View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
4% |
[ 2 ] |
Witry |
|
2% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
9% |
[ 4 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
9% |
[ 4 ] |
Zeidan |
|
2% |
[ 1 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
Islamovic |
|
4% |
[ 2 ] |
E. Ceide |
|
65% |
[ 27 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 41 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 06.07.2025 21:23 Post subject: Sarpsborg - Rosenborg |
|
|
Sarpsborg 08 FF - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: fredag 18. juli 2025 18:00
Sted: Sarpsborg stadion
TV: TV2 Sport 1 _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 07.07.2025 00:40 Post subject: |
|
|
På tide å snu den negative trenden mot Sarpsborg, men blir nok dessverre tap 27 på rad mot Særpingene... For et irriterende lag å møte. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.07.2025 17:09 Post subject: |
|
|
Høyrevingen vårt er et stort åpent sår. Tror vi at Alfred var fornøyd med Holm sin innsats på høyrevingen eller kan vi se at han flytter Pereira opp på høyreving? Ja, han er fin når vi tupper høye baller inn mot han som han kan heade videre og vi nesten de facto spiller 2 spisser, men det er lite faktisk fotball som skjer på høyrevingen.
RYJ er tilbake og gjør en ok jobb på back bak Ceide hvis vi flytter Pereira. Vi mister samspillet mellom Pereira og Ceide som er et angrep i seg selv, men skaper en helt ny dimensjon på høyre med fart, tempo og bakkespill.
Tror Witry-Pereira-kombinasjonen kunne vært litt spennende også.
Ceide - Dino - Pereira
Zeidan - Selnæs - Santi
RYJ - Nemcik - Ceide - Witry
Redd for at det blir Ørjasetershow dog. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 14.07.2025 17:14 Post subject: |
|
|
Gode poeng. Men er vi egentlig så imponerte over linken mellom Pereira og Ceide? Synes Pereira klikket bedre med Broholm, og tror også Witry, med sin intelligens, vil bruke Pereira rett. Ceide og Ulrik fungerer ofte bra sammen. |
|
Back to top |
|
 |
Bonnien Senior
|
Posted: 14.07.2025 17:16 Post subject: |
|
|
Tangvik
Witry - Reitan - Nemcik - Pereira
Santi - Selnæs - Zeidan
Sæter - Islamovic - Ceide |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.07.2025 17:22 Post subject: |
|
|
Carl wrote: | Gode poeng. Men er vi egentlig så imponerte over linken mellom Pereira og Ceide? Synes Pereira klikket bedre med Broholm, og tror også Witry, med sin intelligens, vil bruke Pereira rett. Ceide og Ulrik fungerer ofte bra sammen. |
Pereira er god til å gå på løp mellom stopper og back fra rollen sin litt dypt, han spiller jo nesten som indreløper til tider, det skjer dessverre ikke så ofte med RYJ. Og Ceide er flink på å legge pasninger i rom bak forsvarere.
Enig i at Ceide og Ulrik funker bra, derfor jeg tenker at tapet av Pereira på venstre er mindre enn gevinsten av å sette han på høyreving. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 17:47 Post subject: |
|
|
Den er veldig trikky, da begge har klare fordeler og klare bakdeler.
Fordelen som er størst er at man får strekt Sarpsborg sitt press, da de må konsentrere seg om 2 trusselsider + at det binder opp Ørjasæter til defensive plikter.
Bakdelen er at timingen mellom Jensen og Ceide er forferdelig. Den lider ekstra med Fossum på indreløper. Jensen går alt for lenge med ballen før han gir videre til Ceide, gjerne til han er mellom 3-5 meter fra. Dette fører til at Ceide mister alt momentum og raskt er omringet av flere spillere. Det at Jensen sjeldent løper igjennom etter pasning, gjør jo at spilleren som må følge Jensen er frigjort til å legge press på Ceide. Når i tillegg Fossum spiller indreløper, beveger han seg for nærme Ceide og Jensen. Zeidan er bedre der, men da mister man det defensive og Zeidan mister ofte konsentrasjonen(blir nonsjalant).
Tror faktisk jeg foretrekker Reitan-Sunde på høyrevingen. Reitan-Sunde sammen med Santi vinner ballen og Witry legger inn. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.07.2025 19:18 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: |
Ceide - Dino - Pereira
Zeidan - Selnæs - Santi
RYJ - Nemcik - Ceide - Witry
Redd for at det blir Ørjasetershow dog. |
Folk må begynne å skjønne at Ruben Yttergård Jenssen ikke spiller for RBK. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 14.07.2025 19:20 Post subject: |
|
|
Kanskje ta seg tur på kamp |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.07.2025 19:22 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Folk må begynne å skjønne at Ruben Yttergård Jenssen ikke spiller for RBK. |
Det er aldri for sent! Mannen er fortsatt en ungfole. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 19:34 Post subject: |
|
|
@mirar
Tror jeg skal ta turen. Ble en god kveld sist jeg var på kamp Vif-RBK. Fikk litt kjeft for at jeg ikke kauket og sang nok, men det tåler jeg  |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 14.07.2025 22:02 Post subject: |
|
|
Er samme, for hodepine av og vær for nærme kjernen. Tar det ikke så høytidlig selv, synes slike lave stillastribuner gir dårlig oversikt over kampen og litt mindre interessant. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.07.2025 15:47 Post subject: |
|
|
Vi bør ikke tape denne, da er vi i ferd med å komme bakpå i kampen om 4. plassen. Synd det blir nok en kamp uten reell høyreving, nå er det for kort tid til å få noen inn nå som kan starte kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 16.07.2025 00:12 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet hvor det er mulig å sanke stemning og slukke tørsten før kampen i Sarpsborg? |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 16.07.2025 14:48 Post subject: |
|
|
få på en banner med DORSIN OUT i dene kampen. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.07.2025 14:51 Post subject: |
|
|
På tide med en tidlig klassisk høst - innspurt og dette er perfekt timing. Med Nemcik og Pereira tilbake, Witry og Sæter og en Selnæs som begynner å lukte svidd igjen, så kan dette bli bra. Tror på 3 poeng her! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2025 17:54 Post subject: |
|
|
skien88 wrote: | få på en banner med DORSIN OUT i dene kampen. |
Hvorfor skal du skrive banneret ditt på engelsk? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.07.2025 23:34 Post subject: |
|
|
Litt spent på valget av høyreving. Det kan jo være at RBK er såpass sikre på å skaffe seg Broholm-erstatter at Johansson vil prøve å gi Pereira litt ro som venstreback i stedet å dytte ham rundt hele tida.
Sliter wrote: | Er det noen som vet hvor det er mulig å sanke stemning og slukke tørsten før kampen i Sarpsborg? |
Borg Bierstube blir samlingssted.  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 17.07.2025 12:26 Post subject: |
|
|
Vanskelig bortekamp, borte på tørt kunstgress i høye sommertemperaturer. Dette kan bli tøft slik laget har spilt siden mai. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.07.2025 12:49 Post subject: |
|
|
Uten Nemcik så ville dette vært klink tap. Med Nemcik tilbake så er det hvert fall håp om å få med seg noe - uten at jeg er så veldig optimistisk. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 17.07.2025 13:48 Post subject: |
|
|
Reitan ikke med i troppen. Skadet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2025 18:00 Post subject: |
|
|
– Han er ikke med på gå grunn av skulderen, men det er ingen stor greie, han blir kanskje klar til Banga (i Europa-kvalik). Han kommer til å trene snart, bekrefter trener Alfred Johansson.
Les mer: Tøff bortekamp i morgen: RBK-profilen mister kampen
Liker (som kjent?) å lage egne artikler ifm. skader (litt for enklere å gjenfinne), men lot meg lure av Reitan på søndag, som avfeide at det var noen fare for kampen. Siden at han nok uanett ikke var aktuell for å starte, gidder jeg heller ikke lage sak nå.
Slørdal eneste juniorspiller i kamptroppen denne gang. Legger merke til at sedvanen med å ta med én ekstra spiller på bortetur tilsynelatende ikke lenger er gyldig.
Forresten litt rart at RBK ikke oppgir at TV2 Sport 1 sender kampen? Nyttig info for "halvinteresserte" supportere som ikke gidder betale for Play. |
|
Back to top |
|
 |
ForbannaDverg Junior
|
Posted: 18.07.2025 00:41 Post subject: |
|
|
Har noen koll på når stadion åpner? Finner ikke info om det noen plass. _________________ Fan siden 1988 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2025 16:17 Post subject: |
|
|
– Jeg har ikke vært en del av alle de sju kampene, det skal jeg skynde meg å si! Man vil ikke spille mot en motstander mye uten å vinne, det er klart, men fokuset nå er mulighetene våre til å vinne, sier Johansson.
– Jeg tror nok det er mer tilfeldigheter, som for eksempel cupkampen, der prestasjonen vår var god. Kampen i Sarpsborg i fjor, den var drit. Men vi er bedre nå, konkluderer RBK-sjefen.
Les mer: RBKs hodepine: – Ingen tvil
For den 19 år gamle keeperen finnes det ingen frykt. Det gjelder også på fredag, når Rosenborg kommer på besøk til toppoppgjør i Eliteserien.
Han senket dem i cupen – og sier han er klar til å gjøre det igjen.
– Jeg er villig til å dø for laget. Jeg gir alt, og jeg er klar for alt.
Les mer: Rosenborgs mareritt: – Jeg er villig til å dø for laget
Tribunene åpner nå klokka 16.30, oppgir koordinatorene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2025 16:46 Post subject: |
|
|
Laget som forventet: