English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.04.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Angående Kåre så uttaler han til VG at alle kamper i E/S er jevne, og at de selv ikke har noen 'illusjoner' om å spille ut de andre lagene, men at det viktigste er å ha ferdighetene til å avgjøre jevne kamper. Han snakker også om viktigheten av å ha toppscorerene som putter 15-20 mål for å avgjøre kamper, og at det er 'derfor vi har to av de'.

https://www.vg.no/sport/f...15-20-maal

Mulig dette er bare høflighet og politisk korrekt svada, men hvis Kåre virkelig mener at Rosenborg, med sine ressurser, ikke skal forvente å være spillemessig overlegne lag som Glimt, da synes jeg han er LANGT mer defensiv enn en Rosenborg-trener har lov til å være. Det er jo i så fall en ren reprise av Perry. Moderne fotball, jevnt, ressurser er ingenting, spillestilen er utdatert, må ha bedre enkeltspillere, ligge lavt og kompakt, holde buret reint og score det avgjørende målet. Og så videre. Disse utsagnene er jo virkeligheten nå. I mine øyne er vi da tilbake til å senke lista ned på et nivå der man umulig kan rive.

Jeg ønsker meg et lag som er spillemessig best i hver kamp, virkelig forventer å være det, og jobber med nettopp det på trening hver dag. Da kommer resultatene også. Kåre bygger ned selvtilliten til spillerne med all den praten om at alt er så jevnt - de må da kunne tåle det presset det innebærer å være det presumptivt sterkeste laget?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 18.04.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Akkurat Bendtner er vel ganske rask på korte distanser såvidt jeg husker (var det ikke noen fartstester som ble lagt ut i fjor?)
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.04.2018 12:50    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt. Jeg var bare overrasket over at vi kan ha to så ulike virkelighetsoppfatninger etter å ha sett de samme spillerne springe rundt utpå der i lengre tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 18.04.2018 12:54    Post subject: Reply with quote

Tror vi kommer til å kjøre over Start og naivt nok at forskjellen for det vesentlige ligger i kunstgresset. Det blir bare en helt annen idrett med gress.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.04.2018 13:12    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Tror vi kommer til å kjøre over Start og naivt nok at forskjellen for det vesentlige ligger i kunstgresset. Det blir bare en helt annen idrett med gress.


Tvilsomt at det har mye å si. At de gjør feil valg, priuetter, støttepasninger, lav agressivitet og ingen bevegelse har lite med kunstgress å gjøre.

Vi må erkjenne at Molde var pissdårlig mot oss og at vi er ikke bedre enn Bodø/Glimt. Likevel skal Kåre tjene 4 mill i året . Hvis Kåre mener han skal ha den lønnen kan han heller ikke forvente at det skal være jevnt mellom RBK og BG i hver eneste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.04.2018 13:22    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Akkurat Bendtner er vel ganske rask på korte distanser såvidt jeg husker (var det ikke noen fartstester som ble lagt ut i fjor?)


Helland opplyste også på twitter at han selv endte på delt 2. plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 18.04.2018 13:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Jeg ønsker meg et lag som er spillemessig best i hver kamp, virkelig forventer å være det, og jobber med nettopp det på trening hver dag. Da kommer resultatene også. Kåre bygger ned selvtilliten til spillerne med all den praten om at alt er så jevnt - de må da kunne tåle det presset det innebærer å være det presumptivt sterkeste laget?

Vi var jo der, og KI var langt mer offensiv i media også når han visste at vi kom til å vinne 4/5 kamper. For meg fremstår det hverken som høflighet eller pk svada, men en trener med langt mindre selvtillit fordi han har svært liten kontroll over hvordan vi presterer på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.04.2018 13:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Jeg ønsker meg et lag som er spillemessig best i hver kamp, virkelig forventer å være det, og jobber med nettopp det på trening hver dag. Da kommer resultatene også.


Tiltredes. Ingen har vel ambisjoner om at skal spille ut hver motstander hver gang, men vi bør kunne forvente dette i brorparten av kampene. En helt annen ting er om vi faktisk har mangler den ambisjonen når vi stiller til kamp. Jeg forventer at vi prøver å spille ut alle, så får det bære eller briste, og eventuelt justeres om ting ikke fungerer.

Om tanken sprer seg i gruppa og etablerer seg er den koldbrann. Jeg forstår faktisk at det spilles drittfotball om man er overbevist om at det ikke er noen vits - eller sågar kan straffe seg, å spille offensiv fotball.

Holdninga om at "alle lag er nesten like gode og vi må være veldig nøkterne" er like destruktiv som Perrys "det finnes ikke bakrom lenger"-holdning. Gjør vi sakene våre riktig og godt får/skaper vi bakrom, og vi klarer å spille ut samtlige lag i Eliteserien - om enn ikke hver eneste gang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.04.2018 16:21    Post subject: Reply with quote

Hvis man mener at det holder å spille jamnt med Sandefjord, Kristiansund og Mjøndalen har du ikke noe som trener her å gjøre. Vi skal være i stand til å spille ut samtlige lag i ES mtp. spillerstallen og ressursene. Arbeidsuhell skjer av og til, men ikke sånn som mot B/G. Vi bør/skal være på allerede fra starten av serien, noe vi klarte i 2015 hvor vi også kom til EL.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.04.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

hva faen er det som har skjedd med KÃ¥re ?
hvorfor forandret han så mye på hvordan RBK skulle spille etter 2015.
det var littt opp og ned i 2014 da han tok over, men det var helt tydelig at det var ett lag som virkelig prøvde å spille RBK fotball. 2015 våren var fantastisk, da kunne man trodd det var Eggen som var trener, men så skjedde det noe etter noen europacup erfaringer, da fant de tydligvis ut at vi måtte gå vekk fra tilbake til røttene prosjektet.
det RBK har hatt å komme med underholdningsmessig de siste 2år er ikke i nærheten av å være godkjent. husker hvordan Kåre snakket om RBK under Perry, det var ett lag uten glede og Viking lignet mer på det RBK skal være.
faen så trist å se at vi er tilbake til der vi var under Perry, ingen energi og trøkk
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 18.04.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Enig. Trist utvikling. Var villt positiv etter den første sesongen hans - spesielt i og med at han ville ha Eggen som mentor. Brukes Eggen i det hele tatt lenger? Han kan ikke være stor fan av måten RBK fremstår for øyeblikket. Ei heller måten Bruttern uttaler seg.

Vil ikke ha Kåre ut, til det har han gjort for mye bra og det er stadig lang sesong igjen, men han er jo nødt til å begynne å se hva som skjer. Vanskelig å se hva han noterte etter studieturene til Manchester og Liverpool.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 18.04.2018 18:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hvis man mener at det holder å spille jamnt med Sandefjord, Kristiansund og Mjøndalen har du ikke noe som trener her å gjøre. Vi skal være i stand til å spille ut samtlige lag i ES mtp. spillerstallen og ressursene.


Og likefullt ser man lag som Manchester City bli spilt ut av Crystal Palace og er et misset straffespark unna å tape, Real Madrid taper hjemme mot Real Betis og borte mot nyopprykkede Girona, Barcelona taper mot lille Espanyol mens Hoffenheim og Borussia Mönchengladbach slår Bayern München.

Det blir korte trenerkarrierer i toppklubbene i alle ligaer med din logikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.04.2018 18:31    Post subject: Reply with quote

Som jeg skreiv rett under det du quoter - arbeidsuhell skjer. Det er innstillinga som det er noe feil med.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 18.04.2018 18:43    Post subject: Reply with quote

Det er bare å se til Skottland og Celtic. De er en langt større klubb enn oss i en liga som er ca. on par med Tippeligaen, kanskje den blir hevet i kvalitet igjen om Rangers får fart på sakene. Uansett så er Celtic langt større enn de andre klubbene, i alle fall når Rangers var borte, og har langt større ressurser enn RBK, og har vært flere ganger i CL de siste årene enn oss. Likevel har de både arbeidsuhell og umotiverte kamper mot lag som Dundee hjemme, Motherwell borte, St.Johnstone hjemme, Kilmarnock borte osv.

Jeg kommer ikke på noe lag i verden som vinner serien hvert år óg blåser motstanderen av banen i majoriteten av kampene. Om de finnes, name'em please.

PS. Det skjedde heller ikke under Eggen - ser at noen hinter til det, men det er historieforfalskning.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 18.04.2018 19:20    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:


PS. Det skjedde heller ikke under Eggen - ser at noen hinter til det, men det er historieforfalskning.


Helt klart. Var mange frustrerende kamper under Eggen også, spesielt på våren.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 18.04.2018 19:29    Post subject: Reply with quote

Forventer ikke det, men jeg forventer at vi ikke må lete gjennom hukommelsen for å finne kamper der jeg føler vi spiller artig angrepsfotball med mye energi. Synes vi spiller tyngre og tyngre med mindre bevegelse og færre sjanser. Det mener jeg er bekymringsverdig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 18.04.2018 22:08    Post subject: Reply with quote

NÅ har vell manchester City blåst all mostand mer eller mindre av banen og Barcelona også om man ser bort ifra arbeidsuhellene, men forventer ikke det samme av oss da resursene langtifra er i same liga.

Forventer at vi skal produsere mere sjangser fra åpent spill å ha flere bevegelser inn i boks så ballfører kan velge å spille på første andre eller tredjebevegelse. Akkurat nå er det førstebevegelse over hele fjøla og vi ser ut som vi ikke gidder prøve engang.

Noe må gjøres hva skal jeg ikke si men skal vi være RBK så må vi prøve!

Nesten så jeg sitter å ønsker Reka eller Nordlie skal komme inn og riste opp sjiten og da vet man at man er missfornøyd!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 18.04.2018 23:12    Post subject: Reply with quote

Det er vel enklere å snakke om «arbeidshell» i vår sammenheng.

Det er som det nevnes så langt mellom gode kamper at det er de som er unntaket. Det har vært rimelig mange kamper vi like godt kunne tapt de siste par årene. Rævvakamper som sist helg mot Glimt. For alle kan vel være enige om at Glimt-kampen var stinket heste-balle? Har vi sett det før? Ja, mange ganger. Alt for mange til at vi kan kalle det uhell.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidaros 79
Senior


Joined: 31 Jul 2012
Posts: 110

PostPosted: 18.04.2018 23:40    Post subject: Reply with quote

"Når frykten for å tape er større enn..."

Har vært tilhenger av Kåre siden han tok over et synkende skip.
Men jeg er også blitt veldig kritisk etterhvert.
Mange gode eksempel her inne, som ikke må sammenlignes med en del annet oppgulp.
En i tråden var inne på det at det er enklere å begynne å vinne etter flere sesonger med motgang, kontra det å forsvare feks 3 seriemesterskap.
Derfor har risikoen blitt såpass lav som den er blitt.

At han fortetter å ta ut frustrasjonen på dommerkvartett, istedet for å piske egne spillere begynner å bli en parodi.
Nils Arne var i særklasse med det å korrigere i medgang, støtte opp i motgang. Enkelt i teorien, vanskelig i praksis...
Hele tiden sørge for at spillerne var på "tåhæv" Ingen ble mett på suksess.
Her er dessverre ikke Kåre i nærheten!

Legger man til dette med indreløpere feilvendt på høyde med midtspiss, balltrilling i bakre firer, 0 initiativ i bakrom, motsatt back holde igjen osv, da er vi dessverre der vi er PR 18 april 2018.
Jeg tror ikke KÃ¥re er den som erkjenner egne feil og derfor ender vi opp med at supporterne etterhvert snur ryggen til KÃ¥re.
Frykter også at spillerne etterhvert vil bli likegyldige og etterhvert vil garderoben mistes...
Håper noen ser dette og gjør grep.
Dessverre er hele RBK ekstremt høye på seg selv nå som også økonomien er blitt god, så jeg frykter disse grepene ikke vil komme før det er for sent...
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 19.04.2018 08:08    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Forventer ikke det, men jeg forventer at vi ikke må lete gjennom hukommelsen for å finne kamper der jeg føler vi spiller artig angrepsfotball med mye energi. Synes vi spiller tyngre og tyngre med mindre bevegelse og færre sjanser. Det mener jeg er bekymringsverdig.


Jeg er helt enig i dette. Akkurat nå lurer jeg på om det er taktikk eller spillertypene vi har i troppen som er problemet. Kanskje begge deler? Vi kan uansett ikke spille moderne fotball dersom 2 av 3 i angrepsrekka ikke gidder å løpe og jobbe defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 19.04.2018 10:43    Post subject: Reply with quote

Nidaros 79 wrote:
"Når frykten for å tape er større enn..."

Har vært tilhenger av Kåre siden han tok over et synkende skip.
Men jeg er også blitt veldig kritisk etterhvert.
Mange gode eksempel her inne, som ikke må sammenlignes med en del annet oppgulp.
En i tråden var inne på det at det er enklere å begynne å vinne etter flere sesonger med motgang, kontra det å forsvare feks 3 seriemesterskap.
Derfor har risikoen blitt såpass lav som den er blitt.

At han fortetter å ta ut frustrasjonen på dommerkvartett, istedet for å piske egne spillere begynner å bli en parodi.
Nils Arne var i særklasse med det å korrigere i medgang, støtte opp i motgang. Enkelt i teorien, vanskelig i praksis...
Hele tiden sørge for at spillerne var på "tåhæv" Ingen ble mett på suksess.
Her er dessverre ikke Kåre i nærheten!

Legger man til dette med indreløpere feilvendt på høyde med midtspiss, balltrilling i bakre firer, 0 initiativ i bakrom, motsatt back holde igjen osv, da er vi dessverre der vi er PR 18 april 2018.
Jeg tror ikke KÃ¥re er den som erkjenner egne feil og derfor ender vi opp med at supporterne etterhvert snur ryggen til KÃ¥re.
Frykter også at spillerne etterhvert vil bli likegyldige og etterhvert vil garderoben mistes...
Håper noen ser dette og gjør grep.
Dessverre er hele RBK ekstremt høye på seg selv nå som også økonomien er blitt god, så jeg frykter disse grepene ikke vil komme før det er for sent...


Spot on! Tommel'n opp! Spesielt det siste vedrørende å være høy på seg selv.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 19.04.2018 11:07    Post subject: Reply with quote

Vi vet jo faktisk ikke hva som foregår bak lukkede dører. Det kan godt være at KI er mer kritisk til lagets prestasjoner internt. Har et lite håp om at han kun flytter fokuset bort fra lagets prestasjoner i media, mens tonen er en annen i garderoben.

Noen som har contacts i laget som kan finne ut hva KI sier i teamtalks før og etter kamp?

NB: Den såkalte "genistreken" med Bendtner på ving mot Molde hadde forblitt en genistrek om han ikke hadde gjort det samme borte mot Glimt, en kamp vi ikke skal spille høye lange baller på Glimts premisser. Nå tyder det bare på at det falmes i blinde.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 19.04.2018 15:47    Post subject: Reply with quote

Synes 2mas skal be om ett intervju med Kåre på vegne av rbkweb og ta opp våre bekymringer med ham. Da er det ikke tabell eller resultater som må være tema, men fotballfaglige spørsmål relatert til det mange, meg selv inkludert, oppfatter som en negativ utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 19.04.2018 16:59    Post subject: Reply with quote

Tviler dessverre på at vi får så mange fornuftige svar. Hans forhold til media og kritikere har vært preget av en negativ utvikling over tid. Han har jo faktisk fått en del spørsmål som går på både treningsmetodikk og spillestil siden den negative utviklingen startet i 2016. Jeg føler det gjerne er to ting han gjentar:

- "Vi gjør ikke noe annerledes nå enn da jeg overtok". Likevel har han også gått ut og sagt at hans rolle på feltet er helt annerledes og latt andre trenere fått langt mer ansvar på feltet fordi "spillerne hadde gått lei av meg", og at de stort sett delte laget i to og spilte på to mål da han kom, noe de ikke gjør nå.

- "Går ikke an å spille som i 2015, motstanderne gjør det umulig". Han mener lite bakrom er grunnen til at det ikke går an å spille som i 2015, men at vi er bedre mot etablert forsvar nå enn da. Ser man på målene på hjemmebane i 2015 er likevel omtrent 80% mot etablert forsvar. Min mening er at vi var langt bedre mot etablert forsvar enn nå.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.04.2018 18:51    Post subject: Reply with quote

Enkelt spørsmål.

hvor mange mål har vi fra åpent spill sålangt i år?

i rest my case....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 271, 272, 273  Next
Page 173 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb