English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvordan rangerer du angreps-spillerne ?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 07.01.2005 16:49    Post subject: Hvordan rangerer du angreps-spillerne ? Reply with quote

Brattbakk, Storflor, Helstad, Johnsen, Ødegaard og Braathen.

Med så mange angreps-spillere i troppen så er en av nøklene til suksess i år at en greier å utnytte spillernes potensiale max.

Hvem bør spille og HVORFOR ?

Slik jeg ser det så bør iallefall Helstad og Ødegaard og muligens Storflor ha noen fortrinn på bortebane menst Bratbakk, Johnsen og Braathen kanskje passer best hjemme...
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 07.01.2005 17:28    Post subject: Reply with quote

jeg mener det ikke er noen stor tvil.

Brattbakk - helstad - ødegård

Brattbakk får igjen gamle takter denne sesongen. tror eggen er til stor hjelp her.

helstad viste hvilken avslutter han er på tampen av denne sesongen. tipper han blir bedre.

ødegård putter 15mål for sogndal. trenger vel ikke si mere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 07.01.2005 17:39    Post subject: Reply with quote

Tar terningen til hjelp. Noe useriøst svar, så ta det for det det er.
Terningkastet sier noe om MIN mening om nevntes evner som fotballspiller, capiche? Potensiale/evner som de er nå. Alle cmfreaks skulle skjønne denne, haha...

Frode Johnsen__________2/2
HMB__________________2/1
Thorstein Helstad________4/4 (litt usikker på ham her, hadde noen spurt meg før PAOmatchen hadde han fått en svak 3 for høflighets skyld)
Alexander Ødegaard_____4/4
Øyvind Storflor_________4/2 med hans stabilitet.
Daniel Braaten_________5/3 ------- " -------------

Hehe, rent som å sitte med scouttools jukse igjen det her....

Må forresten nevne at for meg er Ødegaard et alternativ for Strand, ikke på vingen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 07.01.2005 18:53    Post subject: Reply with quote

Kommentar til Recons terningkasting:

Johnsen ER effektiv hjemme med kampforløp som passer han og om du gir han 2/2 eller 3/3 er forøvrig det samme. Han er BÅDE effektiv og håpløs allt etter kampbilde, og mye mer potensiale enn det han har vist har han neppe, om ikke han da velger å terpe mottak/medtak 2 timer om dagen, hver dag....egentlig synd for en spiller av hans type at han aldri har utviklet denne nødvendige egenskapen for det hadde gjort han så mye bedre og kompansert for hans manglende hurtighet....

Brattbakk har vert en av RBK`s suksessfaktorer og jeg vet ikke om noen vinger som har soret så mye jamt og trutt. Vel og merke fram til rekorden satte seg i Haralds psyke og han mistet det intuitive og spontane og ble krampeaktig i steden...ville heller ha gitt han en 3/2 og med rett mental balanse kan han være tilbake....

Helstad`s 4/4 er jeg helt enig i og det blir spennende å se om han med fast spilletid blir stabilt god. Var utrolig god i Brann og har vist lovende innstilling og fighteregenskaper sålangt i RBK...uvisst hvordan han reagerer på eventuell benkesitting...

Alexander Ødegaard`s 4/4 er jeg også enig i. Spørsmålstegnet er hvordan han eventuellt takler press og eventuell suksess men han virker rimelig stødig...må se han i RBK drakt først. Største spørsmålstegnet vil være hvordan han reagerer på RBK`s krav om spillemønster og det å spille i forskjellige posisjoner. Er usikker på hans kvaliteter uten bakrom...

Øyvind Storflor`s 4/2 er jeg kanskje mer uening i. Bortsett fra bortekampen mot grekerne så overbeviste han ikke meg i forrige sesong. Virker usikker og ovrraskende lite sulten. Virker å ha stagnert, men håper jeg tar feil. Noen stor avslutter er han heller ikke, hverken på putting eller med ball. 3/2 stopper min terning på....

Daniel Braathen`s 5/3 er jeg enig i men han har en såpass synlig spillestil at jeg tror det er lett å bli bløffet til å tro at han er bedre enn han faktisk er. Er spent på om han kan lære RBK systemet og hvordan det vil slå ut. Er også spent på om han har innstillingen til å bruke det han har. Med Braathens fysikk og teknikk er det den mentale innstillingen som avgjør hvor god han blir. Om han har innstillingen til å løpe til krampa tar han, og om han tør å riskikere en ett blåøye eller to i boksen....

Håper forøvrig at Perry er tøffere enn Ola og Eggen når det kommer til bytter underveis. Med så mange spisser som kan roteres så bør det ligge ann til minst ett tidlig spissbytte i hver kamp og ett på tampen også om en har flere å bytte inn...
Back to top
SkatePunk
Junior

PostPosted: 07.01.2005 20:47    Post subject: Reply with quote

harald brattbak thorsein helstad alex ødegaard
Svennie
Senior

PostPosted: 08.01.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

Helstad- F. Johnsen- Brattbakk Very Happy

RBK
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 08.01.2005 13:39    Post subject: Reply with quote

Rangering:

A.Ødegaard
D.Braathen
T.Helstad
Ø.Storflor
F.Johnsen
H.M.Brattbakk

Rekka burde være AØ - TH - DB

Bruk Johnsen i kamper der du MÅ ha hodestyrke ellers aldri, bruk ØS som alternativ på kantene og kast HMB over på Old boys laget
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.01.2005 14:40    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Rekka burde være AØ - TH - DB

Bruk Johnsen i kamper der du MÅ ha hodestyrke ellers aldri, bruk ØS som alternativ på kantene og kast HMB over på Old boys laget

Er enig i den rekka, men problemet er vel at både Ødegaard og Braathen strengt tatt trives best på høyre, begge to. Johnsen tror jeg kan bli god å ha i den offensive midtbanerollen, spessielt mot fysisk sterke lag. Storflor og Brattbakk på benken, og så får vi se hva som skjer med CSM. Blir han, blir han god å ha som back-up, forsvinner han, bør vi klare oss bra uansett.
Recon
Legende

PostPosted: 08.01.2005 15:41    Post subject: Reply with quote

Braaten på høyre?? Han lå på venstresida når han herja best i Skeid, og han trekker ustanselig over nårhan spiller på høyresida. Nei, Sett Braaten på venstresida. Det passer bedre for ham som høyrebeint med sin stil, å kutte inn og gå for skudd.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 08.01.2005 18:23    Post subject: Reply with quote

Tror nok både Braathen og Ødegaard uten problemer kan spille på begge sider...og litt veksling under kamp gir forsvarerne enda mer å bryne seg på siden de er nokså ulike i stilen...

Til og med Brattbakk og Storflor har fungert på "feil" side...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2005 18:42    Post subject: Reply with quote

Ødegaard tror jeg trives best på høyrekanten. Daniel kan vi derimot uten problemer plassere på venstrekanten:

- Jeg spiller der trenerne plasserer meg. Jeg kan spille på alle tre plassene på topp - så lenge jeg er involvert i spillet, er jeg fornøyd, jeg, sa Braaten til meg etter hjemmedebuten mot LSK i sommer.

Les mer: Debutantenes aften
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 08.01.2005 19:57    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Bratseth og Perry(?) også sagt at Ødegaard er aktuell for alle 4! offensive posisjoner.....
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 09.01.2005 17:16    Post subject: Reply with quote

Mot Sparta Praha så får vi Braathen - Helstad - Ødegaard og det er jo drømmerekka det !! Smile

..med skadeskutt midtbane og forvar ligger det vel an til skikkelig Hawaii på mandag Smile
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 12.01.2005 21:28    Post subject: Reply with quote

Storflor - Helstad - Ødegaard
Braathen

Dette tror jeg er den absulutt beste angrepsrekka vi kan stille med. Storrflor viste i høst at ha er mer enn gognok, bare han blir stabil. AØ trenger jeg ikke si noe om! Helstad viste hvilke målscorer han er i høst. Braathen tror jeg blir best hvis han får vandre frit i en fri rolle.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2005 11:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Brattbakk virker skarp.

Riktignok er det altfor tidlig til at jeg har et godt inntrykk av hva alle står for per nå, men jeg kan vel prøve meg på en rangering.

Brattbakk
Helstad
Ødegaard
Johnsen
Braaten
Storflor

"Johnsen helt opp på fjerde - er du vill?" vil sikkert mange mene. Vel, jeg kan ikke si annet enn at jeg savnet Frode i Maspalomas-kampene. Ok, da, så er han ikke rask eller spesielt teknisk, men hodespillet hans er og blir superbt. Han ville gjort en god del fri- og hjørnesparksituasjoner mye farligere.

Gutta med presumptivt god fart og teknikk fikk da ikke til SÅ mye. Joa, Daniel kan jo glimte til, han, men det er jo artig med mål også, og det målet han fikk var jo en heading Frode like gjerne kunne gjort. Litt tilfeldig, ikke spesielt raffinert; hadde ingenting med fart og teknikk å gjøre.

Selvfølgelig kan det godt hende at Braaten og Ødegaard vil bli våre viktigste spillere offensivt. Men det kan også hende at Johnsen og Storflor blir kanon. Eller at både Brattbakk og Helstad finner målformen.

Jeg tror vi får se alle angrepsspillerne i rikt monn gjennom sesongen, og bra er det. Vi trenger alle mann; egentlig liten grunn til å rangere dem.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 13.01.2005 12:22    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Ødegaard som i Sogndal så burde han være selvskreven på høyrekanten. Johnsen ble toppscorer ifjor og har vel med det lagt inn gode kort på at han burde ha en sentral spissplass i konkurranse med Helstad. Begge to kan iogforseg benyttes hvor den ene er hengende spiss. På venstrekanten er det vanskeligere å peke ut noen. Braathen er selvskreven hvis han leverer det vi vet han kan. Brattbakk og Storflor hadde tilgode å overbevise i flere kamper på rad ifjor.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.01.2005 13:01    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet virker det veldig spennende å ha Frode sentralt med Thorstein rett bak. Målfarlig.

Ulempen er at da blir midtbanen redusert til to, som tradisjonelt er indreløperroller, og forsvaret blir ganske åpent. Mulig Solli er en god mann i disse situasjonene, men jeg ser for meg en rekke unge, raske spisser som vil gi bånn gass rett mot forsvaret vårt ...

Thorstein vil fungere helt ypperlig som hengende spiss, men det er nok mer begrenset hvor god forsvarer han er. Og midtbanen MÃ… forsvare seg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb