| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2005 22:42 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Hvad var taktikken 4-4-2, 4-3-3 eller begge? |
Så vidt jeg kunne se, spilte vi tilnærmet 4-4-2 gjennom hele kampen - Solli var ikke så offensiv. Det ble ingen taktiske forandringer da Johnsen erstattet Braaten på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 31.07.2005 23:54 Post subject: |
|
|
Spilte vi med 3 sentrale på midten og en på høyre i dag?
Så i alle fall sånn ut, ettersom Eguren aldri var lengre mot Domkirka enn midtbanesirkelen.
Det kan da ikke være så vanskelig å gi han beskjed om å komme seg ut på venstresiden selv om han snakker et annet språk?
Stygt å si det, men dagens høydepunkt var at Basma måtte av med skade.
En venstre side med en deffensiv Dorsin og en manglende Eguren. En høyre side med Basma og Solli..
Tydlig at det ikke skal satses på spill på sidene i framtiden da ja. _________________ Oh Yeah! |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 01.08.2005 00:21 Post subject: |
|
|
Ikke for å være stygg på Basmas vegne, blir ikke glad av at en RBK'er skader seg, men med Basma og Koppinen ute, ser det endelig ut til at Kvarme får starte mot Fredrikstad!
Kvarme er en utrolig god forsvarsspiller, men mye rutine både fra spansk og fransk toppserie. Derfor tror jeg han kan skape den nødvendige roen bak hos de fire.
Ville helst sett ham som midtstopper, men.
Hvorfor ikke prøve løpsvillige/ivrige Riseth på høyreback isteden?
Hans egenskaper kunne ha passa bra som høyreback.
La oss skyve Kvarme inn i midten med Lago! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.08.2005 09:37 Post subject: |
|
|
| Nan0 wrote: | | Ikke for å være stygg på Basmas vegne, blir ikke glad av at en RBK'er skader seg, men med Basma og Koppinen ute, ser det endelig ut til at Kvarme får starte mot Fredrikstad! |
Koppinen ofrer seg 110% hver eneste gang han er på banen. Husker du kampen mot Ham-Kam? Han brakk nesen 10 minutt før slutt, men fullførte kampen. Er vel slike vi mangler i dag. Spillere som BLØR for drakten _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 10:25 Post subject: |
|
|
Etter 40 mistrøstige minutter av Rosenborg-laget, og etter Jan Gunnar Solli slo nok en håpløs pasning, følte store deler av RBK-publikummet at det var på tide å gi uttrykk for frustrasjonen de følte. Høylytt piping lød rundt Lerkendal-matta.
- Det er helt forferdelig å pipe på sitt eget lag. Det hører ikke hjemme noen plass, sa Erik Hoftun helt uoppfordret etter kampen.
- Jeg har opplevd det selv fra det kravstore Lerkendal-publikummet, og det er ikke noe moro. Piping er det siste spillerne trenger i den situasjonen de er i nå, sa Hoftun som var en av Glimts beste i tapet mot gamleklubben hans.
Er meget uenig med Erik Hoftun her. Synes det er helt ok at pipe af laget hvis Petter Rasmus' tolkning er korrekt. Specielt når man tænker på at Kjernen(igen) i år kunne høres det meste af kampen. Af det jeg hørte i Radioen var det Helstad Johnsen og Kjernen som var de bedste spillerne igår. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 01.08.2005 13:52 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Det er helt forferdelig å pipe på sitt eget lag. Det hører ikke hjemme noen plass, sa Erik Hoftun helt uoppfordret etter kampen. |
Hvis du går på Formel 1 løp, og de kjører i 50km/t, så piper publikum.
| Quote: | | Piping er det siste spillerne trenger i den situasjonen de er i nå |
Hva er det de trenger da? Det er bare å gi gass og blø for drakta. Det er tross alt fysisk idrett de driver med - ikke ringspill eller golf. Du trenger ikke ha peiling på fotball for å se at mangel på innsats er problemet i kamp etter kamp. _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 14:32 Post subject: |
|
|
Som sagt, det er bare idiotisk å pipe på spillerne.
Hvis dem som piper vil oppnå at Rosenborg atter vinner serien med det, så må dem tro om igjen. Selvtilliten er problemet og den synker bare ytterligere. Ingen presterer med dårlig selvtillit.
Det som trengs er stadig flere små ting som peker i riktig retning. Seieren mot Bodø/glimt var derfor veldig viktig.
Jeg synes heller vi publikum må bli bedre til å klappe/rope når spillerne kjemper UTEN å vinne ballen. Strand og Eguren kjempa hele tiden igår, men lyktes ikke så altfor ofte. Uansett burde vi belønne de spillerne som viser ekstra innsats. Det gjør jeg, er ofte den eneste som klapper  |
|
| Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 01.08.2005 14:43 Post subject: |
|
|
Når Solli gang på gang misser en 5-meterspasning og i tillegg ikke jobber, så fortjener han litt piping.
Piping er refs og av og til trengs det også.
Luringen på benken kjefter og smeller bare når RBK leder, så noen må jo gjøre det når vi ikke gjør det og. _________________ Oh Yeah! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 14:49 Post subject: |
|
|
Ja, dem fortjener helt klart piping, men vi bør ikke gjøre det. Blir ikke bedre av det.
Et barn kan også fortjene ris (i noens øyne), men det er ikke særlig lurt å gjøre det.
Sant det. Solli var tiltenkt den sentrale midtbanerollen, og være ballfordeler, men med en slik pasningskvalitet, så holder det ikke mål, nei.
Bruker å kalle han "silkefot" når jeg sitter på tribunen. Den betegnelsen passer Frode også, forresten. |
|
| Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 01.08.2005 14:56 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Et barn kan også fortjene ris (i noens øyne), men det er ikke særlig lurt å gjøre det. |
Et barn som aldri får ris kommer aldri til å få utnyttet potensialet sitt.
Solli har potensialet, men må forflytte på rævva si og gi jernet!
Har sett det mange ganger at han trekker seg i dueller i stede for å trøkke til. Hver gang han mister en ball og publikum viser misnøye, så gjør han alt for å vinne tilbake ballen. Greier det sjelden, men han jobber i alle fall i 20 sekunder. Får nesten en tåre i øyekroken når jeg ser den kroppen jobber. _________________ Oh Yeah! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 15:02 Post subject: |
|
|
| Vajp wrote: | | Et barn som aldri får ris kommer aldri til å få utnyttet potensialet sitt. |
Hehe, interessant...
Ja, har lagt merke til at Solli reagerer når publikum ytrer seg, men tror ikke det gjør han bedre neste gang han står med ballen i beina..
Vi kan også se den lave selvtilliten i måten Rosenborg forsvarte seg på i går. Lå 10 meter unna spillerne.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 15:18 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Et barn som aldri får ris kommer aldri til å få utnyttet potensialet sitt. |
Synes det er morsomt du lige præcis kommer med den sammenligning. For de er da ikke børn, de er voksne mennesker og må derfor tåle at når de i 5 kamp i træk præsterer noget som ville have fået dem fyret i en 5 divisionsklub, bliver der konsekvenser af det. Af det jeg hørte på radioen igår fortjente de den pippingen de fik, og hvis de ikke kan tackle det så skift klub eller begynd og vis at de hører til i en Rosenborg dragt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 15:22 Post subject: |
|
|
Tingen er at dem PRØVER, men får det ikke til. Da blir det ikke bedre av å pipe.
"Dårlig innsats" har også med selvtillit å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 15:27 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Tingen er at dem PRØVER, men får det ikke til. Da blir det ikke bedre av å pipe.
"Dårlig innsats" har også med selvtillit å gjøre. |
Prøver? Synes jeg egentlig ikke. Godt nok så jeg ikke Glimt kampen, men i de andre kampe jeg har set, er der ikke amnge der har prøvet noget som helst.
Når jeg siger prøver mener jeg at SELVOM spillet ikke fungerer så ofrer man sig i duellerne hjælper til både offensivt og defensivt og, ja, generelt kæmper for det. De spillere som i næsten alle de kampe jeg har set har gjort det er Helstad, Dorsin, Strand og Koppinen.
Selvfølgelig er der også andre der har gjort det i enkelt kampe og STrand, dorsinosv har da også været dårlige _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 15:33 Post subject: |
|
|
| For dem som har spilt fotball, så vet man at det går an å VILLE satse det man greier, men man greier ikke alltid det en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 01.08.2005 15:39 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Tingen er at dem PRØVER, men får det ikke til. |
Nei, det er nettopp det de ikke gjør. Jeg forbrente mere energi på tribunen, enn de fleste ute på banen... Og folk som ikke gidder fortjener pisk!!! Dette har ikke noe med barneoppdragelse å gjøre. Jeg synes faktisk ikke at publikum er kravstore som forventer at spillerene skal gi maks så lenge de orker i en kamp. Dette er spillere på Rosenborg som horver inn en drøss med penger som vi som ser på har bidratt til pga at de skal gi oss underholdning. Greit nok at de taper en kamp i ny og ne, så lenge de gjør en innsats. I går var det publikum på banen også, forskjellen var at de ikke hadde løst billett. Jeg vil nesten si at resultatet var flatterende, all den tid Glimt hadde flere sjanser enn oss, og i tillegg skulle hatt straffe.
Dessuten hørte jeg ikke mye piping i går (selv om de fortjente det). Gikk mest i "kom igjæn troillan!!!" |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 15:43 Post subject: |
|
|
| Dem prøvde tom. i førsteomgangen mot Bodø/Glimt... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 15:44 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | For dem som har spilt fotball, så vet man at det går an å VILLE satse det man greier, men man greier ikke alltid det en gang. |
Har spillet fordbold fra jeg var 5 til jeg blev 16, hvor jeg måtte stoppe pga. en knæskade, og har indtil flere medaljer fra turneringer og har spillet i den højeste division for ungdomsspillere i Danmark.
Og det der med at ville satse er noget vås. For når man halvhjertet går ind i dueller eller ikke løber tilbage for at forsvare så VIL man ikke gøre en indsats. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 15:47 Post subject: |
|
|
Hørt om psykologi?
Det er ikke tilfeldig at alle rammes av "dårlig innsats"-symptomet samtidig...
Klart spillerne VIL og PRØVER. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 01.08.2005 15:48 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Dem prøvde tom. i førsteomgangen mot Bodø/Glimt... |
Da kunne ikke vi ha sett samme kamp....
| Harald wrote: | | Og det der med at ville satse er noget vås. For når man halvhjertet går ind i dueller eller ikke løber tilbage for at forsvare så VIL man ikke gøre en indsats. |
Kunne ikke vært mer enig Harald. Du er en klog Mand!  |
|
| Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 01.08.2005 15:54 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Tingen er at dem PRØVER, men får det ikke til. Da blir det ikke bedre av å pipe. |
Jeg tror at det pipes fordi publikum som møter trofast opp reagerer på at innsatsen er laber for n'te gang. Defor piper de. Jeg forsvarer ikke piping i prinsippet.
| Quote: | | "Dårlig innsats" har også med selvtillit å gjøre. |
Det er jeg ikke enig i. Det har med holdning å gjøre. Du trenger ikke selvtillit for å blø for drakta, men du trenger innsats for å få resultater og dermed selvtillit "Det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl"
Krampe _________________ - Det er ikke enkelt å spille på et lag i krise.
Ã….Hareide |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 15:57 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Hørt om psykologi?
Det er ikke tilfeldig at alle rammes av "dårlig innsats"-symptomet samtidig...
Klart spillerne VIL og PRØVER. |
Ja der er meget psykologi indvolveret i fodbold, og ja Perry har også noget af skylden for præstationerne. Men i bund og grundt er det spillerne der går ud på banen og hvis de efter den indsats de leverede i første omgang ikke kan tåle at blive buet af viser det bare at deres tro på deres eget spil og præstationer er så lav at de ikke skulle have spillet kampen overhovedet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 16:02 Post subject: |
|
|
| Så dere tror Rosenborg-spillerne bevisst valgte å ikke prestere bedre mot Bodø/Glimt? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.08.2005 16:09 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Så dere tror Rosenborg-spillerne bevisst valgte å ikke prestere bedre mot Bodø/Glimt? |
Når man er et lag i modgang og har marginene i mod sig nytter det ikke at være nonchalant i sit spil. Det eneste som kan vende det er hårdt arbejde, og mange af vores spillere ligger, i min mening, ikke nok arbejde ind i duellerne, pasningerne eller løbene for at vinde kampene. Selvfølgelig går de ikke bevidst ind for at tabe, men de arbejde ikke nok for at vinde heller. Havde det ikke været for Espen Johnsen i første halvleg havde vi været bagud mindst 2-0. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.08.2005 16:17 Post subject: |
|
|
Er forøvrig helt enig i at det var forferdelig å se på!  |
|