View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 02.08.2005 21:29 Post subject: Hans Backe |
|
|
TV2 sporten melder at RBK har vært i samtaler med FC København trener Hans Backe.
Dette er jo et bra alternativ? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 02.08.2005 22:01 Post subject: |
|
|
Tror det er en god løsning. Tror egentlig alt er en god løsning fremfor perry... Sorry, men sånn er det slik rosenborg spiller for tiden. Ønsker bare at vi skal begynne å spille fotball igjenn. Ikke stå foran mål og ikke ha peiling på hva vi skal gjøre med ballen (slik som i hønefoss-kampen)
Kam lese hele saken her: Backe i RBK-samtaler _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
stine1988 Junior
|
Posted: 02.08.2005 22:22 Post subject: Ehm ok... |
|
|
Den helvetes ultradeffansive svensken, vil vi ikke ha til Rosenborg. Fordi RBK skal spille offansiv fotball!!! _________________ stine;) |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 02.08.2005 23:09 Post subject: |
|
|
Det er neppe en god løsning. Selv om FCK er den klart rikeste klubben i Skandinavia og har kjøpt klassespille for titalls millioner har han bare klart å vinne tre danske pokaler på fire år (ligaen to ganger og cupen én). Brøndby har klart seg med betydelig mindre spillerkjøp. I tillegg vil han trolig kreve en feit lønn. |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 02.08.2005 23:37 Post subject: |
|
|
Hans Backes CV:
Navn: Hans Backe
Stilling: Sjefstrener FC København
Nasjonalitet: Svensk
Født: 14.2.52
FCK debut: 20/09/2001
Tidligere klubber: Bro IK, Djurgårdens IF,Molde, Tyresö FF, Hammarby IF, Östers IF, AIK Stockholm, Stabæk, AaB, Austria Salzberg, F.C. København
Aktuell: Kontrakten med FC København går ut etter årets sesong. Nå lanseres han for Rosenborg.
Meritter:
FC København:
* Seriemestere i 2003 og 2004
* Cupmestere i 2004
* Double i 2004 - kåret til årets trener
* Vant Royal League 2005
Salzburg:
* Trener fra 10. juni 2000- 9. september 2001
* Løst fra kontrakten
AAB:
* Trener fra 1. januar 1998 - 9. juni 2000 - eget ønske
* Seriemester i 1999
Stabæk:
* Trente laget i to sesonger - fra desember 1995 til oktober 1997
* Nr. 6 i 1996 og nr. 5 i 1997.
Molde:
* Trente Molde i 1985 sesongen
* Ble nummer åtte.
** Trente ellers Tyresø i svensk 1. divisjon og AIK, Øster og Hammarby i Allsvenskan i ni sesonger til sammen mellom Molde og Stabæk.
http://pub.tv2.no/nettavi...431248.ece |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.08.2005 23:48 Post subject: |
|
|
Høres kanskje litt for "seift" ut? Gi meg heller Keiko; 4-3-3, seriegull og masse liv i media. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 03.08.2005 00:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 02.08.2005 23:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke dette er noen god løsning. Det er vel ikke det beste å ha trent 11 klubber heller, dvs. at han har mista/sagt opp jobben 10 ganger allerede. Jeg vil også mye heller ha Keiko, enn den trauste svensken... Om vi ikke får Nordlie, kunne jo Laudrup vært et alternativ... |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 03.08.2005 00:04 Post subject: |
|
|
duttend wrote: | Det er neppe en god løsning. Selv om FCK er den klart rikeste klubben i Skandinavia og har kjøpt klassespille for titalls millioner har han bare klart å vinne tre danske pokaler på fire år (ligaen to ganger og cupen én). Brøndby har klart seg med betydelig mindre spillerkjøp. I tillegg vil han trolig kreve en feit lønn. |
Rosenborg Ballklubb er Skandinavias rikeste fotballklubb!
Jeg stemmer fortsatt for Høgmø jeg.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.08.2005 00:07 Post subject: |
|
|
Nan0 wrote: | Rosenborg Ballklubb er Skandinavias rikeste fotballklubb!
|
Niks. FCK omsetter for rundt 400 mill. DKK årlig. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2005 00:23 Post subject: |
|
|
Hvordan klarer de det? Mange supportere, stor stadion og fast Champions League deltagelse? |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 03.08.2005 00:35 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Hvordan klarer de det? Mange supportere, stor stadion og fast Champions League deltagelse? |
Det bor omtrent 1 500 000 mennesker i København, og de har Carlsberg som sponsor.
Det bor omtrent 150 000 mennesker i Trondheim, og vi har REMA 1000 som sponsor. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2005 00:44 Post subject: |
|
|
Hehe, synd det er forbudt med reklame for alkohol i Norge  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2005 01:08 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Hvordan klarer de det? Mange supportere, stor stadion og fast Champions League deltagelse? |
FCK har ALDRI spilt CL.
Derimot kan de å drive forretning i motsetning til søpla hos oss. Hei Erik, hei Endre. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.08.2005 01:57 Post subject: Re: Hans Backe |
|
|
Nan0 wrote: | TV2 sporten melder at RBK har vært i samtaler med FC København trener Hans Backe.
Nei, syns Backe er et bedre alternativ enn Per Mathias Høgmo, men er langt fra å være et bra alternativ. Det er mulig han kan bringe pokaler til klubben, men tror ikke på at han kan bringe laget videre fremgang i Europa.
Har lest litt på danske fotballforum, og han er ikke spesielt godt likt i Danmark pga sin defensive spillestil. Er det en ny Gunder Bengtsson vi vil ha til klubben? Svensk 4-4-2? Vi så alle hva det gjorde med Molde, der entusiasmen forsvant selv om de tok sølv i serien.
Han har vært i Norge før også (Molde og Stabæk) uten å ha gjort noen furore hverken på den ene aller andre måte, så jeg ser ikke hva han kan tilføre RBK som gjør at laget kan løfte seg og komme tilbake til 1999-nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 03.08.2005 01:59 Post subject: |
|
|
Tenk om kjære Nils Arne Eggen hadde vært dansk, og startet et dansk fotballeventyr tidlig på 90-tallet.
CL hvert år...
Knallsterk økonomi..
Kunne jo hevda seg på lik linje med lag som Monaco, PSV, Porto osv. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 03.08.2005 02:03 Post subject: Re: Hans Backe |
|
|
Brady wrote: | Nan0 wrote: | TV2 sporten melder at RBK har vært i samtaler med FC København trener Hans Backe.
Nei, syns Backe er et bedre alternativ enn Per Mathias Høgmo, men er langt fra å være et bra alternativ. Det er mulig han kan bringe pokaler til klubben, men tror ikke på at han kan bringe laget videre fremgang i Europa.
Har lest litt på danske fotballforum, og han er ikke spesielt godt likt i Danmark pga sin defensive spillestil. Er det en ny Gunder Bengtsson vi vil ha til klubben? Svensk 4-4-2? Vi så alle hva det gjorde med Molde, der entusiasmen forsvant selv om de tok sølv i serien.
Han har vært i Norge før også (Molde og Stabæk) uten å ha gjort noen furore hverken på den ene aller andre måte, så jeg ser ikke hva han kan tilføre RBK som gjør at laget kan løfte seg og komme tilbake til 1999-nivå. |
Tro det eller ei Brady; Rosenborg har mer peiling enn deg. La de få avgjøre trenerspørsmålet. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.08.2005 02:32 Post subject: Re: Hans Backe |
|
|
Nan0 wrote: |
Tro det eller ei Brady; Rosenborg har mer peiling enn deg. La de få avgjøre trenerspørsmålet. |
Hva er vitsen med en diskusjonsgruppe, hvis man ikke skal komme med meninger, Nan0? |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 03.08.2005 09:18 Post subject: |
|
|
De har jo kun et publikumssnitt rundt 20000 pr kamp og billettene koster 110 dkr, men deres største inntekter er gjennom gode sponsoravtaler og gjennom Parken AS som arrangerer konserter og diverse arrangementer i Parken. I tillegg har de en gryende håndballsatsning med både kvinne- og herrelag i øverste divisjoner. FCK drives utrolig profesjonelt og de drives av et utrolig kompetent styre (ihvertfall med tanke på økonomi). Faktisk er det så ettertraktet å jobbe i FCK at de mottar mer en 1000 uoppfordrede jobbsøknader i året!! _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.08.2005 09:23 Post subject: Re: Hans Backe |
|
|
Brady wrote: |
Har lest litt på danske fotballforum, og han er ikke spesielt godt likt i Danmark pga sin defensive spillestil. Er det en ny Gunder Bengtsson vi vil ha til klubben? Svensk 4-4-2? Vi så alle hva det gjorde med Molde, der entusiasmen forsvant selv om de tok sølv i serien. |
Du er defensiv i Danmark med mindre du spiller 2-5-3 i hver kamp da! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.08.2005 09:27 Post subject: |
|
|
Av de alternativene som har vært i media den siste tiden så er Backe det absolutt beste. Mange sier at han kan være litt defensiv i spillestilen men akkurat nå så mener jeg det er det beste i Rosenborg. Slik vi spiller nå, er det så mye bedre da? Vi trenger en trener som tar forsvarsspillet seriøst. Det blir det ikke nå iallefall. Noe annet er bare tull.
Jeg mener Rosenborg bør satse alt på å få tak i Backe, og ha evt resten av kandidatene som reserveløsninger. Ingen av de norske trenerne kan måle seg mot Backe. Og Perry, ja han blir nok en saftblander når man tenker forskjellen i kvalitet og dyktighet i forhold til Backe. Etter min mening eier ikke Perry faglig kompetanse over 2. div nivå. Så jeg håper han kanskje kan ta over Levanger FK. Der er han i sitt rette ellement. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 03.08.2005 09:33 Post subject: |
|
|
Jeg er nå ganske ofte på hjemmekampene til FCK i Parken, og jeg vil absolutt si at Backe ikke spiller en defensiv type fotball. Han er kanskje ikke like gjennombruddshissig som norske lag, han har en mer possessive innstilling til fotball. Men det betyr jo ikke at han er defensiv, men kanskje mer kynisk. Jeg synes ihvertfall at han står for en fin fotball, og han legger mye vekt på vingspill og solide midtbanespillere _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.08.2005 10:32 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha norsk trener! |
|
Back to top |
|
 |
jinh Junior

|
Posted: 03.08.2005 10:58 Post subject: |
|
|
Fordelen med Hans Backe er jo at Frode Johnsen vil få fornyet klippekortet/sesongkortet..  |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 03.08.2005 11:17 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg vil ha norsk trener! |
Hvorfor det? Hvilken norsk trener er egentlig god nok? Ser mange som roper etter Keiko, men så fantastiske resultater før årets sesong har han da vitterlig ikke.
Må bare innrømme at jeg vet lite om Backe, men FCK gjorde i hvert fall et godt inntrykk i løpet av Royal League. |
|
Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 03.08.2005 11:41 Post subject: |
|
|
I natt drømte jeg at Otto Ulseth overtok trenerjobben i Rosenborg. I lys av det synes jeg Hans Backe er et knallalternativ...
 |
|
Back to top |
|
 |
|