English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Hansen
19%
 19%  [ 13 ]
Hedenstad
5%
 5%  [ 4 ]
Reginiussen
13%
 13%  [ 9 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Meling
13%
 13%  [ 9 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
8%
 8%  [ 6 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
5%
 5%  [ 4 ]
Jevtovic
29%
 29%  [ 20 ]
Bjørdal
2%
 2%  [ 2 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 67

Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 09:46    Post subject: Reply with quote

Det er vel sannsynlig at det nye treningsregimet har ført til større risiko i forhold til skader.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2017 09:55    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvorfor hang det et Sheffield United-banner på vårt felt og hva sto det på tifobanneret?

zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2017 09:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes spriket mellom kampplan og spillerstall stadig er alarmerende. Hvis det vi ønsker med ledelse er å ligge dypt, vinne ballen og kontre, hvorfor stiller vi da med tre mann på topp som alle har til felles at de ikke vinner ball, og alle befinner seg i spekteret lav til litt over middels fart?

Jeg er spesielt skuffet over den raskeste av disse, Bakenga, for han har tidligere hatt et tempo i kroppen som har latt ham løpe fra de fleste motspillere her hjemme gitt en noenlunde lik start, men nå ser han tung og dau ut i steget. Å se laget vente på at Helland skal klare å krabbe seg i angrep er faktisk bare trist - det ser ut som en femten år gammel welsh corgi i et hundeveddeløp - mens Bendtner klokelig tar den møtende rollen på overgangene.

Vi hadde sett så utrolig mye farligere ut hvis vi hadde tilgang på en spiller med virkelig skremmende hurtighet, eller i det minste god hurtighet og god timing, i slike faser av kampene. Vi kommer til å savne det noe voldsomt i Europa-spill, for de vi spiller med nå er rett og slett for trege til å kunne utnytte et overtall på kontringer. Den forskjellen blir bare større i Europa, det vet vi fra før. Mikkelsens betydning for oss i 2015 er undervurdert - han har vi ikke klart å erstatte.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 10:13    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Takleik wrote:
Bakenga har ingenting å gjøre i RBK anno 2017. Han har rett og slett ikke den nødvendige kvaliteten. Finnes det ingen yngre spillere som er bedre enn dette? i så fall står det dårlig til.

Uten tvil den dårligste spilleren vi har i troppen pdd. Og med det han har utrettet siden han kom tilbake, fortjener han rett og slett ikke ny kontrakt. I går hadde han en nesten like dårlig kamp som i cupfinalen, og grunnen til at det var nesten: Han hadde mindre spilletid til å gjøre seg bort på.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 10:37    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hvorfor hang det et Sheffield United-banner på vårt felt og hva sto det på tifobanneret?
Besøk fra Sheffield.
bommel1
Rutinert

PostPosted: 29.05.2017 11:09    Post subject: Reply with quote

Synes det er utrolig urovekkende at vi aldri klarer å kontrollere kamper de siste 20-30 minuttene.

Det er i slike faser av kampen, hvis man leder, at man kan holde i ballen og styre midtbanen hvis overgangsmulighetene ikke er der.
Det klarer vi ikke. Det er maks tre trekk på midten før ballen blir slått målløst framover. Dette fører til en hawaii-fotball der både midtbanen og angrepsleddet blir halsende fremover og bakover konstant en halvmeter for sent.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 11:14    Post subject: Reply with quote

Blir nok en gang tatt på senga av en aggressiv motstander, og blir etter hvert preget av bytter og at en del hangler helsemessig etter at alle byttene er unnagjort. En del bra spill på slutten av 1. omgang, men ellers er det for svakt. Håpløst å bivåne Hellands mange taktiske dårlige valg i andre omgang - en stor ego som vil briske seg for publikum og så endrer det bort i kål.

NÃ¥ blir det vareopptelling foran cupkampen....., bra stallen er stor.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 12:06    Post subject: Reply with quote

Ser KI er ute i media og sier at denne kampen var et steg i riktig retning, og den var kanskje periodevis det offansivt. Men gud bedre hvor forferdelig svak den var defensivt. Midtbanen står og ser på at VIF triller ball 30 meter fra mål, uten at vi er oppe i press i det hele tatt. Og det er strengt tatt bare elendige avslutningsferdigheter fra Fredheim Holm (noe vi forsåvidt husker fra RBK-tiden) og at Finne bommer på ballen når han står mutters alene på 2 meter, som gjør at vi i det hele tatt redder med oss ett poeng. Trodde vi hadde øvd hele pre-season på å ligge kompakt og forvare oss (vi har i alle fall ikke øvd på offansiv samhandlig), men om vi ikke klarer bedre enn dette mot VIF, kommer vi jo til å bli fullstendig avkledd i Europa.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2017 12:09    Post subject: Reply with quote

Der har du antakelig funnet den hemmelige planen, vi skal spille nakne i 2. omgang Idea
RoSolum
Proff

PostPosted: 29.05.2017 12:47    Post subject: Reply with quote

Stort sett det jeg sitter igjen av varme minner fra gårsdagen er fra sola, som forsvant ca 20 min ut i kampen, og han som endelig reagerte høylydt på at altfor mange synger "Vi e Kjernen og vi ska syng" eller noe sånt. Evil

Edit: Og Daniel Berntsen! Kisen ble kjørt nærmest i åpen bil-stil til inngangen vår på baksiden av Ullevaal. Stod der i et halvt minutt, med en tydelig utilpass Daniel i passasjersetet. Prøvde å gjemme seg bort og greier.. Ikke ÉN kjeft som brydde seg Rolling Eyes

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 13:07    Post subject: Reply with quote

Sorry, da er BB-pollen klar. Lærte meg endelig hvordan man gjorde det.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 13:31    Post subject: Reply with quote

Dette bør ha vært siste gang Helland og Bakenga viser seg i RBK-drakt. Skandaleoppvisning fra begge.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 16:01    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Henning wrote:

Er den tifo-ballen der inspirert av profilbildet mitt her? Razz
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Kamerat Ola wrote:
Fikk vondt i hjertet når Hedenstad som eneste spiller forsøkte seg på en overgang etter 80 min.

HELT enig, jeg bannet som ******* da jeg så det

Jeg tror gjengen demonstrerer mot ett eller annet ELLER at de er for dårlig trente. Hvorfor i huleste gadd ingen å løpe?

PS: Beklager til for for at jeg er så negativ i alt. Er bare stresset mtp. at vi snart nærmer oss Europa-spill.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Du kunne med fordel tatt en stress ned-pille, eller kanskje et helt glass av dem.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 16:59    Post subject: Reply with quote

Fantastisk tifo, dessverre laber synging med unntak av noen få anledninger.
Henri
Legende

PostPosted: 29.05.2017 17:03    Post subject: Reply with quote

Jeg også synes at synginga (på bortekampene) er litt labrere enn den var for noen år siden. Jeg har en følelse av det er flere sanger med relativt komplisert tekst og melodi enn det var før, tror det spiller en rolle.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 17:13    Post subject: Reply with quote

De vil men har ikke overskudd. Det kommer sier Kåre, vi skal være ræva nå og glitrende når ecup spillet starter..
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 17:18    Post subject: Reply with quote

En liten digresjon siden jeg bor i Drammen.

Når jeg kom på jobb i dag, var kommentaren:

Så du kampen i går. Artig og god kamp

Så andre ser litt annerledes på dette enn oss RBK supportere
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

Er egentlig bare å ta av hatten for Deila som trener. De spilte klassefotball. Ja, de scorer lite og slipper inn endel. Men tror sånne ting ikke har noe å si i lengden når spillet flyter.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 18:38    Post subject: Reply with quote

Gje meg det du går på!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

PerO: Har blitt så vant til det der at det knapt registreres på radaren engang. At poengtap for RBK er fest de fleste steder i Norge er bare sånn det er. Og de som kommer med smilende kommentarer når det går dårlig med oss er selvfølgelig aldri å se når vi vinner.

Heldigvis gjør godset det relativt dårlig for tiden. Ser lite liv og røre fra de som sto og gråt "ekte kjærlighet" stadig vekk for fire år siden. Hele byen er bare en eneste stor murring. Så får vi se hvordan det går i bunnkampen i dag.
PerO
Veteran

PostPosted: 29.05.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

Orion:

Joda, det er fest når RBK avgir poeng. Men jeg tror faktisk VIF er mer hata i alle fall hos han som kom med kommentaren enn RBK er Razz
Back to top
£irik
Proff

PostPosted: 29.05.2017 21:39    Post subject: Reply with quote

Synginga var laber ja, men mener det var bedre før når familie/de som ikke bryr seg ble oppfordret til å kjøpe på øvre. I går var det håpløst, prøvde lenge å komme meg inn på felt 110, men ble nektet adgang/henvist til hjørnet mot langsiden... på den måten ble alle oss som var interessert i synging spredt utover.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 30.05.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Det kan være farlig og prøv og ligge lavt..Veldig fort laget blir passivt.den fellen har mange lag gått i.Skal man ligge lavt må det være intensivt press.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb