Joda, det er klart jeg husker. Særlig høstsesongen. Det er bare å begynne å spørre!

(...)

Sammen med reservekeeper og assistent Tor Røste Fossen, som senere skulle bli norsk landslagssjef, fikk Eggen ansvaret for å få publikum tilbake til Lerkendal.

- Nils Arne hadde stor erfaring som spiller, og unik kompetanse fra idrettshøgskolen. Et ganske opplagt valg, mener [Eldar] Hansen, om praten de tok for 50 år siden.

Eggen selv minnes at det var uvant kost å bli hovedtrener på øverste nivå før fylte 30 år. Men var aldri i tvil da sjansen bød seg:

- Jeg var ung, men var på en måte utdannet til å bli trener, både på grunn av spillerkarrieren og den teoretiske bakgrunnen jeg hadde, sier han, og tenker på årene ved Idrettshøgskolen.

- Jeg hadde også vært et bindeledd mellom spillerne og George Curtis i årene før. Han kunne bare fire ord på norsk: «Fin dag i dag». Mens jeg kunne engelsk, og ble en slags oversetter.

- I tillegg overtok jeg et lag som jeg selv hadde vært kaptein for. Rutinerte spillere jeg kjente godt, som tok ut det beste i seg selv, forklarer Eggen.

Les mer: 50 år siden debuten: - Det irriterer meg egentlig fortsatt

Veldig fin sak av Sagbakken med litt annen vinkling enn alle andre mimresaker! Viktig å spørre om begrunnelse for valgene - og ikke bare fortelle om hva som skjedde etter at valgene var tatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Glemte å linke til denne før helga:

Nils Arne Eggen (79) er ferdig vaksinert for corona. Da ble han samtidig klar for å overføre filosofien sin, arven etter seg selv – til Rosenborg. Fredag ble han intervjuet i to og en halv time, av sin tidligere elev og assistent Ola By Rise.

(...)

By Rise hadde delt opp seansen i fem bolker:

1) Fra gatelag til Champions League, offensivt og folkelig.

2) De 18 angrepspostulatene, spillestil.

3) Kulturbygging/go’fot-teorien, samhandling og delingskultur.

4) Roller og rolle-aksept.

5) Ledelse av en prestasjonsgruppe.

– Det viktigste å få dokumentert dette, tankegodset, filosofien hans, sånn at klubben har det for alltid. Arvesølvet må tas vare på, og jeg er glad Rosenborg gjør dette nå, sier Ola By Rise.

Les mer: Nå sikrer Rosenborg seg «arven etter Eggen» – på film

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Bare 2,5 time?
Burde filme ham i en uke i strekk, minst!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 21.04.2021 07:00    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme.

At man liksom sikrer seg kunnskapen med et par timer på film høres mer ut som høflig gest enn noe faktisk ønske om at kunnskapen skal leve videre.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 21.04.2021 07:36    Post subject: Reply with quote

Vil tro dette er den formelle seansen. Det er nok noen uformelle seanser også, håper jeg.
Mye forskning på tematikken. Hvordan overføre kunnskap og ta til seg læring.
Spørsmålet er hvordan evnen til absorbere all denne kunskapen, skaffe erfaring og sette den ut i praksis er for stakeholderne. Jeg antar at By Rise som har vært tett på Eggen i mange år, relativt oppegående, er kanskje en av de beste til å ta jobben.

Man kan sammenligne dette som å lage mat. Vi følger en oppskrift til punkt og prikke, men retten blir ikke like bra som når Hellstrøm lager den, ofte ikke i nærheten en gang. Nettopp fordi man må være til stede å se alle detaljene. Man justerer komfyren relativt ofte i henhold til steking og koking, justering av sub-ingrensier som salt sukker smør og olje "on the fly" alt etter som kvaliteten på råvaren eller kokekaret. Har man tatt hensyn til om stekepanna har vært i oppvaskmaskinen eller vasket for hånd?
Man er fullstendig inn i det man gjør, det man har gjort mange ganger gjennom 20 000 timer ++, og det sitter i dna-et og innstinktet.

Det er en mengde faktorer å ta hensyn til, og fotball er mer komplisert enn en matrett, og uansett hvordan man har tenkt å absorbere Eggens kunnskap vil vi aldri få en ny Eggen. Null sjans. Vi kan få en tilsvarende, men er ekstremt viktig å få inn en person med eget tankesett som er nogen lunde tilsvarende det vi er på jakt etter, og fullstendig inn i det vedkommende gjør som matcher klubbens rammeverk.

Å få inn en "fin hard fyr" som skal besøke Eggen annen hver uke for å lære seg angrepsfotball når vedkommende har brukt hele livet til å lære noe annet vil ikke fungere. At man kunne fått inn Kjetil Knutsen, og la han være Kjetil Knutsen men innenfor klubbens rammeverk hadde vært så mye enklere enn å konvertere Horneland - i etter på klokskapens lys.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.04.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

Så det jeg leser er at vi for å kunne få nærmest mulig det Eggen sto for så burde vi ansette defensive 4-4-2 trenere og Perry
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 246, 247, 248 ... 258, 259, 260  Next
Page 247 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb