English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 01:18    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Mot Wigan var ikke bra og et taktisk feilgrep og en personlig feil av Lucas og det straffet seg. Andre ganger så er det spillerene som må ta skylden som f.eks borte mot Middelsbourogh. Nok om Benitez og taktikken hans jeg vil ha et argument på hvorfor 4-4-2 med dagens spillere i det hele tatt var en idè det var noe poeng i å utføre? Så dårlig ut i teorien og enda værre ut i praksis.

Idén var väl att hota bakrummet med två spissar då Tromsö pressade på. Olsen hade inte lyckats med mycket och blev rättmätigt utbytt. Hamrén var väl också intresserad av att se Prica och Iversen tillsammans samt ge Ivers matchträning. Leder man 4-0 är det tid att experimentera. Experimentet lyckades inte med ett regelrätt mål emot. Men detta experiment är inte skäl att ge Hamrén underkänd efter en stor triumf.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2009 01:32    Post subject: Reply with quote

Akkurat ja. Etter høydepunktene: 3-0-målet til Rosenborg burde nok vært annullert, men det burde også begge Tromsøs mål. Koppinen har et tydelig grep i trøya til Prica, akkurat som Demidov på Haugen. Sigurd Rushfeldt stuper som en svale når han skjønner at han ikke når ballen (selv om straffeblåsingen er grei nok), og at ikke linjemannen spotter den offsiden, midt i banen og med flat firer, er intet mindre enn pinlig. Men den skal ikke Øvrebø ha på sin kappe.

Tipper Dagbladets eminente sofatabell setter det "rettferdige" resultatet til 3-2, dog.
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.03.2009 01:35    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Keenoir wrote:
Mot Wigan var ikke bra og et taktisk feilgrep og en personlig feil av Lucas og det straffet seg. Andre ganger så er det spillerene som må ta skylden som f.eks borte mot Middelsbourogh. Nok om Benitez og taktikken hans jeg vil ha et argument på hvorfor 4-4-2 med dagens spillere i det hele tatt var en idè det var noe poeng i å utføre? Så dårlig ut i teorien og enda værre ut i praksis.

Idén var väl att hota bakrummet med två spissar då Tromsö pressade på. Olsen hade inte lyckats med mycket och blev rättmätigt utbytt. Hamrén var väl också intresserad av att se Prica och Iversen tillsammans samt ge Ivers matchträning. Leder man 4-0 är det tid att experimentera. Experimentet lyckades inte med ett regelrätt mål emot. Men detta experiment är inte skäl att ge Hamrén underkänd efter en stor triumf.

Hvis det var bakrommet en skulle utnytt hvorfor sa Henriksen det motsatte og hvorfor ta ut bakromspiller Olsen for vår dårligste spiss i bakrom Iversen. Hvorfor ikke da Zahora? Hvorfor ikke prøve den langt mer naturlige kantspilleren Olsen på kanten istedenfor Skjelbred og Tettey som tidligere har vist at det ikke passer der, spesielt Tettey? Hvorfor sette vår defensivt svakeste midtbanespiller i midten slik at vi mister ballen langt oftere istendefor langt mer hardtarbeidende Skjelbred eller Tettey? Hvis det var bakrom vi var ute etter burde vi jo heller prøve å senke oss istedenfor for å heve oss. Jeg ser få gode sider med eksprimentet bortsett fra at en fikk prøvd Prica og Iversen som spisspar.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.03.2009 10:34    Post subject: Reply with quote

Bladet Tromsø:

Rosenborg-trener Erik Hamrén takker både sin kone og keeper Rune Almenning Jarstein for seieren i går. Kona fikk nemlig oppleve at forrige natts drøm gikk i oppfyllelse.

- Hun har aldri tippet eller drømt et resultat for meg før. Men i dag fortalte hun meg at hun hadde drømt i løpet av natten at vi kom til å vinne 4-2. Og hun fikk jo rett. Så henne må jeg stole på, sier Hamrén.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 24.03.2009 11:27    Post subject: Reply with quote

Trodde et øyeblikk han takket Kone jeg Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 11:32    Post subject: Reply with quote

Isbergets kamprapport: http://www.isberget.no/ne...-Rosenborg
nin
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 11:36    Post subject: Reply with quote

En ting jeg lurte på under hele kampen, er det lov å kaste snøball?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.03.2009 11:37    Post subject: Reply with quote

Bra kamprapport fra isberget.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 11:40    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg noen fast leser av 'Isberget', men ble positivt overrasket over at kamprapporten var såpass edruelig og ikke mer 'Otto Ulseth-sjåvinistisk' i stilen.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 12:17    Post subject: Reply with quote

Edruelig rapport fra Isberget ja.

Ellers er det jo fint å se at vi er i stand til å lage fire mål når viktige offensive spillere som Prica og Olsen er så og si usynlige i løpet av kampen.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 24.03.2009 12:20    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvis det var bakrommet en skulle utnytt hvorfor sa Henriksen det motsatte og hvorfor ta ut bakromspiller Olsen for vår dårligste spiss i bakrom Iversen. Hvorfor ikke da Zahora? Hvorfor ikke prøve den langt mer naturlige kantspilleren Olsen på kanten istedenfor Skjelbred og Tettey som tidligere har vist at det ikke passer der, spesielt Tettey? Hvorfor sette vår defensivt svakeste midtbanespiller i midten slik at vi mister ballen langt oftere istendefor langt mer hardtarbeidende Skjelbred eller Tettey? Hvis det var bakrom vi var ute etter burde vi jo heller prøve å senke oss istedenfor for å heve oss. Jeg ser få gode sider med eksprimentet bortsett fra at en fikk prøvd Prica og Iversen som spisspar.

Tror nok Hamren tok en HUB(helgardering) der. Ved et eventuelt skifte i kampbildet der Tromsø jager flere mål, så han nok for seg god defensiv og offensiv hodestyrke med både Prica og Iversen på banen...
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 12:25    Post subject: Reply with quote

En meget bra kamp, til 0-4.

Jeg egentlig trodde vår gode gamle RBK var tilbake for godt, istedet i siste 20 minutter fikk vi fjorårets svake, myke RBK.

Billig straffe, billig målsjanser (noe som har vel skjedd i første kvarter og... gudskjelov var Jarstein i form) og to baklengs...

Det er vel lov å slappe litt av i 4-0 borte, men et lag med storhets ambisjoner MÅ holde motstandern komfortabelt unna, bare med å trille ballen omkring.

Eksperimentering eller ikke, kunne de koste dyrt under andre omstendigheter.

Og Prica... tja, jeg vil vente litt mer før jeg avskriver ham, men han "ser" ikke målet...

Men nå, det gode av kampen:

* Endelig er RBK dødseffektiv i angrep. To bra mål og to heldige mål, perfekt balanse mellom dyktighet og ren flaks.

* Annan og Tettey begynner å spille som de kan i midtbane, og Tettey skårer til og med

* Forsvaret ser litt tryggere ut. Jarstein er igjen en keeper (men hva om låret igjen?)

Stort sett er jeg svært fornøyd med 70 minutter av kampen, og gleder meg til mer.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si seg uenig i noe særlig av det som stod i kamprapporten til Isberget. Den siste setningen om seier mot VIF kan jeg også støtte.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Ny dag, men like blid. Smile
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.03.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

Med samme målsnitt som i de to første kampene i år gjennom hele sesongen scorer vi over 100 mål Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 12:44    Post subject: Reply with quote

dessuten verdt å kreditere laget for innsatsen etter 4-2 scoringen. ingen tegn til noe kollaps (slik brann falt sammen mot stabæk), heller ikke spill med nervene i tjue lag utenpå huden (slik vi så tendenser til i fjor og forfjor!), og med skifte tilbake til 4-5-1 igjen styrte spillerene skuta fint og rolig inn mot havn.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 24.03.2009 12:44    Post subject: Reply with quote

bra kamp
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Isbergets kamprapport: http://www.isberget.no/ne...-Rosenborg

Vedkommende som skrev "før kampen"-saken har i alle fall en del å lære av den der. Førstnevnte sak var jo direkte lattervekkende, så ut som om det var skrevet av en tolvåring.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 14:32    Post subject: Reply with quote

Ja hvem hadde trodd at michael collins skulle være så reflektert i en "etter kamp" artikkel. Tommel'n opp!
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 15:17    Post subject: Reply with quote

"Feirer med banan"

Mulig det er pga det perverse samfunnet vi lever i at jeg reagerer, men...ja Razz Sundere enn sigar iallfall Smile
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 17:29    Post subject: Reply with quote

Men Michael Collins har heller ikke fått med seg at Koppinen holder Prica nede med et tak i trøya når han scorer målet. Hva tror egentlig folk? At Prica ikke gadd å hoppe?

Varselbjellene ringer når en ser Haugen heade ballen i eget mål, jeg forventet å se noe muffens på reprisen og ganske riktig ble han dratt overende av Demidov. På samme måte ringer varselbjellene når en ser Koppinen hoppe stille høyde en halv meter høyere enn Prica som knapt letter, og reprisen bekreftet mistanken da også.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Koppinen holder ikke noe mer en ved en vanlig hodeduell, det er svak og defansivt av Prica som gjør at de kan se ut som han holdes nede.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 17:55    Post subject: Reply with quote

Det som er litt interessant, når vi nå først er inne på holding i feltet igjen, så har jo media kjørt mye på Demidovs holding.

I samme situasjon holder Ramovic Dorsin i minst like godt grep, og man kan jo faktisk hevde at han kunne hatt mulighet til å reddet headingen om han ikke hadde vært så opptatt med å holde Dorsin. (selv om det hadde blitt kandidat til årest redning). Vises veldig godt på klippet på VGTV.

Dette er en situasjon som i seg selv også er en frisparksituasjon (selv om det skjer i feltet ved hver dødball), og om rett skal være rett, burde vel målet blitt annulert, og RBK skulle fått straffe...

Poenget er vel at det er veldig tydelig at enkelte ønsker å få fokus på Demidovs holding, men mer eller mindre bevisst overser tilsvarende situasjoner.

Og jeg lurer på hva baktanken er? (om den er der..)

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er noen baktanke generellt, men media setter agendaen. Som Kroksæter skriver i dag:

Quote:

Når juks blir satt så kraftig under lupen som i går, så blir Demidov uansett taperen til slutt. Dommerne ser på tv de også, og det samme gjør motspillerne. Slik påvirker tv-reprisene spillernes dannelse og de som ikke tar lærdom blir fulgt med mistenksomme øyne.

RBK selger, på godt og vondt. Det er godt stoff for media.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.03.2009 18:43    Post subject: Reply with quote

Dess mer tabloid og forenklet avisene har blitt dess mer har opplaget sunket. Jeg tror folk er dritlei av høre disse tabloide og forenklete synspunktene som er laget for laveste fellesnevner når en snakker om lesere/seere. Jeg blir irritert når tv-program/aviser fornærmer intelligensen min. Ingen liker å bli behandlet som en idiot.

Last edited by Keenoir on 24.03.2009 21:00; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Next
Page 28 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb