| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 01.11.2011 11:52 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Vi vant da absolutt ikke sjansestatistikken, det var bare JJ som valgte å lyve under intervjuet for å dekke over et råtten kamp.
Brann vant sjansestatistikken 6-4/8-4/10-6, litt avhengig av hvilke kilde du bruker. |
Det stemmer, men både mål 1 og 3 hadde neppe blitt bokført som en sjanse om det ikke hadde vært for at Ørlund faktisk slapp de inn i mål.
Rimelig jevnt sjansemessig vil jeg si, og det er selvsagt alt for dårlig for Rosenborg på hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.11.2011 12:13 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Til dere som vil fjerne Janne:
Hvem tror det blir satt på saken til å finne en ny trener?
Hvem er det som ansatte Janne?
Hvem tror dere blir Jannes erstatter?
Hvem var det som foreslo og ansatte Hamrén? |
Vi trenger ikke "finne" ny trener. Han var nettopp ute i media og uttalte at han ikke var spesielt imponert over Molde. Ansett Eggen - enkelt og greit. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.11.2011 12:18 Post subject: |
|
|
| Så det skal liksom løse alle problemer? Hehe, det tror jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 01.11.2011 12:20 Post subject: |
|
|
Hvis vi ansetter Eggen så må vi om 2-3 år bygge opp klubben på nytt, samtidig som en ansettelse av Eggen vil sikre Svendsen styreleder vervet i de neste to valgene.
Rosenborg må komme seg igjennom dette uten å rope etter Eggen hver gang det gjør litt vondt. Vi er nødt til å finne en ny styreleder som kan ta Rosenborg videre, en som ikke ser seg bakover hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.11.2011 12:24 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Hvis vi ansetter Eggen så må vi om 2-3 år bygge opp klubben på nytt, samtidig som en ansettelse av Eggen vil sikre Svendsen styreleder vervet i de neste to valgene.
Rosenborg må komme seg igjennom dette uten å rope etter Eggen hver gang det gjør litt vondt. Vi er nødt til å finne en ny styreleder som kan ta Rosenborg videre, en som ikke ser seg bakover hele tiden. |
Jeg tar gjerne 2-3 suksess-år med underholdende fotball og en ny hodepine når den tid kommer og Eggen gir seg, enn 2-3 år med sammenhengende hodepine dersom JJ skal sitte ut kontrakten sin. Han har lyst, majoriteten på Lerkendal har lyst på ham og han skaper resultater. Hva er problemet? Eggen er en 100-årsmann, på linje med Shankly, Michels, Cruyff, Paisley, Beckenbauer og Ferguson. Vi må selvsagt bruke ham så lenge som det er mulig dersom han selv vil. Jeg kan garantere at Rosenborg blir langt mer severdig under Eggen enn den søpla vi har blitt servert gjennom denne sesongen.
Last edited by Barney on 01.11.2011 12:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.11.2011 12:24 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Så det skal liksom løse alle problemer? Hehe, det tror jeg ikke. |
Vi har fremdeles en del problemer i sportslig ledelse, i styret og i støttefunksjonene i klubben - men det blir i det minste morsomt å gå på kamp igjen. Glimrende blogg forresten!  |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 01.11.2011 12:39 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Jeg tar gjerne 2-3 suksess-år med underholdende fotball og en ny hodepine når den tid kommer og Eggen gir seg, enn 2-3 år med sammenhengende hodepine dersom JJ skal sitte ut kontrakten sin. Han har lyst, majoriteten på Lerkendal har lyst på ham og han skaper resultater. Hva er problemet? Eggen er en 100-årsmann, på linje med Shankly, Michels, Cruyff, Paisley, Beckenbauer og Ferguson. Vi må selvsagt bruke ham så lenge som det er mulig dersom han selv vil. Jeg kan garantere at Rosenborg blir langt mer severdig under Eggen enn den søpla vi har blitt servert gjennom denne sesongen. |
Dummeste jeg har lest på lenge, du vil at vi skal ha 2 "gode" år med Eggen for så å starte helt på nytt igjen?
Jeg skriver "gode" fordi ingenting er garantert, vi kan like gjerne havne på femte som på første.
Det er mange problemer med klubben men det blir ikke bedre av at vi hele tiden skal gå til Eggen når ting ikke går som vi vil.
Det første som må skje er at medlemsmassen tar ansvar og stemmer frem en Styreleder som kan sette krav til de som jobber i Rosenborg. Så kan vi finne en SD som har kompetanse til å ta den jobben og ikke enda en gammel Rosenborg helt.
Så kan vi øke kompetansen rundt laget, først da er vi på rett vei. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.11.2011 12:49 Post subject: |
|
|
| Kan dere fortsette trenerdiskusjonen i en annen tråd? Vi behøver ikke å ha den samme diskusjonen i flere tråder. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 01.11.2011 12:51 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: |
Jeg tar gjerne 2-3 suksess-år med underholdende fotball og en ny hodepine når den tid kommer og Eggen gir seg, enn 2-3 år med sammenhengende hodepine dersom JJ skal sitte ut kontrakten sin. Han har lyst, majoriteten på Lerkendal har lyst på ham og han skaper resultater. Hva er problemet? Eggen er en 100-årsmann, på linje med Shankly, Michels, Cruyff, Paisley, Beckenbauer og Ferguson. Vi må selvsagt bruke ham så lenge som det er mulig dersom han selv vil. Jeg kan garantere at Rosenborg blir langt mer severdig under Eggen enn den søpla vi har blitt servert gjennom denne sesongen. |
Bare så det er sagt: Under Eggen hadde vi 2,05 mål i snitt per kamp i TL. Så langt under Jönsson har vi 2,32. Kjapp opptelling og utregning, så det er mulig at det har forekommet feil. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.11.2011 18:12 Post subject: |
|
|
| And round and round we go... |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.11.2011 21:08 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Men Solbakken ble brukt som bevis for at det bare skal ta 2 mnd å sette en spillestil. Noe som slettes ikke er sant. Det vises jo også på variasjonene til Køln. |
Mja, poenget var vel heller at det KAN ta bare 2 måneder, selv når utgangspunktet er bedrøvelig, som det var i Køln.
Ergo er å ikke få til en struktur på 10 måneder i RBK, hvor ting var rimelig på skinner de siste sesongene, rimelig elendig.
| Bakklandia wrote: | | Nettopp, 1972MD! Du har skjønt det (men du har jo aldri vært dum heller)! Erlendr, derimot, vil tydeligvis ikke skjønne det! |
Skjønner hva da? At å ikke finne en struktur på laget på 10 måneder er dårlig? Det skjønner selv du også, selv om du innehar enkelte begrensninger. Ikke heng deg altfor mye opp i hva slags eksempler jeg bruker, for du forstår de uansett ikke.  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.11.2011 21:57 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Bakklandia wrote: | | Nettopp, 1972MD! Du har skjønt det (men du har jo aldri vært dum heller)! Erlendr, derimot, vil tydeligvis ikke skjønne det! |
Skjønner hva da? At å ikke finne en struktur på laget på 10 måneder er dårlig? Det skjønner selv du også, selv om du innehar enkelte begrensninger. Ikke heng deg altfor mye opp i hva slags eksempler jeg bruker, for du forstår de uansett ikke.  |
nei, det var ikke det som ble diskuter der og da, og det veit du også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.11.2011 23:23 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Så det skal liksom løse alle problemer? Hehe, det tror jeg ikke. |
Tja, er nok ikke mange som beviselig er bedre til å løse hovedproblemet, nemlig å samspille et lag og å begynne å vinne fotballkamper. I forhold til gullskjemaet ditt så kan det være en god begynnelse.
Og det på tross av å ha kun skiftet inn en junior-spiller mot Molde i det 83. minutt i 2001 og to mot Sogndal på overtid i 1994. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.11.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
nei, det var ikke det som ble diskuter der og da, og det veit du også. |
Var det jeg diskuterte, og det var du som dro inn mitt navn i kommentaren. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.11.2011 01:41 Post subject: |
|
|
Hvis du skal ta ting ut av sammenheng, så gjerne for meg, men da gidder jeg i hvert fall ikke å diskutere mer med deg.
Men det overrasker meg jo ikke, er jo enklere å ta ting ut av sammenheng, enn å faktisk erkjenne ett godt poeng som er i strid med agendaen sin _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.11.2011 23:26 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Men det overrasker meg jo ikke, er jo enklere å ta ting ut av sammenheng, enn å faktisk erkjenne ett godt poeng som er i strid med agendaen sin |
Noe du vet alt om. PÃ¥ seg selv kjenner man best andre  |
|
| Back to top |
|
 |
|