| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.03.2011 17:04 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Hvis jeg læser ét interview til, om at banen var dårlig, så vet jeg ikke hvad jeg gør. At banen var dårlig er af så lite betydning for tabet, at det bare bliver helt latterligt. |
Det er riktig. Men det forsvarer likevel en del av langballene som har blitt kritisert. Jeg tviler på at sidebackene våre gjør det på måfå. Under Hamrén var vi særdeles gode på å vinne krigekamper som denne. Og også dengang var det mange langballer opp mot Iversen - Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2011 17:04 Post subject: |
|
|
@PerO: Reintan&co er for meg bare flere broilere som vil samle verv, og i tillegg kun bruke klubben til å promotere egne næringsinteresser. Dette er en mening, ikke empiri. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.03.2011 17:18 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | @PerO: Reintan&co er for meg bare flere broilere som vil samle verv, og i tillegg kun bruke klubben til å promotere egne næringsinteresser. Dette er en mening, ikke empiri. |
Den mistanken ser jeg.... La ikke den betydningen i utrykket egen vinning... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2011 17:45 Post subject: |
|
|
| Men finnes det ikke folk med kompetanse (master i ledelse/økonomi eller noe), altså næringslivs"folk" MED hjerte for klubben og UTEN tanke på sin egen fuckings CV? Virker som om "alle" i næringslivet er broilere som kun vil samle ting til CVen, feige folk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2011 18:01 Post subject: |
|
|
Da spør jeg: MÅ man ha master i ett eller annet for å se visse grep som kreves, og dermed være i styret?
Er ikke det en blindvei VK har gått seg vill i lenge nok nå?
Finnes de? Jo sikkert, men kanskje må ikke smarte folk være på toppledelse Statoil-nivå forå utgjøre en forskjell. Kanskje finnes det folk som har løst medlemskontingent i årevis, og som ikke må tvangsinnmeldes i januar 2012.
Man kan jo vri det litt ekstra og komme med hypotesen at de med for store næringslivsinteresser vil måtte tone ned et evt engasjement så andre roller ikke blir påvirket av klubbrollen. Folk med like skarpt hode men mindre slike potensielle konflikter står kanskje friere ift å "gi litt gass" i opprydding.
Jeg vet for min egen del at det er flere folk i medlemsmassen jeg gjerne hadde sett i RBKs styrende verv i en slik tid. Ikke fordi de har masse intetsigende direktørtitler bak navnet sitt, men fordi de er folk som er knnivskarpe i toppen, rake i ryggen og setter klubben først. Ikke dermed sagt at de hverken er interesserte eller ville blitt lansert av VK.
Uten at jeg ser på én av de hindringene som noe særlig problem... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2011 18:12 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig må man ikke det, men i forhold til å få med flest mulig, mente jeg. Og jeg er 100 % enig med deg. Man trenger ikke en grad i noe for å være knivskarp i hodet, og det er det som krav nummer to etter det å ønske klubbens beste og makte å forstå hva det er. Men hvorfor vil ikke VK gjøre noe med dette? Hvorfor lanseres år etter år styrevervbroilere, ønsker ikke engang VK klubbens beste? Som du sier så hjelper det jo fint lite å være skarp nok til toppledelsen i Statoil om man kun ønsker å danne runkering med Skutle og styret og er helt uinteressert i å ta grep som kreves for å forbedre klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.03.2011 18:15 Post subject: |
|
|
| En fornuftig avgjørelse. Typisk Ojo å være god mot oss (etter at blant annet jeg har slaktet han i vinter), men vi vil raskt se at dette er en svært middelmådig spiller som ikke har noe i RBK å gjøre. Hoftun hadde fått veldig mye pes om han hadde hentet Ojo, om Ojo hadde hatt en oppkjøring lik den han har hatt for Brann i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:17 Post subject: |
|
|
| Enig, tror ikke Ojo er god nok for Rosenborg. Han er nok en helt vanlig Tippeliga-spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 21.03.2011 18:23 Post subject: |
|
|
Men denne hevdede uttalelsen hans om at han ikke ville ha han pga han var afrikansk? blåst opp, og tatt ut av sammenheng? _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:24 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | | Det er riktig. Men det forsvarer likevel en del av langballene som har blitt kritisert. Jeg tviler på at sidebackene våre gjør det på måfå. Under Hamrén var vi særdeles gode på å vinne krigekamper som denne. Og også dengang var det mange langballer opp mot Iversen - Prica. |
Du har helt rett i at langballene ikke spilles på måfå - de har nemlig gjort det i over et halvt år nå; det er tydeligvis planen deres for å spille fotball.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:25 Post subject: |
|
|
| andost4 wrote: | | Men denne hevdede uttalelsen hans om at han ikke ville ha han pga han var afrikansk? blåst opp, og tatt ut av sammenheng? |
| Quote: | | - Den gang vurderte vi Ojo som ikke god nok. Vi hadde nok spisser, og så etter litt andre typer. I går var han veldig bra, men sånn er det noen ganger. All ære til Ojo og Brann. Vi får tips om veldig mange spillere, sier Hoftun til VG Nett. |
|
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:27 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: |
Du har helt rett i at langballene ikke spilles på måfå - de har nemlig gjort det i over et halvt år nå; det er tydeligvis planen deres for å spille fotball.  |
Rettelse:
Tre år!
Langballene startet i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.03.2011 18:31 Post subject: |
|
|
Det er jeg helt uenig i. Bortsett fra noen spesielle kamper så bestod spillet vårt under Hamrén i veldig stor grad av spill langs bakken. Mye på tvers og en del bakover i perioder, men langballer var slett ikke noe som preget RBK under Hamrén.
Hadde vi spilt så mye langt som enkelte hevder så skulle man jo tro at kavalkadene over mål fra 2008, 2009 og tidlig 2010 var veldig mye pol og gjenvinning høyt i banen, men det er jo slett ikke tilfelle. |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 21.03.2011 18:34 Post subject: |
|
|
| Zeno wrote: | | andost4 wrote: | | Men denne hevdede uttalelsen hans om at han ikke ville ha han pga han var afrikansk? blåst opp, og tatt ut av sammenheng? |
| Quote: | | - Den gang vurderte vi Ojo som ikke god nok. Vi hadde nok spisser, og så etter litt andre typer. I går var han veldig bra, men sånn er det noen ganger. All ære til Ojo og Brann. Vi får tips om veldig mange spillere, sier Hoftun til VG Nett. |
|
"Jeg husker jeg sa til Rosenborg for halvannet år siden, jeg tipset Erik Hoftun blant andre, at jeg hadde en spiss jeg aldri hadde sett maken til.
– Hva var svaret du fikk fra Rosenborg?
– Nei, han var afrikansk og kom fra feil land, svarer Brenden."
http://www.ba.no/sport/fo...536204.ece _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:34 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Det er jeg helt uenig i. Bortsett fra noen spesielle kamper så bestod spillet vårt under Hamrén i veldig stor grad av spill langs bakken. Mye på tvers og en del bakover i perioder, men langballer var slett ikke noe som preget RBK under Hamrén. |
Typisk Hamren-fotball:
Ballen går sidelengs og bakover i mange trekk før ballen til slutt havner hos enten Dorsin eller Lustig, de tar en god titt ut over horisonten og måker den opp til Iversen/Prica. Faktisk den jævligste mixen av possession og direkte fotball jeg noensinne har sett. Grusomt kjedlig.
Last edited by longines on 21.03.2011 18:35; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.03.2011 18:35 Post subject: |
|
|
| Jaha, men på scoringene så skjedde altså dette i liten grad? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.03.2011 18:36 Post subject: |
|
|
| Seff, det er jo totalt ueffektivt. Hvor mange mål skåret vi mot Q med denne taktikken? |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:36 Post subject: |
|
|
| Hva mener du? MÃ¥lene kom som regel av litt klabb, babb og tilfeldigheter. Sjeldent jeg hoppet i stolen av de fantastiske kombinasjonene. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.03.2011 18:38 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jaha, men på scoringene så skjedde altså dette i liten grad? |
Det er jo dette som er problemet. Dorsin og Lustig legger hele tiden dype innlegg. Hvor ofte ender det opp med mål? Kanskje 1-2 ganger per sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.03.2011 18:38 Post subject: |
|
|
Dette var nok ikke det som i aller størst grad beskriver Hamrenfotballen, men at det skjedde for ofte, og at som du påpeker kristobal, det aldri har ført til mål for oss er et faktum.
| Sylta wrote: | | kristobal wrote: | | Jaha, men på scoringene så skjedde altså dette i liten grad? |
Det er jo dette som er problemet. Dorsin og Lustig legger hele tiden dype innlegg. Hvor ofte ender det opp med mål? Kanskje 1-2 ganger per sesong. |
Indeed. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.03.2011 18:47 Post subject: |
|
|
Jeg tror enkelte ble litt forutinntatt av at vi blant annet endte opp med å spille mye langt i kampene mot Qarabag. Det vi viste i de kampene liknet jo ikke på det vi så ellers i 2009-sesongen. Jeg står fortsatt for at ledermålet vårt mot Stabæk i fjor var blant sesongens flotteste med 11 trekk fra Dorsins tilbakespill til Örlund fram til Prica bredsidet ballen i mål og at målet til Sapara i Telenor i 2009 er et av de flotteste jeg har sett i nyere tid av RBK - med Demidovs dragninger på venstresiden og påfølgende veggspill inntil Sapara klinket ballen i kassa.
Å legge pasninger i 40 meter bakrom mot Brattbakk og Mini i glansdagene var jo ikke alltid de beste kombinasjoner det heller. Bakrommene er ikke like store i dag som den gangen/presset på ballfører er bedre og det er verre å få det til. Men skulle gjerne sett flere slike mål i dag også, naturligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 21.03.2011 18:48 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg tror enkelte ble litt forutinntatt av at vi blant annet endte opp med å spille mye langt i kampene mot Qarabag. |
Nei, dette klagde jeg på gjennom hele året. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2011 19:17 Post subject: |
|
|
| NAE spiller også en god del langt i sin spillestil. Dog har han en mye klarere struktur over angrepsspillet sitt enn Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.03.2011 19:31 Post subject: |
|
|
Det er forskjell på å spille langt i rom og å spille langt på oppspillspunkt eller spille langt i fanget på keeper.
Men nå prøver ikke jeg å argumentere for Eggen mot Hamren her altså. Hater stort sett alle langballer. Vil se Barcelona, bang bang! |
|
| Back to top |
|
 |
|