English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
NÃ¥r begynte nedturen ?
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 12:31    Post subject: NÃ¥r begynte nedturen ? Reply with quote

Når var det at du forsto at ikke allt var som det skulle, og at RBK var på vei nedover.

For min del så var det onsdag 17. mars 2004 ca 10 min inn i andre omgang....

Vi ble allerede da utkjempet på løpskapasitet og fysikk og førsteforvarerjobbinga var allerede da på ræva nivå samtidig som eksperimenteringa på midten begynte.

På 500 dager så har en ikke fått rettet på så mye.....

Last edited by LitjEggen on 12.09.2005 09:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Så det allerede i 93. Ørjan blir gammel... Erik blir gammel... Bratbakk som forhåpentligvis kommer tilbake blir gammel... Eggen må gi seg...

Må vi slutte å svartmale! Se fremover. Lag en ny tråd: Når snur det?

Slutt å være så etterpåklok!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 13:35    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke blitt mer enig med deg thorarild. Når det begynte? Hvem bryr seg egentlig. La oss se framover, fortiden kan vi uansett ikke influere! Fremtiden kan vi derimot gjøre noe med!
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:06    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Så det allerede i 93. Ørjan blir gammel... Erik blir gammel... Bratbakk som forhåpentligvis kommer tilbake blir gammel... Eggen må gi seg...

Må vi slutte å svartmale! Se fremover. Lag en ny tråd: Når snur det?

Slutt å være så etterpåklok!

Det har da ingenting med svartmaling å gjøre. Det er viktig å lære av historien vet du. Å spekulere i når det snur (hvis det snur) blir bare spekulasjoner. Å diskutere det som har skjedd gir mere mening.

Jeg for min del var positiv til Ola, og syntes han hadde mange bra tanker i media, blant annet om å slippe de yngre til. Av personlige årsaker fikk jeg ikke fulgt med så godt i vårsesongen i fjor, men skjønte på forsommeren at det mest var tomt snakk å slippe de yngre til i særlig grad.

Hjemmekampen mot Maccabi Haifa var kanskje et vendepunkt når det gjaldt troen på laget.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:08    Post subject: Reply with quote

når vi ikke fikk en ordentlig erstatter for carew. siden har vi vel ikke vunnet i cl.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:14    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
når vi ikke fikk en ordentlig erstatter for carew. siden har vi vel ikke vunnet i cl.

Du har rett i at det startet en nedtur sommeren 2000, ikke bare pga Carew, men også fordi Bergdølmo og spesielt Bragstad gikk. De CL-sesongene vi hadde mest suksess, var det Bragstad som var aller best der bak. Gjorde knapt feil, og vant det meste av dueller. Hoftun var også god, men gjorde av og til feil.

Litt senere gikk også Sørensen, og Mini gav seg, slik at vingspillet ble skadelidende.

Allikevel tror jeg vi kunne fått noen seire i CL hvis vi hadde kvalifisert oss i 2003. Da var vi gode nok. Vi hadde også uflaks med marginene i flere kamper i 2002, som egentlig var en bra CL-sesong.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:22    Post subject: Reply with quote

Visst har det med svartmalig å gjøre. Jeg så det først... Nei jeg... Nei jeg...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
blubbin
Rutinert

PostPosted: 11.09.2005 14:31    Post subject: Re: NÃ¥r sÃ¥ DU det ? NÃ¥r begynte nedturen ? Reply with quote

Skjønte det da det ble besluttet at Ola By Rise skulle overta etter Hareide.
At man ikke brukte litt tid og fikk inn en skikkelig trener da var den store tabben.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:46    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:

Hva har svartmaling med å observere ting å gjøre? Å svartmale vil jo heller være å si at det helt sikkert blir nedrykk i år, altså å uttale seg ekstremt negativt om fremtiden.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 14:59    Post subject: Reply with quote

Svartmaling ?

En av grunnene til at prestasjonene har kunne sunket så dypt er mangelen på edruelighet i forhold til det å vurdere egne styrker og svakheter og den naive trua på at det snur seg. Som om det var en naturlov som sa at RBK nødvendigvis skal kunne fortsette å være best...

Når ting går på ræva så er det ikke svartmaling å konstatere hva som faktisk skjer. Å se etter årsaks-sammenhenger er heller ikke svartmaling, men nødvendig for å kunne finne riktige løsninger. Å vende blikket bakover for å se når det hele startet er heller ikke svartmaling...

Det er først nå, når vi kjenner konsekvensene av gårsdagens handlinger at vi kan se oss tilbake å forstå hva som gikk gærnt.

At jeg ber andre om sine tanker rundt når det begynnte å gå gærnt handler ikke om svartmaling eller om "at jeg så det først". Så enkle er vi faktisk ikke...

Ansvarsfraskrivelse, hodet-i-sanda-mentalitet og naivitet og arroganse har hittil vert de fremtredenede egenskapene til de som styrer skuta og som engasjert tilhenger må en kunne bruke de små grå til annet enn blind forgudelse av de involverte når det går bra.
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 15:23    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
thorarildv wrote:

Hva har svartmaling med å observere ting å gjøre? Å svartmale vil jo heller være å si at det helt sikkert blir nedrykk i år, altså å uttale seg ekstremt negativt om fremtiden.

OK. Vi får se hvordan tråden utvikler seg...
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 11.09.2005 16:20    Post subject: NÃ¥r sÃ¥ DU det ? NÃ¥r begynte oppturen ? Reply with quote

synes høgmo har kommet inn som et friskt pust. laget viser bedre og bedre tendenser, og ting ser svært lovende ut for neste års sesong ...

her lukter det seriegull, cup finale, rl gull og cl kvartfinale ...

tror også at rbk karer til seg 7 plassen i år og kvalifiserer seg til uefa neste år via intertoto ...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2005 16:45    Post subject: Reply with quote

Lad os se ham vinde en Tippeliga kamp først.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JSS
Senior

PostPosted: 11.09.2005 16:53    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Lad os se ham vinde en Tippeliga kamp først.

tapet mot start var et klart tap, de to siste tapene kunne likesågodt vært seire, men nå brente han jo av litt flaks i cl kvalifiseringen (bortekampen) ...

det er 6 kamper igjen og 18 poeng å kjempe for, men målsetningen om å berge plassen i år synes jeg er helt grei, det tar tid å bygge opp laget på nytt, synes faktisk det er bra at han har tapt de tre første kampene, slik at folk ikke tar av...

men jeg håper at rbk klarer 7 plassen slik at det kan bli internasjonale kamper neste år på lerkendal ...

ps! nå var jo denne tråden også litt ironinsering over en tilsvarende tråd lengre nede, men det regner jeg med at du forstod ...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 17:43    Post subject: Reply with quote

Hvilken opptur ? Sett hvafornoe ? Har det skjedd ?

Oppturen begynnte vel når en ansatte Nils Arne Eggen, men det er vel en annen opptur en tenker på her....

Noen som har sett noe ?
Forumsjef

PostPosted: 11.09.2005 17:46    Post subject: Reply with quote

Ja, ting er helt klart på gang, spesielt defensivt!
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 11.09.2005 17:57    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Hvilken opptur ? Sett hvafornoe ? Har det skjedd ?

Oppturen begynnte vel når en ansatte Nils Arne Eggen, men det er vel en annen opptur en tenker på her....

Noen som har sett noe ?

høgmo har så langt holdt det han har lovet (cl kvalifisering, og vi er fortsatt i tippeligaen) ...

men hva har du bidrat med i det siste, bortsett fra å stille lettkjøpte spørsmål i tv2 debattprogrammklassen? hvor ble det av dine grundige innlegg og artige analyser? hvorfor tok misnøyen over for nøytralitet og framtidstro? hva skyldes denne blindheten for hva høgmo har gjort så langt i sine tre kamper?

og nei, jeg viser ikke til eggen, hans æra er over (dessverre), men til høgmo (les: kongen er død, lenge leve kongen) ...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 17:58    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, ting er helt klart på gang, spesielt defensivt!

Det gjenstår å se om det defensive har blitt bedre. De har sluppet inn nok av mål etter at Høgmo overtok også. Vel så mange som da Perry var sjef.

Førsteomgang mot Viking var positiv mht det defensive, men så var de også ekstremt forsiktige med å sende frem spillere offensivt. Det har en sammenheng. Det vanskelige er å kombinere bra defnesivt spill med bra offensivt.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 18:00    Post subject: Reply with quote

JSS wrote:
hva skyldes denne blindheten for hva høgmo har gjort så langt i sine tre kamper?

Han har tapt tre kamper. Man kan godt si at de to siste var jevne kamper, men det kan man si om flertallet av kampene Perry tapte også, i like stor grad. Tenk bare på Aalesund, FFK, LSK og Molde for å nevne noen.
Back to top
JSS
Senior

PostPosted: 11.09.2005 18:06    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
JSS wrote:
hva skyldes denne blindheten for hva høgmo har gjort så langt i sine tre kamper?

Han har tapt tre kamper. Man kan godt si at de to siste var jevne kamper, men det kan man si om flertallet av kampene Perry tapte også, i like stor grad. Tenk bare på Aalesund, FFK, LSK og Molde for å nevne noen.

nå må jeg snart gi meg for i dag, men svar som følger:

ja - han har tapt tre kamper i tippeligaen, spilt uavgjort i cl kval, og vunnet i cl kval og treningskamp ...

er også enig i at flere av kampene under perry var gode og at resultatet ikke alltid var helt rettferdig (det har vært en del stang ut i år) ...

men det virker som om gløden og innsatsviljen er tilbake igjen nå, og førsteomgangen mot viking var generelt svært bra, med unntak av en glipp som vi har diskutert før ...

det virker også som om høgmo evner og ønsker å snu skuten i en helt annen grad enn ola og perry, som nok mer fulgte det gamle systemet ...

vil også berømme høgmo for å tørre å ta over rbk akkurat nå når de ligger nede for telling ...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 18:09    Post subject: Reply with quote

Høgmo`s RBK har sluppet i 3 mål i snitt pr. obligatorisk kamp...

Det er MER enn under Per Joar Hansen...

For en trener som kommer inn og forteller at 1.ste-prioritet er forsvarsarbeidet så er det for meg vanskelig å se at "oppturen" er en realitet når det sleppes inn enda flere mål...

Jeg er overbevist om at Høgmo kommer til å lykkes med å få RBK opp på det nivået RBK har vert på de 3 foregående åra, men vi blir ikke alene i tippeligaen med å ha det nivået inne.

Stabil nivåheving får en ikke før det har gått 3-6 mnd og maks får han ikke ut av dette laget før neste høst...

SÃ¥pass lang tid vil det ta.

Er det noen som har sett en positiv endring på Høgmo`s RBK som er større enn variasjonene under Per Joar Hansen ?
Senior

PostPosted: 11.09.2005 18:15    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Jeg er overbevist om at Høgmo kommer til å lykkes med å få RBK opp på det nivået RBK har vert på de 3 foregående åra, men vi blir ikke alene i tippeligaen med å ha det nivået inne.

Stabil nivåheving får en ikke før det har gått 3-6 mnd og maks får han ikke ut av dette laget før neste høst...

her er vi rimelig enige ...
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 11.09.2005 18:28    Post subject: Reply with quote

Hvilken opptur? har jo ikke vunnet en tippeliga kamp ennå, det virker som de er rett og slett for dårlig trente... RBK
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.09.2005 18:45    Post subject: Reply with quote

JSS wrote:
Litjeggen wrote:

her er vi rimelig enige ...

Hvorfor da en prematur tråd om en ikke-eksisterende opptur som i skrivende øyblikk ikke er noe annet enn et håp ?

Vinner vi 5 på rad og gjør det bra i CL, ok, da kan vi prate om opptur. Lista for RBK ligger på 2-2.5 poeng i snitt og da snakker vi om 12-18 poeng på de gjenstående kampene. Tar vi 10 så er det fremdeles nedtur resultatmessig.
Senior

PostPosted: 11.09.2005 20:41    Post subject: Reply with quote

2my wrote:
det virker som de er rett og slett for dårlig trente... :rbk:

de trenger ikke nødvendigvis være dårlig trente, men tatt igjen og forbigått av andre lag i tippeligaen - selv om jeg har en mistanke om at de fleste norske lag ryker ut i første runde i uefa igjen (håper virkelig jeg tar feil her) ...

også til nedturen, personlig tror jeg den startet med hareide, som begynte på noe han ikke fullførte, for så å bli avløst av ola og perry som ikke hadde noen helt klar stil-filosofi ...
tror høgmo er sterk og klar nok til å snu dette igjen ...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb