View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.05.2005 16:27 Post subject: Per Joar Hansen og defensive ferdigheter. |
|
|
Dette er ikke en spark Perry tråd.
Imidlertid så ønsker jeg andres synspunkter på trener-regimets holdninger og evner når det gjelder det defensive spillet.
Utgangspunktet mitt er:
1. Perry`s nyttårsbrev ( der det defensive er nedprioritert )
2. Det dårlige defensive spillet hele perioden Perry har vert i klubben.
3. Adressa`s artikkel om Perry`s skrekktall.
Quote: | Adressa:
...Kun fem av ballene som har gått inn bak Espen Johnsen og Ivar Rønningen, skyldes noe annet enn grove personlige feil. Og det er ikke mange når Hansen ramser opp seks grunner til at det blir baklengsmål.
Godt spill.
Dårlig press på ballfører.
DÃ¥rlig sikring.
Følger ikke løp bakfra.
Dødball.
Personlige feil.
- Vi kan ikke gardere oss mot personlige feil, og det er heller ikke noe vi kan trene på. Tap i rene dueller, bli passert og at vi ikke er aggressive nok handler i stor grad om konsentrasjon.
- Vi må hele tiden være i utgangsposisjon for å være der det brenner, forklarer Hansen som bruker ord som gratis og X-Files om flere av baklengsmålene. |
Jeg reagerer sterkt på denne uttalelsen: - Vi kan ikke gardere oss mot personlige feil, og det er heller ikke noe vi kan trene på
Jeg reagerer også på at det blir sagt at kun 5 baklengs skyldes annet enn grove personlige feil. Ved svært mange av baklengsmåla så er det en hel rekke av defensive feil som resulterer i skoring.
Dårlig press på ballfører forut for innlegg -> dårlig sikring ved duell -> personlig feil -> baklengsmål.
Jeg føler at Perry her bedriver en slags ansvarsfraskrivelse ved å ikke ta med de strukturelle feila i det defensive spillet i sin analyse og kun skylde direkte på spillernes individuelle feil.
Deretter hevder han at han ikke kan gjøre noe med individuelle feil.
Egentlig så renvasker han seg for ansvar for det begredelige defensive spillet og det er som John Alvheim hadde sagt det: Forkastelig.
I mine øyne så kan de grunnleggende defensive feila i forkant av de personlige fjernes ved riktig ledelse på trening og i kamp. Det er trenerens jobb !!
De personlige feila kan også lukes vekk på trening. Personlige feil er ikke noe annet enn lav ferdighet, og alle ferdigheter kan utvikles og holdes ved like på trening. En må bare bruke riktig treningsmetodikk, og jeg er redd for at Perry ikke er så faglig dyktig som en kunne ønske når det gjelder treningsmetodikk.
Enig ? Uenig ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.05.2005 16:48 Post subject: |
|
|
endelig litt konstruktiv kritikk og jeg er helt enig! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.05.2005 01:18 Post subject: |
|
|
Det svake defensive spillet, og de latterlig enkle feilene som er gjort, er noe Perry må ta på alvor. Du har et ansvar for å få spillerne til å yte best mulig, og da må du sørge for at alle sammen gjør akkurat det. Og det må gjøres på treningsfeltet. Det håper jeg Perry vet. Hvis ikke har han ingenting som trener for Norges beste fotballag å gjøre. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2005 09:38 Post subject: |
|
|
Det er enkelt å se at Høgmo har mer å komme med på denne fronten.. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 25.08.2005 10:16 Post subject: |
|
|
Et godt innlegg Litjeggen!
Spesielt bra ble det nå når vi har Høgmo som sammeligningsgrunnlag. Ganske interessant at Høgmo har tatt tak i det som Perry mente det ikke gikk an å trene på. Allerede her skinner det igjennom at det er stor nivåforskjell på treneren Perry og treneren Høgmo.
Uten at jeg vet noenting om treningsmetodene til Perry, tipper jeg du har helt rett i at han ikke var så dyktig på treningsmetodikk som det vi kunne håpe/ ønske. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|