English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte i RBK 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hercules
Proff

PostPosted: 27.02.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg husker, presiserte jo dirigenten at det kun var økonomi (Skutle) og sportslig (Hoftun) som var de første sakene, deretter kunne man komme inn på andre saker. Hoftuns appell minnet meg om "amerikansk" valgkamptilstander, og jeg mener sterkt at den ikke var på sin plass!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 28.02.2008 00:00    Post subject: Reply with quote

lerkendalstadion wrote:
Hvorfor så stort nummer av timingen på Hoftun sin støtteerklæring? Om han kom med den under sin presentasjon, slik som han gjorde, eller hadde ventet til like før valget (der den selvfølgelig strengt tatt hørte hjemme) hadde vel kun bagatellmessig betydning?

Det har med hans (mangel på) profesjonalitet og hva som er god skikk på slike møter å gjøre.

Men vi skjønner vel alle hvor dette kommer fra. Vi ser jo sannsynligheten for at KTE kommer tilbake, og det er jo da en en viss person som er ivrig på å selge seg inn hos de foreløpig styrende makter.

Rett og slett kvalmende utidig og uprofesjonelt å se personen Erik Hoftun bruke av fungerende sportslig leder Erik Hoftuns tid for informering av medlemmene om sportslig status, til å smiske seg inn for å overta sin sykmeldte sjefs jobb.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Hercules wrote:
Jeg deltok på årsmøtet i RBK for første gang i går:
Fantastisk mye rot, det er jo ti gang bedre på årsmøtene i ett "amatør" sameie som jeg bor i.
Reiste innover til Trondheim med høye forventninger hvordan ett "proff" årsmøte skulle gjennomføres i Nordens største klubb.
Nedturen ble gedigen, men desto mere interesant:
Første hakeslep kom da Hoftun (min store helt siden slutten av 80-tallet)
-Etter ett bra resonement av sportslig avd. plutselig stopper opp å gir gedigen støtte til svendsen på amerikansk valgkamp vis!!! Støtter fullt og helt Alf (FlisP...) sin kritikk. Tullball ifra dirigenten at han ikke rakk å klubbe ned hoftun.
-Valg: avstemningen har jo tidligere fungert på micke mus vis, ved å legge lapper i en kasse?!! Helt utrolig, med tanke på at det faktisk er leder for Nordens største klubb som skal velges... Min side mann (som også var på sitt første årsmøtet i RBK) og jeg reager sterkt på dette opplegget, heldigvis tok han ordet og stilte spørsmål ang. dette, styret tok "selvkritikk" ang. dette. Skulle jo bare mangle at det bør endres, til vanlig prosedyre med registrering av stemmer. Takk til gode sidemann:)
-Forslag til valgkomite og avsetting av 2 medlemmer av VK. trenger vel ikke nærmere komentar.
Jeg ble faktisk rystet over måten årsmøtet ble gjenomført på.

Hei igjen Øivind,

Takk for den rause omtalen. Det var som du skriver hårreisende mye tull ved gjennomføringen av dette årsmøtet - langt fra slik jeg hadde sett det for meg på forhånd. Da vi etter hvert klarte å ta inn over oss, skal vi si den noe utradisjonelle metoden for stemmegivning, følte vi vel begge at styret burde redegjøre for prosedyren. For øvrig var det vel kanskje slik Jørgen sa: mangelen på god trøndersk rulle-r medførte (kanskje sammen paffheten over å bli tatt på senga) at jeg måtte opp en gang nr. 2 og gjenta spørsmålet Smile
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 00:19    Post subject: Reply with quote

Og Lerkendal Stadion, det er som Hercules og Recon påpeker: For det første hadde dirigenten akkurat poengtert at talerne skulle holde seg til dagsordenens agenda, og for det andre er det ikke særlig profesjonelt å bruke tiden som var avsatt til sportslig briefing til personlig valgkamp for Svendsen. Da fikk han heller forholde seg til årsmøtets agenda og be om ordet senere, slik som alle oss andre. Alt i alt var Hoftun sin Svendsen-kampanje en lite sjarmerende seanse.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2008 00:23    Post subject: Reply with quote

Nå var jeg selvfølgelig ikke på møte da jeg ikke er medlem, og vet derfor ikke direkte hva Hoftun sa. Men det kan aldri falle meg inn at Hoftuns agenda var å smiske med dagens ledelse. Han ønsket trolig kun ro rundt klubben, og da er man faktisk ikke tjent med at årsmøtet kaster valgkomiteens innstilling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 00:25    Post subject: Reply with quote

Så "talen" til Hoftun på sporten, ganske pinlige greier. Hoftun fremsto direkte uintelligent. Hvis han tror Svendsen kritikken kun er basert på en pressekonferanse, så foreslår jeg at han forbereder seg bedre foran neste årsmøte.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2008 00:27    Post subject: Reply with quote

Sporten når og hvor?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 00:29    Post subject: Reply with quote

Husker faktisk ikke hvilken kanal, men var en sportsending fra i dag.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2008 00:31    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
For øvrig var det vel kanskje slik Jørgen sa: mangelen på god trøndersk rulle-r medførte (kanskje sammen paffheten over å bli tatt på senga) at jeg måtte opp en gang nr. 2 og gjenta spørsmålet Smile

Hehe, vi får håpe det var pga. overraskelsen over å bli tatt på senga, men man vet jo aldri med denne konservative gutteklubben grei. De tenker vel i de samme baner når det gjelder den yngre garde vi er en del av; vi har selvsagt ikke noe vi skulle ha sagt, men vi fikk vist dem i går. Cool
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 00:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi merker en holdningsendring nå. Veteranene vil bli stadig mer marginaliserte som premissleverandører, og de yngre klubbmedlemmene med sine krav og forventninger vil bli stadig mer toneangivende. Det betyr konfrontasjoner for klubbledelsen, og et behov for å levere. Slike ting er bare positivt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.02.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

Bjørn har helt rett. Jeg har bestemt meg for at VL er betydningsløse og fortiden. De skal marginaliseres. Da blir det slik.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 01:30    Post subject: Reply with quote

Tror det blir lettere å bli kvitt Svendsen ved neste korsvei da majoriteten av hans støttespillere i går da er døde av alderdom

Tommel'n opp!
asf
Senior

PostPosted: 28.02.2008 03:03    Post subject: Reply with quote

Jævlig stygt sagt, men ikke direkte langt unna sannheten.

I kamp mot noen som kaller seg "veteranlaug" har de fleste tiden på sin side Wink

Hørte forresten en av de sisten sidene dine ble bra i går shad? Stikkord: Faen. Very Happy
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 08:14    Post subject: Reply with quote

Riktignok ble det litt hubabuba på årsmøtet, men det ble en verdig seanse tross alt. Til de som klager om dårlig skikk vil jeg si at det er god skikk å gratulere valgvinneren etter valget og å ta valgresultatet innover seg. Så får man heller stå på barrikadene neste år og kreve bedre demokratiske vilkår.

Det vil i klartekst bety at Svendsen vant dette valget og at det ikke er noe å si på det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.02.2008 11:14    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
For øvrig var det vel kanskje slik Jørgen sa: mangelen på god trøndersk rulle-r medførte (kanskje sammen paffheten over å bli tatt på senga) at jeg måtte opp en gang nr. 2 og gjenta spørsmålet :)

Eller var det ditt spørsmål om "hvordan kan vi vite at ingen har avgitt mer enn TO stemmer?" :-D
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

Det kan absolutt også ha vært en medvirkende årsak Smile Jeg var riktignok frampå første gangen og korrigerte spørsmålet, så den årvåkne burde ha fått det hele med seg Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

Ja, du måtte vel frambringe spørsmålet tre ganger for å få svar. Smile
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er jeg reagerte sterkest på var som sagt styreledervoteringen. Enten fremmer man misstillitsforslag og begrunner dette eller så holder man kjeft. Ganske enkelt så utrivelig at jeg stemte på Svendsen.

Kjetil Kroksæter wrote:
Stemmefordelingen var uttrykk for en sterk mistillit til Svendsen. Han fikk et knepent flertall av stemmene, men støtte fra mindre enn halvparten av medlemmene. Den reelle situasjonen kan være enda verre. Ikke alle forsto at strategien med å kreve skriftlig avstemming, var en forsøk på å tydeliggjøre Terje Svendsens svake stilling og dermed tvinge ham til å gå av på direkten

http://fotball.adressa.no...101360.ece
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 12:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Svendsen hadde tatt tegninga allerede.

Det er klart det er demokrati, men det er noe som heter anstendighet også. Og til de som ikke helt har det klart: Valget er over!

Edit:

Svendsen er en styreleder:

- Som har et fornuftig syn på Rosenborgs situasjon.
- Hyggelig kar med stort hjerte for klubben.
- Flink til å telle penger.
- Godt fokus på det sportslige.

Han har en utfordring i å:
- Få klubbens arbeid til å preges av demokrati i samsvar med klubbens formålsparagraf.
- Tenke ut en knallgod plan på hvordan klubben skal forvandle sine strategiske eiendoms-reserver i klingbar mynt.

Lykke til Svendsen og resten av styret!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.02.2008 13:13    Post subject: Reply with quote

Jeg mista vel litt oversikten på tirsdag. Enormt sliten i hodet en stund.

Hvem her møtte egentlig?

Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 28.02.2008 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg kom sammen med Vemundo og Kek
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 15:38    Post subject: Reply with quote

Her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 16:03    Post subject: Reply with quote

Jeg møtte.
Bra innlegg du kom med på møtet, Recon, spesielt spørsmålet til Tellefsen.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 28.02.2008 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg dro med meg en kamerat og fikk med meg både pizza og øl først, og et halvt wienerbrød på årsmøtet.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 28.02.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Wienerbrødene var egentlig det eneste på hele årsmøtet som imponerte. For de var jævla gode.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Next
Page 30 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb