| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Captain Veteran
|
Posted: 08.03.2018 12:06 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | I 2016 hadde vi 6 spillere som tjente under 1,8 mill i året. Antar at nivået ikke ligger noe lavere nå, så å betale han rundt den summen er langt fra urimelig i forhold til lønnsstruktur og slikt. Ligger nok noen fine bonuser i kontraktene og. Har jo vært snakk om at det er en del prestasjonsbaserte bonuser på bordet for spillerne. |
Tror samtidig at klubben ikke signerer noen bare for å signere. Er god kontroll på økonomien, så tror ikke vi "sprenger" lønnsbudsjettet for å si det sånn. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.03.2018 12:36 Post subject: |
|
|
kan jo fort være vi klarer å presse ned lønna bittelitt også i og med at Haugesund ikke har gitt opp enda men snakket om at de kun hadde økonomi til å tilby omtrendt 1/3 av kravet (50 000) så kanskje 120-125 000 er realistisk...
Vi får se, men han bør iallefall ha grei fart hvis ikke synes jeg det er litt dumt å hente en spiller uten andre komplimentære Toreferdigheter kontra Rasmussen :/
Tipper Matti er utenfor til neste vindu så får vi se hva Serberic og Ogbu steller i stand etterhvert.
Godt å se at vi er ute etter å hever kvaliteten i lagtet om anledningen byr seg! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.03.2018 13:07 Post subject: |
|
|
Syntes helt ærlig vi burde ha litt høyere ambisjoner enn dette.
Det er tross alt sentrallinja det er snakk om. Vinduet har stengt ellers i Europa, vi burde hente noen som har levert på høyt nivå nylig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.03.2018 13:18 Post subject: |
|
|
Dette er jo en spiller vi (eller i hvert fall de fleste av oss) ikke kjenner til i det hele tatt. St. Etienne-gutta virker å gå god for ham, og da er han sikkert god. Jeg synes det er vanskelig å si hvordan denne spilleren er i forhold til vårt ambisjonsnivå, men jeg stoler på at gutta på brakka vet hva de driver med. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.03.2018 13:29 Post subject: |
|
|
Han har ikke fått spille for St.Etienne. Resultatet var ikke salg til konkurrerende klubb, eller utlån til belgia/sveits, men 3divisjonsspill. Det burde ikke være bra nok..
La oss håpe han har fart i det minste, vi har lært fra Skjelvik at det kan kompensere for mye annet..
Ikke at det må bety noe, men stats fra PES 18:
http://www.pesmaster.com/...er/104870/
indikerer ok fart: 72 speed, 72 explosive power
Det er samme fart som Selnæs og Perrin, men litt lavere eksplosivitet enn begge..
(skjelvik har forøvrig: 85 Speed, 88 Explosive Power)
Last edited by RBKSandvika on 08.03.2018 13:34; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 08.03.2018 13:33 Post subject: |
|
|
Angående kvoteproblematikken så løser vi den elegant ved å gi Jensen trøndersk statsborgerskap rett over VM  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.03.2018 13:35 Post subject: |
|
|
| Han får jo ikke spille for Danmark, gjør ham norsk og gi ham kapteinsbindet asap! |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 08.03.2018 13:39 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | Angående kvoteproblematikken så løser vi den elegant ved å gi Jensen trøndersk statsborgerskap rett over VM  |
Trøndelag frihets bevegelse?  |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 08.03.2018 13:39 Post subject: |
|
|
| Får vi se en signering før helga da, tro? Rasmussen starter vel uansett på Søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 08.03.2018 14:59 Post subject: |
|
|
Hjelper ikke å gi Mike Jensen (eller noen av de andre utlendingene) norsk statsborgerskap... De blir ikke "lokalt utviklet" av den grunn - og det er det som teller. Du må ha vært i en norsk klubb i minst 3 sesonger mellom du er 12 og 21 år for å være "lokalt utviklet".
Ogbu kan vel komme inn under denne bestemmelsen - blir han i Norge i 3 sesonger så regnes han ikke lenger som "utlending", men som "lokalt utviklet spiller". Hvis han blir i RBK i 3 sesonger så blir han regnet som "klubbutviklet".
Nasjonalitet/ statsborgerskap betyr ikke noe i denne sammenhengen. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.03.2018 15:10 Post subject: |
|
|
..bortsett fra at du beholder "fotballstatsborgerskap" i landet du kommer fra. Det ble etter hva jeg har fått med meg en endring for noen år siden da man så at det var litt uheldig at eksempelvis en norsk nordmann fra Norge gikk på utlendingskvota om han hadde spilt i utlandet som ung. Vi hadde et par sånne i Eliteserien for noen år tilbake.
Det spiller imidlertid ikke inn i denne sammenhengen. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 08.03.2018 15:12 Post subject: |
|
|
| Var ikke Eikrem et slikt tilfelle? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.03.2018 15:24 Post subject: |
|
|
Jepp. Og Thomas Holm. Tror det var flere også, uten at jeg husker navn her og nå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 08.03.2018 16:37 Post subject: |
|
|
| Captain wrote: | | Tror nok også han er tiltenkt en andre- eller tredjestopper. Er sikkert ikke umulig at Serbecic blir lånt ut til Ranheim, selv om han nylig kom til klubben. |
Fyren kan ikke engelsk ennå, å sende han bort til fjæra hvor det -kun- er nordmenn håper jeg ikke er aktuelt. Det høres ut som integreringspolitikk fra Traore/Konan-tiden... |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 08.03.2018 16:50 Post subject: |
|
|
| Selnæs sier at RBK ikke har snakket med han om midtstopperen. Sier han er tøff og duellsterk, men ikke mye å skryte av med ballen i beina, og virker som en svak match med RBK sin spillestil. I følge Selnæs trener han ikke engang med førstelaget, så det å si at han er i vannskorpa til å spille for St.Ettiene høres vel ikke helt riktig ut. Både det at han var på utlån til et så svakt lag som han faktisk var, samt at St.Ettiene vil gi han bort, og de skussmålene til Selnæs; så virker dette som en vi skal skygge laaaangt unna, noe jeg også håper vi gjør. MEN, om vi skulle signere han, så får vi håpe han feier bort alle de dystre spådommene og storspiller! Tar gjerne imot en ny stopper, men vil gjerne ha en som har i alle fall litt å vise til av prestasjoner, det har ikke denne stopperen(unntatt at han har imponert Haugesund).. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 08.03.2018 17:28 Post subject: |
|
|
Dersom det stemmer det Selnæs sier, syns jeg det er rart RBK ikke snakker med han angående spilleren. Når Søderlund sier at han blir stoppet av spilleren, virker jo ikke det nødvendigvis imponerende.
Men det at RBK ser etter en midtstopper, støtter jeg. Rasmussen er altfor svak defensivt. Tore er skadeutsatt. Ogbu er for ung og ukjent. Det samme med Serbecic. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 08.03.2018 17:52 Post subject: |
|
|
| Serbecic har en sesong på "toppnivå" bak seg, og ble tatt ut til ligalandslaget til Bosnia. Ikke ung og ukjent, men fortsatt ny på tippeliganivå og ikke minst europeisk toppnivå. Nå har bruttern uttalt at målet er å ta seg videre fra europacupens gruppespill, og har vel funnet ut at kun Tore holder nivået forventet. Så er spørsmålet om franskmannen gjør det. |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 08.03.2018 17:56 Post subject: |
|
|
| Kunne man ikke ha 11 utlendinger i troppen før ? Når ble dette forandret og hvorfor ? |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 08.03.2018 18:01 Post subject: |
|
|
En artikkel i Aftenposten fra oktober 2011 nevner at det "kommer nye regler i januar (2012)" om kun 9 utlendinger i stallen. Hvorfor aner jeg ikke. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 08.03.2018 18:07 Post subject: |
|
|
1 Malte Amundsen
2 Besim Å erbecic
3 Igoh Ogbu
4 Jacob Rasmussen
5 Mike Jensen
6 Nicklas Bendtner
7 Jonathan Levi
8 Samuel Adegbenro
9 Matthias Vilhjalmsson
| NFF wrote: | | Spillertropp A kan inneholde maksimum 25 spillere. Antall lokalt utviklede spillere (LUS) i sesongen 2015 skal være 16 der minst 2 av disse skal være klubbutviklet. |
|
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 08.03.2018 18:17 Post subject: |
|
|
| Søderlund: "God mot meg? Kjøp!" |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 08.03.2018 18:17 Post subject: |
|
|
"Verken Kåre Ingebrigtsen eller Stig Inge Bjørnebye hevder å ha kjennskap til Rosenborg-koblete Benjamin Karamoko.
– Så at dere signerer en ung midtstopper fra St.Etienne de nærmeste dagene, det er lite sannsynlig?
– Ja, da blir jeg overrasket, sier Ingebrigtsen."
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Kan kanskje tyde på at spilleren har blitt linket til Rosenborg av for eksempel agenten for å presse opp lønningene i Haugesunds kontraktstilbud? Har jo skjedd før det at Rosenborg har blitt nevnt ut av et blå som interessert i en spiller for å skape blest og interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 08.03.2018 18:52 Post subject: |
|
|
| Petter Rasmus skriver at han vet at RBK er meget interessert og har gitt et bedre tilbud enn Haugesund. Tviler på om han hadde gjort det om det ikke var sant. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 08.03.2018 19:15 Post subject: |
|
|
| Uvanlig av RBK å kommentere spillerrykter dog. Tviler på at de hadde avkreftet ryktet om det var noe i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.03.2018 19:19 Post subject: |
|
|
Evt. at det har vært kontakt, men overgangen har strandet Ikke sikkert de på Brakka var villig til å innfri et lønnskrav på 1.8mill på et litt usikkert kort heller. |
|
| Back to top |
|
 |
|