English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Makedonia
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 20:33    Post subject: Reply with quote

1-0 til Norge, Helstad
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 20:54    Post subject: Reply with quote

Hauger imponerer. Han virker veldig trygg i den defensive midtbanerollen.
Tør vi håpe på en 4-2-3-1 variant på landslaget etterhvert, med Hauger og Tettey defensivt?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 20:55    Post subject: Reply with quote

Jøss.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.09.2009 21:01    Post subject: Reply with quote

Drillo jatakk.

Gi mannen en hel kvaikk før man vil ha en annen trener..

- Torgeir Børven
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

må innrømme jeg har feilbedømmet B.H. Riise som fotballspiller. Han virker til å være mye bedre enn jeg trodde. Han er overalt defensivt, har grei fart og veldig gode innlegg. Ett under at han ikke fikk starte mot Island.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 21:26    Post subject: Reply with quote

Han fikk ikke starte fordi han knapt har spilt kamper, noe som er forståelig. Dessverre vinner vi i dag, og det styrker Drillos kandidatur.. man husker som regel bare det som sist skjedde i fotballen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 21:31    Post subject: Reply with quote

Ola By Rise er begeistret over måten vi spiller på i pauseintervjuet på TV2. Jeg blir kvalm.

To keepertabber og et lag med individuelt klart dårlige spillere enn oss, som har 0 poeng på bortebane og i tillegg får baklengs etter ett minutt. Det skulle bare mangle om vi ikke hadde ledet med et par mål. Spillestilen vår er dog like elendig som tidligere, selv om laget er bedre sammensatt enn det var mot islendingene.

Det som er dumt er selvsagt at Drillo/By Rise vil melke en seier her for alt hva det er verdt. Akkurat likedan som de har melket seieren mot Skottland, i en kamp der skottene var best frem til de fikk en utvisning og vi scora på et frispark som forandret retning i en skotte, og fikk mål nummer to rundt pause, samtidig som skottene nesten manglet stopperalternativ utover andreomgangen pga utvisning og skader.

Det skulle bare mangle at vi ikke vant ganske så komfortabelt. Men gjør det Drillo til det beste sjefsvalget av den grunn? Nei, langt der ifra.

Faen Faen Faen.... Neste år er Semb toppfotballsjef og Drillo landslagssjef, med By Rise/Semb/Solbakken på vent. Klisterføre i overskuelig fremtid med andre ord.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.09.2009 21:46    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...702954.ece

- Torgeir Børven
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

Den artikelen der så jeg på i tre sekunder før jeg stengte vinduet.. om man ramser opp litt kamper her og der viser det kun resultatet i ettertid. Man må nesten se bak resultatene, hva ligger til grunn. Se på Bradys oppsummering av Skottland-kampen.

En ny periode med Drillo vil som jeg har sagt før, være å gå baklengs inn i framtiden. Det kan godt hende vi får gode resultater, men disse resultatene vil være kortsikige og på lang sikte skade norsk fotball.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Med Skjelbred, Tettey, Hauger, B.H Riise, Grindheim, så har vi faktisk muligheten i framtiden til å komponere en spennende teknisk midtbane.

Hauger imponerer meg med sitt steg og måten å håndtere ballen på. Pasningsfoten er også presis. Hauger og Tettey sentralt, tror jeg er en bra midtbane på landslaget. B.H Riise/Skjelbred som skjev kant for å få inn litt mere kreativitet med ball.

Var viktig at vi ble nummer to i gruppa, sånn at neste landslagstrener(noen kandidater her inne?), får et litt bedre utgangspunkt og bedre seeding.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:31    Post subject: Reply with quote

Jeg velger å omdøpe Drillo, fra og med nå heter han Drillosaurus. Drillosauren burde egentlig ha vært stuet inn på et museum sammen med andre fossiler.
Back to top
Trondinho
Junior

PostPosted: 09.09.2009 22:32    Post subject: Reply with quote

2 plass i gruppa, ikke så dårlig : )
Rocky83
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:33    Post subject: Reply with quote

Jepp, Og med hele 10 poeng i en så vanskelig gruppe.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:34    Post subject: Reply with quote

Trondinho wrote:
2 plass i gruppa, ikke så dårlig : )

Om det er to deltakere i et løp, og du kommer inn sist... vil du fortsatt klassifisere det som en andreplass?
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Hvis Montenegro og Georgia slår Irland vøtt Cool
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.09.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

Norge er svak i den desidert svakeste av gruppene som faktisk kun har et godt fotballag. Jeg synes førsteomgangen var brukbar fra Norge sin side ,men andreomgangen var Makedonia like god som vi var i første. Et uavgjort resultat hadde kanskje vært det mest rettferdige. En sådan midtbane hadde kanske ikke vært så dumt

Riise Skjelbred Hauger Tettey Pedersen
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:50    Post subject: Reply with quote

Drillo skal ha æren for at vi i hele tatt klarte å karre oss til tosifret antall poeng og 2.plass, hadde vi hatt Hareide hadde vi stoppet på 5.
Gode tendenser i begge disse hjemmekampene, og klare tegn på at spillerne responderer på de klare linjene drillo er god på å legge.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.09.2009 22:54    Post subject: Reply with quote

Norge-Makedonia 2-1

Andreplass i gruppa. Ikke så gæli i utgangspunktet, men det blir for dårlig å bare ta to av seks mulige poeng mot Island, desverre. Men vi har mye bra og bygge videre på og en hel haug unge, spennende spillere. Ingen grunn til å svartmale situasjonen, men heller ingen grunn til å være selvtilfredse og sove i timen.

Vi har blitt det nye Sveits. Vi spiller i rødt. Vi er godt organisert defensivt. Vi gjør det sånn passe bra. Og vi vekker ikke de store følelsene hos nøytrale fotballfans rundt om i verden.

I første omgang i dag har vi mange friske bevegelser og alltid 2-3 alternativer å spille på. "Vanskelig å forsvare seg mot" som det heter i TV2. I andre omgang dabber vi av og leverer en kjip omgang. Men totalt sett godkjent. Makedonia er ballsikre og kan være vriene å spille mot (jfr. juni), og derfor var det deilig å score etter bare ett minutt. Ellers bærer kampen preg av mange frispark og to lag som var i grenseland mellom det å slippe seg løs og det å være likegyldige, i og med at begge var praktisk talt ute av VM-dansen på forhånd.

Spillerbørs

Jon Knudsen 7 Er omtrent arbeidsledig i første omgang, men viser seg som en trygg og god keeper. Holder ballen der han skal det, bokser der han skal det. Ingen spektakulære redninger, da anledningen ikke bød seg. Sikker i feltet. En annen type enn Jarstein, men milevis bedre enn troppens tredjemann som har høstet ufortjent mye skryt. EBP er limt til streken og blender Jørgen Hattemaker med sine tv-redninger uten at han egentlig er nødt. Synd at Knudsen "dukket opp" så sent i sin karriere, men han kan fortsatt være et alternativ i hvert fall to år til. Dog tror jeg Jarstein er vår mann når neste kvalikk starter. Men for all del, en keeper som ennå ikke har begått tabber i sin landslagskarriere skal ikke vrakes.

Jon Inge Høiland 7 Bra kamp. Stenger av, skjermer fint, og spiller på det enkle i pasningsspillet.

Kjetil Wæhler 8+ Sammen med sin makker banens beste. Er ryddig og kontrollert og kald i hodet. Utfyller Hangeland godt.

Brede Hangeland 8+ Stakan er en bjønn i duellene og rydder unna med ei lang tå her og et langt byks der. Feier unna ballen med sin staute pannebrask. Lange klyv og fine byks. God til å hoppe etter ballen.

John Arne Riise 8- Utnytter mulighetene til å være med fram, og er veldig orientert mot å skape sjanser. Prøver ofte selv, og scorer på frispark. Har tatt seg sammen og markert seg under Drillo, noe vi har savnet. Står fram og viser seg som den rutinerte spilleren han har blitt. Vises at han har snart ti års erfaring fra store ligaer.

Bjørn Helge Riise 7 God på siden sin, men viser også at han har ferdigheter nok til å fungere lenger inn på banen. Men dette er vår soleklart beste høyreving. En kan undres hvorfor Hareide gang etter gang etter gang etter gang valgte Solli i denne posisjonen. Presis fot, og god løpskapasitet.

Henning Hauger 7+ Gjør en viktig innsats og kommer først på ballen en rekke ganger og gir den til en medspiller. Taklingssterk og flink i posisjoneringen. Spiller i en rolle der man ikke stjeler showet, men han balanserte midtbanen på en god måte.

Christian Grindheim 7 Ikke dominerende, men veldig tøff og innsatsvillig. Bedre presisjon i veggspill og gjennombruddspasninger enn på lenge. Gjør mange riktige valg.

Morten Gamst Pedersen 8- Tenker riktig hele tiden. Prøver på en del fikse ting, og lykkes oftere enn før. Flink til å ta returløpene og komme seg på "rett" side av ballen. Har også bedret presisjonen sin i innleggsfasen hjemme på Ullevål etter at Drillo tok over.

Thorstein Helstad 7 Litt lite involvert. Litt seig og tung, men ekstremt klok i valgene, timingen og posisjoneringen. Scorer et dukkoppmål tidlig og skal ha ros for det.

John Carew 7 Som vanlig god til å bruke banen. Sterk og vanskelig å møte. Omtrent umulig å kontrollere når han har bestemt seg for hvor han skal løpe. Men som vanlig litt keitete med ballen og litt uforutsigbar på godt og vondt. Brenner en stor sjanse, noe som i og for seg ikke er overraskende, for at han ikke kan å avslutte har vi visst i ti år. Herregud for en spiller dette kunne vært om han hadde 10% av Solskjærs avslutterteknikk. Jeg synes det er skuffende at det ubestridte spissvalget står uten en eneste scoring på hele kvalifiseringen.

Fredrik Winsnes 7+ God pasningsspiller, men litt veik. Gjør jobben.

De to andre spilte for kort.
Hedning
Legende

PostPosted: 09.09.2009 23:09    Post subject: Reply with quote

Tror du med fordel kunne brukt andre karakterer enn 7 og 8. Kan ikke helt se at noen fortjener 8 etter denne kampen. Bare Riise-brødrene som er aktuelle ihvertfall. Grei førsteomgang, mest pga. et tidlig mål. Elendig 2. omgang. Kick and run.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 10.09.2009 01:52    Post subject: Reply with quote

Det var imponerende å konstatere at INGEN i nåtids landslag kan slå akseptable innlegg...

I tillegg vet jeg ikke hva var mest imponerende: entusiasmen for en temmelig god første omgang mot et svak og feig lag, eller skrekken vi tok da Norge slutta å spille, og de mektige makedoniere nesten klarte å utlikne en kamp som skulle ha vært over etter timen...

Men ja, vi skal alle gratulere med Drillo for seieren nr. 50, for andreplassen og for en halv-kamp som var lite grann mindre flau enn de andre i pulja.

Norge trenger en ny sjef, en som ikke har "historie" med norsk fotball...

[Helt ufattelig at det finnes ikke en eneste spiller fra Tippeligas beste lag, som iallfall er like gode som mange "utenlandsproffer"...]
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 10.09.2009 03:20    Post subject: Reply with quote

Hvem ville du hatt med fra Rosenborg, egentlig? Jarstein er jo i troppen og kunne for så vidt stått, men ingen skandale at han ikke gjør det. Skjelbred og Iversen skulle jo vært med, men måtte melde forfall.

Demidov du savner? Trond Olsen?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.09.2009 08:28    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Hvis Montenegro og Georgia slår Irland vøtt Cool

http://msn.tv2sporten.no/...99058.html

- Torgeir Børven
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Hvem ville du hatt med fra Rosenborg, egentlig? Jarstein er jo i troppen og kunne for så vidt stått, men ingen skandale at han ikke gjør det. Skjelbred og Iversen skulle jo vært med, men måtte melde forfall.

Demidov du savner? Trond Olsen?

Demidov og Tettey.
Men ja, Trond Olsen burde egentlig være perfekt for den fotballen Drillo spiller.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 10.09.2009 13:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes jeg ikke "overvurderer" hva vi bør/kan forvente av Norge...

Knappe seiere mot svakere motstandere, griseheldige uavgjorte mot ISLAND (!!!) og sjanseløse tap mot større lag... Dette er ikke Norges beste og høyeste nivå.

Ingen sitter og venter at Drillo (eller hvem som helst) skal på mirakuløst vis forvandle nåtids svake landslag til et europeisk storlag, men er det egentlig altfor mye å forvente MYE bedre enn det vi så i går?

I kvalikken til USA94 fikk vi England, Nederland, Polen, Tyrkia og San Marino: vi VANT pulja med 7-2-1.

Får vi den samme pulja for neste EM/VM, er vi i stand til å slå noen andre enn San Marino amatører?

Jeg bryr meg ikke om Drillo "ødela" en generasjon av norske talenter (noe jeg ikke er helt enig i uansett... iallfall gjorde det han ikke på egen hånd).
Jeg bryr meg ikke lenger om Drlllo var mannen som skrev norsk fotball sin historie gjennom 90-tallet.

Det jeg bryr meg om er: har Drillo fortsatt noe å bidra med til landslaget NÃ i 2010-2014?

Basert på det han og laget viste siden han har kommet tilbake, er svaret "nei".

Det er på tida at vi slutter å tenke på det som VAR for 10-20 år siden, og at vi begynner å se utenfor Norge og Norden...

Takknemmelighet går vel ut av dato. Det var deilig å være Norge fra 1991 til 2000, men nå er det ikke 90-tallet lenger. Skal vi beholde Drillo som sjef til han dør for det var HAN som førte landlaget til to VM sluttspill osv?

Eller skal vi spørre NAE om han har lyst til å overta jobben? Han var vel mannen som skapte Rosenborg sin storhetstid!

Poenget er: jeg dømmer ikke Drillo pga noen fordom. Jeg bare si hva jeg ser. Og jeg tror landslaget kan bli mye bedre enn dette.

Herregud, Sveits og Slovakia skal til VM, Slovenia eller Nord-Irland kan nå playoff...
Er Norge virkelig dårligere enn dem?

Vi har spillere som kan holde nivået til et godt "Pot 2" lag. Jeg nekter å akseptere vi skal nøye oss med Pot 3/4 middelmådighet.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 23:52    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Demidov og Tettey.

Tettey for så vidt (selv om jeg ikke vet hvordan det ligger an med skade/spilletid akkurat nå), men han er jo ikke i klubben lenger. Demidov kunne kanskje forsvart en plass i troppen, men har ikke vært på topp i det siste. Å si at det er "helt ufattelig" at det ikke er RBK-ere i troppen nå sist er i hvert fall helt feil, synes jeg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb