| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
18% |
[ 24 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
19% |
[ 25 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
41% |
[ 54 ] |
| Vilhjalmsson |
|
3% |
[ 5 ] |
| Midtsjø |
|
6% |
[ 8 ] |
| Helland |
|
4% |
[ 6 ] |
| Søderlund |
|
6% |
[ 8 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 131 |
|
| Author |
Message |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 11.08.2015 19:48 Post subject: |
|
|
Det er en regel jeg aldri har forstått. Føler man seg i form, har selvtillit og ønsker å ta straffen forstår jeg ikke annet enn at den som blir felt fint kan ta straffen sjøl. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.08.2015 19:56 Post subject: |
|
|
Er vel ikke sikkert man er like upåvirket som man tror selv, samt at det ofte er mye Ego inne i bildet. I mange tilfeller er det en nødvendighet, om den involverte har blitt kvestet hardt.
Det er selvsagt helt forsvarlig i mange situasjoner, men jeg synes det er en grei regel at den første på listen av straffetagere som er uinnblandet i situasjonen tar straffen. Og for å unngå diskusjon og i verste konsekvens krangling rundt hvem som skal ta straffen bør det være automatikk i at en som blir felt ikke tar straffen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.08.2015 09:20 Post subject: |
|
|
Visstnok fungerer det slik at man har høyere sannsynlighet for å score på straffen hvis man ikke tenker så hardt på betydningen av den. En spiller som blir felt får muligheten til å revansjere det målet han "skulle hatt", og har derfor noe/mer å tape, ergo øker sannsynligheten for bom. Var man ikke involvert selv er det bare en gratis scoringsmulighet.
Ellers er det jo greit at de faste straffeskytterne skyter, synes jeg. Spisser får selvtillit av scoringer, uansett hvordan de kommer, så på 3-0 og utover er det gulle godt å la toppscoreren "holde seg heit" med straffescoringer. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.08.2015 11:28 Post subject: |
|
|
Tenkte nesten sjøl at Lædre Bjørdal burde ta straffen så han kunne få hattricken sin. Sannsynligvis hans eneste mulighet i karrieren til å ta hattrick som stopper, siden vi uansett ledet 3-0 med lite tid igjen av kampen.
Men som du nevner, det kommer viktigere straffer. Greit å holde Søder varm. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 13.08.2015 15:08 Post subject: |
|
|
Nå er det Helland som skal ta våre straffespark da. Søderlund stoler jeg ikke på. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.08.2015 08:32 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | Tenkte nesten sjøl at Lædre Bjørdal burde ta straffen så han kunne få hattricken sin. Sannsynligvis hans eneste mulighet i karrieren til å ta hattrick som stopper, siden vi uansett ledet 3-0 med lite tid igjen av kampen.
Men som du nevner, det kommer viktigere straffer. Greit å holde Søder varm. |
Haha, tenkte det samme. Gi den til Bjørdal nå da! Men Søder jakter scoringsrekord i RBK, så er helt innafor det også. |
|
| Back to top |
|
 |
|