English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stabæk
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 20:48    Post subject: Reply with quote

Det er nesten så man kan tørre å bli optimistisk foran denne sesongen etter å ha lest her inne Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.03.2015 20:51    Post subject: Reply with quote

RBK opprettholder dermed målsnittet på 4 mål pr kamp.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.03.2015 20:53    Post subject: Reply with quote

Stabæk gikk helt i oppløsning på slutten og vi var nære 5-0, bl.a. etter et fint angrep hvor Riski fosser gjennom og kjipper inn til Svensson som blåser den over fra liggende volley.

Veldig positiv match, det må jeg si. Stort sett bra over hele linja. Veldig fin aggressivitet og entusiasme, solid defensivt, og struktur i angrepsspillet. Etterhvert ble forskjellen mellom lagene såpass stor at jeg lurer litt på hvor bra dette Stabæk-laget egentlig er.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.03.2015 21:02    Post subject: Reply with quote

Stabæks fire siste før denne kampen:
2-0 tap mot Bærum og Fredrikstad, 0-0 mot Vålerengen og 2-0 seier mot Sandefjord.

Virker svakere i begge ender enn i fjor, men tross det var RBKs spill lovende.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 21:04    Post subject: Reply with quote

Toskete å kritisere André Hansen for at han dirigerer forsvarsspillet. Det skal en god keeper gjøre. Han står bakerst og har oversikten. Hvis de andre spillerne blir sure for det så kan de ta seg et tak.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 16.03.2015 21:09    Post subject: Reply with quote

Dyrt og litt hakkete, men ganske morro da.
Selv om RBK dominerte stort hadde de ikke mange skudd på mål i 2.omg før siste 10. Sælnes må vel være dagens mann tett fulgt av Svensson, Mike, Reginiussen, Helland og til dels Mikkelsen.

Positivt av Helmersen og Emil Nilsen. Gamsten fikk ikke tid til å vise så mye, men spilte av hele Stabækk og satte igang 4-0 angrepet. Malec deltar bra i oppbyggende, men får ikke vist seg fram foran mål i dag.

Grei kamp, så spørs det bare om målestokken Stabækk er representativ for det vi møter når alvoret starter.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 21:10    Post subject: Reply with quote

Det er vel nesten årets mål allerede av Selnæs det der? Kanonkule i krysset fra 18-19 meter. Det skal godt gjøres å treffe mye bedre. Forøvrig en enorm andreomgang av Selnæs, men motstanden var med respekt å melde ikke mye å skryte av.
Jakob
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 21:10    Post subject: Reply with quote

Synes dette var den beste treningskampen hitil. Man begynner å se konturene av den gode fysiske formen de har bygget helt siden KI kom inn. Samspillet blir bare bedre og bedre, og man ser at de offensive bevegelsene er terpet inn. Jeg var litt redd for mål imot i førsteomgang med en farlig Asante på Stabæk-laget, men Strandberg og Reginiussen tettet bra igjen etterhvert.

Min børs:

Hansen - 7 - Kommuniserer bra hele veien og slipper ikke inn noen mål. Likte godt når Reginiussen hadde ballen under en kontring og han skrek "Mikkelsen!" (var på løp) som Reginiussen kjapt slo en lang crosser til.

Svensson - 4 - Under pari i dag etter min mening. Veldig lite involvert i 1. omgang, kommer mer med offensivt i andre, men innleggene traff sjeldent. Så litt sliten ut også ettersom at han uvanlig droppet returløpene et par ganger. Vært blant de beste i hver kamp hitil, men i dag holdt det ikke for meg.

Reginiussen - 6 - God med ballen i beina, gode løsninger og har kontroll bak. Forsvaret var litt shaky i starten, men det tok seg opp.

Strandberg - 6 - God til å forsere ledd med ballen i beina. Bidro mye.

Skjelvik - 6 - Fantastiske raid, men slet med siste touchen. Godt samarbeid med Mikkelsen.

Jensen - 7 - Laber start, men jobber hardt som vanlig og presser veldig godt sammen med Midtsjø. Slo masse gode gjennombruddspasninger og kunne notert seg for flere assist enn det han fikk. Burde dog ha scoret på en av sjansene sine.

Selnæs - 6 - Solid kamp. Bra tempo. Flott mål.

Midtsjø - 7 - Min beste spiller i første omgang. Jobber hardest og skaper masse sjanser. Masse gjenvinninger både i første- og andreomgang, men pasningene ble mer upresise utover andreomgangen.

Helland - 8 BB - Banens beste. Klarer å score to mål selv om høyresiden er relativt lite involvert i førsteomgang. Tar seg opp veldig i andreomgang, og har jævlig fint samspill med Jensen.

Malec - 4 - Sliter med å skape noe. Klarte å holde på ballen, men ikke avlevere den. Blir litt usynlig.

Mikkelsen - 7 - Imponerende av Mikkelsen i dag, Spilte ekstremt godt i førsteomgang. Gode løp og jobbet hardt. Perfekt chip inn til Helland på første målet.

Snitt: 6,18

Nielsen, Gamst og Riski gjorde det også bra når de kom inn.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 21:12    Post subject: Reply with quote

De hadde vel null avslutninger i andre omgang. Stabæk kommer til å slite i bunnen i år. Uansett en morsom kamp å se på. Vi er forholdsvis upresise, men bare det at vi konsekvent prøver å spille oss ut, kombinert med at vi har folk som stormer i angrep i ved hver eneste mulighet, gjør at jeg ble underholdt i tillegg til å få trua inn mot seriestarten.

+ Selnæs
+ Jensen

Mikkelsen og Midtsjø tidvis gode. Stopperne solide kampen igjennom. Begge backene meget offensive, men dårlig innleggskvalitet.

- Malec. FÃ¥r til lite uten at det blir store feil.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 16.03.2015 21:47    Post subject: Reply with quote

6 til Selnæs? Eide midtbanen, slo knapt en feilpasning og scoret et kanonmål.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 16.03.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

og ikke glem - nesten ingen ballespark...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

– Det gikk egentlig veldig bra dette. Vi viser at vi er et mye bedre lag. De er unge og har lite fysikk, og blir seende ut som et juniorlag, sier Jonas Svensson.

(...)

– Jeg synes vi ser fysisk bra ut og samhandlingene begynner å sitte. I tillegg har vi scoret en rekke 4-3-3-mål og det varmer et trønderhjerte. Vi spiller hverandre gode og jeg synes det ser veldig bra ut nå, sier verdalingen.

Les mer: Rosenborg banket Stabæk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jakob
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 21:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

6+, jeg synes bare at han kunne vært mer fremoverrettet. Mange pasninger ned til stopperne. Spilte en solid kamp ja. Tommel'n opp!
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

Hvor kan jeg se reprisen? Var det ikke gratis også?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 22:13    Post subject: Reply with quote

Nå mangler vi bare en god spiss!! Selv om Stabæk ender i bunnen i år, så betyr ikke det at RBK ikke har løftet seg etter KI kom. Vi slet jo mot bunnlag under Perry-regimen. Lover godt dette. God/dårlig spiss kan kanskje være med på å avgjøre gull/sølv.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 22:15    Post subject: Reply with quote

Synes vi godt spandere minst en 7'er på børsen til Selnæs for denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rallepus
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 22:53    Post subject: Reply with quote

HVA SKJER med produksjonen på adressa sine høydepunkt? Hvorfor må det være så rare kameravinkler, kan det ikke bare være som ALLE andre høydepunkt fra fotballkamper?

Tommel'n ned
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Vi slet jo mot bunnlag under Perry-regimen.

Vi sleit i første runde i Cupen under Perry. Kunne ikke akkurat bli så mye værre en den Heste-viskeren

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 16.03.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
HVA SKJER med produksjonen på adressa sine høydepunkt? Hvorfor må det være så rare kameravinkler, kan det ikke bare være som ALLE andre høydepunkt fra fotballkamper?

Tommel'n ned

Ikke alle lag har tv-produksjon til treningskampene sine. At vi tilogmed har flere vinkler for høydepunktene er jo pur luksus! Vær glad!

Forøvrig en veldig god kamp. Alt jeg hadde tenkt å si har allerede blitt sagt, men ønsker å gi thumbs up til prosjekt Kåre så langt! Tommel'n opp!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 17.03.2015 00:03    Post subject: Reply with quote

Jeg inngår også i den klubben som synes det er drøyt å betale en formue for 90 minutter treningskamp på humpete bane i mars. Men liker det jeg leser her inne.

Treningskamper skal man aldri legge for mye i... men det ser jo unektelig positivt ut. Der vi i foregående år har slitt mot hvilken som helst møkkamotstand, har vi stort sett knust alt på vår vei til nå. Legg til den gode sesongavslutningen i regnskapet, så tror jeg vi er spennende tider i møte.

Selv om de må få ræva i gir, og skjønne at vi trenger en spiss.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.03.2015 00:13    Post subject: Reply with quote

Morsomt at de vinner, at de vinner med mange mål og at de holder nullen! Tommel'n opp!

Jeg betaler ikke kr 89,- for å se en treningskamp mot Stabæk på La Manga. Da kjøper jeg heller en boks snus! Mad
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 17.03.2015 00:29    Post subject: Reply with quote

Sammendrag.

Ikke tilgjengelig på rbk.no enda, av en eller annen grunn.
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 17.03.2015 00:35    Post subject: Reply with quote

Haugesund-høydepunktene kom heller ikke der. Noe med rettighetene å gjøre.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.03.2015 01:31    Post subject: Reply with quote

Angrepsspillet ser faktisk kjempepositivt ut. Det eneste jeg er litt bekymra over, er at vi nå kun har møtt nummer 12 og 16 på treningskampstabellen til Attaboy. Vi har ennå ikke møtt et fotballag som skal være i nærheten av vår kvalitet. Veldig spent på om vi får til det samme mot Molde og Odd. MEN: Jeg tror faktisk vi gjør det. I år blir det gull. Kåre har i stor grad vunnet min tillit.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2015 01:49    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler.

Greit nok at vi bare har møtt lag vi skal slå, men vi slår dem også (stort sett) med veldig solide sifre.

Så har man jo noen tanker i statistikken; vi har scoret 28 mål på 7 kamper, som må sies å være rimelig bra. Dog har bare fire av disse kommet fra midtspissene våre. Så får man velge om man vil fokusere på at spissene scorer for lite, eller at resten scorer mer enn godkjent.

Laget er i gang, så nå gjelder det bare å få igang Søder og/eller Malec. Spissene våre bør ligge på 0,5+ mål per 90 minutter. Det gjør de forsåvidt nå også, men det er liksom de som skal stå for brorparten av målene våre.

Jeg merker meg også at vi får mye straffer, noe som tyder på at motstanderne ikke henger med når vi er i angrep, og at bevegelsene er svært vanskelig å stoppe med lovlige midler.

Jeg gleder meg faktisk til sesong nå. Noe merkelig følelse er det, da styre og stell fortsatt ikke evner å gjøre forståelige avgjørelser, men for første gang på lenge vinner vi kamper og scorer masse mål og til og med gjennom underholdende angrepsfotball.

Hope in a hanging snore!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb