English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 130, 131, 132  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 26.09.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

OM man nå får signert Markus så begynner det virkelig å lukte svidd av gjerningen som sportsdirektør for Dorsin. Mye spillere inn for veldig lite penger etter hvert. Holse, Dino og Børven kostet riktig nok noen kroner, men Holmar, Konate, Per og Markus inn for knapper og glansbilder er meget bra jobba! Åge begynner etter hvert å få litt å jobbe med her.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 26.09.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Fint det. Men så skal vi også være ekstremt klare på at hele covid-situasjonen er grunnen til at Åge, Holmar og nå trolig Henriksen endte opp her.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.09.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Det er jo omtrent alltid omstendigheter rundt overganger, med tilgjengelighet, riktig spiller ledig til riktig tid osv. Det positive man dog kan ta med seg er at Dorsin virker veldig frempå når det byr seg en mulighet. Det ser man med både Skjelbred og Holmar overgangene, og nå muligens Henriksen. Man er ikke redd for å prøve om man ser en mulighet. Og det er jo spesielt viktig også slik situasjonen er, hvor vi ikke har mulighet til å handle 2, 3, 4 spillere i 10+ millionersklassen pga store tap i forbindelse med Covid, som jo er sannsynlige summer vi måtte betalt for å hente spillere av liknende kaliber.

Selv om dette stort sett er spillere som begynner å komme opp i årene (dog Henriksen noe yngre) så er det billige spillere som hever laget vårt på kort sikt, og det er det vi trenger nå for å faktisk få orden på laget og komme oss någenlunde velberget gjennom covid-perioden. Så får det heller være at flere av de må skiftes ut om 2-3 år. Da har vi forhåpentligvis fulle tribuner og sunnere økonomi igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 26.09.2020 18:48    Post subject: Reply with quote

Så må Dorsin også passe på at vi ikke blir et gamlehjem. Ikke at Henriksen er gammel, men han bidrar ikke mye på å senke snittet.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 26.09.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Tar heller et gamlehjem som gjør at vi endelig kan hevde oss i Europa og vinne eliteserien igjen istedenfor å være et "ungt satsningslag" som aldri lykkes.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2020 19:49    Post subject: Reply with quote

Slutt nå med det latterlige fokuset på alder...

Bortsett fra Tore kan hele laget lett spille ut 2022 uten å bytte ut noen...
Vi kan fylle på med talent når europacup er sikret for neste år og vi har et lag som fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 26.09.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Søvnland er vel også på laget til lagerbeck og Perrys så usikker på om det er noen sikkerhet for kvalitetene. Bristol City er også langt unna PSV !!.
Vi får en helt grei spiller her. Han er gratis så da er det greit. Håper han går inn som høyre indreløper i en klassisk rbk 3'er på midten.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.09.2020 20:28    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Så må Dorsin også passe på at vi ikke blir et gamlehjem. Ikke at Henriksen er gammel, men han bidrar ikke mye på å senke snittet.


Dette er helt riktig. RBK skal ikke bli et gamlehjem. Vi må selge spillere for å finansiere klubben og da må vi ha noen spillere i alderen 18-26 år som blir sentrale spillere for laget. Noen gamlinger er greit nok, men nå er vi mange.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2020 20:50    Post subject: Reply with quote

Vi henter da (sannsynligvis) en 28 år gammel trønder, som har spilt i PL, Championship, er på landslaget og som var linket til større klubber enn oss i Europa (f.eks Porto) og så sitter det folk her å tenker på at han er en halvgammel spiller?
Altså hallo i luken, våkne da!
Det er jo en fantastisk, nesten ikke til å tro, signering og attpåtil gratis!
Om han blir her i 1 år eller 4-5 spiller da ingen trille, han vil være med å dra unggutta frem og hjelpe RBK mye på denne tida.
Selnæs, Midtsjø, Svensson? Ja takk RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 26.09.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Om dette stemmer, så er det en fantastisk nyhet. Henriksen hever sportslig nivå betraktelig, og vil sammen med Zachariassen og Ciljan utgjøre den beste midtbanen i Eliteserien. Kommer gratis, og kan fort bli solgt for mye penger om han ikke blir ut karrieren. Dette er ren vinn-vinn!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 27.09.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

AltsÃ¥. Eyolf,PA, Henriksen,Per,Børven inn pÃ¥ free transfer er fantastisk godt jobba. Tagseth var vell før Dorse sin tid,men Nice. Ett halvt lag for 12 Mill mindre enn bÃ¥de Alexander Ødegaard og Morten Knutsen💪😊👍
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.09.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Børven var strengt tatt ikke gratis, han kostet vel et par millioner, men Dorsin har generelt brukt forsvinnende lite penger på å kjøpe spillere. Selv om Meling og Trondsen går til småpenger i forhold til forhåpningene, ligger vi an til å gå i pluss på dette budsjettet selv om troppen er til dels kraftig forsterket.

Dorsin har lykkes veldig på inn-fronten både når det gjelder kvalitet og pris, og kanskje spesielt i forholdet mellom de to. Vi har nå på papiret en av de drøyeste midtbanene Eliteserien noen gang har sett, og den koster 10 millioner.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 27.09.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Sånn rent helhetlig så har nok Skjelbred og Henriksen alene forsterket laget noe hinnsides bare de to.

Om man tenker langsiktig så har man her hentet gull med tanke på å utvikle kultur og egenproduserte spillere.

Etter MArkus skrev under til 2024 er jeg rett og slett drittfornøyd og resten blir bonus!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.09.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Uttrykket "oi-case" er liksom ikke dekkende lenger.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 28.09.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Henriksen:

" – Jeg må gi all honnør til Micke Dorsin, som har vært som en klegg helt siden jeg kom hjem, og jeg har virkelig fått troa på prosjekt Rosenborg. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 28.09.2020 15:31    Post subject: Reply with quote

Dorsin har slik sett gjort en grei jobb med begrensede midler. Forsåvidt lett å ha stigning etter SIB sine siste år.
Børven millionene var bortkastet da, der tror jeg nok det var Horneland som trykket på panikk-knappen.
Konate har jeg liten tro på , når jeg ser en spiller må bruke hele kroppen for å dempe en ball blir jeg mistenksom i forhold til nærteknikk.
«Ikke venn med ballen» i spillerbørsen sist gjør meg ikke tryggere
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2020 16:04    Post subject: Reply with quote

Ligger vel litt i kortene at Konate ble hentet som nødløsning. Hedenstad på venstre var jo total katastrofe, så det var prekært å få gjort noe der. Når det er sagt så synes jeg Konate har bidratt med vel så mye positivt som Reitan og Hedenstad.

Børven er jo uansett rimelig lavkost, selv om vi betalte grovt i forhold til kontraktstiden han hadde igjen. Det bør være en ganske smal sak å få solgt han uten tap.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 28.09.2020 16:05    Post subject: Reply with quote

Dorsin må se både kortsiktig og langsiktig samtidig. Det gjør flinke sportsdirektører.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 18.11.2020 00:00    Post subject: Reply with quote

Tillater meg å legge det inn her også for de som ikke leser Troillprat-tråden - i morgen kl. 19:30 har vi med oss Micke på livestream for innspilling av podcast-episode.

Har du spørsmål til Dorsin, dump dem gjerne i Troillprat-tråden, så prøver vi å samle så mye som mulig av det som kommer.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 08.12.2020 01:05    Post subject: Reply with quote

Uff.

Det sies at trenerjobben i RBK er en av de mest krevende i idretts-Norge, om ikke DEN mest krevende.

Jeg synes sportsdirektør-rollen burde vært enda hardere ettergått enn trenerne. Jeg vil påstå at spillerlogistikken vinner titler, og tar lag ut i Europa. Trener-spørsmålet er selvfølgelig ikke uavhengig. Trener og SD er gjensidig avhengige roller.

Når det er sagt - Dorsin har åpnet svakt så langt. Fått hentet hjem et par «gamlinger», samt plukket opp noe rask i fra egen bakgård, Sverige.

Ser dere noen fellestrekk med andre som har slitt i SD-rollen? For meg ser det ut til å være et stort problem at SD-ene i Rosenborg de siste årene har manglet et godt nettverk. Det er så fantasiløst mye av det som kommer at jeg er fristet til å si at hvem som helst her inne kunne fått til en del av disse avtalene. Dorsin har så langt plukket nesten utelukkende svensker. I rettferdighetens navn sikkert godt hjulpet i det siste av en tidligere Sverige-farer, Hareide.

Men læll.

Er det tilfeldig at alt klmmer derfra? Selvfølgelig ikke. Det er der Dorsin kjenner folk. Det er der han har kontakter. Og hva viser det? Det åpenbare. Han har ikke annet relevant nettverk.

Så lenge det ansettes kamerater og gamle helter på grunnlag av at de kjenner «kulturen» vil vi aldri lykkes helt. Det må maksimeres i alle ledd. Også i ledelsen.

Vi kan alvorlig talt ikke dra inn ting som katta kommer rekende med inn fra gata, som Dino og Pa. Ok spillere som presterer ok til tider. Men det kan hvem som helst i eliteserien.

Er det vanskelig å skaffe gulleggene sier du? Javisst f*** er det vanskelig!!!! Det er derfor du har millionlønn!!! Skjerp deg!!

Bjeff.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.12.2020 01:14    Post subject: Reply with quote

Svakt? Jeg synes det er i overkant strengt. Holse, Skjelbred, Henriksen, Holmar; han har hentet flere klassespillere i norsk målestokk for svært lite penger. At de ikke fungerer optimalt, er ikke hans feil.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror også man må avvente vurderingen av Dorsins transferprofil til klubben er i litt mer normalt økonomisk gjenge. Vi har jo helt tydelig gått etter gratisforsterkninger i år, og det spørs om ikke speider er lagt på is til koronaen er over også. Lurt? Njæ. Men det er ikke sikkert vi har hatt noe valg heller.

Jeg mener jo også at disse 'gamlingene' ville prestert bedre med litt mer våken ledelse, og Skjelbred var jo ellers vår beste spiller under forrige trener, og vår nest beste under denne. Man må dessuten nesten tro at Henriksen ikke egentlig holder for dårlig kvalitet, isolert sett. Angående øvrige overganger: Holse, Holmar og Konate har vært blant spillerne som har prestert best når de har spilt. Holse er jo ellers en ren Dorsin-signering (Nordic Sky og alt mulig), mens Islamovic jo var en spiller vi har vært linket til lenge, og som han muligens har 'arvet' fra Bjørnebye.

Hvis vi får folk tilbake på tribunene og budsjetter med svarte tall igjen, og spillerne vi får inn fortsatt har Nordic Sky-tatovering eller ellers ikke holder mål, så får vi begynne å kvesse knivene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 08.12.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Hvis vi kan få tak i spillere via Nordic Sky som er akkurat det vi trenger til en fornuftig penge så skal ikke jeg klage noe voldsomt om vi ikke henter noe særlig fra andre kilder.

Men jeg får ikke på følelsen av at Dorsin som jo er mannen som antakelig skal finne ny hovedtrener etter Hareide har blitt gitt noe ansvar om å passe på at det skal være noen rød tråd i hva slags spillestill og rollespillere vi skal ha, som igjen legger føringer på hva slags trenere som passer inn i bildet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 08.12.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

Følelsen jeg får basert på alt det Dorsin har gjort og ikke gjort, er at klubben har omorganisert og posisjonen som sportsdirektør, bar er direktør i navnet. For meg framstår Dorsin som en glorifisert sjefsspeider. Som sjefsspeider er sikkert ganske flink.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.12.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Dorsin har sagt at de skal ansette et speiderteam, men at Kårånnan har utsatt det. Vi får se hvordan ståa er når ting blir normalisert mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 130, 131, 132  Next
Page 104 of 132

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb