English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131, 132  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18497

PostPosted: 29.07.2023 10:56    Post subject: Reply with quote

Klubben skriker etter kontinuitet i sentrale roller, men spillerlogistikken under Dorsin har vært så katastrofe at jeg håper han snart er ferdig. Et lykketreff med Tengstedt ja, men nesten alle andre signeringer har vært mislykket. Samtidig, vi ansetter sikkert Mini eller noen fra Vuku og da er vi like langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 29.07.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

Det blir sikkert satt i gang en prosess, og så blir det Vikvang.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 29.07.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Klubben skriker etter kontinuitet i sentrale roller, men spillerlogistikken under Dorsin har vært så katastrofe at jeg håper han snart er ferdig. Et lykketreff med Tengstedt ja, men nesten alle andre signeringer har vært mislykket. Samtidig, vi ansetter sikkert Mini eller noen fra Vuku og da er vi like langt.

Vi kunne satt hvem som helst til den jobben og det hadde gått like dårlig. Det er som om man fullstendig overser trenerbytter foretatt av Bratseth og Koteng, formasjonsbytter, krav fra trenere osv. Fram til Rekdal kom synes jeg slettes ikke at Dorsin gjorde seg bort, snarere tvert i mot. Og når instruksen til Dorsin er å finne et lass med billige spillere fordi Rekdal ønsker det og beskjeden fra oven er at vi skal utvikle spillere må det bli sånn, også med tanke på økonomi osv.

Men du har helt rett i at man skriker etter kontinuitet, men da må man ha en kjøreplan som sier noe om formasjon, spillestil og fremtidige trenere og den kommer forhåpentligvis på plass når styret får tenkt seg litt mer om. Og da tror jeg at det blir enklere enten det er Dorsin eller andre som innehar stillingen.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 29.07.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Skal heller ikke indervurdere hvor vanskelig det er å lykkes i er organisasjon som henger fast i 90tallet, nekter å ta til seg nye impulser, egentlig kun vil satse på lokale mennesker og som har et brutalt usunt selvelskende selvbilde.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 29.07.2023 14:54    Post subject: Reply with quote

Dorsin får altfor mye uberettiget kritikk. De to øvrige kommentarene treffer midt i blinken.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 30.07.2023 00:32    Post subject: Reply with quote

Utenfra og inn virker det ikke som Dorsin er den skyldige her nei.
Har egentlig gjort ok+ arbeid så langt jeg kan se - med forbehold om at trener er den førende i rogers og bjørlo.

Kan, som flere har nevnt, virke som han har fått beskjed om å finne OBOS-lignende spillere i starten av 20åra med potensial for å fortsatt blomstre med riktig treff.

Jeg vil gjerne se en hverdag der vi faktisk har en konkret spec og oppgave før jeg dømmer ham. Er nøytral + nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.07.2023 00:56    Post subject: Reply with quote

Vi må jo anta at de fleste som har kommet inn har vært på radaren til Dorsin, det er neppe Rekdal som har funnet Sadiku, Tengstedt, Aga, Ingasson, Thorvaldsson og Nelson for å nevne de spissene som har blitt hentet inn mens Rekdal var her, men det er også Rekdal som har bestemt at alle disse skulle hentes. Det kan virke som om han nærmest var besatt av at det skulle være omtrent seks spisser i stallen, og da har man det budsjettet man har.

Det kan også hende at en del av evalueringsgrunnlaget styret fikk var at Dorsin meldte at det ikke var mulig å hente gode nok spillere til å oppnå klubbens målsetninger hvis det budsjettet man har skal spres så kraftig som Rekdal ønsket seg.

Så er det jo også et spørsmål om de egentlig er for dårlige, eller om det bare er slik at de må satses på og spilles på godfot, dog både Aga og Sadiku mangler litt spisskompetanse, enten må du være sterk eller så må du være rask eller så må du kunne trylle litt med ball.

En femmer bak (men las oss være ærlige, den var ræva under Rekdal fra start til slutt selv om det ikke var mange endringer fra kamp til kamp), med en midtbane bestående av Nypan-Vâananen-Holse og med Nelson og Thorvaldsson på topp kunne ha gjort det bra hvis den fikk spilt på seg selvtillit og relasjoner, og under en trener som klarte å få 3-5-2 til å ikke klappe sammen og bli 5-5-0.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3477
Location: Trondheim

PostPosted: 30.07.2023 09:13    Post subject: Reply with quote

5-3-2
Det handler like mye om hvilken type spiller de har hentet.
Når Rekdal sier ja til Nelson så må han ha en klar oppfatning om hvor han vil bruke ham i forholdet til hans egenskaper.
I mine øyne kan han kun spille ving og ikke vingback elller spiss.
Ingason likedan. Han kan kun spille ving og ikke vingback elller spiss.

Kvaliteten er det trenerne som til slutt på godkjenne og ikke Dorsin.
Rekdal hadde ikke trengt å kjøpe alle disse spillerne til de samme posisjonene. Men det er den eneste veien han vet å gå.

Jeg synes Dorsin får for mye pepper.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 30.07.2023 11:40    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg synes Dorsin får for mye pepper.


Han har vel fått ufortjent LITE kritikk. Han verken er, eller var kvalifisert for jobben som dessuten har smuldret opp i nada. Nærmest uten et snev av ansvar.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1868

PostPosted: 30.07.2023 14:20    Post subject: Reply with quote

Ligner på Hoftun som sportsdir?
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 30.07.2023 16:23    Post subject: Reply with quote

Siden Hoftun også hadde jobbet som agent og i tillegg hadde tatt jusutdanning? Wink
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 30.07.2023 16:32    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Han verken er, eller var kvalifisert for jobben som dessuten har smuldret opp i nada. Nærmest uten et snev av ansvar.


Hvilke kvalifikasjoner skal til for å få denne jobben da? Har du noen navn i sikte?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.07.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Ligner på Hoftun som sportsdir?


Hoftun føyer seg inn i rekken av spillere som pga av sin posisjon på fotballbanen og alle kameratene man har fått på veien fikk seg jobb på sidelinja uten å være kvalifisert overhodet.

Dorsin er i alle fall kvalifisert, så er det vanskelig å bedømme hvor dyktig han er.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 06.09.2023 23:39    Post subject: Reply with quote

Her har vi en startelver som ikke er urealistisk for neste sesong (forhåpentligvis bruker vi andre vinger):

Tangvik

Reitan - Røsten - Henriksen - Pereira

Selnæs

Nypan - Tagseth

Skarsem - Broholm

Sæter/Holte


Finn en feil..

Dorsin var tydelig på at de ønsket flere trønderske spillere da han kom inn, og han har gjort akkurat det han sa han skulle gjøre. Er kvaliteten blant trønderske spillere høy nok til å forsvare et trønder-sentrert topplag? Til opplysning kan det nevnes at det året Dorsin tok over, var det kun to trønderske spiller som spilte ofte på A-laget (Helland og Åsen).

https://www.nrk.no/tronde...1.14817120

Jeg sliter med å holde meg objektiv, og synes på mange måter det er kult at Rosenborg bruker så mange lokale spillere. Jeg sitter likevel med en bekymring i bakhodet om at denne sentreringen inn mot trønderske spillere også bidrar til tapte muligheter for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 06.09.2023 23:47    Post subject: Reply with quote

Nelson over Skarsem, vel? Og Sæter er vel mer eller mindre bekrefta ferdig i rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 07.09.2023 00:09    Post subject: Reply with quote

Dette var på ingen måte tenkt å være en sannsynlig lagoppstilling, men heller en oppstillling som viser at Dorsin har prioritert å hente trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 863

PostPosted: 07.09.2023 06:38    Post subject: Reply with quote

Sakshaug wrote:
Her har vi en startelver som ikke er urealistisk for neste sesong (forhåpentligvis bruker vi andre vinger):

Tangvik

Reitan - Røsten - Henriksen - Pereira

Selnæs

Nypan - Tagseth

Skarsem - Broholm

Sæter/Holte


Stinker nedrykk av det laget. Henriksen ingen midtstopper, Skarsem obos spiller. Reitan ikke god nok ving back. Tagseth ubrukelig
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 07.09.2023 08:33    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det er mange trøndere fordi Dorsin ønsker det, men fordi økonomien ikke tillater så mange kjøp.

Det interessante er at det kommer mange talenter frem i slike perioder. I "rike perioder" kommer ikke disse frem i RBK, da vi prioriterer kjøpte spillere, og det blir med litt hospitering og de forsvinner til andre klubber.

Håper vi fortsetter å satse på akademiet, så kan vi heller kjøpe litt færre og dyrere spiller fra utlandet.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.09.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Kvaliteten på årgangene vil alltid variere når man har et så begrenset nedslagsfelt som Trøndelag. Det er særdeles urealistisk at vi skal ha talenter som Nypan og Broholm, eller Selnæs/Midtsjø og Skjelbred/Tettey før der igjen, i hver generasjon. Det vil alltid forbli som det er nå, hvor det kommer noen gylne årganger av og ti. Det totale antallet fotballspillere i Trøndelag er ikke stort nok til at hver årgang skal produsere spillere på det nivået, og som samtidig behersker overgangen fra aldersbestemt til A-lag.

Det er ingen automatikk i at vi kommer til å produsere kvalitetsspillere på rekke og rad bare vi slipper til alt og alle på A-laget. Er man god nok så slipper man til. Hvis ikke må man finne seg en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 07.09.2023 14:48    Post subject: Reply with quote

Mye av grunnen til at trønderske talenter får sjansen i fattigere tider er jo også fordi grunnen til at det er fattigere tider er dårlig sportslig suksess, som gjør at forventningene også er lavere. Nypan, Røsten og Holte har naturligvis mye større sjans for spilletid når RBK er ute av gullkampen. Gitt sjansen så er det ikke urealistisk at det skal være minst én spiller på hver årgang som har nok potensial til å bli en fast spiller på RBK, men i tider med sportslig suksess så vil ikke en 17-åring erstatte en nøkkelspiller som blir solgt eller skadet, han blir erstattet av noen som trener/klubben er mer sikre på at kan bidra til fortsatt sportslig suksess. Balansegangen er vanskelig når man vil ha både utvikling og suksess, og som regel svinger pendelen villt i den ene retningen eller den andre i stedet for å ligge på midten. Nå er RBK etter egen standard raka fant, så da passer det godt å etterfylle stallen med "gratis" akademispillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.09.2023 15:21    Post subject: Reply with quote

Vel historisk så kommer det jo veldig an på hvem treneren er. Som jo bunner ut i at vi gir trenerne bukta og begge endene til å gjøre nøyaktig som de vil, uten noen føringer eller krav. Selve hovedgrunnen til at klubben er kjørt i grøfta slik jeg ser det, så er meget spent hva styret nå har tenkt å gjøre i denne sportslige planen.

Så har du det presset som ligger der på treneren i RBK da. Klart når du vet du får supporterne mot deg (og sannsynligvis blir sparket) om det ikke presteres omtrent fra dag 1, så er det veldig enkelt å velge det trygge alternativet, fremfor en uprøvd 17 åring. Nå er jo Nypan et litt særtilfelle i så måte, fordi han er bedre enn alle de andre midtbanespillerne våre i en alder av 16, så man må se litt bort fra akkurat han. Men f.eks Røsten og Broholm er jo 2 spillere som sannsynligvis ville fått betydelig mer spilletid om kravene til prestasjon og resultat ikke var som de er. Men det er jo også en del av det å skulle være en toppklubb. Nåløyet blir mye trangere hos oss enn mange av de mindre klubbene pga dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Larra
Junior


Joined: 04 Oct 2010
Posts: 55
Location: Oslo

PostPosted: 29.09.2023 10:14    Post subject: Reply with quote

Hindsight er 20/20, og jeg sier ikke dette pga det flotte målet i går, men hvor var vi på Faris? Gikk for en halv Agon til Bodø i vinter. Han meget farlig ut i den hawaii-kampen mot kbk i fjor, frem til han måtte gå av med skade.

Forbehold om at det var et lønnskrav eller lignende jeg ikke har fått med meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 14.12.2023 15:23    Post subject: Reply with quote

Dorsin <3

Elsker at han henter unge spillere og trenere.

Håper bare at vi klarer å bytte ut visse personer i styret også. Sitter for mange dersom som leker fotballeksperter, men som egentlig ikke følger med på fotball i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 19.12.2023 21:19    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/na...113-527316

Hva i alle dager er det jeg leser i en avis som skal liksom være seriøs?! Jeg trodde jeg visst hvor nivået til denne idiot en lå, men jeg var ikke klar over hvor ille det faktisk står til!

Noen skal jobbe godt nå for å ikke overtale meg om at Ullsokken ikke er en viss bruker her inne...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 19.12.2023 21:26    Post subject: Reply with quote

Og for hver gang dere linker til han og gir sakene hans oppmerksomhet så sitter det folk i redaksjonen og gnir seg i hendene og ber han produsere mer. Ganske enkel mekanisme det her.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131, 132  Next
Page 130 of 132

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb