English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Programbladet
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
torerik
Veteran

PostPosted: 18.09.2008 16:59    Post subject: Reply with quote

Enig. Magasinet er av riktig format, både fysisk og innholdsmessig, til at det passer seg ypperlig som selskap på toalettet et par dager før kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.09.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Artig med noen tilbakemeldinger. Er det noe spesielt dere gjerne vil lese om når dere sitter på ramma? Noen fotballrelaterte tema som egner seg spesielt godt?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.09.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Hva med et stort bilde av Arild Stavrum? Så har man noe man kan rive ut og tørke seg med om det er tomt for papir...
torerik
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 00:35    Post subject: Reply with quote

Bare for å presisere: Jeg mente ikke at innholdet var dårlig, selv om det passer seg bra på do.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.09.2008 08:02    Post subject: Reply with quote

Det påstår jeg heller ikke at du mente. For meg er det en kjempekompliment at det jeg skriver blir lest på dass. Det er ikke hva som helst man tar med inn dit, til det eneste stedet i boligen man garantert får være i fred. Bevisst eller ubevisst velger man lesestoff man vil ha tid til å reflektere over.
Back to top
RBK2992
Senior

PostPosted: 19.09.2008 12:29    Post subject: Reply with quote

Er bildene i magasinet tatt med mobilkamera? For min del blir ikke bildet bra, selv om du setter opp kontrasten til det plagsomme.
Back to top
Jørgen Stenseth
Junior

PostPosted: 23.09.2008 10:46    Post subject: Kampmagasinet Reply with quote

Bare for å svare på et par ting i denne tråden:

Grunnen til at Kampmagasinet er å finne på Rema dagen før sesongkortholderne får det i posten, er rett og slett at de blir kjørt rett ut i butikkene fra trykkeriet. Magasinene som skal til sesongkortholderne må innom posten og sendes ut.

Og det er bare Rema-butikkene i Trondheim som selger magasinet.

Og jeg er enige med dere som mener Lyngen leverer gull. En veldig bra spalte som hever produktet.

Og bildene er ikke tatt med mobilkamera Smile

Kom gjerne med flere tilbakemeldinger. Hva er bra og hva er ræva?

Jørgen, RBK Media
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jomer
Rutinert

PostPosted: 23.09.2008 12:02    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg leser i kampmagasinet er Lyngen spalten og jeg vet/tror at det er flere som meg. Resten synes jeg bare er kjedelig røl. Så stå på Bjørn. Du hever mitt dobesøk i to min ihvertfall.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke si annet enn at jeg leser kampprogrammet, og at deler av det er helt grei lesning. Særlig liker jeg å lese om motstanderen, siden dette ofte er noe en selv har begrenset kjennskap til. I så måte synes jeg det er fint at hver enkelt spiller blir presentert, samt at analytikeren kommer med sitt syn på laget. Imidlertid kunne analysen vært enda grundigere.

Når det gjelder magasinet som helhet, blir det jo preget av å være easy-reading. Det går fort å komme gjennom det, og det står sjelden mye man ikke vet fra før. Det blir litt vel mye koseprat etter mitt syn, jmf spillerportrett mm som sjelden blir noe annet enn overfladiskheter.

Jeg skulle derfor ønske meg at man våger å gå mer i dybden. Folk flest som har sesongkort har lest det meste fra før, og trenger derfor verken repetisjonsøvelser eller å høre selvfølgeligheter som at Lustig synes at klubben ser bra ut og at byen er passe stor.

Jeg synes også dere burde utfordre de mange skrivekyndige folkene som finnes omkring RBK. Det finnes et vell av folk med meninger, kommentarer og synspunkter, og hvorfor ikke la disse få utfolde seg fritt, i den forstand at dere tar i mot disses bidrag. Man kan skrive det man selv ønsker, enten det dreier seg om en artikkel, ytring, kommentar om RBK, spillere, trenere, motstanderen mm. Lyngen er i så måte en god start, men jeg tror dere kunne ha fått inn mye interessant dersom dere hadde våget å prøve. I alle fall er det lite å tape på å forsøke, dere sitter jo som kjent på makten til å vurdere hva som eventuelt skal publiseres.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 12:33    Post subject: Reply with quote

Godt forslag Wilhelm S Myhr. Det er vel forsåvidt ikke vanskeligere enn at de som har lyst til å bidra sender inn sitt bidrag, så får redaksjonen selv foreta et valg om det er godt nok/interessant nok til utgivelse eller ikke. Kan ikke tenke meg at RBK media er så firkantet at de ikke lar en fantastisk artikkel gå i trykken.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 23.09.2008 12:41    Post subject: Reply with quote

Kampmagasinet bør kanskje ikke bli et meningsblad heller da. Helt enig i at det burde vært noe dypere journalistikk i programmet, både av dagsaktuelle hendelser og historiske tilbakeblikk. Jeg og mange med meg sitter sikkert med masse kunnskap og ideer til denne typen artikler.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 13:11    Post subject: Reply with quote

Dere har rett begge to. Ikke min mening at det skal bli et magasin preget av alskens ytringer, men en og annen artikkel fra et annet ståsted tror jeg kunne ha hevet kvaliteten, økt mangfoldet og gjort bladet mer spennende og lesbart.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 23.09.2008 14:53    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det en viss terskel for å sende inn materiale uoppfordret. Det blir omtrent som at man gjerne kan sitte med mange slags sterke meninger, men det skal litt til før man sender leserinnlegg til avisa om det. I mitt tilfelle tok jeg kontakt med RBK Media fordi jeg mente Kjernen hadde behov for en kommunikasjonskanal ut mot dem som går på kamp på Lerkendal, litt for å orientere om hva vi driver med og hvilke meninger vi har.

Jeg tror kanskje medlemsmassen i RBK kan være en aktuell målgruppe for medieavdelinga. Det trenger ikke være vanskeligere enn å møte opp på et medlemsmøte, notere seg hvem som reiser seg for å si noe vettugt, og så ta kontakt med vedkommende over karbisen etterpå. "Du kunne ikke tenke deg å skrive en tekst om det der til neste kampmagasin?". Dermed oppretter man en slags speaker's corner, og omgangskretsen/meningsfellene til vedkommende vil engasjere seg i diskusjonen rundt klubben i større grad enn ellers. Litt som Adressa-spalten "Ytring", der Otto Ulseth får drive pseudoekstern synsing om Rosenborg uten å være bundet av avisas redaksjonelle profil.

De lettbente intervjuene skal man heller ikke gi slipp på. Klubben må fortsatt dyrke seg selv, og da virker Alexander Tetteys bedagelige fritidsvaner identitetsbyggende. Det jeg, og tydeligvis flere med meg, savner er noe dypere reportasjer. Ting som RBK kan monopolisere i sine egne medier, hvor man har full redigeringsfrihet og Skutle ikke trenger å bekymre seg for å forsnakke seg under et intervju. Hva er klubbens langsiktige planer? Hva vil man egentlig med å opprette et ungdomsakademi? Når skal Lerkendal bygges ut, og hvordan?

Jeg tror ikke man behøver å hente inn så fryktelig mange eksterne skribenter, jeg tror heller redaksjonen bør bestemme seg for hva man ønsker å formidle. Her kan man tegne nøyaktig det bilder man ønsker av klubben, og de mest trofaste tilhengerne er lutter øre. Ingen grunn til å spare på konfekten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.09.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Hva skjer på torsdag? Blir det bare "ei lerv" på fire eller åtte sider slik som i de tre foregående hjemmekampene i e-cup?

Red. er garantert uenig, men jeg syns opplegget hittil i år vitner om en nedprioritering av e-cup på samme linje som andre norske klubber vi ikke liker å sammenligne oss med.

At RBK fram til i år ikke har gjort forskjell på kamper i serie og e-cup - f.eks. når det gjelder markedsføring av kampene og programbladet - har vært en svært god linje. Jeg forstår at satsinga på det nye kampmagasinet gjør det vanskeligere å slenge seg rundt i etterkant av trekninger, men red. greide det alltid før.

Jeg har forståelse for at kampmagasinet i e-cup kan være litt tynnere enn vanlig, men det er bedre med et tynt enn ikke å gjøre et forsøk.

Når det gjelder det praktiske bør nok opplaget være mindre og sannsynligvis bare være i løssalg; ikke alle sesongkortinnehavere gjenkjøper plassene sine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jørgen Stenseth
Junior

PostPosted: 29.09.2008 11:33    Post subject: Kampmagasinet Light Reply with quote

Vi har laget Kampmagasinet Light på 36 sider, og vil bli solgt kun i løssalg på stadion. Prisen er 20 kroner.

Myren har helt rett i at prioriteringer har gjort at vi ikke har laget tilsvarende tidligere i år. Men med all respekt for det som ble laget tidligere: Og lage Kampmagasinet er noe helt annet, som tar betydelig større ressurser. I og med at vi har en løpende produksjon på magasinene i Tippeligaen, er det en stor utfordring å få tiden til å strekke til.

Derfor har vi også gått ned til 36 sider på torsdag. Og lagt den redaksjonelle linjen litt på siden av det vi bruker i et vanlig magasin. Men vi er veldig fornøyde med sluttresultatet. Kjøp et på torsdag, og gjør opp deres egen mening.

Jørgen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 29.09.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Med all mulig respekt: Er positivt overrasket over at det blir ordentlig kampmagasin på torsdag! Flott! Tommel'n opp!

Antar dere følger opp i et evt. gruppespill også.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 05.03.2009 19:47    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det med kampmagasinet i år? Synes jeg så en annonse om det kom som et bilag i adressa. Stemmer dette?
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.03.2009 19:57    Post subject: Reply with quote

Det er slutt på kampmagasinet (som ble sendt ut til sesongkortinnehavere), ja. Som du sier, kommer det ei kampavis som billlag i Adressa istedet. I tillegg får man den på RBK Shop og andre steder(?).
Back to top
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 05.03.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

Ble det for dyrt å produsere å trykke opp å gi ut gratis til alle sesongkortinnehavere ja?

Jaja. Har jo Adressa så går vel greit det da Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2009 13:58    Post subject: Reply with quote

Har noen sitater om kostnadsspørsmålet, ja. Skal se om jeg lager sak på forsida eller ei. rbk.no om saken: Klar med ny kampavis

Blir 12 eksemplarer i år fordi avisene til noen tette hjemmekamper blir slått sammen. Personlig er jeg spent på om alle som er interesserte i å lese kampavisa vil få tak i den. Et enkelt stativ på RBK-shop er ikke så tilgjengelig mot f.eks. stativer i vrimlearealene inne på tribunene. Dessuten bør RBK være bevisste på at mange av de ivrigste supporterne nok ikke (lenger) får Papir-Adressa på trappa hver morgen.

Dessuten er jeg såpass gammeldags at jeg syns det er synd at NM og e-cup tilsynelatende blir nedprioritet. I fjor var det bare enkle firesiders opplegg i Intertoto-cupen, og det er visst helt uklart hvordan RBK tenker det i år.

Skal ikke strekke det for langt, men en spissing inn mot serien gjør at jeg får litt følelse av VIF og andre klubber som snakker pent om e-cup, men som ikke gjennomfører i samme stil.
Back to top
Svendsea
Senior

PostPosted: 06.03.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

Mon tro om oss som leser adressa sørpå også får bilaget. Bruker vel trykkeriet i Nydalen så tviler egentlig.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2009 16:34    Post subject: Reply with quote

Fra RBK-hold: Det er fulldistribusjon og dvs. at alle som kjøper eller abonnerer på Adressa i Norge får bilaget.

Her er noen Heldal-sitater fra forleden dag:

- Vi gjør det dels for å spare penger på blant annet porto. Samtidig har vi en avtale med Adresseavisen om å gi ut minst to bilag i året.

- Vi kommer til å trykke opp kampavisa slik at den blir tilgjengelig gratis også på kampene, men vi trykker ikke opp 20 000 eksemplarer ekstra. Det er likevel viktig for oss at sesongkortinnehavere som ikke er Adressa-abonnenter får tak i avisa, og det skal vi klare.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 12.03.2009 10:54    Post subject: Reply with quote

Da var første utgave av den tabloide kampmaggasinet på gata. Med Trond Olsen og Per Skjelbreid på forsiden. Hva synes folk? Jeg synes det var litt kjedlig.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2009 12:06    Post subject: Reply with quote

Samme her, kommer ikke til å lese gjennom det på samme måte som jeg gjorde med det tilsendte kampmagasinet.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.03.2009 20:21    Post subject: Reply with quote

Nøyaktig samme dritten som det gamle Rosenborg-bilaget til Adresseavisen.
Jeg bladde kjapt gjennom det, leste det som var mest interessant, men orket ikke lese de lengste artiklene.

Gi meg Rosenborg-magasinet tilbake.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb