| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.03.2015 21:39 Post subject: |
|
|
Jfr. Kåre Ingebrigtsens uttalelser sist om at det ikke skulle skje noe med prøvespillerne nå, kan vel et nytt prøvespill såpass kort tid etter det første tyde på at man ikke har lykkes med andre alternativ som f. eks Cubero. Noe spesielt at man er interesserte i en spillertype vi virker å ha fra før når det har blitt snakket om å hente noe troppen allerede ikke har.
Har aldri sett Jensen spille, men virker han ikke veldig liten og veik for en indreløperrolle? Får litt Ankersen-vibber av han også hva gjelder tillit/potensiell hjemlengsel også. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.03.2015 21:47 Post subject: |
|
|
Venstrebeint?
Sier seg jo selv dette.
Dorsin legger opp og blir SL, Mikkel Jensen blir vår nye venstreback.
Noe mer typisk Rosenborg'sk kan man ikke få det  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.03.2015 21:57 Post subject: |
|
|
Håper og tror at KI gjør som han selv har sagt; En eventuell overgang må være rett, og helst være en spillertype vi mangler.
Vi har ikke behov for enda en type som Mikkel Jensen. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 03.03.2015 23:11 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv til Mikkel Jensen - han er yngre og ser ut til å være minst like god som Midtsjø, og han vil også være en rimelig løsning og spennende med tanke på fremtiden.
Slike kjøp kan få hjulene i gang og få oss i posisjon til å kunne hente flere spillere på sikt.
Aberet er vel at han i utgangspunktet er ving. Han var likevel veldig mye involvert i det som skjedde framover da han spilte. Offensivt og ferdighetsmessig ser han ut til å være hakket vassere enn Midtsjø. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.03.2015 00:02 Post subject: |
|
|
Nevner bare tidligere praksis under nåværende Trøndelagstoppens logistikk-kompetanse:
Landslagsspiller ut (Tarik) -> landslagsspiller inn (Søderlund).
Blir dermed ikke stort dummere å konkludere: Mikkel ut -> Mikkel inn.
I tillegg har vi jo tidligere truffet godt på en Jensen fra Danmark på midtbanen, så trylleformelen er nå kanskje merket med gult i databasen RBK-scout. (Søk på "Jensen"/ neste.)
Er vel hipp som happ hvilke roller de passer til og hvor de er utviklingsmessig?  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.03.2015 00:29 Post subject: |
|
|
| Robert81 wrote: | Jeg er positiv til Mikkel Jensen - han er yngre og ser ut til å være minst like god som Midtsjø, og han vil også være en rimelig løsning og spennende med tanke på fremtiden.
Aberet er vel at han i utgangspunktet er ving. Han var likevel veldig mye involvert i det som skjedde framover da han spilte. Offensivt og ferdighetsmessig ser han ut til å være hakket vassere enn Midtsjø. |
Med all respekt å melde; har du sett nok av ham til å vurdere ham opp mot Midtsjø? Midtsjø leverte tross alt bra i fjor i TL, mens Jensen vel bare har en treningskamp å vise til? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 05.03.2015 00:45 Post subject: |
|
|
Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett all verdens av hverken Jensen eller Midtsjø, så jeg skal innrømme at det også er basert på noe magefølelse da jeg skriver at Jensen ser ut til å være skarpere enn Midtsjø.
Jensen har også mye u-landskamper for Danmark, som jeg mener sier noe om potensialet, uten at det selvfølgelig nødvendigvis gjør det.
Uansett mener jeg det ser ut til å kunne være en riktig signering, selv om jeg ikke tror han er mannen vi behøver for å melde oss på i gullkampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.03.2015 01:00 Post subject: |
|
|
Han er vel forhåpentligvis og sannsynligvis såpass billig at han er verdt risken om han vurderes å ha høyt potensiale. Ekstrem fart har han jo, håper bare han kan håndtere ballen bedre enn Skjelvik. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 05.03.2015 01:17 Post subject: |
|
|
Må ha med enda et element her. Mikkel Jensen kan hverken gå rett inn på høyre indreløper eller på høyre kant, da vi har våre to soleklart beste spillere i disse posisjonene. Men so what? Vi skal bygge et lag for fremtiden. Vi har potensiale over alt og nå gjelder det å bygge rolig, med kontinuitet. Mikkel Jensen har absolutt potensialet til å bli en vanvittig bra mann for Rosenborg, og han hever konkurransen betraktelig. Han er billig også. At vi kaller ham tilbake bør kun ses på som positivt, da prøvespillere ikke bare skal henge med, men være veldig gode for å faktisk få kontrakt. Svært få spillere klarer å spille seg til kontrakt, så det får vi bare se på som positivt.
Lets face it, vi har ikke penger. Jensen er billig/gratis, og ut ifra det lille vi har fått se er han svært spennende, men uferdig. Han kan være et scoop. Vi leter etter billige scoop. Vi kan ikke hente spillere som Badou, Sane osv. Vi må ha flaks og vi må være dyktige i letingen.
Til de som mener at vi har en slik type i stallen - nei. Vi har ikke en type som dette. Midtsjø, Sæther og Helland kan ligne noe med tanke på teknikk, men denne karen er litt annerledes. Litt sånn Alanzinho-type, med en løpsfrekvens som norske forsvarere takler dårlig. Men - for all del, ikke Alanzinho-nivå helt enda, men mange fellesferdigheter. (Skal ikke hype ham for mye)
Eneste jeg ville foretrukket nå i stedet for mikkel (sett bort ifra at økonomien ordner seg over natta og vi henter en klassespiller), er at vi finner en spennende, rask og spillende midtstopper. Men det er vel kanskje enda vanskeligere å finne.
Jeg evner hvertfall ikke å se spesielt negativt på det om Jensen får kontrakt. Da har han imponert Kåre nok, og det er nok for meg. Kåre snakker om å finne typer, og han liker det han har sett av Jensen. For min del er det rett og slett bare vanvittig flott at vi endelig bygger lag basert på hvordan vi vil spille - og derfor synes jeg heller ikke det et for galt at Jensen ses på som indreløper. Han virker å være en spennende type i den rollen - selv om jeg bare har sett ham mot Levanger.
En siste lille ting: for de som ikke har sett intervjuet med Søderlund på RBK-TV, legg merke til hvordan Jensen utspiller Strandberg med en nydelig vending i et klipp fra treningen. Blir så meid ned av Strandberg, reiser seg opp og spiller videre som om ingenting har skjedd. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 05.03.2015 01:46 Post subject: |
|
|
Ufint av Strandberg, først holding så meiing.
Bra likevel å bare kjøre på videre som prøvespiller.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.03.2015 01:47 Post subject: |
|
|
Det kan jo også bli til at vi for en gangs skyld ligger i forkant. Helland og Jensen er våre to beste spillere, og sannsynligvis også våre største salgsobjekter, og da kan det være godt å for en gangs skyld ha en god erstatter i klubben på forhånd. Vi har alt for ofte måtte stresshandle etter å ha solgt nøkkelspillere, og har hatt veldig vekslende suksess med den taktikken, sist sett da Søderlund skulle erstatte Tarik. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 05.03.2015 07:46 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | Ufint av Strandberg, først holding så meiing.
Bra likevel å bare kjøre på videre som prøvespiller.  |
Enig med deg der, slikt spill hører ikke hjem på trening! _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 05.03.2015 08:22 Post subject: |
|
|
35 sekunder ut i klippet her
http://www.rbk.no/news/ar...riestarten
Virker som at Strandberg er "ute etter" Jensen der, dansken må ha slått en frekk tunell på han rett før og gjort han til latter  |
|
| Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 05.03.2015 08:44 Post subject: |
|
|
Er ikke det Ole Selnæs som sparker ned Jenssen i det klippet.
Strandberg er vel fortsatt skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 05.03.2015 09:08 Post subject: |
|
|
Det var rett og slett ufint. Klarer ikke helt å se hvem det er, men syns det ligner veldig på Strandberg, ja.
Kanskje Selnæs, men jeg kan da ikke huske at han pleier å ha håret sitt sånn.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 05.03.2015 09:42 Post subject: |
|
|
| Det er Ole. Kjenner igjen den "æ e bæst" holdningen hans på en mils avstand. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.03.2015 09:55 Post subject: |
|
|
| De lange tynne beina kan umulig høre til noen andre enn Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.03.2015 11:53 Post subject: |
|
|
Det der var stygt av Selnæs. Fortjener å bli sendt av banen etter en sånn håpløs etterslenger på trening, spesielt med tanke på holdinga i forkant - helt tydelig vond intensjon. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 05.03.2015 12:04 Post subject: |
|
|
| Herregud, har helt glemt at Selnæs har anlagt en slik manke. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 05.03.2015 12:19 Post subject: |
|
|
| Er vel heller ikke Mike Jensen, men Jonas Svensson som blir taklet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.03.2015 12:20 Post subject: |
|
|
| Skal være temperatur på trening. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.03.2015 12:21 Post subject: |
|
|
| Trondheim wrote: | | Er vel heller ikke Mike Jensen, men Jonas Svensson som blir taklet. |
Nei det er Mikkel Jensen. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 05.03.2015 13:12 Post subject: |
|
|
| Han hadde et par sånne stygge mot Sundsvall også. Først gult kort for bortsparking av ball etter det er blåst, og litt senere en stygg ettersleng. Han burde vært utvist i løpet av 1 omg. Det der skal treneren ta vekk. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 05.03.2015 13:36 Post subject: |
|
|
| Den bortsparkinga skjedde jo ett halvt sekund etter dommeren blåste, så akkurat det gulkortet følte jeg var någet billig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.03.2015 14:01 Post subject: |
|
|
| Helt random om folk får gult kort på slikt, har det alltid vært. Så en som fikk sitt andre gule og ble utvist for det en gang også, selv om det virket helt tydelig at han skøyt mot mål millisekunder etter dommeren blåste. |
|
| Back to top |
|
 |
|