English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.07.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Kommer ikke til å rime like bra med "vi har jo Per Skjelbred" som med "vi har jo Roar Strand" men...

https://www.rbkweb.no/for...12#1095512
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2020 12:53    Post subject: Reply with quote

Presentert på Lerkendal - Live på Adressa:

https://www.adressa.no/sp...2411b.html


Last edited by Zzyzx on 02.07.2020 14:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.07.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/pe...-113-66470
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Det meste tyder på at den tidligere landslagskapteinen tar over sentral midtbane for Marius Lundemo, som er klar for APOEL.

- Det passer meg perfekt! Uansett hvor jeg skal spille, så vil jeg gi alt for laget og klubben. Folk som kjenner meg, vet hva jeg står for og hva jeg mener, innleder Skjelbred til rbkweb.no.

- PÃ¥ hvilken plass har du spilt mest i Tyskland?

- Det har vært i "dobbel sekser" med to defensive. Av og til har jeg spilt "nummer 8" som indreløper. Det har vært litt opp til trenerne. Jeg har hatt en del trenere i Tyskland òg!

Les mer: - Det passer meg perfekt!

– Det føles godt, men litt rart å være tilbake. Det er lenge siden jeg har vært her og lenge siden jeg har kunnet si at «nå skal jeg være her lenge», så det er godt å være hjemme.

Les mer: Skjelbred med godt nytt til Rosenborg-fansen

– Jeg hadde jo håpet at det skulle flyte ganske godt da jeg kom hjem, sånn at det bare var å hoppe inn i et system som marsjerte. Men herregud, jeg har opplevd mye verre ting enn den sesongstarten her, så det skal nok gå bra. Det er fotball og ting snurt fort. Det er en veldig bra gjeng og mye bra talent i gruppa, så dette tror jeg vi skal få ordnet, sier Skjelbred til NRK.

Les mer: Skjelbred om RBK-trøbbelet: – Håpet ting skulle flyte godt

– Det er sjukt. Det er litt sjukt, jeg må si det. Det har vært litt rart de dagene her med mange tanker og mye bilkjøring. Nå er jeg bare glad for å være hjemme og å få begynne på igjen. Jeg fikk hilset på guttene før det møtet her og snakket med Trond og Micke. Det er godt å være hjemme igjen, rett og slett, sier Skjelbred til RBK.no.

Les mer: – Det er sjukt å være her

Samt: Tilbake på Lerkendal etter ni år: – Jeg har masse å gi tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 03.07.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror den beste plassen for Skjelbred og laget vil være som høyreving, men i en skjev formasjon, og mellomromsrolle, slik at han kan trekke inn som en 10er og styre spillet som en playmaker.

Med vingsituasjonen i klubben for tiden greier vi oss med kun en vingspiller (på venstresiden).
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.07.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Oh my god, nå fikk jeg flashback til 2000-tallet, da Skjelbred fikk rundt 200 sjanser til å bevise at han ikke er noen offensiv playmaker. Jeg trodde egentlig den myten var død og begravet nå, sammen med idéen om Konradsen som regista.

Men hei, la oss glemme den spilleren han har blitt, og heller tenke tilbake til den spilleren vi skulle ønske at han ble for ti år siden.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 03.07.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Jeg tror den beste plassen for Skjelbred og laget vil være som høyreving
Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 03.07.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Er uenig i at han fikk mange sjanser til å bevise at han var best i den rollen jeg beskriver. Det må selvsagt foregå Eggen-style og ikke Hamrén-style. Dessuten vil jeg at kantrollen kun skal være et defensivt utgangspunkt i press-spillet, men at han trekker sentralt i angrepsoppbyggingen. Da kan vi gjerne ha en indreløper som trekker litt ut slik at det blir motsatte bevegelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Han var lite målfarlig når han var her sist. Etter 9 år som defensiv ryddegutt så er det vel ikke så mye som tyder på at han er spesielt mye bedre egnet til å ta opp en av de mer offensive posisjonene i laget. Dessuten har vi en prekær mangel på den sentrale posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 03.07.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker mer på ham som en playmaker som tar de riktige valgene og gode pasningene enn en målscorer. Men jeg tror han gjør dette best i en fremskutt posisjon, da han ikke er en Selnæs-type.

Anders Trondsen må da gå an å få drillet inn sentralt med skikkelig coaching og godt taktisk oppsett.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.07.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Per Mathias Høgmo, er det deg?

Skjelbred som ving, herregud for en dust tanke
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.07.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Enig i det siste, men ikke det første.

Sist ble det jo hardnakket hevdet at Skjelbred kom med så mange konstruktive nestsistepasninger som ikke ble med i offisiell statistikk. Det gikk så langt som til rbkwebs offisielle nestsistepasningstelling (dessverre ikke sett på noen år - gjenopplive?), der han heller ikke var synderlig representert. Han slet rett og slett med å finne alternativene på siste tredel.

At han er en smart og god pasningsspiller som kan velge gode alternativer litt lavere i banen, og ha en dyp playmakerfunksjon, det er jeg absolutt med på, men jeg tror ikke han vil forsvare ressursbruken som offensiv nøkkelspiller.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at Skjelbred med sin store motor, gode passningstempo skal sørge for at vi kommer oss raskere i angrep ved at ball behandlingen blir bedre og tempoet øker.

Det andre er at det tillater oss at Trondsen og Reitan blir nærmest fungerende som vinger da Skjelbred i større grad kan dekke opp de rommene som blir etterlatt når de går høyt i banen.

Vi trenger noen i forsvaret helst to stykker som kan føre ballen frem eller spille den opp uten store problemer. Per dags dato har vi en slik tilgjengelig og han er dessverre lånt bort. Vi bør søke det på overgangsmarkedet. Alternativt pare den ene med noen som er duelsterk og rask.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 03.07.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Veldig med Keenoir
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.07.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at Skjelbred ofte ble henvist til en slags kant-rolle hvor han aldri fungerte voldsomt optimalt. Men husker f eks en kamp mot Ålesund da de skulle hvile Sapara og han terroriserte forsvaret den halvtimen eller så han fikk i den rollen Eikrem har i Molde nå før de måtte rokere rundt pga skader.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 04.07.2020 09:22    Post subject: Reply with quote

Ciljan i tospann med Zach hadde vært spennende.

Hansen
Hedenstad Reginiussen Hovland Trondsen/Melling

Zachariassen Skjelbreid

Ã…sen
Ceide Børven Agdebenro
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 04.07.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Den kan minne litt om Hamren midtbanen med Annan som sittende i sammen med løperen Tettey og en kreativ spiller i mellomrommet. Det kunne blitt enda mer spennende med Henriksen det istedenfor Åsen. Tror det kunne ha fungert bra og med Tagseth og Konradsen har vi bredden for å kunne opprettholde en tilsvarende rollefordeling uten å tape for mye kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.07.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

Kan se for meg Dino som mellomromspiller bak Børven i en slik konstellasjon jeg da, da får du oppspillspunkt, bakromstrussel og mer tyngde i boksen. Mister litt playmaker-egenskaper, men det er mulig det kan løses med f eks Holse som trekker inn fra kant.

Men jeg tror vi skal holde oss til den formasjonen og kombinasjonene vi har ut året iallefall, er nok mer fornuftig å gjøre en del justeringer og få øvet mer på de mønsterene vi har.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.07.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

– Man har jo selvfølgelig et press, jeg forventer selv at jeg gjør en bra jobb. Jeg kan ikke gjøre mer enn jeg kan, jeg må bare være tro mot meg selv og min spillestil, så får folk bestemme om det er bra nok, sier Skjelbred og er tydelig på hvor han kan bidra med for klubben:

– Erfaring, tempo i spillet, pågangsmot. I tillegg er jeg en lagspiller.

Les mer: Hjemvendt Skjelbred om trenersituasjonen i RBK: – Vi har vært veldig bortskjemt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Det startet så smått høsten 2002, da 15 år gamle Per Ciljan Skjelbred sikret seg et treningsopphold med Liverpool da han vant TV 3-serien Proffdrømmen.

Da var han en del av Rosenborgs junior-lag, og litt over et år senere var Skjelbred en av tre spillere Ola By Rise hentet opp til A-laget da flere av profilene var borte på landslagsoppdrag. Han overbeviste på direkten.

Likevel måtte han vente på å få debuten. Det skjedde 9. juni i 2004, i et innhopp da Bodø/Glimt ble slått 3-0 på Lerkendal, én uke før han fylte 17 år.

Det gjør ham til en av de yngste som har spilt for Rosenborg, men det ble én av kun to opptredener som innbytter den sesongen.

- Jeg angrer meg litt i ettertid. Grunnen til at han ikke fikk debutere tidligere på A-laget, var at det var viktig at han fikk fullføre videregående skole. Men fotballmessig var han klar til å debutere enda tidligere. Jeg skulle latt ham debutere ganske tidlig i 2004, sier den tidligere RBK-treneren.

(...)

- Han var med på Rosenborgs fotballskole på Lerkendal en gang. Da syklet han fra Lade, sprang mest av alle, før han syklet hjem til lunsj og syklet tilbake til Lerkendal. Så jobbet han dobbelt så mye som de andre igjen, forteller han.

«De andre» ble værende på Lerkendal gjennom lunsjen, eller hentet med bil.

(...)

- Han vil være viktig for Rosenborg. Han kommer inn med selvtillit og naturlig autoritet, og evnen til å lede som eksempel. Der tror jeg Per har en ekstremt høy kompetanse. Han vil legge lista både på trening og i kamp. Det er mye vanskeligere om man får hjem spillere som sluntrer unna på treningsfeltet og tenker «letteste veien». Per har aldri tatt den letteste veien, sier Ola By Rise.

Les mer: Byen kokte over av Ciljan-feber: - Han ble nedrent, vi fikk aldri sitte i fred

Fin mimresak i anledning comebacket i morgen - bare én dag unna nøyaktig ni år etter avskjedsforestillinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.07.2020 17:35    Post subject: Reply with quote

– Man lærte mye om seg selv, og jeg lærte å aldri gi opp og ha troen. Jeg jobbet meg rett og slett inn i elleveren ved å ta steg for steg og samtidig være lærevillig. Jeg gikk fra å være blant de dårligste til å bli blant de etablerte og respekterte spillerne gjennom å være en lagspiller, trene godt, lære språket – og alt som tyskere setter pris på.

Les mer: Skjelbred om utenlandseventyret: – Følte jeg fikk bringe norsk fotball til Tyskland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.07.2020 19:14    Post subject: Reply with quote

Håper på en mer potent midtbane i RBK, med Litj-Per tilbake!

Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 30.07.2020 19:44    Post subject: Reply with quote

Viser at han er påskrudd og er vandt med et høyere tempo enn resten i kampen mot Viking nå.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 30.07.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Helt åpenbart en annen midtbane med tagseth og skjelbred der.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 30.07.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig det? Synes Skjelbred heller ikke er god nok til å forflytte seg og gi stopperne et godt alternativ, skal også motta ball feilvendt som resten av midtbanen vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 213, 214, 215 ... 231, 232, 233  Next
Page 214 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb