View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brakka Rutinert
|
Posted: 13.11.2005 23:40 Post subject: Tsjekkia - Norge |
|
|
V
Hareide skal visst satse mer offensivt, og jeg håper på en slags 4-4-2-formasjon som denne:
Carew
Iversen
Gamst P. - Hæstad - Grindheim - Valencia
Riise - Hagen - Hangeland/Lundekvam - Høiland
Med denne oppstillingen har vi fart, gjenombruddskraft og hodestyrke på topp, og gode tilretteleggere på flankene som legger inn høyt og lavt. Jeg mener vi må bruke Valencia nå som Braaten er ute. Han er en offensiv type som slår gode innlegg. Solli er og blir mislykket...
I forsvaret burde etter min mening ikke Bergdølmo få sjansen igjen. Han har jo ikke overbevist noen andre enn Hareide om at fortjener den plassen. Bergdølmo feiler stadig i de avgjørende situasjonene, og en Høiland som er mer sugen på å vise seg frem, er et bedre alternativ.
Når det gjelder Hareide, så synes ikke jeg han er den rette til å trene Norge. Tror ikke jeg er den eneste som er møkk lei den defensive, kjedelige spillestilen som har preget landslaget siden Drillo tok over. Vi må få inn friskt blod. En offensiv trener som f.eks. Keiko. Skulle gjerne likt å sett et hissig, angrepsvillig Norge, fremfor det som er nå.
Kampen i Tsjekkia blir tøff, men hvis alle gjør jobben sin, inkl. Hareide, så er mulighetene der. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 13.11.2005 23:58 Post subject: |
|
|
Jeg ville ha prioritert Lundekvam som midtstopper med Hagen. I tillegg ville jeg ha vraket Iversen, en spiller som i mine øyne er totalt ut av form. Årst, Helstad eller Rushfeldt kunne ha fått den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 14.11.2005 00:20 Post subject: |
|
|
Ser ut som en grei oppstilling, bortsett fra Høiland. Han sliter på høyt internasjonalt nivå. Ofte feilplassert, spesiellt mot Slovenia, hvor Ceh fikk stort rom på sida. Nå skal han møte Nedved som er på et enda høyere nivå. Bergdølmo er ingen spektakulær spiller men har bedre plasserings evne enn Høiland og har mye rutine. Høiland er klart bedre offensivt, men vil slite mot Nedved. Men ellers ser oppstillingen bra ut, kanskje Årst skulle spilt i stede for Ivers. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 14.11.2005 00:26 Post subject: |
|
|
ziljan wrote: | Jeg ville ha prioritert Lundekvam som midtstopper med Hagen. I tillegg ville jeg ha vraket Iversen, en spiller som i mine øyne er totalt ut av form. Årst, Helstad eller Rushfeldt kunne ha fått den rollen. |
Helt enig i det. Syntest IKKE hangeland spilte så bra.
Ivers er ikke så god lenger, rett å slett. var helt anonym.
Eneste jeg ville gjort annerledes var å etter inkalle per ciljan tror seriøt han kunne gjort en strålende jobb istedenfor iversen i en 4-2-3-1 formasjon.. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 14.11.2005 10:11 Post subject: |
|
|
We need 75 kilos of Ciljan, stat! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 14.11.2005 10:22 Post subject: |
|
|
Krøvel Vellevold wrote: | We need 75 kilos of Ciljan, stat! |
Yes
Men mener helt seriøst at ciljan burde starte. iallefall etter den sugene insatsen til ivers i forje kampen!
En spillesugem og løpegal ciljan hadde passa PERFEKT! er jo bare å se på hæstad (som spilte meget bra) og grindheim. de løper som helter og var banens beste, fra norge i allefall.
Utrolig synd med braaten og, hans rykk på kontringer kunne vært avgjørende..
Men håper virkelig på lille per.. (L)
 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.11.2005 10:38 Post subject: |
|
|
Dette er laget mitt, med den troppen vi har nå!
Espen Johnsen - Fordi jeg tror han funnet tilbake formen og fordi han kan ta det umulige, det trenger vi på onsdagen.
Jon Inge Höiland - Fordi vi trenger offensive beck, og som kan hjepe vingen, altså "doble i kant".
Erik Hagen - Fordi han har kraft og den farten vi trenger i forsvaret.
Claus Lundekvam - Rutinen vi trenger!
John Arne Riise - Han er offensiv og har meget bra skudd som vi også trneger.
Alex Valencia - Den eneste offensive vingen vi har i høyresida, så her skal alt satses. Vi trenger innlegg.
Kristoffer Hæstad - Stor løps og arbeidskraft.
Cristian Grindheim - Jevnt mellom ham og Fredrik Strømstad satser på den lille rutinen han har fra landslaget og som U21-kaptein.
Morten Gamst Pedersen - Den beste venstrevingen vi har. HÃ¥per han kan spille mer slik han spiller for Blackburn.
Thorstein Helstad - Pga. hans avslutningsferdigheter. Vi tenger mål og denne mannen gjør det på bestilling.
John Alieu Carew - Den beste spissen vi har enkelt og greit! |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 14.11.2005 11:09 Post subject: |
|
|
Er så fantastisk enig..! Men er veldig gira på at iversen ikke skal spille da han gjør det så dårlig.. virker som han har klippe kort akkuratt som solli!
Men syntest han skal etter innkalle ciljan (som jeg har sagt noen ganger ) hadde blitt et kjempe lag, og da hadde han spillt istedenfor helstad.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.11.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Erik Hagen - Fordi han har kraft og den farten vi trenger i forsvaret.
Claus Lundekvam - Rutinen vi trenger! |
Er enig i at Lundekvam bør spille, men ikke faen om Hagen skal! Altså: La Lundekvam og Hangeland spille.
For øvrig:
Daniel Braaten er uaktull på grunn av karantene og Jan Gunnar Solli spilte en svak kamp på lørdag. Nå vil landslagsledelsen bruke Thorstein Helstad i returkampen i Praha.
- Vi liker Helstads måte å spille på begge to, og ser på han som en spiller vi kan dra nytte av i returkampen, sier Bjørnebye.
Les mer: - Helstad er veldig aktuell |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.11.2005 12:16 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
Daniel Braaten er uaktull på grunn av karantene og Jan Gunnar Solli spilte en svak kamp på lørdag. Nå vil landslagsledelsen bruke Thorstein Helstad i returkampen i Praha.
- Vi liker Helstads måte å spille på begge to, og ser på han som en spiller vi kan dra nytte av i returkampen, sier Bjørnebye.
|
Jeg syns det rett ut er håpløst av landslagsledelsen å bruke Helstad på vingen når han er utkonkurrert på den plassen i RBK av Daniel Braaten og Øyvind Storflor.
Helstad har et navn, det har ikke Storflor. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.11.2005 13:03 Post subject: |
|
|
Helstad er en SPISS, jeg kan ikke forstå at Hareide & co ikke får det inn ass, herregud dette er helt utrolig.
Og hva er galt med Panzer 2mas (Sjef)???
Hvorfor bør han ikke spille???? |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 14.11.2005 13:25 Post subject: |
|
|
Ille! men det verste som kan skje er om hæstad ikke blir frisk, trenger den rå ballvinneren! eneste som sto skikkelig fram i hjemme kampen..
Noe galt i hagen? spilte en bedre kamp en hangeland på lørdag.. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.11.2005 15:44 Post subject: |
|
|
En annen Bad news, er at Alex Valencia også er skada!
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=296679
Og utrolig nok så vil Hareide bruke Helstad som høyreving! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.11.2005 16:13 Post subject: |
|
|
Egentlig ganske ironisk at Hareide har brukt 4 av våre høyre flankespillere på landslaget i kvalikken og ingen av dem har egentlig spillt godt nok i posisjonen for RBK.. ( eller er vi for kravstore i våre forventninger til RBK`s høyreflanker )
Braaten
Solli
Helstad
Ødegaard _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 15.11.2005 21:42 Post subject: re: banen |
|
|
Registrerer at Tsjekkerne tror at Norge blir giftigere på Atoyot-banen i Prag. Kan hende det er spill for kulissene, men jeg tror faktisk det er realitet også.
Ullevaall som landslagsarena er en skam. Tror spillerne skjemmes, tror ikke de liker publikum der, og jeg tror Norge har gjort seg selv en bjørnetjeneste flere ganger ved å spille der! Ironisk nok var det altså våre spillere som slet mest med underlaget sist.
Til sammenligninig: da Real Madrid spilte på Lrkendal trivdes vi med underlaget, mens David Beckham kommenterte at det var vanskelig å stå oppreist fordi det vard for glatt og hardt for ham...
Synes kampene kan rotere mellom Lerkendal, Brann og Viking stadium. Kanskje til og med Molde (og så kan vi ta imot tyrkia på Alfheim neste gang vi møter dem...)
Det vil jo selvfølgelig aldri skje. Men det går an å drømme. _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.11.2005 21:44 Post subject: Re: re: banen |
|
|
ssjovold wrote: | (...) Atoyot-banen i Prag |
Pussig måte å skrive Toyota Arena på, ssjovold!  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.11.2005 21:57 Post subject: Re: re: banen |
|
|
2mas wrote: | ssjovold wrote: | (...) Atoyot-banen i Prag |
Pussig måte å skrive Toyota Arena på, ssjovold!  |
Litt synd at Lerkendal ikke har et slik arena, det fortjener både klubben og fansen! Men denne debatten kan vi ta et annet sted! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.11.2005 21:59 Post subject: |
|
|
Hjemmebanen til Sparta er vel ærlig talt ikke så flott... |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 15.11.2005 22:04 Post subject: |
|
|
Finere enn Lerkendal. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.11.2005 22:05 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hjemmebanen til Sparta er vel ærlig talt ikke så flott... |
Men Viking stadion er ihvertfall fin.
Det er meget rart at de bruker mindre penger enn oss, og alikevell få en topp stadion.
Ps: Så skjapt gjennom bildene synes det så greit ut, ikke Old Trafford men!  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 15.11.2005 22:35 Post subject: |
|
|
Hører dere Hareide skylder på sabotasje av Tsjekkia. Hahaha, at ballene ikke var fulle nok av luft. Noe så dumt. Nå må han ta seg sammen litt, og slutte å skylde på alle andre rundt seg. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 15.11.2005 22:40 Post subject: |
|
|
RBKw wrote: | Hører dere Hareide skylder på sabotasje av Tsjekkia. Hahaha, at ballene ikke var fulle nok av luft. Noe så dumt. Nå må han ta seg sammen litt, og slutte å skylde på alle andre rundt seg. |
Blir for dumt, driter abre ut hele landslaget.
PÃ¥ nivp med at riise syntest vi gjorde en god kmap hjemme mot Tsjekkia  |
|
Back to top |
|
 |
|