| View previous topic :: View next topic |
| Bæst mot ungareran? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Lille Eyolf |
|
19% |
[ 31 ] |
| Skjelvik |
|
1% |
[ 3 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Il Barista Selnæs |
|
9% |
[ 16 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 1 ] |
| Hellando |
|
2% |
[ 4 ] |
| Søder |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mikkelinho |
|
63% |
[ 104 ] |
|
| Total Votes : 163 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 30.07.2015 23:48 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen: 6
Billig sekser, men belønnes for gode igangsettinger. Våkent ute på et gjennomspill. Bør dog jobbe mer med feltarbeidet. Takk for en påminnelse og et godt eksempel å bruke for guttene om at returer ikke skal slås i føttene på motspiller.
Svensson: 6
Har hatt mange gode offensive bidrag tidligere i EL-kvaliken, men ble uvanlig anonym fremover i kveld. Kan dog være et svar på at Debrecen presser høyt? To frispark mot, ingen for, mot normalt. Våken på offsidelinja, heldigvis.
Eyjolfsson: 7 BB
Sto virkelig frem som forsvarssjef i kveld. Sterk og smart.
Skjelvik: 5
Variabelt. Både skapte problemer og ryddet opp i dem. Har dog vokst veldig som stopper, men hans fremste fortrinn er farten. Den trenger vi på venstreback i returoppgjøret.
Dorsin: 3
Hvis han blir foretrukket pga rutinen, må man se på lilleputtfeilene hans. Spiller på medspillere problemer i pressede situasjoner. Stadig farlige klareringer/pasninger inn foran eget mål. Blir avslørt av motstandere som tør/evner satse offensivt. Dårlige innlegg.
Jensen: 5
Ble uvant fysisk sliten i kveld, men jeg vil ikke slakte arbeidshesten. Løp og jobbet, kanskje litt dårlig orientert av og til?
Virket imidlertid litt mentalt sliten også fra start? Havrekjeks med brunost og et glass melk, så er det nok bra igjen.
Selnæs: 6
Litt opp og ned her også. Minus for dårlig press og litt nonchalant med ball av og til. Pluss for et par topp pasninger og for å vise frem skuddfoten. Fikk uvanlig fritt spillerom.
Midtsjø: 5
Dette får være en vekker. Gikk seg for mye fast og gjorde potensielt farlige angrep til ditto kontringer. Jobbet litt dårlig bakover i første.
Helland: 6
Lite produkt, men effektiv på frispark. Defensiv latskap kan raskt straffe seg mot så hurtige og pasningssikre spillere. Spilte egentlig til en femmer, men pluss for målet.
Søderlund: 5
Jovisst jobber han utrettelig defensivt. Imidlertid ødelegger han også mye offensivt. Bommen er bare en typisk 25%-sjanse for Søder og påvirker ikke karakteren.
Mye viktigere er imidlertid alle feilvalgene og at han ofte blir så statisk. Sto gjerne helt i ro på bakerste (og gjorde seg ufarlig i skyggen av tårnene) i stedet for å holde igjen og komme på bevegelse inn eller bryte foran.
Det e gratis å træn.
Mikkelsen: 7
Viktig at han klarte å utfordre rom slik at vi kunne kjøre kontringer.
To fine avslutninger. Kald og dyktig. En glede å se at han er kommet opp igjen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 31.07.2015 00:13 Post subject: |
|
|
En kort og grei oppsummering fra ungarsk media her.
Til tross spilte fotball nær perfeksjon Loki i første halvdel, den andre i en ny Rosenborg kom ut, hele duell Har avgjort på 6 minutter.
Meget spilt DVSC mot norske star team i Europa League tredje kvalifiseringsrunde odavágóján, Sidibe, Bodi, Balogh både rykninger fra tungvinte norske forsvarere, men halvparten midje meste smakte hver av partene, solid forsvar og kontringer kreft som gjennomgikk kirurgi. Så veldig mild, men vedvarende dominans av inning, snu å gå for Gollum modne på slutten av en høyreorientert handling attraktivt Szakály servert til Norbert Balogh fra den andre linjen, som sparket uten teketóriázás til kort og keeperen hadde ingen sjanse til å forsvare. 1-0 de gikk til hvile i ledergruppene, selv om skyene hadde samlet seg på slutten av inning, i to sekunder, Söderlundék to goalposts sparken.
Etter forekomst av Debrecen vært tilnærmet garderoben og bar hadde før Szakály Peters to largish opptakssituasjoner, Balogh etter en iøynefallende dekasorozata nordmennene tok av, Tobias Mikkelsen og løp seg fri på venstresiden, og hvis ingen gidder mottok ballen begyalogolt Verpecz munn og utjevnet. Handling forble nordmennene, og seks minutter senere med et frispark fra mål tok Helland ledelsen i Rosenborg, det er praktisk talt besluttet at Norge vil gå på hell bare to mål i play-offba Debrecen. Når gjentok sprint Mikkelsen kvittere, var det ikke nok allerede, men fortsatt en vanskelig løsning Bodi (ifølge noen) det siste lyset igjen brenning.
3-2 nederlag og spillet Bildet viser imidlertid at de norske lagene vil gå videre til Debrecen tillit, som forgjeves prøvde og kjempet tappert for å ha glede av ros, ikke kunne fornyes etter første halvår ytelse ikke visste gjenta. Det ender 2-3, omkamp en uke senere i Norge.
http://mno.hu/foci/debrec...as-1297835 |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 31.07.2015 00:15 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen artikkelen på rbkweb og adressa er helt lik, er det et samarbeid jeg ikke har fått med meg? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.07.2015 00:23 Post subject: |
|
|
Frisparket til PAH er et herlig, herlig e-cupøyeblikk, litt som Dockals mål i Kazakhstan i 2012 og Brattbakks i Israel i 2004.
Foruten frisparket synes jeg han gjorde en svak kamp. Venstrebacken hadde fullstendig overtaket på ham lenge. Blokkeringer opp og ned i mente. Men typiske x-faktorspillere har sånne kamper av og til. Frisparket er så steinbra at det nesten veier opp. Men ser gjerne at Lanley starter søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.07.2015 00:29 Post subject: |
|
|
Helland fikk mye juling, og Debrecen-spillerne var flinke på å nekte ham rom samt å dekke hverandre når han hadde ball. Han ble effektivt tatt ut, men de fikk allikevel ikke stoppet ham fra å score.
Brattbakk-målet slo meg også!  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 31.07.2015 00:31 Post subject: |
|
|
Syns det er blitt stor kvalitetsforskjell på Dorsin og Skjelvik i favør sistnevnte. Forbauser meg stadig at det kun fokuseres på fart, Skjelvik har det siste året tatt sjumilsskritt på plassering, duellspill og taktiske valg underveis. Han er et åpenbart førstevalg på back, og såpass god at han per nå er førstevalg også som stopper. Tipper dette er Dorsins siste sesong i RBK, ...
Selnæs gjør også en fantastisk jobb. Herre jemini hvor vanskelig det blir å erstatte ham. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 31.07.2015 00:39 Post subject: |
|
|
Tror også det er Dorsins siste år. Kan til nøds fungere som backup, men det er til nød. Håper han også ser sin posisjon og ikke blir sutrete etterhvert som spilletiden krymper, men heller maner laget framover som vanlig. Jeg klarer hvertfall å se bort fra Romania-oppholdet hans og ser på han som en legende. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.07.2015 00:52 Post subject: |
|
|
| Dorsin blir svakere for hver måned nå. Alltid vært en stayer som har kommet tilbake, men nå spørs det om det virkelig er på hell for han. Skjelvik gjør feil han og, men jeg priser meg lykkelig gor at vi i alle fall har en av de fire bak som kan løpe opp og fikse egne og andres blemmer, noe han også gjorde i dag - i tillegg til en viktig blokk på 0-0. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.07.2015 00:58 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Dorsin 5 - Ikke uventet det svakeste leddet, men flommer jo over av rutine, da. |
En av de jeg lo mest av i natt
Han har jo pleid å komme tilbake hver gang han har blitt avskrivd, og Skjelvik har vel heller aldri overbevist i forhold til å ta gode/trygge valg mtp avleveringer. Innleggene fra Dorsin pleier å stinke, men de fremstår i alle fall som ganske trygge i forhold til pasningbingoen med Skjelvik. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 31.07.2015 01:06 Post subject: |
|
|
| gollumLAD legend wrote: | | Tror også det er Dorsins siste år.[...]Jeg klarer hvertfall å se bort fra Romania-oppholdet hans og ser på han som en legende. |
Det er bare å se på post #1 i spillertråden hans, så er alle enig i at Dorsin er en legende i RBK-sammenheng  |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 31.07.2015 01:08 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Frisparket til PAH er et herlig, herlig e-cupøyeblikk, litt som Dockals mål i Kazakhstan i 2012 og Brattbakks i Israel i 2004.
|
Jeg fikk også Brattbakk mot Maccabi Haifa-assosiasjoner, dog det er noe av det mest følelsesladde jeg har opplevd i mitt liv, så det nådde ikke opp i konkurransen. "Åsså bli det Brattbakk, ÅSSÅ BLI DET BRATTBAKK!!! HARRAILL MARTIN BRATTBAKK! Æ har sagt det uinnjer hele oppholdet, Bent, og du bli hørt"
For øvrig et av mine største Stokke-øyeblikk også  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:09 Post subject: |
|
|
| Sett 55 minutter av kampen i opptak nå og jeg synes ikke Dorsin har vært så skandale som man kan få inntrykk av her inne. Gjør et par feil, men det er han virkelig ikke alene om så langt. At han derimot synger på siste verset er åpenbar, men at han kan gjøre en brukbar jobb ut sesongen tror jeg ikke blir noe problem, men håper Skjelvik fases mer og mer inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:16 Post subject: |
|
|
RBKweb og Adressa har vel intervjuet spillerne samtidig, i mixed zone etter kampslutt? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.07.2015 01:18 Post subject: |
|
|
| Det er ikke det at Dorsin er skandale, men han er litt for dårlig jevnt over på alt nå. Men han er vel den eneste utpå der som har vært med på å bli seriemester og jeg håper han får ta del i et nytt et i høst. Hadde vært et naturlig sted å runde av på, å ramme inn en flott RBK-karriere med gull i sitt første og sitt siste år. Men valget et jo hans. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:22 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: | | Oppmannen wrote: | Frisparket til PAH er et herlig, herlig e-cupøyeblikk, litt som Dockals mål i Kazakhstan i 2012 og Brattbakks i Israel i 2004.
|
Jeg fikk også Brattbakk mot Maccabi Haifa-assosiasjoner, dog det er noe av det mest følelsesladde jeg har opplevd i mitt liv, så det nådde ikke opp i konkurransen. "Åsså bli det Brattbakk, ÅSSÅ BLI DET BRATTBAKK!!! HARRAILL MARTIN BRATTBAKK! Æ har sagt det uinnjer hele oppholdet, Bent, og du bli hørt"
For øvrig et av mine største Stokke-øyeblikk også  |
Mener bestemt at en av de mest høylydte "Brattbakkene" ble en slags blanding av "bra spark" og Brattbakk, og dermed ropte ut Brassbakk. Uansett, et av de herligste øyeblikk jeg har hatt med RBK foran TV-skjermen. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:29 Post subject: |
|
|
| Juch wrote: | | nidaros997 wrote: |
Deler av artiklene i Adressa er mistenkelig like rbkweb sine, selv om forfatterne ikke er de samme og ingen av artiklene henviser til hverandre, så vidt jeg kan se. |
RBKweb og Adressa har vel intervjuet spillerne samtidig, i mixed zone etter kampslutt? |
Ja, det tenkte jeg også, inntil jeg så at flere setninger er identisk skrevet, og da tenker jeg ikke på sitater av hva det spillerne har sagt. Andre setninger er tilnærmet identisk skrevet, som kan antyde at den ene "låner" den andres tekst og omskriver den, men da bør det være en klar kildehenvisning og gjerne anførselstegn for den delen som er identisk. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:37 Post subject: |
|
|
| Ser forresten Vilhjalmsson spiller med 10ern, var det ikke noen her inne som sa at det ikke gikk i ecup fordi Malec allerede hadde brukt det nummeret? Vært kjedelig med en tabbe fra Jamtfall som kunne kostet oss dyrt her nå. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 31.07.2015 01:44 Post subject: |
|
|
| Er adressa og rbkweb med der borte? Det er ikke bare sitater hentet fra rbk.no da? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:49 Post subject: |
|
|
Er vel ikke utenkelig at 2mas er der nede nei. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:53 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at både 2mas og Adressa er tilstede. Adressa hadde en sak med intervjuer av spillere derfra pluss bilder i dagens utgave. Synes også jeg så et bilde på twitter om at 2mas var på tur.
Forøvrig så må det legges ned veto på at rbk.no kan lage saker som "Hansen ikke sluppet inn mål i Europa Cup ennå" som de kom med i dag, hører du Stenseth? Det gikk jo som det måtte gå, to baklengs, der en av de er en stor tabbe. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 31.07.2015 01:54 Post subject: |
|
|
Adressa er tilstede, det så jeg på snapchat i går  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 31.07.2015 02:00 Post subject: |
|
|
2mas er/var også på plass. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 31.07.2015 02:17 Post subject: |
|
|
Er det rart at vi elsker dette laget?
Ny "berg- og dalbane"-kamp. Skjønner ikke hvorfor vi et så vanvittig passive i starten. Greit at vi føler litt på motstander, men det må da være grenser. Dette skjer nesten hver eneste gang, og når vi først begynner å spille ligger vi under. Selvfølgelig er vi klart best når vi spiller på våre gode egenskaper, noe vi burde gjort hele veien. Skjønner heller ikke hvorfor vi slutter å spille på 1-2. Da stopper vi litt opp, og gir Debrecen muligheten til å komme inn I kampen igjen. Den perioden rett etter pause er for meg beviset på at vi er jævlig gode når vi vil. Når vi presser høyt, dobler på kant og kommer med mange folk er vi vanvittig gode, og jeg tror egentlig dette er mer krevende (fysisk) for motstander enn for oss. Hadde vi fortsatt sånn som vi kom ut etter pause kunne vi inkassert avansement allerede, og DA kunne vi virkelig hvilt spillerne i neste kamp. I stedet må vi faktisk gjøre en jobb på torsdag også. I 4-6-0 (i forsvar) og med paniske klareringer inviterer vi debrecen inn i en kamp de i utgangspunktet var ute av. Det er fryktelig unødvendig. I play-off vil det sannsynligvis koste dyrere enn i denne kampen (potensielt kan vi tape en play-off i løpet av 10 svake åpningsminutter...)
Det at Rosenborg er sin egen største fiende er så sant som det kan få blitt. Vi er tidvis svært gode, men dessverre også tidvis svært sløve og late. Det er unødvendig, selv om vi skal spare krefter. Skal vi spare krefter må vi gjøre det ved å ta kontrollen i kampen og styre den, ikke ved å gi fra oss initiativet i kamper slik som vi har gjort for ofte i det siste. I år har dumskap og sløvhet alene kostet oss minst 6 poeng, og det kunne ha kostet oss enda mer.
Gutta må tørre enda mer, løpe enda mer og gjøre mer av det de er så fantastisk gode på!
Men, uansett: 2-3 er meget sterkt, og viser at Rosenborg anno 2015 er et meget bra fotballag. Tenk hvor bra det kan bli med litt mental justering og litt mer offensivt fokus!
Sesongen 2015 er så langt bare et eneste stort glis. Måtte det fortsette!
 _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 31.07.2015 08:32 Post subject: |
|
|
For øvrig sykt å tenke på at vi scoret to av tre umulige mål i kampen i går ved at en ving med hockeysveis løp gjennom forsvaret til ungarerne og satte ballen i mål  |
|
| Back to top |
|
 |
|