English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Inge Korsgat
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kearmy
Junior

PostPosted: 13.02.2006 15:24    Post subject: John Inge Korsgat Reply with quote

For å dra diskusjonen vekk fra Steffen Iversen-tråden så håper jeg dette er rett sted for en slik diskusjon...

For det første; Korsgat er leder for Kjernen, ikke leder for Rosenborgsupporterne. Jeg vet ikke om dette er medias skyld, eller om Kjernen tror de representerer alle supporterne?? Mitt inntrykk, ut fra opptredener på tv og i aviser, er at Korsgat tror han er sistnevnte.

Likevel; i forbindelse med en spillerovergang som Iversens bør lederen for en supporterklubb oppføre seg på et helt annet vis enn å spy eder og galle over vedkommende, slik tilfellet har vært her. I motsetning til de fleste debattanter her inne har han i kraft av sin stilling større gjennomslagskraft enn de fleste andre. Jeg forventer ikke at Kjernen kun skal uttale seg positivt om ting som skjer i klubben, men i dette tilfellet ser personhetsen av en trøndersk kvalitetsspiller helt ute av proporsjoner.

Ikke akkurat til klubbens beste dette vel?
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 15:34    Post subject: Reply with quote

Fint at du retter fokuset mot denne lederen, men han må jo få lov til å si hva han mener.

Men det er jo andre syn på det hele. Iversen er Høgmos signering i større grad enn Bratseths, og er han gof nok for Høgmo er han god nok for meg.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 15:38    Post subject: Re: TÃ¥pelig av John Inge Korsgat Reply with quote

kearmy wrote:
For å dra diskusjonen vekk fra Steffen Iversen-tråden så håper jeg dette er rett sted for en slik diskusjon...

For det første; Korsgat er leder for Kjernen, ikke leder for Rosenborgsupporterne. Jeg vet ikke om dette er medias skyld, eller om Kjernen tror de representerer alle supporterne?? Mitt inntrykk, ut fra opptredener på tv og i aviser, er at Korsgat tror han er sistnevnte.

Du kan få denne her også:
Recon wrote:
kearmy wrote:

Intensjonen var å diskutere oppførselen til vedkommende som ynder å kalle seg "Supporterleder"

Ynder å kalle seg? Er du idiot?
Fyren ER leder. EOD.
Du trenger ikke være enig med ham, gud veit at jeg knapt noen sinne er det, men han er valgt leder av Kjernen. Har du problem med det, møt på årsmøtet, involver deg, gjør NOE annet enn å jabbe på foraer.

Er du ikke medlem, vel, da har du vel lite å beklage deg over, for da representerer han jo ikke deg lell!

Klanen er en paraplyorganisasjon for Vålerengasupportere, Kjernen er tilsvarende for RBK-supportere. John Inge er leder for Kjernen. Lik det eller ikke, slik er det. Han er valgt. Har du et problem med ham, meld deg inn og still til tjeneste, eller finn en kandidat du vil ha. Årsmøtet er vel i mars!

Hva tror du han gjør, presenterer seg til media som supporterleder?? Han er leder for Kjernen, hva media velger å framstille ham som kan han gjøre lite med.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 13.02.2006 15:39    Post subject: Reply with quote

Er han trønder?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 15:42    Post subject: Reply with quote

John Inge? Ja. Han er, som meg, fosning opprinnelig.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 15:55    Post subject: Reply with quote

Han sier at Everton ikke ville gi Ivers kontrakt..det stemmer ikke, etter det jeg har forstått. Jeg har hørt at han fikk tilbud, men takket nei. Nå skal man ikke tro alt som legges fram i media da. Men jeg er enig med N.A Eggen, det er best å være litt varsom med kritikken når en spiller er klar for klubben. Greit nok at denne Korsgat ikke liker overgangen, men det kan virke som han representerer flere enn han trolig gjør, når han uttaler seg til media.
Back to top
kearmy
Junior

PostPosted: 13.02.2006 16:16    Post subject: Reply with quote

Recon:

For å gjenta meg selv, samt det doris også skriver; for meg virker det som om Korsgat prøver å fremstå som leder for alle RBK-supportere, og ikke bare for Kjernen.

Han bør være svært forsiktig når han uttaler at en spiller som er klar for klubben er uønsket! (Ivers var på det nærmeste klar da uttalelsene kom)
Korsgat skjønner kanskje ikke hva slags signaler dette gir overfor spilleren?

Personlig har jeg forresten ingen interesse av å melde meg inn i Kjernen, og enda mindre interesse har jeg dersom Korsgats framferd er representative for foreningens medlemmer. Men som Rosenborg-supporter tar jeg meg den frihet å komme med kritikk når sentrale personer rundt klubben kommer med uberettiget kritikk av klubbens spillere som kun kan ha negativ virkning!

Når fanen heves så høyt som i denne saken, forventer jeg også at Korsgat holder kjeft dersom Iversen blir en stor suksess på Lerkendal.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 16:19    Post subject: Reply with quote

Det er media som presenterer ham slik. Ikke han sjøl. Og han ER faktisk leder for de organiserte supporterne.
John Inge har vært med en stund han også, og i motsetning til diverse historieløse folk så vet han også hvordan Steffen har oppført seg. Det var intet tilfeldig med timingen der, og den siste kommentaren din er bare så UFATTELIG dum.

Dette har INTET å gjøre med om han blir en suksess eller ikke, men John Inge valgte å bruke mest mulig slike argumenter framfor kun "følelser" argumenter.

Og vil du ikke være medlem, har du jo som meg INTET med hva lederen for en supportergruppering uttaler.

Back to top
kearmy
Junior

PostPosted: 13.02.2006 16:48    Post subject: Reply with quote

Uansett hva slags hensikt Korsgat har med å uttale seg slik han gjør; han bør vite at han framstilles som felles representant for alle RBK-supportere. Og det er han på ingen måte, og nettopp derfor blir jeg forundret at han kan komme med såpass ukloke uttalelser.

Hvis han har så mye bedre kjennskap til Steffens oppførsel; hvorfor kan han ikke da benytte mulighetene han har fått til å belære oss andre gjennom media også?

Jeg leste et sted i dette forumet at han visstnok hadde vist finger til en RBK-supporter da han forlot klubben til fordel for PL. Er denne påståtte episoden bakgrunnen til all bitterheten og surmulingen fra Kjernen??

I såfall kan jeg se for meg en storkjefta supporter som slenger med leppa til Steffen før han reiser til England, og en uerfaren og uklok Iversen som slenger med leppa tilbake. Skal en slik episode for ti år siden ha noen betydning idag??
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2006 16:51    Post subject: Reply with quote

Korsgat har da ikke sagt at alle Rosenborg-supportere mener det samme! Jeg regner med andre er mer kritiske enn deg, og klarer å se at Korsgat uttaler seg på vegne av seg selv og Kjernen. Dessuten bestemmer han ikke hvor mye medietid han får.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 18:51    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke ta stilling til denne saken, men Korsgat kan ikke utale seg på vegne av seg selv i den posisjonen han sitter. Jens Stoltenberg kan ikke utale seg hva han mener i en sak heller, men hva regieringen mener.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JellyFish
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 19:03    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg regner med andre er mer kritiske enn deg, og klarer å se at Korsgat uttaler seg på vegne av seg selv og Kjernen.

Ja, det kan vi

Latterlig.
trondh
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 20:39    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Og vil du ikke være medlem, har du jo som meg INTET med hva lederen for en supportergruppering uttaler.

Litt drøy den der... Siden Stoltenberg ble dradd inn her... Hvis jeg er uenig med regjeringa kan jeg selvsagt være så uenig jeg vil og uttrykke det hvis jeg vil. Hvis jeg derimot ønsker at Stoltenberg og AP skal stemme annerledes i saker, må jeg selvsagt melde meg inn og prøve å påvirke den veien.
Og siden dette er et åpent forum, trenger en vel ikke være medlem av Kjernen for å si seg uenig, men vil en skifte leder i Kjernen eller få en annen policy på uttallelser må en selvsagt melde seg inn..
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 21:24    Post subject: Reply with quote

men hvem er det som bestemmer hva kjernen mener i slike saker? ikke medlemene i allefall. siden de for si noe en gang i året. Det er ikke medlemene i kjernen som verken har sørget for drakt saken eller iversen saken, men den lille harde kjærne av suportere. Ikke vet jeg om de er valgt eller ikke.

Men for meg virker kjerne serdeles lite demokratisk.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.02.2006 21:54    Post subject: Reply with quote

Omtrent like lite demokratisk som at man kun får velge storting og regjering hvert 4. år og i mellomtida må man bare leve med det...

Kjernen må jo være vanvittig demokratisk. De har jo ÅRsmøte HVERT år!

Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 22:00    Post subject: Reply with quote

og du ser ikke forskjellen på og lage et mer direkte demokrati blant 1500 personer som i kjernen i forhold til og ha det blant 4.5 mill i norge?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 13.02.2006 22:53    Post subject: Reply with quote

Nå er du vel litt drøy her.. Selvsagt er det lettere å skaffe et "oppdatert" demokrati blant 1500. På den annen side stiller jo ikke en Kjernen-leder med et like omfattende program som et politisk parti.
Uansett. Det skulle tatt seg ut om Korsgat skulle svart Adressa når de kontaktet han. "Vent et øyeblikk, jeg skal bare noen telefoner så kommer jeg tilbake om en 1500 minutter med et svar på det." For det første, hvilket medie ville ventet, og hvem ville tatt på seg lederrollen om han hele tiden
Og leser du på Kjernen sine sider skjønner du jo at han har en del av medlemmene bak seg.
Du ser for deg folkeavstemning i Norge for hver en sak av litt betydning også du kanskje.
Demokrati er ikke at alle til enhver tid skal uttale seg om enhver sak, men at en skal velge de ledere som evner å administrere flertallets ønsker hele veien...
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt det jeg mener, men når du er leder for 1500 medlemer må du kanskje ned tone utalelsene dine ganske mye.

Du vet like godt som meg at viss du mener noe annet en den harde kjerne på kjernen forumet så blir du ganske fort mobbet ut.
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 00:32    Post subject: Reply with quote

Demokrati handler om konsensus, noe som vi ikke er i nærheten av når det gjelder denne saken.
trondh
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 00:45    Post subject: Reply with quote

Nei, Konsensus handler om at alle er enige. Det alle er enige om i et demokrati er at et demokratisk valgt flertall styrer til neste valg. Kjernen er en interesseorganisasjon som gjerne kan legge opp til at medlemsmøter e.l. kan brukes for å ta stilling til saker. Uansett med en så sammensatt medlemsmasse skal det vel godt gjøres at en debatt og avstemning ikke må avgjøres ved flertallsvalg.
Så er det sånn at idrett generellt og fotball spesielt er meget interessant for en stadig hurtigere medieverden. Ergo sier det seg selv at lederen for Kjernen må være forberedt på at han må ta stilling til saker uten å få konferert med hele medlemsmassen. Om 2-3 dager, kanskje allerede i morgen i disse OL-tider er mediene ferdig med Iversen-overgangen.
Så får hvert enkelt medlem vurdere om de er fornøyd med den jobben lederen har gjort og evt. finne et annet alternativ hvis svaret er nei.
Back to top
kearmy
Junior

PostPosted: 14.02.2006 13:32    Post subject: Reply with quote

Ser i dagens VG at Korsgat tolererer indirekte drapstrusler overfor Steffen Iversen. Makan til idiot!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 14.02.2006 14:45    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det du som er idot her. Hvor mye skal du overdrive det flagget der?

Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 14.02.2006 15:14    Post subject: Reply with quote

kearmy wrote:
Ser i dagens VG at Korsgat tolererer indirekte drapstrusler overfor Steffen Iversen. Makan til idiot!

Ligger denne ute på nett?
2mas
Sjef

PostPosted: 14.02.2006 15:18    Post subject: Reply with quote

Niks. TT-banneren er for øvrig på forsida av både VG og VG-sporten i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.02.2006 15:27    Post subject: Reply with quote

snorkel wrote:
men hvem er det som bestemmer hva kjernen mener i slike saker? i(...) Men for meg virker kjerne serdeles lite demokratisk.

Styret, naturligvis. Som i alle andre organisasjoner.

Medlemmene velger et styre.
Styret tar slike avgjørelser.
Leder kan gjøre det på egen hånd etter en generell oppfatning av hva styret mener.

Det er slik det representative demokratiet fungerer.

Tror du kanskje Jens ringer alle APs medlemmer før han uttaler seg i en sak ... ?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb