| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 23.01.2011 15:12 Post subject: |
|
|
Nå er jo innendørsfotball noe helt annet uansett. Jeg har sett mange eksempler på spillere som er glimrende innendørs, men er fullstendig middelmådige når man kommer ut på stor bane og med 11 mann på laget. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2011 19:39 Post subject: |
|
|
Tekstreferat fra Levanger
Barli, Høiland (ut etter 34), Lago, Åsen og Olsen fra A-stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 27.06.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| Midtsjø med 2 mål i dag og det blir vel 8 mål for han for RBK2 i år. kan ikke si jeg har sett han spille så mye, men han må da være den neste junioren som tar steget opp og som Svenssons har gjort i år. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.06.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Hehe, skulle akkurat skrive det samme.
Bare Dahle som er forran han.
Når var det sist en midtbanespiller scorte så mye mål for RBK? Strand?
Knerten eller andre, er han så god som han virker som? Virker som han dominerer i hver eneste kamp. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.06.2011 23:33 Post subject: |
|
|
| Midtsjø hadde nok vært i a-stallen og spilt kamper i stedet for Svensson om han ikke hadde brukket foten i vinter. I mine øyne et enda større talent enn Svensson, og absolutt en spiller som har muligheten til å bli enormt god. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 27.06.2011 23:35 Post subject: |
|
|
| Var vel han som vant talent prisen i RBK i fjor?! |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 28.06.2011 08:13 Post subject: |
|
|
Hadde vært artig å sett Midtsjø på a laget. Annerledes type, kreativ. Kanskje en formasjons endring 4-2-3-1, med Midtsjø bak Bakenga.
Aasbakk kan vel fort bli løftet opp til a-benken han også nu. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 28.06.2011 09:54 Post subject: |
|
|
| Hvem hadde trodd for noen år siden at Nordens ledende fotballklubb skulle bli nødt til å slå sammen A-laget og juniorlaget for å greie å stille lag? |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 28.06.2011 10:03 Post subject: |
|
|
For deretter å fylle på med innkjøp ala Nordberg & Krogstad. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.06.2011 10:12 Post subject: |
|
|
| Skulle hatt en Annan-erstatter, men ellers er det jo for så vidt greit å bruke unge spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.06.2011 10:14 Post subject: |
|
|
| Slutt å skriv det der, vær så snill. Irriterer livet av meg når du virkelig går inn for å skape forumsannheter. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.06.2011 10:24 Post subject: |
|
|
Det er vel såpass få som er enig med meg om noe, at å skape forumssannheter fra min sine er vel et fånyttes prosjekt.
Vi teller opp når sesongen er over, men inntil det får det da være lov å ha ulike oppfatninger. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.06.2011 10:32 Post subject: |
|
|
Du fortsetter å gjenta at alle bortsett fra Annan er erstattet.
Andre bemerker at spillerne som dro slettes ikke har blitt erstattet kvalitetsmessig, og at det er derfor laget er langt dårligere nå enn ifjor og forfjor.
Du kommer med en eller annen kommentar om at "hype og lureri" er grunnen til dette.
Når man da forklarer at dette handler om kvaliteten på laget rett og slett er dårligere fordi vi har erstattet kvalitetspillere som nå spiller relativt fast i Europa med unge juniorer i alle ledd, kontrer du bare med et eller annet om 2007 og laget er bedre enn etc.
Jeg skjønner ikke mye Kristobal, men jeg skjønner at dette handler ikke om "å telle opp når sesongen er over".
Trenger ikke være ingeniør for å skjønne at når juniorspillere i alderen 17-18 må overta for spillere som nå har spilt seg inn på svært gode lag i Europa, så har kvaliteten og nivået senket seg.
Resultatet av denne kvalitetsenkingen ser man også enkelt på hvordan laget presterer i årets sesong, som for øvrig er svakere enn noensinne. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.06.2011 15:30 Post subject: |
|
|
Det Miami sier stemmer nok, men hvilket ståsted skal man egentlig ha utifra dagens situasjon?
I en Ideel verden så haddde det vært klinkende klart hva vi skulle gjort, men i dagens realitet der kapital ikke vokser på trær blir det en fight mellom drømmer og realistiske ambisjoner. Også når det kommer ned til aktuelt spillerforsterkninger.
At vi ØNSKER å være topp 30 i Europa : JA
At vi KAN komme dit en gang : JA
Har vi mulighet på kort sikt? : NEI
Er det tøft å akseptere for oss supportere: JA
Iallefall slik jeg ser det. Erstattere hit og dit.... sånt koster penger, penger vi ikke har. Da må vi stikke finger'n i jorda.
Selvfølgelig skulle jeg ønske at vi hadde flere rutinerte toppspillere og færre "juniorer" på banen samtidig. men om ikke vi får inn en rik onkel så kommer det ikke til å skje. Realistisk sett så kan vi håpe på en god forsterkning i neste vindu, men jeg er ikke overbevist før det er 100% klart. I mellomtiden må vi bare glede oss over at unge talentfulle spillere får mye mere spilletid enn de i utgangspunktet skulle hatt. Noe som garantert vil bidre positivt i det lange løp!
Jeg vil ha tilbake Annan, Kris og Demidov, men jeg bare ler av meg selv  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.06.2011 15:52 Post subject: |
|
|
Min greie er vel litt at vi egentlig ikke presterte så fryktelig bra med alle disse "stjernespillerne" som har forlatt oss. Vi flaksa oss inn i mesterligaen i 2007 med et lag som ikke hang sammen i det hele tatt, og vi tok to femteplasser på rad i 2007 og 2008. Deretter har vi vunnet et par seriegull, men det kan vi gjøre i år også, og er vi litt heldige med trekningen så kan vi flakse oss inn i mesterligaen i år også.
Jeg ser så klart som alle andre at vi har mistet spillere som gjorde det bra for oss og som har gjort det bra ute i Europa etterpå, men mener også denne svartmalingen av situasjonen er overdrevet.
Vi hadde 18 poeng etter 12 kamper både i 2006, 2007 og 2008, og har 16 poeng i år. Men utviklingen vår er kurant i år med 4-3-1 på de åtte siste, der vi de tre nevnte årene hadde 3-4-1, 3-2-3 og 4-2-2 på de åtte siste fram til 12 kamper spilt.
Slutten mai og et par måneder framover har jo vært virkelig gode perioder både i 2009 og 2010, og den stimen vi er inne i skulle jo kanskje normalt tilsi at vi er i stand til å oppnå litt av det samme i år.
Vi har jo faktisk kun ett poeng mindre i perioden runde 5 til runde 12 i år kontra i fjor og forrigfjor, hvor vi begge årene hadde 4-4-0.
"Problemet" i år var de fire første rundene hvor vi kun tok ett poeng. Noe som får settes på kontoen for en dårlig oppladning hvor det alt for sent ble klart akkurat hvilke spillere Janne Jönsson hadde til rådighet. Treneren må også selv ta noe skyld, da han vinglet litt vel mye i forhold til både formasjon og førsteellver inn mot og i de første kampene av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.06.2011 16:51 Post subject: |
|
|
Kristobal wrote:
| Quote: | | Min greie er vel litt at vi egentlig ikke presterte så fryktelig bra med alle disse "stjernespillerne" som har forlatt oss. Vi flaksa oss inn i mesterligaen i 2007 med et lag som ikke hang sammen i det hele tatt, og vi tok to femteplasser på rad i 2007 og 2008. |
Du fokuserer utelukkende på 2007-sesongen kontra årets sesong, noe som virker merkelig på alle mulige måter. Hvis man skal vurdere kvaliteten og nivået på rosenborg og norsk fotball 2009/2010 kontra 2011, så er det dumt å fokusere for mye på 2007 sesongen.
Med "stjernespillerne" vi hadde i 2009 og 2010, som har forlatt oss nå så gjorde vi det kanongodt. Vi tapte 1 kamp på 2 sesonger, noe som er rimelig villt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.06.2011 17:28 Post subject: |
|
|
I tillegg viser resultatene med all tydelighet at vi har vunnet de årene (innledningsvis i sesongen) vi har hatt en god trener med erfaring.
2003- Hareide
2004 - Ola By Riise (knepent)
2005 - Per Joar Hansen (dårlig sesong)
2006 - Per Mathias Høgmo
2007 - Knut Tørum (under forventning)
2008 - Trond Henriksen (mellomsesong, under forventning)
2009 - Erik Hamrén
2010 - Erik Hamrén
Kun én sesong siden Eggen ga seg i 2002 har vi startet med samme trener som trente laget hele året i forveien, og det er kanskje med unntak av Hareides de to beste hjemlige sesongene våre i nyere tid. Hadde en bedre trener enn Tørum fått overtatt laget etter 2006 ser jeg ikke bort i fra at vi hadde vunnet både da og i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.06.2011 17:36 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Med "stjernespillerne" vi hadde i 2009 og 2010, som har forlatt oss nå så gjorde vi det kanongodt. Vi tapte 1 kamp på 2 sesonger, noe som er rimelig villt. |
Det er knallbra. Men nå har vi tilsynelatende kommet inn i litt samme stim (4-3-1 mot 4-4-0 de to andre årene i tilsvarende kamper), og klarer vi å fortsette den trenden (riktignok gjenstår det å se) så ser det ikke så verst ut i år kontra de to årene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 16.08.2011 20:48 Post subject: Nesodden-RBK 2 (3-1) |
|
|
Prøver meg med en kjapp vurdering av kampen, tross manglende kjennskap til mange av spillerne og en dårlig tribuneposisjon (veldig nærme sidelinja).
Hovedinntrykket var dette dette var menn mot gutter. RBK hadde mye ball, skapte en del halvgode sjanser, men evnet ikke til å sette dem. Nesodden skapte omtrent like mye, men også langt farligere sjanser, med tidvis fint og teknisk spill og større duellstyrke.
Nesoddens 2 spisser var vel 50 % tyngre enn våre lettvektere, dyttet de unna, driblet, vant dueller og klina ballen i mål. Spesielt Knut Hovel Heiaas (veteran med erfaring fra bl.a. Vålerenga) var dominerende.
Av RBKs mer profilerte spillere, synes jeg keeper Bråthen skal få godkjent, ingen av målene var keepertabber. Aasen og Bakenga imponerte ikke, de gjorde noe bra, men bør vel stå frem tydeligere om de skal få spille på A-laget.
Noe av det som iriterte meg mest var kvaliteten på innlegg og dødballer. Innlegene var ofte oppsiktsvekkende svake (bak dødlinja, lomper, etc) og cornerne gikk oftest i en løs og høy bue rett i klypa på Nesoddenes høye og rutinerte keeper (Glenn Arne Hansen).
Vi bør vel kunne håpe på bedre resultater mot en såvidt middels motstander som Nesodden. _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.08.2011 21:00 Post subject: |
|
|
| Hvilken kamp er det egentlig du snakker om? Greit å få med det også. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.08.2011 21:06 Post subject: |
|
|
Han navner Nesodden, og dette er RBK2-tråden. 1+1 = ?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 16.08.2011 22:15 Post subject: |
|
|
Ja, det kom kanskje ikke tydelig nok fram:
Nesodden-RBK 2 (3-1), spilt 15/8 _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.08.2011 17:17 Post subject: |
|
|
Et rent juniorlag minus Bråthen og Bakenga leder 3-0 etter 15 minutter mot Moss. Sykt. Midtsjø med 2 assist og 1 3. sist så langt, Mush med 1 mål og 1 assist.
Bjørnholm har i det siste vært forsøkt som høyreback, for øvrig (også i dag), og det har jeg litt trua på. Vi har jo ingen høyrebacker i klubben etter Lustig heller. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.08.2011 17:40 Post subject: |
|
|
4-0 Bakenga 32'
Siterer RBK.no: "Midtsjø herjer med Moss før han sender ballen videre til Bakenga som setter ballen enkelt i mål fra kloss hold." |
|
| Back to top |
|
 |
|