English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 04.11.2020 23:05    Post subject: Reply with quote

Mener han mon at Markus har gjort det godt ?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 05.11.2020 11:49    Post subject: Reply with quote

Nei han mener at Markus har gjort det elendig men glemte å si det når han ble spurt av media.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 07.11.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Helt greit at Ciljan er indreløper. Han er langt bedre offensivt nå enn da han dro fra rosenborg. Laget får litt pondus nå som han bidrar mye mer offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 14.12.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

For en kamp i går. Uttaler selv at han vil spille sentralt og det er vel ingen tvil om at han bør få fortsette å gjøre det. Ingen i Eliteserien er i nærheten hva gjelder intensitet i spillet. Det både med og uten ball. Imponerende fysikk til å være 33. Kan spille i mange år til. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.12.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

Helt enig med keiseren her. Helt annet nivå og forflytningsevne, og vi blir uendelig mer kompakte i gjenvinningen når Per fungerer som et helt eget ledd. Og jeg er faktisk litt overrasket over hvor mye gjennombrudd i lengderetningen han spiller, men det også skyldes jo at han på samme måte som Patrick Berg klarer å flytte seg helt opp på 30 meter med ball uten at vi dermed spiller på høy risiko.

Står enojado fortsatt inne for påstanden over? Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 14.12.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

Endelig klarte Hareide finne ut av det vi supporterne har sett siden dag en. Han er best som dyp sentral.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 14.12.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvordan han kunne tviholde på en så åpenbar feilvurdering så lenge. Får håpe han har lært nå da.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 14.12.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Synes også det er merkelig når ikke trenere ser det åpenbare som majoriteten ser. Ripe i lakken til Hareide.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 14.12.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

NÅ sa jo også Hareide at han har prøvd ulike konstelasjoner for å finne den som fungerer best (når folk er skadefrie) OG Per sa vell at han har misset en del treninger, så kan være så enkelt som at MArkus har vært på flere treninger og blitt valgt fordi det har vært mere terping på den sitende rollen som Per ikke har hatt mulighet til å være med på for fult.

Uansett, Per er sentral, Per kommer forhåpentligvis til å spille sentral Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.12.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Per ble også valgt som indreløper (i utgangspunktet) da Tagseth "måtte" spille også, da med lystluggen fra Frosta som den dype. Så det virker å ha vært et aktivt valg å bruke Ciljan høyere i banen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Deilig å se hva som bor i Ciljan, og i tillegg godt at han fikk vist at han går Wolf Eikrem en høy gang som sentral midtbanespiller. Håper virkelig han får en oppkjøring uten skader nå, og spiller som han gjorde i går hele neste år.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.12.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er vel ikke de 2 spesielt sammenliknbare heller da, da Skjelbred ligger i en dyp sentral rolle, og Eikrem er den mer fremskutte i 4-2-3-1 Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 31.12.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Inne på eminente Joacim Jonssons skuffe-11er i Eliteserien. Dette gjør han vel bare for å irritere? Very Happy

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 31.12.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Direkte overraskende at han kun finner plass til én RBK'er i den elleveren, mtp hvem som er forfatter.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 31.12.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Rart han ikke fant plass til Markus, men forventningene var kanskje mer av det beskjedne slaget.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 31.12.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Vil vel si det er motsatt ja. Skjelbred har utgjort en stor forskjell, de gangene han har fungert (spilt på riktig posisjon). Med han kom det plutselig masse offensivt trykk i laget, selv om det offensive samspillet fortsatt var ikke-eksisterende. Og glimrende dødball- og innleggsfot, da! Den så jeg ikke komme. Markus kan jeg ikke si har løftet laget utover hva Gjermund Åsen hadde klart i samme posisjon de kampene han spilte. Utrolig skuffende kjøp. Måtte han revansjere seg i 2021!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

En jobb ved akademiet venter når han selv legger fotballskoene på hylla. Et «midt i blinken-opplegg», men Ciljan innrømmer at han også har noen andre tanker som ligger og lurer i bakhodet. Før han dro til Tyskland, snakket han ofte om å bli brannmann etter karrieren. Og han var nysgjerrig på arbeidsdagen til en journalist i Adresseavisen.

– Jeg er en drømmer. Og tanken på å bli brannmann har jeg fortsatt ikke helt sluppet. Jeg drømmer også om å seile jorda rundt. Det er mye jeg gjerne vil gjøre. Men så elsker jeg å jobbe med barn. Og er det noe jeg er god på, så er det fotball. Det å kunne jobbe med unge jenter og gutter, og hjelpe dem på veien videre. Får jeg til det, så er det noe jeg har lyst til å prøve. Jeg føler selv at det kan være en fin greie, sier han.

Les mer: Kom hjem som en «superegoist»: - Jeg tenkte kun på meg selv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 10.02.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

Jeg blir nesten skremt når jeg leser uttalelsene til Per om at han kan tenke seg å jobbe med barn og unge - jeg syns ikke det er så lenge siden han vant talentkonkurransen "Proffdrømmen" på TV... Neutral Embarassed

Kom tilfeldigvis over denne saken fra Nettavisen i 2007 - de fem største fotballtalentene i Norge, pluss noen sterke utfordrere. Det var jaggu ikke mange som ble klassespillere Confused

https://www.nettavisen.no...-95-942701
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.02.2021 23:28    Post subject: Reply with quote

Og som seg hør og bør er VIF overrepresentert. Fem av 16 spillere på den totale lista, to på topp fem. Nå skal jeg ikke skryte på meg oversikt over talentene i Norge for 13-14 år siden, men jeg merker meg at ikke en eneste én av VIF-spillerne på denne listen har fått noe mer enn en helt gjennomsnittlig karriere for en brukbar norsk spiller. To av dem har sågar hatt oppholdet i VIF som høydepunktet i karrieren - for hva dét er verdt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.02.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Jaggu mye ræl på den lista. Jørgen Horn? Glenn Roberts? Tommy Høiland?? Og hvem faen er Kristian Brix (16)? Som Zorac sier: Oslofokuset, eller rettere sagt: Vålerengafokuset, er påtakelig og dessverre fullstendig permanent. Én god kamp på La Manga og et prøvespill et sted, så er man plutselig Norges heiteste potet i Nettavisen.

- Pål Andre Helland var på dette tidspunktet 17 år
- Stefan Johansen var 16
- Anders Konradsen var 17
- Vegar Eggen Hedenstad var 16
- Ola Kamara var 18
- Vegard Forren var 19
- Adama Diomandé var 17
- Jo Inge Berget var 17

For eksempel. Nå var jo dette en generasjon som ble kjent for å produsere mye dårlig frukt (Skulleruds G19-landslag), men det er jo også tydelig at det til dels er feil spillere som plukkes fram som store talenter tidlig.

Forøvrig spesielt å se at Diomande (18 ) sine talentminutter var vanskelige å krige til seg fordi Lyn i 2008 hadde Lucas Pratto (20) og Odion Ighalo (19), i tillegg til norske kjentfolk som Berget (18 ), Knudtzon (20) og Angan (21) bak sine mer meritterte spillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 11.02.2021 15:59    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Og som seg hør og bør er VIF overrepresentert. Fem av 16 spillere på den totale lista, to på topp fem. Nå skal jeg ikke skryte på meg oversikt over talentene i Norge for 13-14 år siden, men jeg merker meg at ikke en eneste én av VIF-spillerne på denne listen har fått noe mer enn en helt gjennomsnittlig karriere for en brukbar norsk spiller. To av dem har sågar hatt oppholdet i VIF som høydepunktet i karrieren - for hva dét er verdt.

Pressekorpset sto i rett for Oslos stolthet på den tida, fortsatt høye på bragden et drøyt år i forveien hvor de satte trønderne på plass og utklasset Start på målstreken. Rekdal-ball var den nye vinen og Eggensk firetretre var passé. Signeringer som Iversen og Tore Andre Flo var bare et symbol på klubbens uimotståelige tiltrekningskraft. Det av unggutter som klarte å slå seg opp i norges beste ungdomsavdeling hadde fremtida for sine føtter, så følgelig måtte ei slik liste gjennomsyres av vif-gutter. Nesten overrasket over at det bare er fem av dem der


Last edited by Flabbergast on 11.02.2021 16:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 11.02.2021 16:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og hvem faen er Kristian Brix (16)?


Han er jo venstrebeint, så det er klart han hadde alle forutsetninger for å lykkes...

Sterkt faglig nivå der, altså.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 11.02.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Quote:
Brix var en av Norges største talenter i sin tid, og har guttelandskamper for G15-, G16-, G17-, G18- og G19-landslaget. Seniorkarrieren på klubbnivå startet i Vålerenga som 17-åring, og siden har han spilt for Sogndal, Sandefjord, Bodø/Glimt, Fredrikstad og Sandnes Ulf, før han til slutt endte opp i KFUM



En fotballnomade som tydeligvis la opp i fjor

https://www.dagsavisen.no...-1.1647050
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 07.03.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

PCS kneskadet, skal ta MR for å avdekke hvor alvorlig skaden er.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 07.03.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

Fullstendig krise om dette er alvorlig
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 231, 232, 233  Next
Page 218 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb