English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 29.02.2008 01:50    Post subject: Reply with quote

Altså; Svendsen tar kritikken inn over seg. La det ikke herske noen tvil om det. Hadde han vært arrogant og hatt manglende selvinnsikt hadde vi hatt en case, men han er innstilt på å lære av feilene som har blitt gjort nå framover. Vi i Kjernen-styret kommer til å ha tett dialog med RBK framover.
Back to top
View user's profile Send private message
SoZo
Rutinert


Joined: 13 Nov 2006
Posts: 777
Location: Sentrum

PostPosted: 29.02.2008 03:06    Post subject: Reply with quote

Jeg håper du klarer å kommunisere på en god måte at grunnen til kritikken ikke er pressekonferansen, snarere de kummulative feilgrepene som er gjort de siste årene. Det virker som om både folk på Brakka og pressen har hengt seg opp i at det er pressekonferansen som er roten til missnøyen. Personlig gir jeg balla i den pressekonferansen.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.02.2008 03:40    Post subject: Reply with quote

Er så enig. Den pressekonferansen har jeg aldri hengt meg opp i selv. Synd at fokuset er på den når det er mange andre ting som betyr så mye mer. Det gir nok et feilaktig bilde av kritikken vår også.
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 29.02.2008 08:40    Post subject: Reply with quote

Svendsen: -Har vurdert å gi meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.02.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Både i bannersaken og under årsmøtet virket det som om media og "alle andre" trodde sparkinga av Tørum var årsaken til mistilliten. Det er vel heller snarere ansettelsen (av alle trenerne) som er problemet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 29.02.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Præcis, jeg forstår ikke hvorfor de konstant fremhæver den pressekonferencen, det er toppen af isbjerget.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 29.02.2008 12:23    Post subject: Reply with quote

Fordi fotballsupportere nødvendigvis må fremstilles enklest mulig og i overenstemmelse med de til en hver tid eksisterende stereotypier. Det samme var tilfellet med Steffen Iversen, der var oppfatninga at det "Rosenborg er rævva"-våset han liret av seg på sølvfesten til Vålerenga var det eneste som gjorde at mange ikke likte å ha ham tilbake i byen.

Den pressekonferansen kommer nok til å henge i ganske lenge, for min del er den bare en parantes i en større sammenheng. Årsmøtet vi var gjennom på tirsdag var egentlig langt mer å ta selvkritikk for enn den pressekonferansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 29.02.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Det samme var tilfellet med Steffen Iversen, der var oppfatninga at det "Rosenborg er rævva"-våset han liret av seg på sølvfesten til Vålerenga var det eneste som gjorde at mange ikke likte å ha ham tilbake i byen.


Tenkte akkurat det samme da jeg leste boka om Roar Strand, der han snakker om dette. De skjønner ikke en dritt.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
SoZo
Rutinert


Joined: 13 Nov 2006
Posts: 777
Location: Sentrum

PostPosted: 01.03.2008 18:22    Post subject: Reply with quote

Bra innsats på radioen i dag Bjørn. Godt at du fikk poengtert at det ligger mye mer bak kritikken enn pressekonferansen. Og så må jeg si at du har rasende god musikksmak Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.03.2008 18:31    Post subject: Reply with quote

link til nettradio, eller oppsummering?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
SoZo
Rutinert


Joined: 13 Nov 2006
Posts: 777
Location: Sentrum

PostPosted: 01.03.2008 18:59    Post subject: Reply with quote

Ah, det blir hardt. Våkna med det på klokkeradioen i morgest, så jeg vet ikke om det var på Radio 1 eller RadioAdressa en gang. Oppsummeringa tror jeg det er best at mannen tar sjøl, hadde som sagt nettopp våknet. Cool Men det var helt greitt å våkne til Dum Dum, Zeppelin, Springsteen og ELO da, var nesten så jeg spretta en øl.
Back to top
View user's profile Send private message
cris
Proff


Joined: 06 Dec 2007
Posts: 253

PostPosted: 02.03.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs ambisjon er å bli blant de 30 beste lagene i Europa. Jeg setter spørsmål ved er om klubbens ledelse er gode nok ift til en slik høy ambisjon. Jeg har noen kommentarer på dette sett fra utsiden.

Hvilke toppklubber ansetter sin nye trener midtveis inn i sesongen slik som klubben gjør nå? (Jeg ser da bort fra tilfeller hvor trenereren får sparken midt i sesongen pga dårlige sportslige resultater).

Hvorfor bruker klubben så lang tid på å rekruttere nye spillere slik som nå? Alle vet jo at både trener og spillere trenger mye tid sammen for å bli gode.

Hvordan er det mulig å gå en ny sesong i møte med såpass tynn stall som man har nå? Det kan jo, hvis man er heldig, gå bra, men all erfaring tilsier at at man trenger en bred og god stall for å holde nivået gjennom en lang sesong.

En annen ting er at hvis man erkjenner at man ikke har råd til å kjøpe spillere eller trener som er topp 30, som det ser ut som er tilfelle, hvorfor satser man ikke da hardere på egenrekruttering av spillere enn det man gjør i dag.? Da tenker jeg spesilet på topp-trenerkapasiteter på rekruttlaget.

For meg mangler en tydelig sammenheng mellom de mål man setter seg og de virkemidler man klarer å sette inn for å realisere dette.

Obs! Jeg synes det er viktig å si at dette ikke er til forkleinelse for de som i dag er ansatt av klubbens ledelse. De gjør sannsyligvis det beste de kan ut fra sine forutsetninger. Men jeg mener at ledelsen burde være mer opptatt av å få på plass høy kompetanse. Man bør kvitte seg med assistenten til assistenten-syndromet, likeså tendensen til innavl som vi også ser. En bedre ballanse her ville være til det bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 02.03.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Oppsummeringa tror jeg det er best at mannen tar sjøl, hadde som sagt nettopp våknet. Cool

Hehe, husker ikke det jeg sa sjøl, men jeg likte spørsmålene. Veldig fint å få snakket litt mer enn bare TV2-språk noen ganger også. Det gikk mye på bakgrunnen for kritikken mot Svendsen og forventninger til sesongen som kommer, i alle fall.

Quote:
Men det var helt greitt å våkne til Dum Dum, Zeppelin, Springsteen og ELO da, var nesten så jeg spretta en øl.

Springsteen var ikke mitt påfunn, da, men de tre andre var. Det ble andrevalget hos to av bandene, egentlig ville jeg ha Can't Get It Out of My Head og Kashmir, men de hadde ingen av dem. Kashmir ville jeg vel uansett bare fått de to første versene av eller noe slikt, Zeppelin lager dessverre alt for lange låter til å være radiovennlige Wink

Edit: Samtidig, som nevnt i en post litt lenger opp, er det jo visse forventninger man som fotballsupporter skal leve opp til. De hadde visst ikke regna med ELO fra en talsmann for Kjernen. DDEs samlede er kanskje det man forventer?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.02.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

Til teorien om at Rune Bratseth skal sette noen sportslige skap på plass som nytt styremedlem:

We're boned.

Rune Bratseth wrote:
- Fotballaget er selvsagt hovedproduktet. Men RBK er samtidig mye mer. RBK er en institusjon, og det er ingen tvil om at jeg ikke synes klubben alltid har vært slik vi ønsker å framstå. Jeg synes det gjøres gode grep sportslig, og har veldig trua på det som skjer der. Så får vi se om resten av klubben følger etter, sier han.


Grunn til alarm 2: Vår ukjente nye sportslige leder trenger nok offisielt ikke å vite så mye om arbeidsoppgavene sine ved oppstart, for

Ivar Koteng wrote:
- Han vil bidra til kompetanse vi ikke har hatt tidligere. Rune har voldsom lang erfaring på mange områder, blant annet rundt kjøp og salg av spillere.


Kan jo også tolkes som et glimt av selvinnsikt på vegne av den "kompetansen" som allerede "fins" på dette området i klubben. Jeg er dog stygt redd for at vi bare har fått en ny ja-mann inn i styret, som gjerne tar sin egen rolle i Eggen-tiden til inntekt for Rosenborgs suksess (ref. innlegg i annen tråd), og liker alt som minner om 90-tallets metoder.

Er det forresten noen som vet hva Marit Collin står for, utover å være nok en næringslivsbroiler med sterk CV og en fotballinteresse på tilskuernivå? Er det noen grunn til å tro at hun tar med seg egne meninger om Rosenborgs ve og vel inn i jobben? Eller er det bare sammenfallende interesse i å fylle kvinnekvoten i RBK-styret mens man pynter hennes CV med et styreverv?

PS. Ser jeg har brakt til live en utgammel tråd her, flytt gjerne til mindre antikvarisk diskusjon ved behov.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 27.02.2015 22:39    Post subject: Reply with quote

Så RB har voldsom lang erfaring på kjøp og salg av spillere, og vil bidra til kompetanse vi ikke har hatt tidligere.

Var det ikke samme Koteng som mente vi har trøndelags beste på dette allerede?

Om man ikke visste bedre skulle man tro enkelte drev med tåkeprat og ikke alltid var 100% korrekt i sine uttalelser.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 27.02.2015 23:46    Post subject: Reply with quote

Akkurat i denne sammenhengen er det dog kompetanse i styrerommet Koteng sikter til, ikke i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 28.02.2015 00:12    Post subject: Reply with quote

Ser den; Synes jeg bare måtte tømme ut litt siden han spesifikt nevnte erfaring på kjøp og salg av spillere. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.04.2015 17:10    Post subject: Reply with quote

Adressa har tydeligvis sparket ut Avantas-Ulseth (mener i alle fall det ble sagt i intervjusonen på mandag at han ikke skal være med framover), og har i stedet knyttet til seg Avantas-Ola på ny: Adresseavisens nye veiviser
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.06.2015 11:37    Post subject: Reply with quote

Ola må vel ut nå som han har blitt trener i Ranheim?
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 08.06.2015 13:52    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis. Regner med at styret internt håndterer eventuelle inhabilitetssaker fram til neste årsmøte.
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2015 19:04    Post subject: Reply with quote

Basma var hjelpetrener i Ranheim mens han satt i styret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.06.2015 19:11    Post subject: Reply with quote

Jeg blandet sammen med Nordhammer-saken. Det blir jo noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2015 21:14    Post subject: Reply with quote

Apropos:

Nordhammer (58) kjøpte leiligheten i Stadsingeniør Dahls gate 25 for 16,8 millioner kroner, viser tinglysingen av salget. Det er 1,2 millioner kroner under prisantydningen på 18 millioner.

Leiligheten er den dyreste bruktboligen solgt i Trondheim noen gang.

Les mer: Salmar-sjefen kjøpte Trondheims dyreste leilighet

Papir-Adressa på tirsdag fokuserte litt på dobbeltrollen til Ola By, som har avklart med NFF at han kan fortsette i RBK-styret - slik som han sjøl ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2017 15:48    Post subject: Reply with quote

Bård Benum (54) har vært administrerende direktør i Powel siden 2007.

Nå har han meldt fra til sine ansatte at han forlater selskapet, men Benum vil stå i stillingen til ny administrerende direktør er på plass. Dette er forventet å skje innen juni 2018.

- Det er aldri lett å forlate et selskap man har lagt ned mye energi rundt gjennom mange år, sier Benum som har vært med å lede et selskap i stadig vekst.

Les mer: Benum slutter i Powel
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.07.2018 18:49    Post subject: Reply with quote

GÃ¥ av!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
Page 2 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb