| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.02.2012 17:42 Post subject: |
|
|
Selnes-Issah
Chibuike-Dockal-Svensson
Prica
vil ha Selnes inn pga god passningsfot, dette er en mangelvare.
i de kampene vi trenger litt mer duellstyrke så bytter vi ut Dockal med Ivers.
ikke helt ideelt med Svensson ute på kant, kunne kanskje brukt Holm der istede eller kjøpt inn en kantspiller  |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 26.02.2012 17:50 Post subject: |
|
|
| Er ikke sikker på at laget hadde blitt veldig svekket ved et Henriksen salg selv om vi ikke henter inn en erstatter. Spesielt ikke i lengden. Henriksen er den beste toveisspilleren vi har. Men jeg syns de fire andre unggutta har mer utpregede spisskompetanser. Svensson med hurtig frekvens, ballvinner egenskaper og aggressivitet. Selnæs med ro, blikk og pasningskvaliteter. Berntsen med kreativitet. Midtsjø med offensiv løpsvilje og målfarlighet. Det kan være at vi hadde blitt bedre med noen av de spisskompetansene enn med Henriksen som er god på det meste, men uten ekstreme ferdigheter på enkelte områder. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 26.02.2012 21:51 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Er vel tilbøyelig til å si at både Selnæs, Svensson, Midtsjø og Berntsen er gode kandidater til å fylle opp. Førstnevnte vil være "kontrollant" i likhet med Issah, slik som Jönsson formulerte seg, mens de tre sistnevnte vil ligne mer på Henriksen i spillestil. |
...hva tror du 2mas,kan det "funke" med Issah og Selnæs som sittende midtbanespillere i en 4-2-3-1 formasjon,slik som Hamrën kjørte Annan og Tettey? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.02.2012 23:53 Post subject: |
|
|
| Personlig er jeg vel mer fan av bare én defensiv spiller sentralt, men det kommer jo litt an på hvem som spiller på kantene. De må jo ta mer ansvar om Selnæs og Issah spiller sammen. Og det gjorde jo egentlig Dockal mot kineserne. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 27.02.2012 00:01 Post subject: |
|
|
| Løkkagutt wrote: | | Er ikke sikker på at laget hadde blitt veldig svekket ved et Henriksen salg selv om vi ikke henter inn en erstatter. Spesielt ikke i lengden. Henriksen er den beste toveisspilleren vi har. Men jeg syns de fire andre unggutta har mer utpregede spisskompetanser. Svensson med hurtig frekvens, ballvinner egenskaper og aggressivitet. Selnæs med ro, blikk og pasningskvaliteter. Berntsen med kreativitet. Midtsjø med offensiv løpsvilje og målfarlighet. Det kan være at vi hadde blitt bedre med noen av de spisskompetansene enn med Henriksen som er god på det meste, men uten ekstreme ferdigheter på enkelte områder. |
Laget haddet blitt svekket i både bredde og rutine om vi solgte Henriksen uten å hente inn en erstatter. Og jeg synes heller ikke at Fredrik Midtsjø er mer løpsterk og målfarlig en Henriksen heller.
Daniel Berntsen har potensialet til å bli en god og kreativ spiller, men før den tid trenger han matching og selvtillit.
Jonas Svensson er en helt annen spillertype en Henriksen og de to kan i liten grad sammenlignes.
Med tanke på Selnæs kan det også være lurt å ha rutinerte midtbanespillere som konkurenter for ham slik at han ikke havner i latskapsfella til Mads Stokkelien. Hvis Selnæs sin utvikling blir fulgt opp bra, tror jeg han kan bli like god som det Michael Carrick har vært i vinter. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 27.02.2012 06:02 Post subject: |
|
|
| Svensson kan da i større grad sammenlignes med Henriksen enn Berntsen/Midtsjø kan. Berntsen/Midtsjø fungerer best på offensiv midtbane, imens løpssterke Henriksen og Svensson konkurrerer om "indreløper-rollen". |
|
| Back to top |
|
 |
Løkkagutt Proff
|
Posted: 27.02.2012 08:03 Post subject: |
|
|
Vollrik
Jeg er selvfølgelig enig i at vi hadde mistet bredde og rutine ved å miste Henriksen. Men jeg tror ikke vi hadde blitt svekket så mye i kvalitet og hadde fått inn spisskompetanser som kunne hevet laget og passet bedre til Jønsson sin spillestil. Et salg ville også gitt de 4 andre mer spilletid og tillit, som ville gjort at de tok nye steg. Ser for meg en midtbane
Dockal-Issah-Svensson-Chibiuke
Da får vi løpsstyrke, innlegg, kreativitet, dribleferdigheter og fart på kantene. Aggressivitet som kunne gitt oss flere riktige brudd sentralt.
Man kunne i enkeltkamper variert med å bytte Svensson med Berntsen for å få mer kreativitet. Eller Midtsjø for å få mer gjennombruddskraft. Eller Selnæs for litt mer defensiv trygghet og playmakeregenskaper. I tillegg kan man satse på rutine ved å dra Dockal inn å sette Holm på kanten.
De 4 andre vil ta nye steg, samtidig som at de har tryggheten om at man har mange alternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.02.2012 09:11 Post subject: |
|
|
| Kan dere vennligst forsøke å holde dere i riktig tråd? Håpløst å holde denne tråden kunstig i live med en generell spillestildebatt. |
|
| Back to top |
|
 |
|