English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Peter Ankersen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.08.2012 13:26    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Miami,

nå må du ta det med ro.

Avskriv tapet, gå videre!

Uten å moralisere.

Hva er dette for noe piss nidaros? Jeg har vært rolig og saklig i innleggene mine om denne saken. Tapet er tatt av klubben og ingen prøver å moralisere. Å påpeke at voksne burde være voksne og at det er en avgjørelse fra spilleren som koster oss hauger av penger må være lov.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 13:30    Post subject: Reply with quote

Det er ingen stor hemelighet at svensker og dansker ikke er verdens beste buddies i utgangspunktet, så det skulle ikke forundre meg meget om det er dette som er årsak til at Ankersen ikke gled greit inn i troppen. Men om det er sånn,at han ble mobba, syns jeg det er utført en elendig jobb av dagens ledere, at de ikke greide å fange dette opp. Men det er surt at Ankersen ikke greide å tilpasse seg uansett hva som er årsaken Confused
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 13:50    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor folk skal spekulere og konspirere så mye. Fyren hadde hjemlengsel, punktum.
Back to top
Bakke
Junior

PostPosted: 18.08.2012 15:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
Skjønner ikke hvorfor folk skal spekulere og konspirere så mye. Fyren hadde hjemlengsel, punktum.

Er nok litt mer enn bare hjemlengsel inne i bildet.

- Jeg har vært svært langt nede, og det har ikke vært en lett beslutning. Men når det ikke fungerer utenfor banen med trivsel og det sosiale, så har jeg vanskelig for å fungere ute på banen. (Papir-Adressa 18.08 )
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 18.08.2012 16:16    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:

Merkelig uttalelse, Frankiefourfingers. Hvis ikke det er lov å konspirere og spekulere, ja, så kan vi jo bare legge ned hele dette forumet.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 16:25    Post subject: Reply with quote

Hehe, snakk om å sette ting på spissen. Jeg har ikke sagt at det er forbudt å spekulere. Poenget mitt er at jeg føler mange her inne spekulerer FOR mye slik at det etterhvert blir en sannhet. Synes man skal holde seg litt i skinnet og ikke dramatisere for mye.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 18.08.2012 16:52    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Men det er nok utopisk å tro at dette kan forandre seg dessverre.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 18.08.2012 18:26    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ sannheten er at han hadde hjemlengsel.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 19.08.2012 03:57    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
nidaros997 wrote:
Miami,

nå må du ta det med ro.

Avskriv tapet, gå videre!

Uten å moralisere.

Hva er dette for noe piss nidaros? Jeg har vært rolig og saklig i innleggene mine om denne saken. Tapet er tatt av klubben og ingen prøver å moralisere. Å påpeke at voksne burde være voksne og at det er en avgjørelse fra spilleren som koster oss hauger av penger må være lov.

Ok.Sorry, er enig.

Trodde forsåvidt at det lå noe mer alvorlig bak hans kjerringtakter, men etterhvert som flere artikler har blitt bublisert så ser det ikke slik ut.

Om så er tilfelle, så "e'n en tasjkaill!", for "å sei e på inntrøndersk".

Greit nok, men okkesom, avskriv tapet, gå videre. Bare glem fyren.

Synd dog at RBK tapte penger totalt sett. Håper RBK fikk noen videresalgsklausuler om han skulle bli solgt videre til en større klubb, for på tross av defensive mangler så har han et stort offensivt potensial.

I en annen tråd (ny høyreback) ymtet jeg frampå at RBK burde hente backene til Helsingborg.

Ja, de er kun 18, ja, Helsingborg vil aldri gi de fra seg billig, men allikevel, om RBK er en av topp 2 ledende klubber i Norden, så burde vi ha kapital til å hente disse talentene, selv fra en av topklubbene i Sverige.

Har vi ikke det fortrinnet, så... say no more... (status gjøres opp ifht. RBKs prestasjoner i E-cup-kvalik og TL).

RBK
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.08.2012 04:39    Post subject: Reply with quote

Om vi kan hente stortalenter fra HIF avgjøres om de kvaller til CL og hvorvidt de ligger an til å ta gull hjemme. Akkurat nå er det sannsynlig at de ikke gjør noen av delene, da er det mulig. Men får de en av delene så får vi nok ikke hentet noe derfra, da er det nok heller de som henter av oss(Prica). Do er det vel mulig å hente folk om de verdsetter penger høyere enn sportslig oppnåelse, da vi har høyere lønninger enn dem.

Men jeg liker "utenfor boksen"-forslag. Jeg har ikke tittet på noen av backene deres spesielt, selv om jeg har sett HIF spille litt. Får være verdt å titte på fremover Smile
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 19.08.2012 09:46    Post subject: Reply with quote

Skjønner debatten er avsluttet i fordragelighet,eller hva det heter.og det er jo vel å bra.
Personlig er jeg opptatt av at RBK ikke skal tape for mye penger.
For meg er dette menneskelig-kortet mere en hypotese enn noe vi skal forholde oss til når det gjelder voksne mennesker.
Ville vært naturlig å avkreve mannen en halv årslønn for å kjøpe seg fri om hjemlengselen stikker virkelig dypt.
Supersosialdemokraten Eggen satte inn Carew for å demonstrere i sin tid.

VIF fikk en haug penger da dette måtte til for at han skulle oppnå et visst antall kamper.
Eggen brukte klubben sine penger for å fremheve seg selv og hjelpe sin gamle klubb VIF.
Likeså var hans tanke at vi skulle betale dyrt for norske spillere.

En fordel for oss at de andre klubbene ble bedre og kunne gi oss bedre motstand var tanken.

Snillisme er flotte greier,men bør ikke utføres med andre sine penger er moralen i mitt innlegg.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.08.2012 10:17    Post subject: Reply with quote

Men det er tydeligvis ikke lett å være dansk i Norge da:

Quote:
Martin Ørnskov gikk i februar fra Silkeborg til Viking. B.T. skriver at Ørnskov ikke har funnet seg til rette verken sportslig eller menneskelig i Stavanger, og at han ønsker seg hjem til Danmark. Straks klar for Brøndby
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2012 14:19    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Eggen brukte klubben sine penger for å fremheve seg selv og hjelpe sin gamle klubb VIF.

Noe av det stussligste jeg har lest på lang tid.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.08.2012 14:26    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Say what? Det der kan du rett og slett ikke mene! Ærlig talt!
joakleis
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 15:27    Post subject: Reply with quote

Det er mer der der jeg godt kunne tenkt meg en forklaring på. Det var liksom ikke helt åpenbart hva han mente.

toreinar wrote:
Supersosialdemokraten Eggen satte inn Carew for å demonstrere i sin tid.

VIF fikk en haug penger da dette måtte til for at han skulle oppnå et visst antall kamper.
Likeså var hans tanke at vi skulle betale dyrt for norske spillere.

Det er farlig å være gammel sosialdemokrat, skjønner jeg. Det er ikke måte på hvordan sosialdemokratene har ødelagt landet vårt.

Men hva var det Eggen skulle hjelpe VIF med egentlig? Og siden når var herr Eggen opptatt av å fremheve seg selv?
trondh
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 15:43    Post subject: Reply with quote

Selvsagt hjalp Eggen VIF ved å hente Carew. Men mest av alt hjalp han RBK. Vi trengte en god spiss og Carew var tilgjengelig. Det kosta flesk, men både Eggen og VIF skjønte selvsagt at han ville koste enda mer etter å ha spilt CL med RBK.
En vinn-vinn situasjon for alle parter. Ikke bare for sosialdemokrater, men for blå økonomer hos alle parter også.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2012 15:51    Post subject: Reply with quote

Han må ha ment at Eggen brukte RBK som et springbrett videre til en karriere i Orkdal.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 17:07    Post subject: Reply with quote

Fascinerende hvordan en tråd om Peter Ankersen forgrener seg til Eggens politiske motiver og tilhørighet til Enga. Folk er vel egentlig enten enige om at han (Ankersen) er ei sutrete fitte, eller at det er synd på han. Er det noe poeng å fortsette debatten?
Hedning
Legende

PostPosted: 20.08.2012 17:10    Post subject: Reply with quote

Han må ha ment at VIF hadde en klausul på en sum penger i det tilfellet at Carew spilte over så og så mange kamper for oss?
Back to top
RoarStrand6
Junior

PostPosted: 20.08.2012 22:52    Post subject: Reply with quote

Kjernen kan å si det:

Quote:
...Klart, alle vil kanskje hjem til mamma en gang iblandt, men vi er her for deg, vet du. Vi kunne sett en film, dratt på quiz på en pub, kanskje sjekka opp noen damer. Prate litt piss. Sånt kamerater gjør.

Istedenfor stikker du bare av uten så mye som et farvel. Tilbake står vi med lua i hånda og et lettere forvirret uttrykk i ansiktet. Var det noe vi sa? Kunne vi ha gjort noe annerledes?

Om et par dager skal vi ut i playoff mot et polsk lag som er alt annet enn walkover. Der stiller vi uten ett av fremtidshåpene våre. Vi hater deg ikke, Peter. Vi bare lurer på hvorfor du ikke ville leke med oss lenger.
Tommel'n opp!
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.08.2012 23:36    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Han må ha ment at VIF hadde en klausul på en sum penger i det tilfellet at Carew spilte over så og så mange kamper for oss?

Stemmer det,og ser at jeg har banna litt i kirka mens konjakkflaska ebba ut Very Happy
NAE-patriot jeg,men det er lov å kritisere selv guder i min verden.
Det var et BETYDELIG beløp ja for noen minutters spill.
De som tviler får snakke med far,onkel eller bestefar før neste angrep Wink
trondh
Veteran

PostPosted: 21.08.2012 00:32    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg husker så var det vel 2-3 kamper det var snakk om.

Men laget hadde vel en god del skader, OG det var ingen erstatter på plass.
For Eggen handlet dette selvsagt om å danne grunnlag for CL-inntekter i 2001, gjennom å vinne serien i 2000.

At Eggen brukte store penger på norske spillere er riktig, men spillerkjøpene (til tross for en god del bomkjøp også den gang) genererte langt større inntekter.
Rosenborg tjente uansett 25 mill på spillerlogistikken rundt Carew. I tillegg kommer inntektene via CL.

Selvsagt kunne Eggen stilt et (enda mer) svekket lag de siste kampene og kanskje hadde vi rasket med oss samme antall poeng. Men hadde vi da fått velvilje fra VIF ved neste korsvei?

Uansett skjønner jeg ikke hvor dette krysser Ankersen-saken. Vi kunne selvsagt holdt på Ankersen ut kontrakten og hatt en umotivert spiller her ut kontraktstida. Eller vi kunne begrense tapet og frigi lønna til en mer motivert erstatter. Så får en heller gjøre det en kan for at en ikke går på samme blemme en gang til.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.08.2012 11:00    Post subject: Reply with quote

twitter.com wrote:
Esbjerg fB Update ‏ @EfBUpdate
2 millioner for Ankersen er nærmest til grin. Hold nu kæft han er god.
Back to top
Podgy
Senior

PostPosted: 29.08.2012 13:31    Post subject: Reply with quote

Kan det virkelig stemme at vi får tilbake det samme som vi gav for han? Virker nesten for godt til å være sant.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 29.08.2012 13:33    Post subject: Reply with quote

Vi ga over 4 for ham, så vi fikk vel da igjen drøyt halvparten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb