| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 18:33 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Det har da vært lenge snakk om at ledelsen ønsker seg Ståle Solbakken. Da kan de umulig være så imponert av jobben Backe har gjort. |
Erhm nej det har der ikke. Ståle er MEGET velset blandt supporterne. Og supporterne har snakket om Ståle som ny træner. Det er først efter Backe før denne sesong gav indikationer om at det blev hans sidste, og rygtet om en mulig overgang for Ståle kom i aviserne, at FCKs ledelse overhovedet har giddet og kommentere sagen _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.08.2005 18:33 Post subject: |
|
|
| Jeg er ofte enig i mye av det du sier Harald, men du kan ikke si at Hans Backe har gjort en grei jobb med FCK i Europa... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 18:34 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | | Jeg er ofte enig i mye av det du sier Harald, men du kan ikke si at Hans Backe har gjort en grei jobb med FCK i Europa... |
Jo kan jeg sagtens. Det eneste tidspunkt hvor de VIRKELIG har gjort det dårlig er mod Gorica. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 18:36 Post subject: |
|
|
| duttend wrote: | 5-0 tap mot slovenske Gorica på hjemmebane, finfint det.... Og Backe har da vel ikke tre seriegull for FCK? De vant i 02/03 og i 03/04. Forrige sesong kom de på andreplass LANGT bak Brøndby som sitter på en brøkdel av de ressursene FCK gjør.
| Quote: | | At holdet har mindre ressurser gør det ikke til et dårlige fodboldhold. Og Bordeaux, Anderlecht og Panathinaikos er ikke gode fodboldhold? |
Men så slo jo ikke FCK disse lagene, for ikke å glemme at de ikke en gang møtte de. Nei, ansett Keiko istedet. |
Backe tog over midt i 2001 sesongen som FCK vandt ergo 3 guld.
Pointet med de hold havde jo ikke noget med FCK og gøre men mere om at det måske ikke er så skammelig at tabe til de hold da de er ganske gode alle tre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2005 18:37 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | | du kan ikke si at Hans Backe har gjort en grei jobb med FCK i Europa... |
Om man ser bort fra RBK er det ikke så mange skandinaviske lag som har gjort det bedre enn FCK ute i Europa de siste fem årene heller, da. Alt er relativt. |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 04.08.2005 19:11 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | el-hov wrote: | | du kan ikke si at Hans Backe har gjort en grei jobb med FCK i Europa... |
Om man ser bort fra RBK er det ikke så mange skandinaviske lag som har gjort det bedre enn FCK ute i Europa de siste fem årene heller, da. Alt er relativt. |
Men problemet er jo at de har hatt spillere og penger som er på Rosenborgs nivå (begge har hatt langt bedre spillere+økonomi enn alle andre lag i Skandinavia), og fortsatt ikke greid å kvalifisere seg til CL. Hvorfor tror du Backe skal kunne gjøre det med Rosenborg da? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2005 19:31 Post subject: |
|
|
Forskjellen i prestasjonene til RBK og FCK i e-cup de siste årene skyldes først og fremst motstanderen i 3. kvalikrunde. Mens RBK har levd på gamle meritter og har blitt seedet (unntatt i 2003, og vi vet hvordan det gikk den gang), har FCK hele tida vært useedet og møtt større klubber.
Last edited by 2mas on 04.08.2005 19:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 19:32 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | el-hov wrote: | | du kan ikke si at Hans Backe har gjort en grei jobb med FCK i Europa... |
Gjort det bedre? Det eneste laget av en viss klasse FCK har slått er Ajax i 2001. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 19:33 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Forskjellen i prestasjonene til RBK og FCK i e-cup de siste årene skyldes først og fremst motstanderen i 3. kvalikrunde. Mens RBK har levd på gamle meritter og har blitt seedet (unntatt i 2003, og vi vet hvordan det gikk den gang), har FCK hele tida vært useedet og møtt større klubber. |
Slik som Djurgården og det minilaget de tapte 0-5 for? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2005 19:37 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Gjort det bedre? |
Brøndby slo ut Schalke mens Djurgår'n spilte 2-2 borte mot Juve i fjor. Utover dette kan jeg ikke komme på så mange store skandinaviske prestasjoner ute i Europa de siste årene. Altså er ikke prestasjonene til FCK, utover 0-5 til Gorica, så ille sett i skandinavisk målestokk.
Uansett: Jeg er ikke den som absolutt vil ha Hasse Backe til Lerkendal, men jeg synes det er feil å si at han har underprestert med FCK. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 19:52 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Slik som Djurgården og det minilaget de tapte 0-5 for? |
Tabet til Djurgården var ikke i Champions League men derimod i UEFA-cuppen. Som 2mas også skriver, vil jeg hellere ikke udelukkende have Backe til vores klub. Men at han har underpresteret med FCK, synes jeg ikke er rigtig.
| Quote: | | Gjort det bedre? Det eneste laget av en viss klasse FCK har slått er Ajax i 2001. |
Ja og Lazio, medmindre de ikke har klasse? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 20:30 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Brady wrote: | | Gjort det bedre? |
Brøndby slo ut Schalke mens Djurgår'n spilte 2-2 borte mot Juve i fjor. Utover dette kan jeg ikke komme på så mange store skandinaviske prestasjoner ute i Europa de siste årene. Altså er ikke prestasjonene til FCK, utover 0-5 til Gorica, så ille sett i skandinavisk målestokk.
Uansett: Jeg er ikke den som absolutt vil ha Hasse Backe til Lerkendal, men jeg synes det er feil å si at han har underprestert med FCK. |
Vålerenga gikk til cupspill etter jul iallfall da de møtte Newcastle, men det er jo ikke mange storlag i Skandinavia når det gjelder Europacup da.
Underprestert har han langtfra, men han har aldri greid noe resultat av betydning på europeisk nivå. Når mannen er langt oppi 50-årene og lhar ledet kanskje den mest ressurssterke klubben i Norden i 4 år syns jeg det blir feil å tro at han vil ta Rosenborg til nye høyder. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 20:33 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Brady wrote: | | Gjort det bedre? Det eneste laget av en viss klasse FCK har slått er Ajax i 2001. |
Ja og Lazio, medmindre de ikke har klasse? |
Eh, de tapte 1-4 der borte og vant 2-1 hjemme. Mjøndalen slo vel Werder Bremen også på 80-tallet på bortebane, selv om de gikk på et større tap hjemme. Når det spilles sammenlagt hjemme/borte kan du ikke ta et av de til inntekt for en seier. Sammenlagt tapte de 3-5 for Lazio. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 20:50 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Eh, de tapte 1-4 der borte og vant 2-1 hjemme. Mjøndalen slo vel Werder Bremen også på 80-tallet på bortebane, selv om de gikk på et større tap hjemme. Når det spilles sammenlagt hjemme/borte kan du ikke ta et av de til inntekt for en seier. Sammenlagt tapte de 3-5 for Lazio. |
Hvad er det for idioti. Selvfølgelig har de slået Lazio. Ellers kan man jo også argumentere for at vi aldrig har slået Milan vi tabte jo til dem 3-5 sammenlagt i Gruppespillet, vi har heller aldrig slået Real Madrid da disse kampe blev 4-3 sammenlagt. Det kan jeg bare ikke tage seriøst. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 20:57 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Brady wrote: | | Eh, de tapte 1-4 der borte og vant 2-1 hjemme. Mjøndalen slo vel Werder Bremen også på 80-tallet på bortebane, selv om de gikk på et større tap hjemme. Når det spilles sammenlagt hjemme/borte kan du ikke ta et av de til inntekt for en seier. Sammenlagt tapte de 3-5 for Lazio. |
Hvad er det for idioti. Selvfølgelig har de slået Lazio. Ellers kan man jo også argumentere for at vi aldrig har slået Milan vi tabte jo til dem 3-5 sammenlagt i Gruppespillet, vi har heller aldrig slået Real Madrid da disse kampe blev 4-3 sammenlagt. Det kan jeg bare ikke tage seriøst. |
Tullprat fra din side. Når det er gruppespill teller ikke resultat hjemme/borte, når vi slo Milan i 1996, slo vi samtidig Milan ut av Europacupen. Det er en stor forskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 21:06 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Harald wrote: | | Brady wrote: | | Eh, de tapte 1-4 der borte og vant 2-1 hjemme. Mjøndalen slo vel Werder Bremen også på 80-tallet på bortebane, selv om de gikk på et større tap hjemme. Når det spilles sammenlagt hjemme/borte kan du ikke ta et av de til inntekt for en seier. Sammenlagt tapte de 3-5 for Lazio. |
Hvad er det for idioti. Selvfølgelig har de slået Lazio. Ellers kan man jo også argumentere for at vi aldrig har slået Milan vi tabte jo til dem 3-5 sammenlagt i Gruppespillet, vi har heller aldrig slået Real Madrid da disse kampe blev 4-3 sammenlagt. Det kan jeg bare ikke tage seriøst. |
Tullprat fra din side. Når det er gruppespill teller ikke resultat hjemme/borte, når vi slo Milan i 1996, slo vi samtidig Milan ut av Europacupen. Det er en stor forskjell. |
Og hvad så hvis hjemme/borte ikke teller. En sejr er en sejr. En sejr i gruppespillet tæller lige så meget som en i kvalificeringen. Kan slet ikke tage dig seriøst når du kan sige at når et hold slår et andet 2-1 men så taber 4-1 på udebane at man så ikke kan regne deres første resultat for en sejr. At vi slog Milan ud har da intet med sagen at gøre, havde FCK vundet 5-1 havde de slået Lazio ud, det har jo ikke noget og gøre med, om et hold vinder eller ikke. At sige gruppespillet er vigtigere end kvalifikationen er en fallitærklæring for uden kvalifikationen er der ikke noget gruppespil. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 21:43 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Og hvad så hvis hjemme/borte ikke teller. En sejr er en sejr. En sejr i gruppespillet tæller lige så meget som en i kvalificeringen. Kan slet ikke tage dig seriøst når du kan sige at når et hold slår et andet 2-1 men så taber 4-1 på udebane at man så ikke kan regne deres første resultat for en sejr. At vi slog Milan ud har da intet med sagen at gøre, havde FCK vundet 5-1 havde de slået Lazio ud, det har jo ikke noget og gøre med, om et hold vinder eller ikke. At sige gruppespillet er vigtigere end kvalifikationen er en fallitærklæring for uden kvalifikationen er der ikke noget gruppespil. |
Dette er det mest useriøse tullet jeg har lest på lenge. I en cuprunde kan et lag være fornøyd med tap 1-2 borte, i et gruppespille betyr det ikke det samme.
Hva resultatet internt i de to kampene blir har ingen betydning, det er totalresultatet som teller. Det er f.eks. ingen i RBK som snakker om at de slo Deportivo i 1994, fordi det kun er sammenlagtresultatet over to kamper som har betydning.
Den siste setningen din er så utrolig dum at jeg ikke gidder å svare på engang. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 21:48 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Dette er det mest useriøse tullet jeg har lest på lenge. I en cuprunde kan et lag være fornøyd med tap 1-2 borte, i et gruppespille betyr det ikke det samme.
Hva resultatet internt i de to kampene blir har ingen betydning, det er totalresultatet som teller. Det er f.eks. ingen i RBK som snakker om at de slo Deportivo i 1994, fordi det kun er sammenlagtresultatet over to kamper som har betydning.
Den siste setningen din er så utrolig dum at jeg ikke gidder å svare på engang. |
Hvis man har vundet de 4 første kampe i gruppespillet, kan man da også være fornøyd med at tabe 2-1. Et tab i kvalificeringen er da mindst lige så vigtig som et tab i et gruppespil. Man jo også argumentere for at et tab i gruppespillet ikke betyder så meget for der har man flere kampe til at rette op på det?
Et tab i kvalificeringen betyder lige så meget som et i gruppespillet!
EDIT: Lad os sige at vi vant en kamp i gruppespillet over f.eks Barcelona ville der så ikke blive snakket om kampen selvom vi nødvendigvis ikke gik videre fra gruppen? Du siger jo selv at det kun er sammenlagsresultatet der tæller. Men der ville blive snakket om kampen, ligesom der blev snakket om kampen da FCK slog Lazio _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.08.2005 22:24 Post subject: |
|
|
| Da har man vunnet en "leg" ikke en "kamp".. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 22:27 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Brady wrote: | Dette er det mest useriøse tullet jeg har lest på lenge. I en cuprunde kan et lag være fornøyd med tap 1-2 borte, i et gruppespille betyr det ikke det samme.
Hvis man har vundet de 4 første kampe i gruppespillet, kan man da også være fornøyd med at tabe 2-1. Et tab i kvalificeringen er da mindst lige så vigtig som et tab i et gruppespil. Man jo også argumentere for at et tab i gruppespillet ikke betyder så meget for der har man flere kampe til at rette op på det?
Et tab i kvalificeringen betyder lige så meget som et i gruppespillet!
EDIT: Lad os sige at vi vant en kamp i gruppespillet over f.eks Barcelona ville der så ikke blive snakket om kampen selvom vi nødvendigvis ikke gik videre fra gruppen? Du siger jo selv at det kun er sammenlagsresultatet der tæller. Men der ville blive snakket om kampen, ligesom der blev snakket om kampen da FCK slog Lazio |
At FCK slo Lazio på hjemmebane anser jeg ikke som noe å skryte så høyt av. Jeg er fullstendig uenig med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.08.2005 22:28 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
At FCK slo Lazio på hjemmebane anser jeg ikke som noe å skryte så høyt av. Jeg er fullstendig uenig med deg. |
Hahaha...det DER er bullshit det, Brady!
Enklere å si at du har bestemt deg for å være uenig!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.08.2005 22:30 Post subject: |
|
|
| er det sånn jeg forstår at de vant over Lazio i en kamp.. men tapte sammenlagt? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.08.2005 22:33 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | | Da har man vunnet en "leg" ikke en "kamp".. |
Herregud. En "kamp" varer 90minutter ergo har de vundet en kamp
EDIT: Gider ikke bruge mere tid på denne diskussion. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 22:47 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Brady wrote: |
Hahaha...det DER er bullshit det, Brady!
Enklere å si at du har bestemt deg for å være uenig!  |
Nei.... At Lazio tapte 1-2 i København tror de bryr seg lite om sålenge de vant såpass klart sammenlagt. Om de spilte uavgjort, tapte eller vant den kampen har ingen betydning for de så lenge de gikk videre.
Derfor mener jeg det er feil å føre opp en seier over Lazio på en 'skryteliste'. I e-cup gjelder det å gå videre, eller iallfall være i nærheten av det. FCK gjorde ingen av delene mot Lazio.
Er det noen i Kongsvinger som bryr seg et døyt om seieren over Bodø/Glimt i kvalikkampene i fjor? De gikk ikke videre, så det betyr absolutt ingenting, og de har oppnådd ingenting.
Harald fremstiller seieren over Lazio som noe stort noe, og det blir helt feil. Det er en liten parentes, som ingen utenom FCK-fansen tar seg særlig notis av. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.08.2005 22:48 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | | er det sånn jeg forstår at de vant over Lazio i en kamp.. men tapte sammenlagt? |
Riktig. De vant 2-1 hjemme og tapte 1-4 borte. |
|
| Back to top |
|
 |
|