View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Toom Senior
|
Posted: 11.05.2005 01:05 Post subject: Storflor vs Ødegaard |
|
|
Synes det snart er på tide å gi Øyvind en sjanse til og overbevise fra start. Ødegaard har ikke imponert meg i det hele tatt så langt, han har vært en liten skuffelse etter min mening.
Mange vil vel si at Alex burde spille, siden det ofte tar tid for nye spillere i RBK og tilpasse seg systemet, men det er grenser for hvor lenge man kan spille hvis man ikke presterer.
Storflor scorte vel 4 mål mot Orkla? Ikke at det behøver å ha så mye og si men..
Storflor imponerte meg i høst, spessielt i CL kampene..
Håper han får sjansen fra start i morgen! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.05.2005 01:42 Post subject: |
|
|
Helt enig! Storflor er en bedre spiller. Jeg føler at de bruker Ødegaard kun for å motbevise at det var et bomkjøp, herregud å teit å kjøpe en spiller til 10 mill kun fordi han imponerte litt i forrige sesong. Rosenborg må skaffe seg speidere og hente spillere nesten gratis fra Korea og andre eksotiske land. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.05.2005 09:14 Post subject: |
|
|
Greit for meg at Ødegaard får flere sjanser. Storflor har vært i klubben lenge og har bare enkelte gode kamper. Oftest er han helt usynlig.
"Rosenborg må skaffe seg speidere og hente spillere nesten gratis fra Korea og andre eksotiske land."
RBK har ikke akkurat lyktes med å hente inn spillere fra eksotiske land tidligere... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.05.2005 10:27 Post subject: |
|
|
Ja, og det er sansynligvis spillernes feil.... Hvor mange er det snakk om her? 2 ganger at knotpungene på brakka ikke takla en neger som ikke var flytende i norsk. Kanskje folka i RBK burde lært seg engelsk? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.05.2005 12:55 Post subject: |
|
|
Ja, du har forsåvidt rett. Det er jo ingen grunn til at RBK ikke skal klare å finne gode spillere rundt om i verden når andre klubber i Tippeligaen klarer det... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.05.2005 09:58 Post subject: |
|
|
Litt av forskjellen er at Rosenborgs suksess så til de grader er bygget på et innøvd angrepssystem, der alle må og skal vite hva de skal gjøre selv og hva andre vil gjøre.
Dette krever terping, forklaring, øving, repetisjon og mer forklaring. Det har alltid vært vanskelig nok å få norske spillere til å få det til. Se bare hvordan vi sliter til å få vingene til å holde bredden; å få Braaten til å skjønne samspillstankene, osv.
Naturligvis kan vi finne meget gode spillere utenlands, med ypperlig teknikk og fart, men det er lett å tenke seg at slike spillere passer bedre i klubber med friere systemer.
Når det er så vanskelig å lære det bort til spillere som snakker flytende norsk og er vant til taktisk tenking ... ja, da forstår jeg at det er mye verre med utlendinger med språkbarriere og mindre taktisk skolering fra hjemlandet. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.09.2005 12:01 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Litt av forskjellen er at Rosenborgs suksess så til de grader er bygget på et innøvd angrepssystem, der alle må og skal vite hva de skal gjøre selv og hva andre vil gjøre.
Dette krever terping, forklaring, øving, repetisjon og mer forklaring. Det har alltid vært vanskelig nok å få norske spillere til å få det til. Se bare hvordan vi sliter til å få vingene til å holde bredden; å få Braaten til å skjønne samspillstankene, osv.
Naturligvis kan vi finne meget gode spillere utenlands, med ypperlig teknikk og fart, men det er lett å tenke seg at slike spillere passer bedre i klubber med friere systemer.
Når det er så vanskelig å lære det bort til spillere som snakker flytende norsk og er vant til taktisk tenking ... ja, da forstår jeg at det er mye verre med utlendinger med språkbarriere og mindre taktisk skolering fra hjemlandet. |
Jo, folk skal tilpasses systemet. Men det er pent sagt gjort med tanke på å få middelmådige (misforstå meg rett) til å bli et j.. bra kollektiv. Men spillere som holder høyt nok nivå (spesielt offensive) trenger ikke låses til dette mønsteret. Det var jo det som ble gjort med Carew bl.a. Han fikk jo frikort på å gjøre som det passa nesten. En Mohammed Zidan hadde raskt kunnet bli en joker i en kamp hvor kollektivet trenger det lille ekstra, og en slik spiller er best om han får være litt fri også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.09.2005 13:49 Post subject: |
|
|
Om en skal bedømme Ødegaards 700 minutter på årets lag så kan en ikke bedømme han etter evnen til å utfylle sin delrolle i det offensive kollektive spillet. Til det så har det kollektive variert for mye når det gjelder spillere i ulike posisjoner og hvilke formasjoner en har stillt i.
Her har Storflor en kjempefordel som kjenner RBK så godt fra før.
Hvilket potensiale Ødegaard har i ett samspilt RBK har ikke denne sesongen sagt noe som hellst om. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.09.2005 14:45 Post subject: |
|
|
For å ta en litt annen diskusjon, hvor langt unna landslaget er Øyvind hvis han fortsetter slik som nå? På sitt beste driller han jo hvem som helst på rævva (jfr. Morris/Lauren i CL i fjor), men det store problemet hans har vel vært stabiliteten. Kan Høgmo hjelpe på det? Jeg mener at han er en av Norges beste kantspillere, igjen, når han er på sitt beste.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.09.2005 14:53 Post subject: |
|
|
Storflor er norges beste vingspiller på sitt beste, og når stabiliteten og selvtilliten blir bedre ser jeg ingen begrensninger på hva han vil oppnå. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.09.2005 15:20 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Storflor er norges beste vingspiller på sitt beste, og når stabiliteten og selvtilliten blir bedre ser jeg ingen begrensninger på hva han vil oppnå. |
Jeg er også av den oppfatning. Per idag, er han et klart førstevalg på venstrevingen i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.09.2005 15:25 Post subject: |
|
|
Nettopp, og da er poenget mitt at han burde være nærme en plass i landslagstroppen! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.09.2005 15:30 Post subject: |
|
|
Ja, Storflor bør være en utfordrer både på høyre og venstre kant på landslaget. Eller.. Han er kanskje ikke så god på høyrekanten? Litt paradoksalt, men. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.09.2005 17:02 Post subject: |
|
|
Syns dere overdriver litt hva Storflor faktisk har vist hittil i år. Når dere sier at han er norges beste vingspiller på sitt beste mener dere da at han er den som har vist høyest toppnivå ? Og hvor stor del av tiden er han på dette nivået ? 20 % ??? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.09.2005 17:04 Post subject: |
|
|
Tenker på i den senere tid, jeg. Solli har ikke akkurat vist noe mer i år, men han er på landslaget.
EDIT: Men per idag, mener jeg Solli og ikke Storflor bør være på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.09.2005 17:06 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Når dere sier at han er norges beste vingspiller på sitt beste mener dere da at han er den som har vist høyest toppnivå ? |
Nei, da mener vi at når han er på sitt beste, er han en klassespiller som er god nok for Norge sitt landslag. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.09.2005 17:15 Post subject: |
|
|
tbone wrote: | Litjeggen wrote: | Når dere sier at han er norges beste vingspiller på sitt beste mener dere da at han er den som har vist høyest toppnivå ? |
Nei, da mener vi at når han er på sitt beste, er han en klassespiller som er god nok for Norge sitt landslag. |
Det er en hel mengde vinger i Norge.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.09.2005 17:17 Post subject: |
|
|
Hvis alle er på sitt beste samtidig, så er Storflor blant de aller beste. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.09.2005 17:19 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hvis alle er på sitt beste samtidig, så er Storflor blant de aller beste. | Haha, godt sagt. Det var det jeg ville fram til  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.09.2005 17:20 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.09.2005 17:22 Post subject: |
|
|
Storflor er helt enorm noen ganger.. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.10.2005 22:47 Post subject: |
|
|
Artig bilde og bildetekst av Nettavisen:
Brassespark og trøyeholding i en og samme situasjon. Det begynner å bli europeisk snitt over Øyvind Storflor. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 29.10.2005 21:59 Post subject: |
|
|
vanskelig for Ødegaard å få spilletid når Storflor/Braaten spiller så bra som de gjør nå for tiden... Synes de var banens beste i dag! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.10.2005 03:27 Post subject: |
|
|
Storflor herjet vilt og viste frem sin meget gode innleggsfot. |
|
Back to top |