View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 25.04.2005 01:49 Post subject: LSK - RBK |
|
|
Vanskelig bortekamp vi må ha poeng i for ikke å havne i bunnsjiktet poengmessig. Med tap mot LSK risikerer vi faktisk å kun ha B/G og Molde bak oss.
For Perry så blir det ei vanskelig uke framover. Presset øker og tabloidene venter på å ta han og gjøre han til Ola2.
Perry har kan velge tre strategier framfor LSK kampen.
1.Fortsette med tradisjonell 4-3-3 med Johnsen på topp ( det snur seg sikkert... )
2.Legge om til omvendt V med Helstad foran Johnsen ( vi har den i bakhånd... )
3.Plassere Johnsen på benken og spille med Ødegaard, Helstad, Braathen og satse på fart og bakrom.
Jeg håper for guds skyld han velger alternativ 3 ( overraskelse?)
Borte mot B/G ble vi virkelig presset bakpå og det samme kan skje mot LSK som nok er ett bedre lag. LSK 2005 spiller mindre direkte enn før og vil nok spille gjennom midtbanen, ikke over....
Det gir stor sannsynlighet for ett kampbilde der vi kan vinne mange baller på midten med stor avstand til LSK`s mål.
Da trenger vi spillere som er hurtige og gode rettvendt og indreløpere.
Ødegaard imponerte ikke mot FFK, men er en spillertype som funker på bortebane med mye bakrom. Braaten er tidvis brilliant og trenger å fortsette utviklingen og bør være bankers fra start lenge. Helstad er det selvfølgelige valget i midten, for dette er IKKE Frode Johnsens type kamp og han er helt ute av form.
Frode kan derimot være fin å hive innpå, revansjesugen, om vi må spille primitivt og presse inn ett mål de siste 15 minutta. Da kan eventuellt Perry komme med den omvendte V-en.
Er det i hele tatt noen som synest F.Johnsen bør starte mot LSK eller at den omvendte V-en bør i aksjon ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2005 10:17 Post subject: |
|
|
Fin analyse. Er derimot litt uenig i at LSK-kampen ikke er Frode Johnsens kamp. Han er jo, selv ute av form, god i lufta, og det er vanligvis viktig på Åråsen. Tror ikke LSK er særlig forandret med Rösler som sjef (leste at Viking-LSK blir beskrevet som en "krig").
Men på tross av dette så vil jeg ha Helstad inn og Johnsen ut. Om ikke annet så fordi Helstad fortjener sjansen. Braaten og Ødegaard bør fortsette på kantene, synes begge gjorde en bra figur mot FFK.
Den omvendte V-en vil jeg ikke ha noe av |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 25.04.2005 10:21 Post subject: |
|
|
Dette er staroppstillinga jeg ville ha brukt:
Espen "Katta" Johnsen
Christer "overalt" Basma - Vidar "Kick Ass" Riseth - Kaptein Hoftun - Stålmann Steensås
SuperStrand - Berg - Solli
BrasseBraaten - Torstein "Swom" Helstad - Alex The Kid
Kanskje ikke mye til endringer, men det blir mye endring... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2005 10:42 Post subject: |
|
|
Hoftun har gulkort-karantene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2005 10:58 Post subject: |
|
|
Da får vi se Koppinen på stopperplassen. Det blir spennende! |
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 25.04.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Balder wrote: |
SuperStrand - Berg - Solli
|
Du bytter Solli og Berg om i forhold til oppsettet mot FFK, hvorfor det?
Synes personlig at Berg kommer mer til sin rette som indreløper, da får han brukt ballkunstene sine mer fullt ut. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 25.04.2005 11:27 Post subject: |
|
|
Håper vi kan lære oss å score mål. Fordi vi har jo Miika og Hoffa (mens Beto er skadet) og Frosta Bonden i forsvar samt Feber som står solid i målet. Ellers var det fart i angrepsspillet, bare effektiviteten manglet. Hvis FFK ikke hadde ledet er jeg sikker på at det hadde blitt mål for da hadde RBK fått mere rom.
Rosenbor-4ever _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 25.04.2005 11:31 Post subject: |
|
|
Jeg synes også vi mangler temperatur/iver i spillet. Det har forsåvidt vært en svakhet ved RBK lenge, at de alltid har latt det andre laget score først. Men det var en helt enorm forskjell på Rosenborg før og etter 1-0 scoringen til Fredrikstad. Hvis vi hadde åpnet kampen mye hissigere istedenfor å holde en bedagelig tempo hadde det (kanskje) vært bedre muligheter for å score tidlig og så ta over styringen.
Det ser på en måte ut som om gutta ikke er så opptatt av å putte ballen i mål, det "skjer bare" hvis de spiller passe bra passe lenge. Men det gjør det jo åpenbart ikke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2005 12:21 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hoftun har gulkort-karantene. |
Hmmm, har visst muligens blitt lurt av Canal+ og Adressa: Det var visstnok Koppinen og ikke Hoftun som fikk gult i Bodø. Noen som kan bekrefte dette? |
|
Back to top |
|
 |
drogo Junior
|
Posted: 25.04.2005 15:54 Post subject: |
|
|
I kampstatistikken til både VG, Dagbladet og NRK står det at Koppinen fikk gult mot Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 29.04.2005 11:40 Post subject: |
|
|
Synes Brattbakk bør spille fra start isteden for Frode Johsnsen. Frode har ikke prestert i det siste og da er det bedre at andre får sjansen. _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 29.04.2005 15:33 Post subject: |
|
|
hehe, jeg syns hele laguttaket er latterlig. jeg har ikke noe personlig i mot vår venn Frode, men å la han starte kamp på kamp på kamp for norges beste lag er en hån mot dem som sitter på benken. en midtspiss i rosenborg skal score mål på bestilling, og skal ha et snitt på bortimot 1mål pr. kamp. ikke 4kamper uten, for å slå til i en kamp å putte to.
Braaten - Helstad - Ødegaard |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.04.2005 15:35 Post subject: |
|
|
Dagens trening tyder på at laget mot FFK får fornyet tillit:
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand - Jan Gunnar Solli - Ørjan Berg
Daniel Braaten - Frode Johnsen - Alexander Ødegaard
Les mer: Mot samme RBK-lag |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 29.04.2005 16:32 Post subject: |
|
|
HÃ¥per Brattbakk for sjansen fra start mot Lsk. Gleder meg til kampen
Noen andre som skal dit?
Last edited by Skip on 01.05.2005 18:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 29.04.2005 16:33 Post subject: |
|
|
En småsjuk Frode Johnsen foretrekkes på bortebane framfor Torstein Helstad !!!
Hva er det jeg ikke forstår ?????
Har jeg misforstått hva spissens oppgaver i Perrys 4-3-3 er ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 29.04.2005 17:11 Post subject: |
|
|
Hvorfor tror du Johnsen spiller istedet for Helstad? PRESTASJON. antageligvis på trening. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.04.2005 17:29 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Hvorfor tror du Johnsen spiller istedet for Helstad? PRESTASJON. antageligvis på trening. |
Så mangler vi jo bare at han præsterer på banen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 29.04.2005 18:22 Post subject: |
|
|
denne presteringsdiskusjonen begynner å bli litt drøy nå, skal man få tak i en spiss som presterer å scorer i hver kamp må man åpne lommeboken å betale for det, sier ikke at verken johnsen, brattbakk, helstad o.s.v er dårlige spisser men de presterer ikke alltid i hver eneste kamp. det sier seg jo sjøl at det handler om ferdighetsnivået. men prestasjonene vil komme snart.. bare vent å se!!  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 30.04.2005 10:54 Post subject: |
|
|
vil heller ha vekk Berg. Forrige gang gjorde han en elendig kamp, hva med en Brattbakk på siden?
Hvordan har han vært på treningene? _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 30.04.2005 15:58 Post subject: |
|
|
Nå har vel Berg nettopp kommet tilbake på banen fra et lengre skadeavbrekk, og han er kanskje ikke i toppform, men kamptrening er jo det som trengs får å komme tilbake i form å det vil han nok gjøre, kanskje han burde blitt matchet litt på 2.laget først før han hadde begynt å briljere på 1.laget igjen, men nå er det nå en gang slik at det ikke er verken deg, meg eller noen andre her som bestemmer hvem som tar ut laget. og da får vi bare leve med det.... berg kommer tilbake snart...  _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 30.04.2005 18:17 Post subject: Rbk vinner over Lsk! |
|
|
Nå bør Rosenborg vinne over LSK..
Tap mot FFk, og uavgjort mot Viking er ikke bra nok av Rosenborg.
Alle veit at Rosenborg kan bedre. PÅ FFK kampen spilte jo Rosenborg klart best, så det var både synd og masse uflaks at ikke den ballen gikk i mål. Men denne gangen, da VINNER Rbk, og slår LSK langt nedi støvla!
Gleder meg til den kampen! Noen andre som gleder seg!?
>>Ingrid |
|
Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 30.04.2005 18:21 Post subject: |
|
|
Når jeg skreiv Viking, (Hva tenkte jeg på!?) mente jeg selvfølgelig Aalesund! Veit ikke hvordan jeg kom inn på Viking, av alle lag! |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 30.04.2005 19:58 Post subject: |
|
|
Bratigol-jenta wrote: |
Noen andre som skal ditt? |
Jeg skal ikke ditt, men dit. |
|
Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 30.04.2005 20:01 Post subject: |
|
|
Old Trafford  |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.05.2005 08:54 Post subject: |
|
|
Ingrid wrote: | Old Trafford  | så du er manu. og ikke rbk-fan. Passa litt dårlig det!!! _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
|