| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Eggen Hedenstad |
|
1% |
[ 3 ] |
| Reginiussen |
|
14% |
[ 31 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Gersbach |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
47% |
[ 101 ] |
| Konradsen |
|
1% |
[ 4 ] |
| Midtsjø |
|
2% |
[ 5 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
21% |
[ 45 ] |
| Jevtovic |
|
8% |
[ 19 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
1% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 214 |
|
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.04.2017 00:24 Post subject: |
|
|
| Bør Kåre fortsatt gå, Mikkelsen? |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 03.04.2017 00:35 Post subject: |
|
|
Hansen 5: solid og trygg, hadde et dårlig utkast som førte til et frispark i farlig posisjon, ellers lite å gjøre
Hedenstad 5: god defensivt mot Zeknini, en del brukbare dødballer, relasjonene med Jensen og Helland blir sikkert enda bedre
Reginiussen 6: holder forsvaret sammen, sterk mot Occean, rydder opp for Skjelvik, fint å se at han passer sammen både med han og med Bjørdal
Skjelvik 4: skrekkelig feilplassert et par ganger i 1. omgang, bedre kontroll som back uten å imponere skikkelig
Gersbach 3: sliter både offensivt og defensivt, det gule kortet som han fikk på grunnen av hans egen teknisk feil var faktisk bra fordi det gjorde det lett for Kåre å gjøre det riktige, nemlig å ta han ut i pausen
Konradsen 5: veldig god driv med ballen og forbedret oversikt versus mange feilpasninger, er optimistisk at han fikser det nå når blikket stemmer
Jensen 7: BB, utrolig fightervilje, løpene sine skaper rom for angrepsspillerne, godt innlegg som førte til sjølmålet
Midtsjø 4: spiller for komplisert og virker ufarlig, innsatsen er godt derimot, likevel rart at han fikk krampe i årets første seriekamp
Helland 5: er ganske nære å finne formen, fysikken bør bli enda bedre, flott assist
Bendtner 6: en skikkelig oppspillspunkt, råsterk i lufta, touchen er delvis fantastisk, i motsatt til Søderlund og Gytkjær (senere i 2016) ingen førsteforsvarer, laget må først bli vant med dette
Jevtovic 6: har veldig sansen for slike spillere som alltid virker farlig og alltid prøver, klassescoring og herlig innsats også bakover, til tider litt overivrig
Bjørdal 6: den riktige spilleren mit store sterke spisser som Occean som hadde ingenting å by på i 2. omgang, har tatt steg i vinter
Rashani: er vel ingen typisk innbytter siden han trenger tillit og tid for å komme seg i toppform, håper han får starte neste kamp mot Sandefjord
Bakenga: viser seg frem med 2 gode avslutninger, fint å ha 2 målfarlige spillere på venstrekanten
Alt i alt er jeg ganske fornøyd. En klar seier mot årets kanskje beste motstander i ES. Odd hadde bare en stor sjanse i hele kampen tross at de gjorde en såpass stor løpsinnsats. Kåre burde ha startet med laget som begynte i 2. omgang, godt å se at det ble korrigert i pausen. Dommeren syns jeg var utrolig smålig, det var nesten ikke mulig å få kontakt i motspillere uten at det ble frispark. Laget mangler en del relasjoner som et vel ikke overraskende. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.04.2017 00:36 Post subject: |
|
|
En av de viktigste egenskapene en midtbanespiller i RBK skal ha når man vinger som ønsker å løpe i bakrom.
Han er god til å føre ballen, men med engang han skal slå en pasning, gir han en feilpasning. RBKs dårligste spiller sammen med Skjelvik etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.04.2017 00:38 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Bør Kåre fortsatt gå, Mikkelsen? |
Vi får se om vi kommer til å mislykkes i å komme oss til EL
Men du og flere er enig med meg om at vi ikke hengte med og at ODD var mye bedre enn oss, frem til vi scorte mål og et flakse mål. Vi fikk jo rett og slett ikke til noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.04.2017 00:39 Post subject: |
|
|
| Du må ikke tro at de som var enig i at man spilte dårlig er enig med deg i at Kåre må få sparken. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.04.2017 00:48 Post subject: |
|
|
| Jeg for min del synes det er helt greit at Konradsen ikke slår bakromspasinger. Det er han ikke noe god til. Som anker derimot kan være grei. Busquets slår ikke mange gjennombruddspasninger han heller. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 03.04.2017 00:52 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen, jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at det er bare Konradsen som anker som bør slå gjennombruddspasninger. Det funker likegodt når indreløper eller sågar midtspissen eller backene gjør det mens den sittende midtbanespilleren får andre oppgaver. Jeg syns at du tenker for ensidig, kanskje fordi Selnæs slo disse flotte pasninger. Dermed får ingen som helst muligheten til å overbevise deg hvis han ikke er en Selnæs- kopi og det er ganske synd. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 03.04.2017 02:26 Post subject: |
|
|
Børsoleinen:
Hansen: 6 - Trygg, blir aldri satt på noen store prøver. Lite å gjøre i andreomgang. OK igangsettinger.
Hedenstad: 5 - OK defensivt, men alt for lite villig offensivt. Kom mer med i andre omgang.
Reginiussen: 7 - Er vel den eneste på laget som er ordentlig våken i førsteomgang. Er nok rutinen hans som gjør det. Bryter foran og vinner overraskende mange hodedueller mot sterke Ocean. Mye takket være ham at vi unngår 0-1 i første.
Skjelvik: 4 - svak førsteomgang. Er det virkelig Skjelvik vi skal satse på som midtstopper? Ofte på etterskudd og gir for mye rom. Feilberegner en sprett slik at Ocean kommer til veldig stor farlighet. Gjør en mye bedre jobb som back i andre.
Gersbach: 5 - gjør noen veldig viktige sikringsjobber når Skjelvik mistet markeringene som midtstopper. Synes det er synd at han skulle ut istedenfor Skjevik da andre begynte.
Midtsjø: 6. Jobber godt hele kampen, men er uvenn med ball og med pasninger i første. Løfter seg veldig i andre.
Konradsen: 6. Samme som Midtsj.
Jensen: 7 BB. Samme som de to over, men hever seg enda et hakk i andre og tar virkelig kommando over midtbanen. Assist og (semi)scoring gir også poeng.
Jevtovic: 7. En ting jeg liker ved Milan er at han jobber begge veier mye hardere enn f.eks Bakenga og Helland. Allerede etter halvspilt førsteomgang er ryggen hans full av grønske. Han oser vinnerinnstinkt og vil vinne hver eneste duell. En av våre få som tør å utfordre og vinner mange dueller - lykkes med mye og kroner en god debut for oss i Eliteserien med et fantastisk mål. Trekker ned for at han av og til "sover" litt. Mistet ballen litt for ofte i første og lagde også flere frispark for Odd i farlige posisjoner.
Bendtner: 7. Meget godkjent debut av Lorden. Litt lat, men er nok fortsatt ikke i form og sparer derfor kruttet til de viktigste duellene og løpene. Beveger seg veldig klokt og vinner mange dueller - beste oppspillspunktet vi har hatt siden John Carew. Prøver å sette opp lagkamerater også og med litt mer kampform og en bedre matte på Lerkendal så blir dette veldig bra. Gode bevegelser på bakre mot back noe som til slutt kulminerer i 1-0. Viktig mål på et viktig tidspunkt.
Helland: 4. Fin assist til Bendtner, men sliter voldsomt i dag med både touch, fart og de fleste dødballer. Har han blitt tregere siden hans fantastiske sesong for to år siden? Virker seig.
Innbyttere:
Lædre Bjørdal 6: Synes han har hatt et bra 2017. Etter Skjelviks shaky førsteomgang kommer Lædre Bjørdal inn og gir oss sårt trengt fysikk og "nonsense". Treg med ball og sakker ned spillet, men synes han gjør en veldig viktig jobb med duellstyrken sin i dag. Klokt bytte av Ingebrigtsen, selv om Gersbach gjerne kunne blitt innpå og Skjelvik tatt ut.
Bakenga: for kort kanskje til å bedømme, men et friskt innhopp og kommer til to skudd - det siste burde han kunnet plassere bedre eller fått mer futt i.
Rashani: For kort her også, men synes han var veldig frisk. Tør å utfordre og lykkes ofte med det. Er definitivt mye piggere i beina enn Helland. Synd at ikke alle fintene sitter helt ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.04.2017 08:08 Post subject: |
|
|
Jeg hørte kampen på radio i bilen (etter å ha måttet gi opp planen om å rekke fra Askim til Lerkendal i tide til 2. omgang), og jeg bet meg merke i at ordet 'Midtsjø' som oftest ble fulgt opp av ordet 'upresist', og neste setning var gjerne 'Odd har ballen'. Virker som de som så kampen delte dette inntrykket.
Ellers må jo Rosenborg ha vært usedvanlig stygtspillende, for etter radioen å dømme så må jo Odd ha hatt omtrent 25-3 i frispark etter første omgang?
Men det ble god stemning i bilen da Bendtner putta, det skal være sikkert  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7403 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.04.2017 08:14 Post subject: |
|
|
| Vil ikke si at vi spilte stygt, men kampbildet ble slik at det oppstod mange situasjoner som skapte frispark. Tror nok det var en del av planen til Odd. Tror forresten at Bendtner fort kunne skåra enda et mål mot slutten om han hadde skutt i stedet for å sentre til Mush på tampen. Var nok litt for uselvisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 03.04.2017 08:23 Post subject: |
|
|
De mange frisparkene til Odd var nok mest en konsekvens av en frustrasjon som oppsto som følge av Odds kampplan. De dro ned tempoet, la seg bakpå med 9 mann innenfor egen 30 m og regelrett filmet i enkelte dueller. Helt tydelig at Fagerno ville skåre på overganger selv.
Odd eide aldri kampen, i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2017 09:05 Post subject: |
|
|
| Dette endte jo med et flott resultat mot en bra motstander så jeg skal ikke klage, men bekymringsverdig hvor ekstremt effektivt Odds press og gode organisering var i 60 minutter. Vi trenger mottiltak mot den taktikken. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 03.04.2017 09:07 Post subject: |
|
|
| Savner relasjonene til Helland-Jensen-Svensson. Ble ikke mye overlapp fra backene våre i går kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.04.2017 09:13 Post subject: |
|
|
| Nei, men jeg vil gi Odd honnør også. Det var imponerende disiplinert det de gjorde de første 60 minuttene, de tok ut spillet vårt fullstendig. Jeg tror og håper at andre lag som forsøker samme stil på Lerkendal vil sprekke opp raskere og bli hardt presset, det krever litt å lykkes med det høye presset over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 03.04.2017 09:16 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | attach wrote: | | Bør Kåre fortsatt gå, Mikkelsen? |
Vi får se om vi kommer til å mislykkes i å komme oss til EL
Men du og flere er enig med meg om at vi ikke hengte med og at ODD var mye bedre enn oss, frem til vi scorte mål og et flakse mål. Vi fikk jo rett og slett ikke til noe som helst. |
Å gi Kåre fyken spoler oss bare 3-4 år tilbake i tid.. *grøss* _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 03.04.2017 09:18 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Dette endte jo med et flott resultat mot en bra motstander så jeg skal ikke klage, men bekymringsverdig hvor ekstremt effektivt Odds press og gode organisering var i 60 minutter. Vi trenger mottiltak mot den taktikken. |
Det hjelper nok med en midtbanespiller som har evnen til å slå ballen gjennom ledd. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 09:20 Post subject: |
|
|
Vi ble jo tydeligvis helt satt ut av at de presset så intenst over tid - et lite varsku mtp. at Odd nok er blandt de bedre i ligaen, og vi nå er "ferdige" med dem før e-cup kvalik begynner?
Å øve på å spille mot høyt press hvor man har så lite tid ville bare være en fordel, for vi blir ganske greit avslørt på en del begrensede ferdigheter den første timen. Alex var ikke på topp, og timingen til Jørgen når han skal heade unna en sprettende ball er bare komisk dårlig. Finnes det noen andre mottrekk enn bedre presisjon og det gammel-RBKske "instinktet" om at vi sender ballen ut på vingen, for der veit vi det kommer en halsende uansett?
Er jo redd det blir mye parkering av buss for motstandere de neste kampene (med et mulig unntak for mfk), og da frykter jeg at vi venner oss til å ha god tid og kunne øve sakte og rolig på å bryte ned en massiv mur, men får lite erfaring med kjappe avgjørelser og å treffe med pasninger når marginene er mye knappere. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7403 Location: South-west coast exile
|
Posted: 03.04.2017 09:39 Post subject: |
|
|
| Om jeg ikke husker feil så vant vel både ToRe og Skjelvik flesteparten av duellene med Occean? Særlig ToRe var enorm. Etter at vi fikk de to første måla syntes jeg også at vi kunne se at det bor mye offensivt i Hedenstad, men det trengs nok mer terping på relasjoner og særlig i kampsituasjon. JLB gjorde en helt kurant figur når han kom innpå også. Syntes han har tatt steg siden i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 09:54 Post subject: |
|
|
Occean er en dass, hans styrke er å hive seg hodeløst inn i dueller uten respekt for motstanderens liv, helse og karriere. Godt å se de hadde god kontroll på ham i går (utenom den nevnte missen til Jørgen), men kommer uansett aldri til å tilgi ham for Ørjan Berg. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 03.04.2017 10:17 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg Mikkelsen. Hverken RBK eller Konradsen var spesielt gode i går. Med en gang vi bir presset høyt og Konradsen ikke får god tid med ballen mister vi bindeleddet i laget og spiller ballen bekk gang etter gang. Dere som mener Konradsen er god nok på sentral. Hvordan i huleste kan dere mene det? Når vi ikke har en sentral som kan treffe med en crosser får vi sjeldent/aldri satt opp vingene i 1v1-situasjoner med isolerte backer samt motstander har alltid null problem med å hele tiden ha god balanse i laget. Konradsens driv med ballen kan derimot komme veldig bra til nytte som indreløper. Vi kommer ikke ut i Europa med dette laget med mindre vi skulle være urheldige med trekninga. Tror kanskje Meling kan løse midtbaneproblemet vårt. Lundemo tør jeg ikke satse på da han uansett vil bli skadet. Hvis ikke Kåre tar til vettet med dette, så blir vi skuffet til høsten nok en gang...
Dere klager på Gersbach. Vel, han har ikke akkurat enkle arbeidsforhold...
Lenket til dette passmapet på forrige side, men ingen virket å reagere spesielt
Det man ser der er hva som bruker å kjennetegne bunnlag i de beste ligaene. Null kontroll over de farlige rommene på midtbanen og kant. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 03.04.2017 10:24 Post subject: |
|
|
OrionPax: Sarpsborg har også begynt å presse høyt i år, så vi får iallefall øvd oss litt mot dem også, men det blir mye PTB fremover...  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 10:36 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Nei, men jeg vil gi Odd honnør også. Det var imponerende disiplinert det de gjorde de første 60 minuttene, de tok ut spillet vårt fullstendig. Jeg tror og håper at andre lag som forsøker samme stil på Lerkendal vil sprekke opp raskere og bli hardt presset, det krever litt å lykkes med det høye presset over tid. |
Ingen tvil om at Odd hadde god kontroll og bra trøkk i første omgang. Så spørs det bare om de brukte opp for mye krefter på det, og om det virkelig lønte seg? Særlig til målsjanser fikk de ikke, og hvis de ikke orket å spille sånn mer enn 60 minutter, er det vel ikke sikkert at det var det beste valget.
Men det kan jo godt være at det fungerer bedre mot de fleste andre lagene de vil møte. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 10:40 Post subject: |
|
|
Takk for linken, dette har åpenbart interesse for rbkweb selv om ingen har reagert spesielt.
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 03.04.2017 10:45 Post subject: |
|
|
| Syntes tilsvarende map for Odd var spennende også. Ruud er jo mer som ving enn back å regne. (det var sikkert grunnet løs drakt/regn/e.l., men han virket litt lubben og treg i går, noen andre som så det??) |
|
| Back to top |
|
 |
|