English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Selvkritikk...

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 09:18    Post subject: Selvkritikk... Reply with quote

Først var det vel Skutle, nå er det Snuruås
http://fotball.adressa.no...leID=84834
Men hele tida kommer det et men....
Vi har selvsagt ansvaret, men...
"Jeg burde ha sett det, men vi vet jo at det er lettere med etterpåklokskap."

"- Vi har ikke lykkes godt nok, men det har tross alt fungert ganske bra. Laget har vært et vinnerlag."
jada, vi har vært et vinnerlag. Men vi har ikke bare blitt litt dårligere. Vi er ikke nr.2 eller 3. Vi er nr. 10
"Hvis de sier at spillerne har trent for dårlig, vil jeg akseptere det. "
Hvorfor er det akseptabelt... De er best betalt i eliteserien, de har drømmejobben. Er det greit at de ikke gjør jobben sin?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 31.08.2005 09:22    Post subject: Reply with quote

Hele greia var litt billig. Hoi hvor vi tar ansvar, bortsett fra at det ikke får konsekvenser. Er jobben din i Byggern like grei sånn, Snuruås?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 09:23    Post subject: Reply with quote

Virker som litt mere konsekvenser av at Høgmo har satt klare krav til ansvarsfordeling, enn at Snuruås har funnet ut noe selv spør du meg...
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 10:46    Post subject: Reply with quote

Var litt mye "men" å spore der ja. De vet kanskje ikke hva som har gått galt selv heller, da er det ikke så lett å legge seg flat. Skal de gå ut i media og halshugge seg selv på områder de mener de egentlig har jobbet bra på? Vanskelig dette..og forståelig at det er en kjempekamel å svelge i en laber sesong, når det har gått så bra i over et tiår. Positivt at det vil skje tiltak, og forhåpentligvis kommer alle styrket ut av motgangen. En aldeles nødvendig erfaring å ha med seg, motgang altså.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 11:20    Post subject: Reply with quote

Reagerer svært negativt på at Snuruås bruker Nils Arne Eggen som en slags syndebukk. Slik som det står i artikkelen kan det nesten virke som om det konkrete som er gjort feil er å ha lyttet ukritisk til det Eggen har sagt.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2005 13:08    Post subject: Re: Selvkritikk... Reply with quote

trondh wrote:
"Hvis de sier at spillerne har trent for dårlig, vil jeg akseptere det. "
Hvorfor er det akseptabelt... De er best betalt i eliteserien, de har drømmejobben. Er det greit at de ikke gjør jobben sin?

Det han vil akseptere er at det er et faktum at spillerne har trent for dårlig. Han sier ikke at det er greit.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 13:32    Post subject: Reply with quote

Er det Høgmo som har vært drivkraften i selvkritikken og den interne omfordelingen av arbeidoppgaver? I så fall må jeg si at den "latterlige" (iflge Brady) karen har vært driftig i løpet av sine 3 uker i klubben. I tillegg må det (i så fall) også sies at styret har gjort et klokt valg ved å gi ham så mye tillitt. Det virker som om han er i ferd med å gjøre større omveltninger i RBK enn han gjorde i TIL (og de var ikke små)... Hver dag dukker det opp noe nytt...
trondh
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 13:34    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det han vil akseptere er at det er et faktum at spillerne har trent for dårlig. Han sier ikke at det er greit.

Tja, mulig det. Men i samme avsnitt sier han at trenere og sportlig ledelse har ansvaret, men nevner 2X Hansen, Eggen og Skarsfjord. Er f.eks da plutselig ikke Rune B som sportsdirektør i den sportslige ledelsen.
2 av "syndebukkene" er ute av klubben, de andre har fått andre roller.
Virker som om selvkritikken stort sett går i å dytte skylda over på andre.
Det har lenge vært en trend at RBK ikke har den finishen de hadde før, virker litt rart at de som ledelse har tatt tak i dette tidligere.
Sett utenfra virker det som om ledelsen ikke har engasjert seg overhodet. F.eks burde situasjonen rundt spesielt Ola By og også Perry vært tatt tak i mye tidligere, noe som kanskje kunne gjort situasjonen bedre i dag.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

Forestill deg en jumbojet i 20.000 fot i 9oo km/t.

Så slår en av motoren.

Hva skjer ?

Jo , jumbojetten fortsetter fremover , stadig litt saktere og stadig litt lavere, men det går framover.

Så kan en sitte å kikke ut vinduet og si: Ingen krise!! - det går framover og det er langt ned.

Men før eller senere skjer det uungåelige og en krasher.

Motoren i RBK ble slått av da Eggen/Hareide forsvant og ByRise og Perry var bare på glideflukt...

Kapteinene Bratseth og Skutle oppdaget aldri at motoren var slått av og DET skal de stilles til ansvar for.
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 13:49    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Er det Høgmo som har vært drivkraften i selvkritikken og den interne omfordelingen av arbeidoppgaver? I så fall må jeg si at den "latterlige" (iflge Brady) karen har vært driftig i løpet av sine 3 uker i klubben. I tillegg må det (i så fall) også sies at styret har gjort et klokt valg ved å gi ham så mye tillitt. Det virker som om han er i ferd med å gjøre større omveltninger i RBK enn han gjorde i TIL (og de var ikke små)... Hver dag dukker det opp noe nytt...

For min del har jeg alltid hatt tro på Høgmo som et godt alternativ (Det mener jeg forsåvidt også om Eggen jr og Nordlie), og den troen har ikke blitt mindre etter hans første tre uker. Jeg synes han ser ut til å ha mye på gang, så jeg tror det blir bra.
At Høgmo ønsker kontroll over enkelte oppgaver og vil involvere Rune B mere i forhold til laget synes jeg er topp. Det viser at han har klare tanker om hvordan ting bør gjøres best.
Men at dette er styrets verk er jeg tvilende til...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 13:57    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Motoren i RBK ble slått av da Eggen/Hareide forsvant og ByRise og Perry var bare på glideflukt...

Kapteinene Bratseth og Skutle oppdaget aldri at motoren var slått av og DET skal de stilles til ansvar for.

Det er bare en kaptein på et fly Wink

Uansett er det slik at de nå stilles til ansvar? Eller er det slik at Høgmo kom, sa dette vil jeg ha ansvaret for hvis jeg skal komme, og at dette nå gjør at Snuruås er nødt til å endre arb.oppgavene til Rune og Nils.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 31.08.2005 15:02    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Omfordelingen av arbeidsoppgaver var nok et krav fra Høgmo's side, og lå i kortene uansett hvem som hadde blitt ansatt. By Rise og Perry fikk problemer med dette ettersom de ble rekruttert innenfra. Er lettere for en trener som blir hentet inn eksternt å gjøre krav til forandringer. Er forøvrig positivt at det blir gjort.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.09.2005 11:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Det er et demokratisk underskudd internt i RBK.

Det er Vidar Johnsen som sier dette. Han er medlem av RBK, og slik sett en av klubbens mange eiere. Men han har oppdaget en intern hakkeorden i medlemsmassen, og at det er nesten umulig for et vanlig medlem å nå igjennom med synspunkter på hvordan klubben skal drives.
http://fotball.adressa.no...leID=84916
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 15:15    Post subject: Reply with quote

høgmo kan ikke begynne med å sparke sine arbeidsgivere, så det han har fått til hittil er greit nok for meg.

kanskje fyren er nordlie, soler og siem i en og samme person? la oss håpe.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2005 21:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tar selvkritikk!

Jeg burde strengt tatt fortsatt min lovende karriere som keeper.. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg vært fast på Rosenborg nå. Da hadde vi unngått mange unødvendige baklengs i år!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.09.2005 11:28    Post subject: Reply with quote

Keeper? Hm, du er ikke fra Kvithylla? neeei, kan ikke være...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb