| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alex Gersbach |
|
12% |
[ 18 ] |
| Mike Jensen |
|
13% |
[ 19 ] |
| Anders Konradsen |
|
9% |
[ 14 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
4% |
[ 6 ] |
| Pål André Helland |
|
11% |
[ 17 ] |
| Christian Gytkjær |
|
45% |
[ 66 ] |
| Gudmundur Thorarinsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 145 |
|
| Author |
Message |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 01.06.2016 12:05 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal han skrive den om? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 12:09 Post subject: |
|
|
Relevant spørsmål. Det må jeg presisere.
Det jeg egentlig mente å si er at det er et veldig bra innlegg, men om den skal stå alene som leserinnlegg er det kanskje greit å gjøre et par endringer i starten for å sette kontekst. Når det skrives i denne tråden er jo konteksten gitt. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 01.06.2016 12:26 Post subject: |
|
|
| Hehe. OK. Dersom det skal publiseres som "Min mening", kan det kanskje passe bra å bytte ut måkkafotball med rævvafotball, da jeg regner med at det er det han faktisk mener. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 01.06.2016 12:38 Post subject: |
|
|
For min del startet det da Rekdal satte 2-0-målet på Lerkendal i 94. Det gjorde et så sterkt inntrykk at jeg utrøstelig gikk på rommet mitt og fikk aldri med meg at kampen endte uavgjort. Kaasa putta vel 2 har jeg blitt fortalt. Det satt så dypt at jeg håpa at Rekdal skulle bomme på det forbanna straffesparket i 98. Derfor blir jeg så glad når jeg leser at Husker fikk sitt Rosenborg-hat i de samme semifinalene. For veldig mange født rundt 1980 var det der det starta, både i Trondheim og Molde  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.06.2016 13:02 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Hehe. OK. Dersom det skal publiseres som "Min mening", kan det kanskje passe bra å bytte ut måkkafotball med rævvafotball, da jeg regner med at det er det han faktisk mener. |
Jepp |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.06.2016 13:44 Post subject: |
|
|
Det hadde vært interessant å vite hvorfor hatet oppsto mellom klubbene og hva har bidratt til å holde det ved like?
Kunne det blitt flettet inn - som en slags avslutning kanskje? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 14:30 Post subject: |
|
|
Han Gammel-Erik han e møring, faren kom fra Bud
Det va han som fann opp trua på Gud
Han va sleip som ein fisk
Han sa: "Du ska vær grisk!
Det e det ellevte bud!"
Hu Maggie Thatcher hu e møring, mora kom fra Syltefjord'n
Det va hu som fann opp korrupsjon
Hu samla inn kollekt
Iblant venner og slekt
Og putta papirpengan nerri sko'n
Han Peter Botha han e møring, faren kom fra Olvundeid
Det va han som fann opp apartheid
Kvite kveita hengt'n her
Svarte hysa hengt'n der
Ufisk vart itj eingong veid
Leif Hagen han e møring, faren kom fra Vikebukt
Det va han som fann opp utukt og tukt
Han tjent sæ rik og feit
Ved å ri på ei geit
SÃ¥ selgt'n skiten som a' skeit
Vidar Lønn-Arnesen e møring, faren kom fra Soggemo'n
Det va han som fann opp grammafon'
Am'rikansk musikk
E ber enn arsenikk
Te å drepe den norske tradisjon
(Solo)
Kong Alkohol han e møring, faren kom fra Overå
Det va han som fann opp dagen derpå
Da va hjernen som ei ert
Da va livet itjnå verdt
Så gi mæ, gi mæ ein knert _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 14:53 Post subject: |
|
|
That. Was. Beautiful! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 01.06.2016 14:59 Post subject: |
|
|
Et sted må grensa gå!
Men den går ikke her. Rotmos poesi og uttrykk som "Gringos", kan da umulig være noe å hisse seg opp over.... |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 01.06.2016 15:13 Post subject: |
|
|
Setter meg ned med adressa i lunchen....og for faen, 2 sider i avisa om "snakkeboblesaken" i dag også!!
Hva i helvete er det adressa driver på med?
Er det noen andre enn journalistene og Lianes som bryr seg om denne saken?
NÃ¥ det faen meg nok om dette Adressa!!  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 01.06.2016 15:23 Post subject: |
|
|
'Gutta, naa har Kjernen mobbet Molde igjen - naa har vi nyhetssaker i minst et par uker fremover' |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 01.06.2016 16:35 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Det hadde vært interessant å vite hvorfor hatet oppsto mellom klubbene og hva har bidratt til å holde det ved like?
Kunne det blitt flettet inn - som en slags avslutning kanskje? |
Mange vil hevde at det startet i 1742, da det mot kjøpmennene i Trondhjems vilje ble grunnlagt en by ved navn Molde. Enkelte hevder det tok til på 80-tallet, men for majoriteten på begge sider står nok semifinalene i cupen i 94 som et vannskille. På 90-tallet var det nok hovedsaklig spillerne som fyrte oppunder, og etter 2000 fikk, kanskje spesielt Molde opp noen ganske markante spillere som hadde vokst opp som supportere på 90-tallet, dom flere arven videre. I 2009 avgjorde Rosenborg serien på Aker Yards, og noen svensker feiret med å dekorere midtsirkelen med et Rosenborgflagg. Supportere på begge sider har fyrt godt de også, og det toppet seg kanskje da Tornekrattet leders samboer, med et barn på armen slo etter en Rosenborgsupporter på den andre siden av politiets jernring. Jeg tror de fleste voldelige tendenser er borte nå, og at vi sitterigjen med et mer respektfullt og godhjerta ektefølt hat som i større grad begrenser seg til stadionaktiviteter  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2016 20:23 Post subject: |
|
|
"Hate Molde by" er ikke noe mer hatsk enn når man sier man hater AtB hver gang bussen er for sen. Det betyr ikke at de som ytrer det kommer til å sprenge bombe på AtB-kontoret i løpet av uka. Og at det synges "Hate Molde by" betyr heller ikke at det står 2000 voldssultne barbarer på tribunen, som ikke kan vente med å grisebanke moldensere.
Det eneste problemet i denne saken er pressefolk, med den moralske høyborgen i Adressa's sportsredaksjon i spissen, som drar en ikke-sak fullstendig ut av proposjoner nok en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.06.2016 22:27 Post subject: |
|
|
Eggen er tidligere lektor, og har veldig god erfaring med ungdom. Han er usikker på hvor stor påvirkningskraft begrepsbruken kan ha gjennom en fotballkamp.
– Hat kan være et veldig sterkt ord, samtidig tror jeg at det her brukes uten noen dypere mening bak. Jeg ser på dette som en relativt liten sak, men som sagt: Det er ingen grunn til at man trenger å bruke begrepet. Fordi selv om dette kan være noe man bare slenger ut av seg inne på stadion, kan ting lett utvikle seg videre, sier Eggen.
(... Aage Radmann:)
– Jeg tror man skal være utrolig fornøyd med at norsk supporterkultur handler mer om hatrop enn om vold. Å legge større bånd på hva som tillates kan fort få motsatt effekt, sier han.
Radmann er opptatt av at man ikke må legge for mange begrensninger på hva som skjer blant supporterne på tribunen, og mener man må skille på ytringer som inneholder rasisme og personlige angrep, og på hatrop som «hater Molde».
– Vi har alltid hatt kampen om hvem som skal få definere hva som er god eller dårlig supporterkultur. Det som gjør at fotball skaper så sterke følelser er at det er både en lokal og regional rivalisering. Når Brann ikke lenger er på topp er det vel enda mer rivalisering mellom RBK og Molde, sier Radmann.
(... Arve Hjelseth(?):)
– Kjernen er ganske opptatt av gruppen skal ha kontroll på sin egen tribune. Rosenborg har jo rett til på papiret å regulere hva slags plakater som vises fram på Lerkendal. Supporterkulturen i Trondheim er veldig velfungerende for tiden, og man må vi gi klubben en viss honnør for at de har latt kulturen utvikle seg på sine egne premisser.
Les mer: Nils Arne Eggen til RBK-fansen: - Kutt ut bruken av ordet «hat»
Syns ikke overskrift og ingress henger helt sammen med resten av artikkelen ... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.06.2016 00:00 Post subject: |
|
|
Herlig, robbie!  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.06.2016 00:51 Post subject: |
|
|
Bare å finne frem ramme,glass, hammer og spiker. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 02.06.2016 01:03 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: |
'Gutta, naa har Kjernen mobbet Molde igjen - naa har vi nyhetssaker i minst et par uker fremover' |
Det er det sykeste jeg har sett, haha! For en fantasi!
Ser for meg en happy sportsdesken i adressa med Kjetil Kroksæter i førersetet, hahhaha! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.06.2016 08:33 Post subject: |
|
|
| Hva mener Mona Grudt om Kjernens Molde-hat? |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 02.06.2016 10:53 Post subject: |
|
|
At Kjernen burde deltatt på flere Miss Universe konkurranser for å få ut indre frustrasjon og sinne. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.06.2016 16:29 Post subject: |
|
|
Ikke hørt på den til Adressa, men hvis noen orker å høre mer om dette nå, har jeg som ambisjon å få ut en Troillprat-episode i kveld som oppsummerer vårsesongen litt og tar opp de krenkilske moldenserne m.m.
Kanskje kan det kan funke litt som en slags motvekt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 03.06.2016 16:36 Post subject: |
|
|
| Gleder meg! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2016 22:24 Post subject: |
|
|
Forren - som forbereder søndagens treningskamp mot Belgia i Brussel - lar seg ikke hisse opp.
- Jeg la ikke merke til plakatene. Og det er ikke min jobb å kommentere det. Men jeg synes sånt bare er med på å skape stemning og trøkk. Det meste må tåles.
Midtstopperen fortsetter:
- Det er sikkert gjort med glimt i øyet. Noe av hensikten er å fyre opp motstanderen. Om det er gjort på riktig måte, skal jeg ikke uttale meg om. Men det er viktig at det blir skapt blest rundt sånne kamper.
Les mer: Forsvarer RBK-fansens «skandale-plakater»: - I Norge blåser vi opp ting
Flørter han med oss?  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.06.2016 01:02 Post subject: |
|
|
Trur heller at det er en spiller som prøver å fortelle media at de ikke trenger å gå i kjellern hver gang noen skriver noe negativt i offentlig rom. Av og til er det ikke ment så ille som det fremstår _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
|