English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Storklubb?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 07.05.2016 07:42    Post subject: Reply with quote

Om man trener fotball to timer hver dag, og så øker dette til tre timer hver dag (50% økning), så får merker man neppe noen forskjell på kondisen. Men jeg skal garantere at man blir bedre fotballspiller av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff

PostPosted: 07.05.2016 09:01    Post subject: Reply with quote

Det handler nok mye om hvor tilfredse spillerne er.
Under Perry var spillerne på jobb.
Under Kåre spiller de fotball med gode venner.

Det er selvfølgelig lettere å gi full innsats hvis man har lyst. Det er sikkert mange her som hater jobben sin og møter opp mandag morgen med et mål om å gjøre en god nok innsats til å beholde jobben, men ikke mer enn det. Da hjelper det ikke om man har potensial til å gjøre mer.

(ref Hjeldes tester, hvis de faktisk stemmer)
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 07.05.2016 09:21    Post subject: Reply with quote

Det bør også legges til at Hjelde sikkert hadde en større rolle i et system hvor trening handler om timer på ergometersykkel. I dagens RBK har jeg inntrykk av at det spilles mer ball. Da har vel Hjelde en mindre rolle.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.05.2016 10:11    Post subject: Reply with quote

Oppgaven til By Rise inneholder to viktige forhold som er interessante å følge opp; etikk og selve innholdet, det faglige. Det første lar jeg ligge da det er ferdigsnakka for min del. Selve undersøkelsen hans lurer jeg litt på og slik jeg ser det utenfra kan den være metodisk svak. Har man gode nok målemetoder på de forskjellige sesongene på det rent treningsmessige? Tenker på fysiske målinger da. Hva med de kvalitative undersøkelsene? Hvordan er de organisert, kategorisert osv? Hvor objektive er de kvalitative undersøkelsene egentlig? Det har skjedd så mye mellom 1999 og 2013 (flere spillere utenfra, 2013 var i en nedtursperiode osv) at det kan i stor grad påvirke og redusere relevansen av diverse metoder og spenne bein under sammenligningsgrunnlaget. Dermed svekkes også det teoretiske grunnlaget.

For øvrig vil jeg avslutte med en sleivete kommentar; når vi vet hvilken type Wiggen er så trenger man ikke å forske på miljømessige forhold..... Smile Svaret gir seg selv på forhånd.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 07.05.2016 10:30    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne her; Jeg så bare en kjapp referanse til at Ola By hadde blitt kontaktet av Kroken (eller var det omvendt?) om dette, og så dukket det opp en Adressa-journalist som ville lage sak om oppgaven.

Jeg ser det ikke som usannsynlig at dette er en sak utelukkende fordi Adressa ville det sånn, og at det stemmer at det aldri har vært Ola sin intensjon at dette skulle bli en offentlig oppvask eller ment som å henge ut Perry og Wiggen.

For vi vet jo at det ikke hadde vært første gang Kroken hadde stått midt oppi noe sånt.
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 07.05.2016 16:28    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:

For øvrig vil jeg avslutte med en sleivete kommentar; når vi vet hvilken type Wiggen er så trenger man ikke å forske på miljømessige forhold..... Smile Svaret gir seg selv på forhånd.

Kan du utdype dette med Wiggen?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 07.05.2016 16:29    Post subject: Reply with quote

#Wiggeneffekten

Utdyping nok.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 09.05.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

Linken til ola by rises master funker ikke, noen som vet om en annen?
2mas
Sjef

PostPosted: 10.05.2016 22:05    Post subject: Reply with quote

Denne funker i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Kroksleiven:

Den som driver forskning på en historie man selv er en del av, må være ekstra nøye med å klargjøre sin rolle. Det har By Rise gjort. Han kunne unnlatt å trekke inn den nære fortiden som strengt tatt ikke er en del av oppgavens utgangspunkt, men det ville vært unnfallenhet å ikke formidle vesentlige funn i undersøkelsen.

Krangelen må ikke overskygge at Ola By Rise har levert et viktig dokument om Rosenborgs mest gylne periode, trolig den viktigste og mest veldokumenterte gjennomgangen av årsakene til at en liten klubb fra Trondheim kunne ta opp kampen med gigantene fra de store fotballnasjonene.

Dette er rett og slett et meget verdifullt dokument når fortellingen om Rosenborg skal videreføres.

Les mer: «Når kompiser ryker i tottene på hverandre»
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 11.05.2016 21:55    Post subject: Reply with quote

28.4:
Adressa skriver om Ola By Rise sin masteroppgave med overskriften – Syltynn treningskultur og lite glede. Tydelig fra vinklingen at Adressa ønsker å formidle kritikk mot Perry-regimet i større grad enn å skrive om resultatet av oppgaven- noe som overhodet ikke er målsetningen til OBR.

Artikkelen setter Ola By Rise i opposisjon til Perry og Wiggen.

6.5
Adressa skriver at Perry går hardt ut mot kritikken fra ... Ola By Rise. Pennen svinger innom både supporterleder i Kjernen og refererer til at Bård Wiggen som kritiserer Ola By Rise for å sverte ham og Perry. RBKs supporterleder: - Hvem som er konge på haugen, får de finne ut av selv. Vi er glade for at «Perry» forsvant

Hele artikkelen er med på å skape en front mellom Perry og OBR - som en forlengelse av forrige artikkel.

11.5
Kroken skriver en kronikk (som jeg for øvrig ikke har lest grunnet betalingsmur) med navnet «Når kompiser ryker i tottene på hverandre».

Er det bare meg, eller vil det være veldig enkelt å anklage Adressa for å ha hatt en agenda med denne artikkel-serien?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2016 13:25    Post subject: Reply with quote

Per Joar Hansen sier han ikke vil klage sin tidligere Rosenborg-kollega Ola By Rise inn for Trenerforeningen.

– Den ballen legges død. Vi synes det har vakt mer enn nok sirkus, så nå går vi videre, sier Per Joar Hansen til VG.

(...)

– Vi skal gå gjennom og evaluere saken på neste styremøte. Men så lenge Perry og Bård gir uttrykk for at saken skal ligge i ro, gjør ikke vi noe mer. Men det er viktig å bruke tid på å diskutere det, sier Teddy Moen til VG.

Ola By Rise melder følgende til VG om at saken legges død:

– Det var som ventet. Beskyldningene har vært harde, men grunnløse. Dette har vært en trist prosess for oss alle, sier By Rise, som i 2004 ble sparket som Rosenborg-trener og erstattet av nettopp Per Joar Hansen, som hadde vært assistenten hans.

– Har du snakket med Ola By Rise, Perry?

– Nei. Jeg har ingen tanker om det foreløpig.

– Er det trøbbel mellom deg og Ola By Rise?

– Det vil jeg ikke si noe mer om, svarer Per Joar Hansen.

Les mer: Ingen «Perry»-klage mot By Rise
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2016 15:04    Post subject: Reply with quote

Vallaken mistet tydeligvis ballene da jobben i Norrköping glapp.
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 13.05.2016 18:49    Post subject: Reply with quote

ganske sykt at en som har trent Rosenborg går så lenge uten å få en ny trenerjobb ?
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2016 19:37    Post subject: Reply with quote

Han har sikkert gått skikkelig i seg sjøl for å ha enda rakere rygg neste gang noen velger ham i desperasjon.

Hadde jo vært sjef å se om erkerival Viking - cocky når de nå har kommet seg litt unna økonomisk krise - fant ut at en reunion med Wiggen hadde vært tøft og at de skulle få til alt det de ikke fikk til her.

Kommer Perry 3 noensinne som et seriøst alternativ tror jeg rett og slett ikke at hjertet mitt takler det.
Stallone
Senior

PostPosted: 13.05.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

"Jeg har utviklet meg siden sist jeg var her", svarer Perry, som nå gleder seg til å ta fatt på sin 3. periode som RBK-trener. (En gang mellom 2020-2030)
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.05.2016 19:52    Post subject: Reply with quote

Kim Il Hesten hadde kanskje passet aller best som landslagstrener i Nord-Korea?
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2016 20:06    Post subject: Reply with quote

The Excellent Horse-Like Lady er ledig på markedet der også. Som hånd i, ja.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.07.2016 13:30    Post subject: Reply with quote

VG i dag:

Scenen var satt: Nils Skutles tidligere kontor, innerst i Brakka på Lerkendal, var gjort om til møterom. Der samlet etterfølgeren hans, Tove Moe Dyrhaug, troppene VG hadde bedt om: Nils Arne Eggen, Rune Bratseth, Nils Skutle - de gamle lederne. Og de nye: Kåre Ingebrigtsen, Stig Inge Bjørnebye og Moe Dyrhaug selv til halvannen times prat.

(...)

EGGEN: - Vi mistet de beste spillerne ganske ofte, men vi måtte leve med det. Det må Kåre her også. Og det må være dyktighet i å utvikle de nye som kommer.

BRATSETH: - Jeg er litt opptatt av hva som skjer «etter Kåre», jeg er opptatt av planen for det. Jeg håper Kåre blir i mange år, men jeg må stresse litt, for det var der vi mislyktes etter at Nils Arne ga seg. Vi gjorde feilvalg, også med å komme gjennom et generasjonsskifte. Hvem er RBKs neste trenere?

EGGEN: - Det må i hvert fall være samsvar mellom filosofi og den du ansetter. Han blir en produkt- utvikler. De svenskene Rosenborg hadde, de hadde en annen filosofi.

BRATSETH: - Joda, men valget av Erik Hamrén var bevisst, fordi vi ikke fant noen som kunne ta filosofien vår videre. Da valgte vi heller å fjerne oss helt, siden Trond Sollied ikke ville overta den gangen. Han var det siste forsøket. Og så kjøpte vi oss opp, og vi vant serien to ganger.

(...)

INGEBRIGTSEN: - Jeg fulgte med fra utsiden da RBK valgte annerledes, og som Bodø/Glimt-trener gjorde det «vondt» å møte RBK med Hamrén. Men jeg skjønner valget også: Nils Arne har ikke akkurat gjort det enkelt for dem som kom etter ham, det er ingen grenser for hvor lista ligger. Men nå er vi i hvert fall tilbake i 4-3-3, selv om det kan spilles på mange måter.

(...)

- I 1999 kjøpte RBK John Carew for 25 millioner. Kan klubben igjen komme til å kjøpe en så dyr spiller?

BJØRNEBYE: - Hvis vi tar «en Malmö» de neste to årene, så er det faktisk mulig. Så mye penger ligger det i å delta i Champions League. Men vi må være like edruelige med 250 millioner som med 25 millioner eller fem millioner. Vi må bygge varige strukturer for klubben.

(...)

Når intervjuet er over, begynner Nils Arne Eggen å spørre om Pokémon.

- Så du fanger dem ikke på ordentlig, altså?

Les mer: Rosenborg: – Vi har nøkterne mål: Vi vil vinne Tippeligaen og alltid spille i Europa

Første gang på fem år at Skutle lar seg intervjue om RBK og "gamle dager"?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.07.2016 13:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
MOE DYRHAUG: – Jeg tror på at vi klarer det allerede nå.

Tommel'n opp! Vinnermentalitet
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 31.07.2016 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har lest hele artikkelen og må si jeg er litt skuffet over hva Sveegaarden klarer å få ut av "halvannen times prat", men det er mulig jeg hadde urimelige forventninger.
2mas
Sjef

PostPosted: 31.07.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

Enig i at det var mest stor ståhei for nesten ingenting.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 31.07.2016 19:04    Post subject: Reply with quote

Det blir jo litt kaffe-slaberas med noen stikk her og der.

Eggen om hva som er viktigst: - Å si i fra.

Moe Dyrhaug: - Kontroll på økonomien.

RBK
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 31.07.2016 19:31    Post subject: Reply with quote

Det er nesten kriminelt å sitte der med så mange kloke hoder, og få så lite ut av det.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 31.07.2016 19:39    Post subject: Reply with quote

En plussartikkel som bare er svada? Nei no står itj væla te påsk.
Det verste er at folk faktisk betaler for makkverket.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next
Page 37 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb