View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 25.11.2004 23:43 Post subject: Hva med og kjope noen av profilene i Allsvenskan og SAS liga |
|
|
Hva med og se etter talenter i sverige og danmark?? er vell endel av dem der ogsa som her... aa hva med Mohammed Zidan? stor profil i sas ligaen |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 26.11.2004 00:13 Post subject: |
|
|
Dyrt og ikke gode nok for oss. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.11.2004 00:48 Post subject: |
|
|
Jomer wrote: | Dyrt og ikke gode nok for oss. |
Hva sa du nå? Ikke giode nok? Hvorfor har Sverige og Danmark ekspotert fler spillere enn Norge de siste årene, hvis spillerne ike en gang er gode nok for Nordens beste lag? Tullprat!
Men at de er for dyre, kan jeg være med på, i hvert fall så lenge Rune B. sitter på pengesekken.... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
SkatePunk Junior
|
Posted: 26.11.2004 10:01 Post subject: |
|
|
vi vil ha 4 spillere fra før å kanskje får vi dem å, hørt snakk om at stallen beggyner å bli for stor _________________ Rosenborg ruuulllee!!! yeah!! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.11.2004 10:33 Post subject: |
|
|
Haha, hvis ikke Mohammed Zidan hadde vært god nok for RBK så vet ikke jeg. Her vi sitter med FRODE JOHNSEN på topp, og så skulle ikke Mohammed Zidan være god nok.
Zidan hadde drilla Ørjan så svimmel at han hadde tryna på 3 sek!
Han hadde spilt sirkler rundt samtlige spillere vi har i stallen!
Når det er sagt, så hadde vi nok hatt råd, selv om han hadde vært dyr, men han hadde nok ikke kommet hit. Han vil bort fra Danmark og til større ligaer.
Dømt kvinnemishandler er han og. Giggs er tydeligvis idolet....
Når det er sagt, så er det en hel del danske spillere jeg gjerne hadde sett i drakta! Deriblant en som er bortkasta på Wet Bromwich...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.11.2004 10:34 Post subject: |
|
|
SkatePunk wrote: | vi vil ha 4 spillere fra før å kanskje får vi dem å, hørt snakk om at stallen beggyner å bli for stor |
Vi kan joj begynne å annulere kontrakter og kvitte oss med noe av daukjøttet vi har og!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.11.2004 02:27 Post subject: |
|
|
Vel... Hadde RBK vært litt smartere, og tenkt mer langsiktig, kunne man for flere år siden hentet Kim Källström til Lerkendal, og tjent store penger på å eksportere han til en utenlandsk storklubb noen år senere. Källström er et glimrende eksempel på at det finnes flere store talenter i Danmark og Sverige, som unektelig ville forsterket Rosenborg. 90-talls-utgaven av Niclas Alexanderson ville nok forsterket oss betraktelig også. Og jeg synes stadig det dukker opp nye, unge, spennende spillere på både det svenske og danske landslaget. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 28.11.2004 17:44 Post subject: |
|
|
Jeg tror RBK har innsett at de kanskje har vært litt tamme når det har handlet om å hente talentfulle spillere til Lerkendal. Tror de er i ferd med å gjøre noe med dette nå. Dit hen kan vi vel tolke denne samarbeidsavtalen med Skeid. Ikke bare har Skeid helt sikkert stor kompetanse på talentutviklingsområdet, de har fortsatt mange talentfulle spillere. Og i løpet av to år, (så lenge samarbeidsavtalen varer i første omgang, for de som ikke visste det), så har vel Skeid kanskje klart å finpusse en del nye spillere. Det er flere potensielle gullkalver i den klubben, og jeg vil tro Mohammed Abdellaoui er en av disse. Så får vi se da, om han eller andre i den klubben slår mer til, og om RBK via denne samarbidsavtalen ihvertfall klarer å posisjonere seg bedre i kampen om noen talenter. Jeg ser dette som en fin måte å prøve og "starte på nytt" (når det gjelder talentjakt) av RBK.
Men jeg håper faktisk RBK snart kan ansette en slags talentspeider, ihvertfall på det nordiske markedet. De må kunne tjene inn igjen denne administrative utgiften på lengre sikt?
Det eneste jeg lurer på er hvilket sportslig tilbud RBK kan tilby store fotballtalenter som evnt. blir hentet til laget?
Det er jo velkjent at det ikke er bare bare å spille seg inn på 1.laget. Norsk 2.div. frister vel ikke veldig når man når et visst nivå, slik som f.eks. Skjelbred o.l. -Og det er jo grenser for hvor mange i utgangspunktet RBK'ere Skeid vil ha på laget i 1.div....
Hva kan RBK tilby nå? (Jeg er dessverre ikke veldig oppdatert på dette området). |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 30.11.2004 21:57 Post subject: |
|
|
Syns faktisk Eriksen hadde noen smarte kommentarer her
http://pub.tv2.no/nettavi...309086.ece
Med tanke på å sette sammen et lag og spillere altså.
Källström er forøvrig den største spillertabben RBK har gjort (heia NAE).
Tror faktisk ikke DIF betalte noe i hele tatt da de kjøpte han. Häcken fikk 13 av 16 mill fra Rennes da han gikk dit følge JKfolk jeg har prata med, så det skulle tilsi at DIF fikk ham ene og alene mot enorme videresalgsprosenter.
Dette høres plausibelt ut, siden det jo ble sagt at Häcken var desperate etter å selge (før kontrakt gikk ut) den gangen... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.12.2004 10:56 Post subject: |
|
|
Ola By uttalte i april:
"Jeg har blant annet sett en diskusjon rundt temaet «Hvorfor kjøpte ikke Rosenborg Kim Källström da man kunne?». Svaret på det er enkelt: Vi fikk mulighet til å kjøpe ham (fra Göteborg-klubben Häcken) i 2001, men prislappen var på 20 millioner kroner! Det var ikke noe tilbud i mine øyne - det var heller en trussel! fastslår Ola By."
Forøvrig enig i synspunktet på Eriksens kommentar. Han har skrevet mye reflektert om Rosenborg i år, etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.12.2004 14:26 Post subject: |
|
|
Har lest det tallet der jeg og, haavarl, men det rimer bare ikke i det hele tatt med det som var Häckens desperate situasjon, og jeg husker de VAR desperate etter å bli kvitt ham. Og DIF hadde langt i fra noen penger til å kjøpe ham med dengang, og spesielt ikke for disse summene. Men når Häcken fikk 80% av salgssummen til Rennes, så tror jeg jaggu vi er nærmere sannheten... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
|