English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.04.2017 00:43    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Er også langt bedre 'låtmateriell' som blir sunget på engelske tribuner enn det er i Norge.


Du hører jo nøyaktig de samme melodiene på alle stadioner i England. Hvordan går det an å påstå at de har bedre låtmateriell? Tipper 15 klubber i Premier League har en variant av The Wild Rover, for eksempel. Utrolig ensformig og lite orginalt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 15.04.2017 01:07    Post subject: Reply with quote

Tribunekulturen i england er direkte pinlig. Mange folk starter på en sang hvert 20 minutt, så tar det 1-3 sek før det hele dør ut. Så er det musestille i 20 min frem til neste elendige forsøk. De fullfører aldri et eneste heiarop/sang. Pluss at alle har samme melodier.

Heia tromme og den norske tribunekulturen!
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 15.04.2017 03:17    Post subject: Reply with quote

Crystal Palace er unntaket. Klubben i Premier League med best fans. Holmesdale Fanatics tar et fantastisk fint oppgjør mot den tradisjonelle britiske tribunekulturen. Heia de!
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 15.04.2017 08:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Borden wrote:
Er også langt bedre 'låtmateriell' som blir sunget på engelske tribuner enn det er i Norge.


Du hører jo nøyaktig de samme melodiene på alle stadioner i England. Hvordan går det an å påstå at de har bedre låtmateriell? Tipper 15 klubber i Premier League har en variant av The Wild Rover, for eksempel. Utrolig ensformig og lite orginalt.


Du glemte Sloop John B - Boom - der har du hele det engelske repertoaret.

England er veldig svak hva gjelder atmosfære på fotballkamper.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 15.04.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

Elg wrote:
Tribunekulturen i england er direkte pinlig. Mange folk starter på en sang hvert 20 minutt, så tar det 1-3 sek før det hele dør ut. Så er det musestille i 20 min frem til neste elendige forsøk. De fullfører aldri et eneste heiarop/sang. Pluss at alle har samme melodier.

Heia tromme og den norske tribunekulturen!


Må si meg veldig enig. Synes det riktignok er ganske så morsomt at omtrent hvert eneste (?) lag sine supportere har sin egen variant av "the best team the world has eeeever seeen... and it`s Cheeeeereefoooorrddd Shiiire". Om det nå er et lag som heter det da. Enten det er Cheereford Shire eller Stoke City det synges om så synges den der av full hals. Er det forbudt med noe originalt? Finnes det noe originalt så legges det iallfall ikke voldsomt merke til gjennom TV-skjermen. Skal riktignok sies at jeg også har fått et inntrykk av at Crystal Palace-fansen skiller seg positivt ut. Har mer lyst til å oppleve storkamper i Polen, Tyrkia og Hellas. Trykk og leven framfor "w*nker, w*nker, w*nker!"

Fatter ikke at folk der borte betaler typ 15.000 for sesongkort. Det er helt absurd og da tenker jeg ene og alene på prisen. Fotballen som spilles er grunnen til at jeg har TV2 Sumo-abbo.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 15.04.2017 18:12    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke se lengre enn til sverige for å se bra trykk over mesteparten av stadion. Vi ligger ikke langt bak AIK og hammarby når det kommer til tilskuere, så det gjeller bare å senke terskelen for deltagelse, tror en ting som kan gjøres bedre der er stadiondesign, så kjernen ikke blir så adskilt fra resten av stadion.

https://www.youtube.com/w...&t=34s

attach wrote:
I hvor stor grad var resten av stadion med her?

https://youtu.be/CsxhboIe9-o?t=84

Litt vanskelig å få inntrykk av det med fullt trykk rundt seg på ØØ.


Jeg sto på langsia ved siden av bortefansen og det var fullt trøkk overalt så vidt jeg fikk med meg. Det som hindra det mest var at siden alle er så langt ifra hverandre så fallt takta ut jævli fort og da gikk lufta ut av ballongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 15.04.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

En del vil - som deg - foretrekke den engelske modellen. Vi er klar over forskjellen, og vet hvorfor vår kultur er annerledes og hvorfor vi ønsker det sånn.

... for noen. Mens for andre er det en dyp glede å høre den massive lyden av Kjernen i kamp etter kamp, og å bidra til den, så ofte som mulig.

For spillerne er det definitivt inspirasjon, ikke irritasjon. Det vet vi. Og da er det for så vidt greit at du selv kan sitte der og bli irritert ...


Takk for godt svar, haavarl. Er enig med deg i betraktningene om kulturforskjeller mellom det å ha tradisjoner for synging i England og litt mindre tradisjoner i Norge.

Derfor vil det nok måtte gå noen generasjoner før hele stadion vil være med (om så skjer), uavhengig av om det sitter noen surpomper som meg selv og irriterer oss. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 15.04.2017 19:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Du hører jo nøyaktig de samme melodiene på alle stadioner i England. Hvordan går det an å påstå at de har bedre låtmateriell? Tipper 15 klubber i Premier League har en variant av The Wild Rover, for eksempel. Utrolig ensformig og lite orginalt.


Syns jo 'Wild Rover' har en helt ok melodi, som har ting i seg som ikke gjør den så repeterende som det som synges på Lerkendal. Men har jo forstått det slik at målet er at det skal være repeterende, så da skal det jo være slik.

Er kanskje lite originalt i England, men syns det er en underliggende sjel i synginga, og for at alle skal være med bør det også være sanger alle kan å synge.

Mens f.eks. West Ham har 'Forever Blowing Bubbles' som gir meg gåsehud og gode følelser så det holder, synges det 'Bilde tå'n Ivers' på Lerkendal. Sistnevnte sang syns jeg savner melodiske kvaliteter til at jeg blir berørt av den, selv om teksten er fin.

'Rosenborgsangen' skiller seg ut positivt. Alltid deilig å høre når den blir sunget.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 16.04.2017 02:29    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo gjerne sånn at man ikke velger klubbsangen, for en hver bobleblåser så finnes det en nystemten.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 16.04.2017 02:35    Post subject: Reply with quote

Sannelig hadde jeg sett denne diskusjonen tidligere.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 16.04.2017 02:35    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Crystal Palace er unntaket. Klubben i Premier League med best fans.


Eric Cantona er uenig. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 19.04.2017 22:51    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Her burde vi lært av engelskmenn. Er også langt bedre 'låtmateriell' som blir sunget på engelske tribuner enn det er i Norge.


HAHAAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAAH
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2017 18:25    Post subject: Reply with quote

chuck bass og andre: ikke feed the troll. dette her minner meg om peter storey
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 22.04.2017 11:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel lov å ha andre meninger enn hva du har, Makkverk, uten å få merkelappen 'troll' av den grunn?
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 22.04.2017 12:42    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er det lov å ha egne meninger. Det er bare veldig vanskelig å ta de meningene seriøst når man skryter av stemningen i England.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
£irik
Senior


Joined: 04 May 2014
Posts: 204

PostPosted: 22.04.2017 16:15    Post subject: Reply with quote

Som faren til en kamerat sa for mange år siden, ifm konsert på Valle Hovin: "jeg syns ikke Michael Jackson er så populær, jeg."
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 22.04.2017 21:46    Post subject: Reply with quote

ØØ allerede utsolgt til 16.mai.
hvor mange ganger var det utsolgt i fjor?
2 av 2 hittil. spent på kampen imorgen.

drømmer om sammenbygging av nedre og øvre, og 4000+ stående syngende bak målet!
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 23.04.2017 12:12    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Selvfølgelig er det lov å ha egne meninger. Det er bare veldig vanskelig å ta de meningene seriøst når man skryter av stemningen i England.


Uansett er det en ærlig oppfatning fra min side, og er heller ikke noe jeg er alene om å synes. Har snakket med flere som har samme synspunkt angående Kjernen-synginga (ikke England-stemningen).
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 23.04.2017 12:17    Post subject: Reply with quote

£irik wrote:
Som faren til en kamerat sa for mange år siden, ifm konsert på Valle Hovin: "jeg syns ikke Michael Jackson er så populær, jeg."


Dårlig sammenligning. Er forskjell på å være uenig i popularitet og å være uenig i en følelse av hva som er god eller dårlig stemning for meg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 23.04.2017 12:30    Post subject: Reply with quote

Det er sikkert opptil 21400 something meninger om hva som er god stemning på Lerkendal hver kamp. Den store forskjellen på Kjernen er jo at de gjør noe med det.

Det er åpent for alle å bli medlem i Kjernen og påvirke hva som skjer der. Det er kanskje et langt lerret å bleke, men det er samtidig sannsynligvis mer effektivt enn å ikke gjøre noe med det utover å nevne det her. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 23.04.2017 13:05    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Har snakket med flere som har samme synspunkt angående Kjernen-synginga (ikke England-stemninng)


Ja, det har jeg også, og det er bra. Hadde vært kjedelig om alle hadde likt det vi holder på med.

Om det er en trøst da, kanskje en mager èn, så er det mye verre i et land man liker å se til, nemlig i Sverige, der kan man kverne på samme sang i 10-15 min.

Hos oss byttes det etter maks 3-4 min om ikke noe spes skjer. Bevisst.

Når det gjelder sangmaterialet, er det lov å komme med forslag til sanger på pm.
1. det må være en melodi ingen andre i Norge og helst ikke i Norden bruker
2. Det må være forholdvis enkel da 99% av de som skal rope den virker å være tonedøv
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 23.04.2017 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også at britisk tribunekultur er kjedelig.

Men det virker som at poenget til Borden har mere med generell deltakelse hos mengdene å gjøre. Terskelen for å synge og rope hos den gjennomsnittlige 55-åringen på langsiden er lavere på britiske fotballkamper enn i Norge hvor man stort sett sitter i ro.
Dette gjelder dog mest i lavere divisjoner. PL-lag domineres stort sett av turist-supportere som ikke bidrar en dritt.

Selv ville jeg mye heller sett mot Tyskland og Italien. Men det virker det som at Kjernen også allerede gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.04.2017 14:37    Post subject: Reply with quote

Crystal Palace er vel det beste stedet for grei stadion-stemning i England etter det jeg har forstått. Helt enig i at særlig Tyskland er gode der. Så Bayern München - Mainz i går, mener å huske at det var en del melodier der som jeg kjente igjen fra Lerkendal. Tror det er bedre å la seg inspirere fra den delen av fotball-verden enn England. En ting jeg ikke forstår er hvorfor ALLE supportere i PL synger på Hey Jude-refrenget.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.04.2017 16:13    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
En ting jeg ikke forstår er hvorfor ALLE supportere i PL synger på Hey Jude-refrenget.


Ja, men det er litt av greia, ikke sant. Engelskmenna er gjerne med på allsang i mange sammenhenger, og spesielt liker de å synge melodier de kan. "Varierte melodier" har ingen egenverdi.

Drar du i gang en tekst på en melodi folk kjenner, så får du folk med på å synge. (Men først og fremst der supporterne er engelskmenn og ikke turister ...)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.04.2017 20:59    Post subject: Reply with quote

Det er fair nok, men for min del gir det for det meste bare mening at Liverpool og Everton-supportere synger på akkurat den sangen med tanke på geografisk tilhørighet osv. Det må da finnes schlagere fra andre steder i Englandland?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 77, 78, 79  Next
Page 69 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb