English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.11.2016 23:19    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Ser for meg Senador har satt opp flust av pc'er rundt seg i et kommandosenter i den mørke kjellerleiligheten sin der han oppretter falske brukere som brødsmula over her og spyr ut anti-rosenborgsk propaganda som et statlig russisk tilsyn.



Hahaha!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2016 22:42    Post subject: Reply with quote

Her er forresten portrettintervjuet fra søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2016 12:56    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Pressemelding wrote:
...

Belønningen kom i form av seriegull og cupfinale allerede i hans første hele sesong som hovedtrener i Rosenborg.

Oppfølgingen er ikke dårligere: Seriegull og cupfinale i 2016, og med det sjansen til å bli den første i historien som vinner The Double to år på rad.

...


Merkelig dersom de ikke har fått med seg at vi faktisk vant begge cupfinalene! Neutral
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 25.11.2016 12:58    Post subject: Reply with quote

Det hadde joggu vært godt gjort å vite det fredag før cupfinalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.11.2016 13:02    Post subject: Reply with quote

Ser den, men cupfinaleresultatet fra 2015 burde kanskje være kjent?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 25.11.2016 13:11    Post subject: Reply with quote

The double.
Back to top
View user's profile Send private message
Hallis
Senior


Joined: 12 Nov 2015
Posts: 103

PostPosted: 07.02.2017 17:01    Post subject: Reply with quote

Kona til KÃ¥re blir styreleder i Glimt!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

- Det har tradisjonelt sett hvert en del overganger mellom disse klubbene. Hvis vi blir valgt, så får vi sammen legge rutiner som sørger for at jeg ikke havner i en kinkig situasjon i forhold til habilitet, sier hun.

Les mer: - Jeg har fått flere tilbud om verv, men Glimt var det første som trigget meg

Det nye styret skal formelt velges på årsmøte 9. mars. Det er også innstilt et honorar til styreleder på 200 000 kroner.

Les mer: RBK-trenerens kone blir styreleder i Bodø/Glimt

Syns honoraret er veldig høyt. Til sammenligning får ikke styret i RBK "godtgjørelser" i det hele tatt, jf. note 6 i regnskapet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 08.02.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

Hvert.. Grøss.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2017 22:10    Post subject: Reply with quote

Skryt fra svensk handelsmann:

- Vi så på hvem som var aktuelle. Vi diskuterte tre-fire stykker. Jeg hadde Kåre som trener i 2007, i en kort periode sammen med Henriksen. Det var fantastisk. Vi behøvde noen med den sjarmen - glimtet i øyet - og som kunne 4-3-3 på en bra måte.

- Vi visste egentlig ikke hvor bra han kunne det. Han overrasket alle. Vi visste at han var dyktig, men ikke så dyktig - framfor alt på feltet. Hans beste side er å forklare til spillerne om hvordan man skal spille. Spillerne tok det umiddelbart. Det noen trenere ikke klarer å forklare på to år, gjorde han på to treninger!

(...)

- Det handler om energi og glede. Man elsker det man holder på med: Man elsker å spille fotball. Man elsker å gå og trene. Man elsker å konkurrere. Gjør man ikke det, så legg opp. Det er ingen som kan spille halvveis.

(...)

- Man må ha positiv energi, og det så Kåre. Det var glede.

Les mer: Dorsin om KÃ¥re Ingebrigtsen

Muligens et subtilt hint om enkelte mangler hos Perry. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.03.2017 20:41    Post subject: Reply with quote

Om forholdet til styrelederen i Glimt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 24.04.2017 14:02    Post subject: Reply with quote

Mye diskusjon i andre tråder, mens her er det ganske så stille. Gjør han en god nok jobb? Mener personlig han er langt unna det man kan forvente fra en RBK-trener. Taktisk svak.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 24.04.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Kåre må snart se at det ikke går an å spille god angrepsfotball når det er 60 meter mellom stopperne og spissen. Man kan ikke tro at ting kommer av seg sjøl Bare fordi det står 4-3-3 på laguttaket.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 25.04.2017 05:35    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Mye diskusjon i andre tråder, mens her er det ganske så stille. Gjør han en god nok jobb? Mener personlig han er langt unna det man kan forvente fra en RBK-trener. Taktisk svak.

Er meget forøyd med den jobben KI ha gjort så langt. Har ikke villet byttet han med noen.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbe
Senior


Joined: 24 Sep 2015
Posts: 110

PostPosted: 25.04.2017 07:02    Post subject: Reply with quote

Håper dere innser at det finnes svært få alternativer der ute. Siden Hareiede forlot oss (egentlig Eggen), har vi prøvd drøssevis av trenere, senere landslagstrenere som ikke har hatt suksess med oss.

Hamren var den eneste med virkelig suksess, men da med den største pengesatsingen som har vært i klubben. Folk var også misfornøyde som bare det fordi det ble spillt 4-4-2 og "urosenborgsk fotball".

Kåre Ingebrigtsen har vist seg å ha nok av de kvalitetene som trengs i klubben. - Tilhørighet (så han ikke stikker videre til første landslagspost)
- Kulturfortåelse
- Uhøytidelighet
- Fotballfaglig sterk på VÅR type fotball.
- Meritter etter ansettelse (get real people)


Endelig møter han litt motgang, og ja jeg ser forbedringspotensialet.
- Taktikk før kamper
- Taktikk underveis i kamper
- Litt sutrete framtoning når det går dårlig
- Arroganse i forbindelse med egne prestisjeprosjekter (Konradsen)

Men jeg mener at vi heller bør bygge opp KI, hjelpe ham med å nå opp til Eggen.

1) Hoftun må gå.

I serien Ingen Banker RBK kom dette tydelig fram for meg. Usikker og tøvete framtoning. Og jeg skjønner ikke hva han bringer trenerteamet som KI ikke allerede har. Vi trenger en assistenttrener med taktisk forståelse og analytiske evner som går på tvers av KI og gir han litt motstand.

2) Videoanalytiker

Mener å ha lest at vi har ansatt en ny i år? Men det ble veldig tydelig forskjell på RBK med og uten Andre Loberto som analytiker. Han gjorde jo Søder til en scoringsmaskin ved å vise bevegelsesmønstre etc. Dette var bra på både individuelt plan og for hele laget før/etter kamp.

3)

Realitetsjekk hos supportere. Mange her inne har blitt som brannsupportere;
Urealistiske forhåpninger, utålmodig og urasjonelle. Kom dere ned på jorda. Om vi skal sparke treneren som har gitt oss The Double to år på rad, og i tredje sesong står med 13 av 15 poeng har vi offisielt blitt en bananklubb og ikke en klubb bygget på KONTINUITET.

Peace out
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 25.04.2017 07:30    Post subject: Reply with quote

Hør, hør! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.04.2017 07:34    Post subject: Reply with quote

Helt enig, Stubbe.

Joda, det er ikke sånn at ikke ting kunne vært gjort bedre, og Kåre har som alle andre svakheter, feil og mangler, men realistiske erstattere? Jeg er redd det ikke er så lett. Vi må ikke glemme 3 1/2 år med ørkenvandring mellom Hamren/Eggen og Kåre!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 25.04.2017 07:41    Post subject: Reply with quote

Støttes 100 %. Blir flau over enkelte het inne. Dere som roper på KIS avgang setter Rosenborgfans og Kjernen i et dårlig lys.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 25.04.2017 07:44    Post subject: Reply with quote

Stubbe, jeg er enig i mye av det du skriver. Uansett kan vi ikke se oss blinde på Kåres prestasjoner og være helt ukritiske til alt han gjør og sier. Uansett hvordan man snur og vender på det så er det ikke til å komme bort fra det faktum at RBK er Norges eneste "super" klubb. Det er bare å se på historien vår. Vi har tatt 19 av 27 gull de siste 27 sesongene. Samt 3 sølv. Vi er den klart største klubben, med flest tilskuere og det klart største budsjettet.

Vi er på mange måter som Celtic. Det er ikke en stor prestasjon at treneren vinner serien, det forventes. Når klubben ikke gjør det har man underprestert. Norsk fotball er på ett dårligere nivå enn på lenge, både serien og landslag.

Det som skuffer meg er at jeg synes RBK spilte bedre i 2015 enn 2016 og så langt 2017. Jeg ser ikke noe utvikling, synes det har gått feil vei. Når vi spiller bra kamper er det ofte i små glimt og basert på prestasjoner av gode spillere som skaper små magiske øyeblikk. Ikke som resultat av et mønster som maler på og skuddene endelig går inn.

Jeg kan skrive mye om dette, men mye er nevnt før. Jeg synes i bunn og grunn at mange av de andre klubbene har bedre spill, bedre relasjoner og angrepsmøster til tross for mye dårligere spillere enn oss og svakere stall for ikke å snakke om 1/10 av budsjettet. De fleste av disse klubbene gir oss ikke kamp om gullet hele veien fordi de ikke har bred nok stall og det er dette som er vår største fordel for tiden, ikke selve spillet vårt.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.04.2017 08:06    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det du skriver, Stubbe. Aller helst vil vi at dette skal funke i ti år sammenhengende.

Det eneste jeg er redd for er at Kåre har brukt opp den effekten som lå i hans veldig likandes framtoning, og dermed annerledeshet fra Perry, og at han nå vurderes av spillerne kun på hva han gir dem faglig. Jeg er ikke sikker på om det er nok, og vet han har mistet garderoben i motgang ("motgang") før (i Glimt). Jeg synes også han lener seg vel hardt på 2015-suksesspillerne sine, og det er fortsatt grunn til å tvile på om trenerteamet klarer å gjenskape noe av den magien med de nye spillerne de henter - til dags dato har samtlige nye til gode å prestere i mer enn et titalls kamper, og de gamle (Reginiussen, Jensen, Helland) er fortsatt eldst. Som Robbie ymtet frampå om tidligere: det kan minne litt om en forløsning av iboende potensial i -15, som har blitt en seiersrekke pga mangel på seriøs motstand i Norge.

Steg 1 må i alle fall være å styrke teamet rundt Kåre, komplementere ham. Med litt nivåheving vinner vi jo som vi vil i år også - konkurrentene er for dårlige til noe annet. Og det er håp i hengende snøre; sist kamp rakk Hedenstad å gjennomføre et innvendig backløp som var som snytt ut av nesa på Svensson før han måtte ut med skade, og det er, i mine øyne, et godt tegn på veldig mange måter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 02 Feb 2017
Posts: 982

PostPosted: 25.04.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at det ville være idiotisk å skulle gi KI sparken på inneværende tidspunkt. Det var ikke det som var formålet med den første posten min. Men synes det er på sin plass å rette kritikk også mot treneren, så mye kritikk som eksempelvis Konradsen får her inne. Det er faktisk først og fremst et trenerproblem at det ikke fungerer bedre om dagen. Man så tydelige svakhetstegn i treningskampene (også mot FCK) og det virker ikke som om det er blitt gjort nødvendige taktiske grep for bl. a å støtte opp Konradsen som sentral. Forøvrig også generelt verdt å stille spørsmålstegn ved hele Konradsen-prosjektet. Han har faktisk ikke ferdighetene som kreves for å spille som singelpivot internasjonalt.

Urealistiske forventninger mener jeg ikke man har. Det er det faktisk klubben selv som legger opp til når man snakker høyt om CL. Når det er målet, så må det også være lov å være kritisk når manglene er såpass store i laget som de vi ser nå.

Veldig enig med zaphod hva angår styrking av trenerteamet. Å få inn noen med mye dypere taktisk kompetanse bør være en prioritet. For vi har ikke tid til å vente på at Kåre skal utvikle seg frem til kvaliken i sommer. Det han viser nå er for langt unna til at det vil være godt nok i sommer. Derfor bør man få inn en dyktig assistent som kan gjøre grunnjobben mtp hvordan laget skal fremstå. Litt a lá Dempsey/Solskjær-arbeidsfordelingen i Molde. På den måten kan KI også utvikle seg som trener i samtid gjennom ren diskusjon med assistent. Kåre kjenner jo kulturen på Brakka ut og inn, og er en kjemperessurs på veldig mange måter ellers, men det holder ikke i e-cupkvalik med fremtoningen vi har som lag per nå. Spillet blir etter alle solemerker bedre frem til i sommer, men like viktig er det å ha en mann som evner å gjøre forandringer underveis i kampene også. For trenerne vi møter da er garantert ikke fødte bak ei vogn Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 25.04.2017 09:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er legitimt å gi kritikk til Kåre etter de siste 9-12 månedene og det sier jeg som en av de som var aller mest positiv til at han fikk jobben i utgangspunktet.

Jeg er først og fremst skuffet over at vi tar steg tilbake i det offensive spillet og at vi ikke engang har forsøkt å erstatte Selnæs. Jeg er klar over at det er vanskelig å finne en 20-åring som er like god, men man finner billige 30-åringer som kan spille der i mange sesonger dersom man ikke er sykelig opptatt av videresalgsverdi.

Samtidig så skal vi være forsiktig med hva vi ønsker oss. Da Kåre tok over var det i praksis etter en 10 år lang ørkenvandring hvor vi opplevde sporadisk suksess til en høy pris (det ble kostbart for klubben at Tørum vant ligaen). Tilsvarende kom suksessen til Hamrèn (som for øvrig oppnådde mindre enn Kåre har gjort allerede) til en pris som holdt på å ruinere klubben.

For øyeblikket sier vi i det minste at vi ønsker å spille RBK-fotball og vi vinner serien komfortabelt igjen (det kommer vi til å gjøre i år også). Med tanke på hvor vi var mellom 2004 og 2014 så er det faktisk ikke så verst.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbe
Senior


Joined: 24 Sep 2015
Posts: 110

PostPosted: 25.04.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med dere Zaphod og FanFraSør. Man skal ikke bli automatisk ukritisk pga av resultater. Men husk at vi ikke hadde tatt gull på 5 år før Kåre kom, så vil ikke si vi er like enerådende som Celtic.

Vi må bare ikke bli ensporet på at hovedtreneren har alt ansvar uansett.

F.eks hvorfor måtte ikke Hoftun ta noe ansvar for en bråte feilansettelser av trenere som sportslig ansvarlig?

Hvorfor har vi fortsatt samme fysiske trener, selv om laget var i forferdelig forfatning under Perry? Han forsvarer seg med å si at alle målinger viser omtrent det samme nå som før, men vi som ser kampen kan jo se forskjellen med det blotte øyet. Det skriker inkompetanse i TEAMET.


KI har arvet veldig mye, og ikke hatt klare preferanser på valg av personell etter dette. Han er for veik når det kommer til nyansettelser/sparking, og han blir for jovial og kompis med personene rundt seg. Det er flere i teamet som jeg mener (ukvalifisert vel og merke) er langt fra best i Norge, som er det vi må strekke oss etter. Det er en mye bedre og billigere investering enn å legge i to millioner på en spiller. Her mener jeg Hamren var i en klasse for seg, mye bedre enn Eggen som også hadde sine svakheter i mangelen av evne til å knytte til seg sterke fagpersoner som kunne hente prosenter i prestasjon.

Byttbare:
Assistent: Hoftun (Med hvilke meritter og trenerkvalifikasjoner?)
Keepertrener: Jamtfall
Fysisk trener: Hjelde (Slipper unna ansvar for den fysiske forfatningen til spillerne)
Videoanalytiker: Husker ikke hvem vi ansatte i vinter, kanskje dumt å sette opp her da. Men mener også det var uansvarlig å ikke ha en i 2016.

Eneste som får ståkarakter i teamet er Schwabe og den medisinske avdelingen.



Men vi får se. Om vi får igang backene så vi får innlegg, smartere løp fra indreløperne, mere hjelp fra vingene så begynner vi å snakke. Dessverre må vi ha en ny sentral, og det er det største ankerpunktet mot Ingebrigtsen for øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 25.04.2017 09:46    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ bare si meg helt enig i dette:

"Det som skuffer meg er at jeg synes RBK spilte bedre i 2015 enn 2016 og så langt 2017. Jeg ser ikke noe utvikling, synes det har gått feil vei.

Jeg synes i bunn og grunn at mange av de andre klubbene har bedre spill, bedre relasjoner og angrepsmøster til tross for mye dårligere spillere enn oss og svakere stall for ikke å snakke om 1/10 av budsjettet."

Og i at å skifte trenger veldig lett kan bli en laaaaang ørkenvandring.

Så utfordringen blir - hva gjør vi i apparatet rundt Kåre?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.04.2017 09:53    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo koke veldig mye ned til to påstander som ikke motsier hverandre:

1) KÃ¥re Ingebrigtsen er den rette treneren for RBK pdd.
2) Kåre Ingebrigtsen kan bli flinkere på noen områder, og kan også trenge bedre hjelp fra de rundt seg på noen områder.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 271, 272, 273  Next
Page 116 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb