|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.09.2008 16:32 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er kanskje ikke alle her som er her som er med på Skjelbred hypen og vurderer han på samme måte som alle andre spillere og vi biter oss merke i mange og unødvendige balltap som kommer pågrunn av dårlige valg fra Skjelbred. Det kritiseres han selvfølgelig for på samme måte som (...) |
Det er ikke snakk om noen hype fra min side i hvert fall. Jeg sikter til den evinnelige trenden blant mange her inne til å fokusere på det negative hos en spiller, i stedet for alt det positive. I stedet for kreditere Skjelbred for hans kreativitet, lure pasninger, dragninger, mottak, bevegelser, defensive jobb og sprudlende pågangsmot, brukes store deler av spalteplassen på det negative. For at en analyse - om det vi holder på med her skal kunne kalles det - skal være god, må den ta med begge aspekter, balansert etter de faktiske prestasjonene til spilleren. Dessverre synes jeg mye av det jeg leser her er tendensiøst. Om det er med vitende og vilje eller skyldes mangel på kompetanse vet jeg ikke, men det logiske er at det siste er gjeldende. Det sier også mye om den rådende negativiteten når det å skryte av en spillers prestasjoner fører til at enkelte mener det er en "unison hyllest".
Men til tross enkelte uenigheter oss i mellom, synes jeg innlegget ditt er bra skrevet, Keenoir. Mye mer balansert enn det man ellers ofte kan lese i forumet. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.09.2008 18:48 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Det ikke-svensken sa. Skjelbred ble egentlig ikke "god"/med i spillet, før RBK ble dårlige. Kanskje fordi han fortsatt hadde løpskraften resten av laget manglet? |
Det är också så att målet - det första sedan 16 maj - säkert gav honom självförtroende och energi. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 20.09.2008 20:41 Post subject: |
|
|
Skjelbred er en svært viktig og god spiller for rbk. Han har en fenomenal arbeidskapasitet. Han er kreativ og flink til å drive med ballen å passere motspillere (noe som gir ubalanse hos motstander og nye pasningsmuligheter).
Jeg har imidlertid ikke problemer med å se hans svakheter. Skjelbred mangler av og til overblikket og bommer derfor en del med pasningene (spesielt når han er sliten). Han kunne gjerne være mer målfarlig, men han er ferd med å komme seg på dette, synes jeg.
I prioritert rekkefølge er rbks viktigste spillere: Iversen, Skjelbred og Strand.
Last edited by cris on 20.09.2008 20:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 20.09.2008 20:43 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Spillebørs fra min side:
Lund Hansen 7: Solid kamp og gjør ingen feil i en kamp som fort kunne være preget av nerver. Men dem holdt han i sjakk, i tillegg gjør han en strålende matchvinnerredning.
Lenge siden en keeper har reddet poeng..
MÃ¥let imot var utagbart.
Lustig 6: Fin første omgang og var med fremover, slet litt
defensivt i andre. Godkjent.
Stadsgaard 5: Setter offsidefella fint sammen med Demi
og resten, viser hurtighet når det trengs. Andre omgang var
ganske så skuffende.
Demidov 3: Lite å gjøre defensivt i først omgang,
opphever offsiden minst 1 gang og er i tillegg direkte skyld
i målet i mot. Taper bortimot alle duellene mot "Duncan" i
andre omgang. Dette er rett å slett ikke godt nok.
Dorsin 5: Blir med fram i første omgang, tygg og god
defensivt. Andre omgang så blir han for offensivt og har noe
skyld i målet i mot, siden han var oppe i banen (for offensivt)
og rekker ikke hjem.
Ciljan Skjelbred 4: Bortimot helt usynlig i første
omgang, scorer kalt og rolig mot Stephan Andersen på
starten av andreomgangen, noe som er svært positivt for
selvtilliten. Ellers er det svært dårlig, løper inn i motstander og problemer, han gjør det rett å slett vanskelig for seg selv.
Sender flere grusomme tversoverpasninger, dette er ikke bra.
Tettey 7 og BB: Dominerer første omgangen og hjelper
forsvaret svært mye, de trenger knapt å gjøre noe.
Andreomgang faller han noe i prestasjonen, akkurat som
resten av laget, men er allikevel hovedgrunnen sammen
med Lunna for at vi ikke taper poeng mot Brøndby.
Sapara 7: Solid mer er det ikke å si, scorer i tillegg.
Svært kreativ og hjernen bak det meste vi presterer offensivt.
Roar Strand 5: Til 38åring å være er dette solid. Ble
rundlurt en gang men det var fordi Brøndby spilleren var god,
ikke fordi Roar Strand var dårlig.
De fleste ville nok falt for den finta..
Eller slik man oppsummerer i Danmark:
"Lidt klodset, lidt gammel. Temmelig erfaren, temmelig solid."
Iversen 4: Grei kamp, har begynt å løpe endel også.
Flott med innsats, men antall brente sjanser gjør utslag på
børsen. Flere av sjansene ble skutt midt på mål..
Konan Ya 6: Legger ned en solid dose innsats, og
samarbeide med Iversen fungerer mye bedre. Løper selv
mye mer riktig og truer de rette rommene.
Flere tvilsomme offsideavgjørelser fra linjedommer. Den
ene er jeg ganske sikker på ikke var offside.
| Torbjørn wrote: | | Ofte synes jeg Skjelbred bedømmes hardere enn mange andre spillere av enkelte i forumet. Man skal ikke kimse av utenforståendes vurderinger av våre spillere, og at en rekke danske medier bedømmer Skjelbreds innsats som god overrasker meg ikke. Skjelbred var livlig, skapende og jobbet utrettelig. |
I tillegg som Harald rett sier, hadde han flere stygge ballmiss.
Og en ellers svært svak første omgang.
Banens Beste, Absolutt ikke!
| Harald wrote: | | Skjelbred frem til scoringen var det tætteste jeg har set på Solli siden han forlod klubben. Tværpasninger som førte til flere farlige overganger i mot og stort set ballmist i langt de fleste involveringer. |
Jeg er ellers 110% enig med deg Harald (i innlegget ditt for
2 sider siden).
Edit:
Godt innlegg av Keenoir og enig i konklusjonen din robbie. |
Helt enig i din analyse. 100%.
Jeg er selv stor fan av Skjelbred, men mot Brøndby spilte han en av sine svakeste kamper i det siste, tross målet. Men det sier noe om maksnivået hans at dette var hans svakeste på lenge, for dårlig var han ikke. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 21.09.2008 13:03 Post subject: |
|
|
| rawky wrote: | | Helt enig i din analyse. 100%. |
| rawky wrote: | | (..) for dårlig var han ikke. |
Da er du kanskje ikke helt 100% enig, likevel?
Jeg tror alle er enige om at Skjelbred ikke var banens beste spiller mot Brøndby. Han har også spilt bedre kamper tidligere. Jeg er bare ikke enig i at han - som Ballahl skriver - var svært dårlig.. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.09.2008 13:06 Post subject: |
|
|
Merkelig at den uttalelsen kom fra Ballahl, som har vært blant de største Skjelbredtilhengerne i lang tid. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 21.09.2008 13:46 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | rawky wrote: | | Helt enig i din analyse. 100%. |
| rawky wrote: | | (..) for dårlig var han ikke. |
Da er du kanskje ikke helt 100% enig, likevel?
Jeg tror alle er enige om at Skjelbred ikke var banens beste spiller mot Brøndby. Han har også spilt bedre kamper tidligere. Jeg er bare ikke enig i at han - som Ballahl skriver - var svært dårlig.. |
Ok, 97%. Flisespikker.  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |