View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.02.2010 12:25 Post subject: |
|
|
Jag tycker valgkomiten har varit för klåfingrig. Varför ändra på en styrelse som till synes har gjort ett bra jobb? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 24.02.2010 12:32 Post subject: |
|
|
Vet du hvordan det enkelte styremedlem har fungert i styret? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.02.2010 12:42 Post subject: |
|
|
Nej, det vet jag inte.Min känsla är att valgkomiten vill visa sig på den styva linan med kreativa förändringar av styrelsen istället för att välja det enkla och bästa(?) alternativet genom att behålla den nuvarande styrelsen. Det har inte framkommit något som tyder på att Basma och Eide inte har skött sig bra. |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 24.02.2010 12:50 Post subject: |
|
|
Men valgkomiteen sitt forslag virker for meg å være enda mer kompetent til den jobben som kreves. Kontinuitet for kontinuitetens skyld er jo heller ikke nødvendigvis noe å hige etter, dersom man kan oppnå et enda bedre styre ved hjelp av de nye kandidatene. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.02.2010 13:01 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Nej, det vet jag inte.Min känsla är att valgkomiten vill visa sig på den styva linan med kreativa förändringar av styrelsen istället för att välja det enkla och bästa(?) alternativet genom att behålla den nuvarande styrelsen. Det har inte framkommit något som tyder på att Basma och Eide inte har skött sig bra. |
Gjør det enkelt og mål kandidatene opp mot hverandre så ser du det:
Gro Eide vs Bente Malmo: Knock Out Malmo
Basma vs Bratseth: Klar Bratseth-seier.
Når muligheten byr seg, må du slå til. Når Bente Malmo stiller seg til disposisjon er det en selvfølge at hun får en styreplass! Det blir som å takke nei til Vidic fordi vi egentlig er ganske fornøyd med Demidov.
Det er dessuten fornuftig med en viss utskifting fra år til år. Nye tanker og nye måter å tenke dem på. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2010 13:08 Post subject: |
|
|
Et glimrende argument mot Svendsen, Evil!
PS: Nå er ikke jeg udelt enig med VK, hvilket bolgegutten jo har fått høre ( ), men de har brukt mye tid på dette. Hverken vara- eller styremedlemsvervet fornyes automatisk, og dersom VK mener en annen konstellasjon er bedre, så er det jo det de er valgt på det foregående årsmøtet for å innstille.
Basma-Bratseth, litt hipp som happ for meg kunnskapsmessig, men av type hadde vel jeg også foretrukket Basma over den glatte jesusmannen.
Damene - vel, her er jeg med VK. CV-messig mener jeg det er klar seier den veien, og selv om Eide ikke har gjort seg bort, har hun kanskje ikke gjort mye av seg heller.(?)
Det er argumentasjonen jeg har hørt for Svendsen jeg mener overhodet ikke henger på greip, men siden de andre to CV-byggerne sitter på tomlene, og jeg aldri i livet gir min stemme til en veik leder, blir jeg hjemmesitter i år. Det er ingenting som krever noen mobilisering.
Og så slipper jeg å høre på løken fra sør i fylket "redegjøre" for sportslig. Selv om de møtte vel slipper å høre på at han bruker den tida til i stedet å logre for makta i år. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 25.02.2010 15:52 Post subject: |
|
|
Håper de som er bosatt i trøndelag(og skal på årsmøtet) kan presse litt på spillerkjøpstrategien i kveld. Det er ganske fordømt kritikkverdig hvis(jeg understreker "hvis" siden dette foreløpig er hypoteser, men vi vil jo ha svar) Hamrén og Hoftun signerer gamle bekjente nærmest som vennetjenester rett før han forlater skuta.
Det er ikke akkurat godfot-teori, dersom man velger å se bort fra speiderråd og baserer signeringene på gamle kontakter.
Med tanke på den økonomiske situasjonen håper jeg vi medlemmer kan ta litt ansvar. Det skal ikke mange feilkjøp til før vi virkelig er ute å kjøre.
klubben er ekstra sårbar for feilsigneringer i disse tidene; de skaper en negativ synergieffekt siden kostnadene er av både økonomisk og sportslig art. Samspillet mellom sportslig satsing og økonomi forsterker feilkjøputgiftene over tid.
Fra min side ikke ment som en ren kritikk, men etter troverdige opplysninger her fra forumet(anser Hedon og Co som troverdige) er det grunn til å stille kritiske spørsmål på møtet i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 25.02.2010 16:59 Post subject: |
|
|
Syns dette i større grad virker å være Hamrén som er opptatt av kortsiktig suksess slik at han kan forlate klubben med hevet hode. På samme måte som Eggen tenkte kortsiktig etter 2000. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.02.2010 23:40 Post subject: |
|
|
Basma ble gjenvalgt som varamedlem etter et benkeforslag. Det betyr at innstillingen av Rune Bratseth ble vraket... Må si jeg synes det høres merkelig ut, men det har vel kanskje ikke så mye å si hvem som er vara. Bratseth sin tid i styret kommer nok. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2010 23:44 Post subject: |
|
|
Litt overraskende dette, men Basma er en bra mann så dette var litt hipp som happ. Og som du sier så kommer Rune sin tid i styret. Det som overrasker meg er derimot at det er Siri Marte Hollekim som kom med benkingsforslaget. Den så jeg ikke komme.
Eide ble benket inn mot Malmo, men Malmo stakk av med seieren. Et fornuftig valg, og vi har nå fått en sterk kvinne med en meget spennende CV inn i styret.
Ellers virker det å være et ryddig og bra årsmøte. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.02.2010 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er litt synd at Basma og Bratseth måtte settes opp mot hverandre. Styret hadde trengt begge to. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.02.2010 23:48 Post subject: |
|
|
Bratseth ble satt opp mot Benum, men det blir jo også for dumt - og forslaget ble trukket. Saken er nå den at vi har et så sterkt styre at vi står overfor et digert luksusproblem. Det er rett og slet ikke plass til alle vi vil ha med. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.02.2010 23:50 Post subject: |
|
|
Jeg synes "økonomi-trioen" Benum, Loktu og Svendsen står for sterkt. Jeg hadde gladelig fjernet en av disse for Bratseth. Tror vi ville fått et mer komplementært styre. Dette styret består kun av en fotballperson, og den personen er i tillegg vara. |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 26.02.2010 00:22 Post subject: |
|
|
Hva legger du i "fotballperson"? Har du sett CVen til Bente? _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.02.2010 00:26 Post subject: |
|
|
Fotballperson og fotballarrangement er vel ikke helt det samme, Evil.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.02.2010 00:26 Post subject: |
|
|
Med fotballperson, så snakker jeg om personer som har en fotballbakgrunn som gjør de istand til å ta viktige fotballfaglige avgjørelser for en klubb som har ambisjon om å bli topp 30 i Europa.
Det var jo en på årsmøtet som hevdet at en i styret hadde sagt at NAE sin spillestil var utdatert. Da lurer jeg på, hvem i styret er det som har en bakgrunn som gjør de i stand til kunne mene noe sånt? Breivik? Loktu? Benum? Svendsen? Jeg tror ikke det. Dette er personer som er dyktige på det de er gode til, men når de skal ansette trenere, sportsdirektør og ta andre sportslige avgjørelser, så tror jeg det blir for tynt.
Jeg vet ikke så mye om Bente, nei. Men du må gjerne komme med informasjon om hennes bakgrunn. |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 26.02.2010 00:41 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Fotballperson og fotballarrangement er vel ikke helt det samme, Evil.  |
Det har jeg heller ikke sagt. Jeg bare lurte på hva man la i "fotballperson".
CVen hennes inkluderer vel blant annet arrangering av flere OL og fotball-EM. _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 26.02.2010 03:06 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det som overrasker meg er derimot at det er Siri Marte Hollekim som kom med benkingsforslaget. Den så jeg ikke komme. |
Hun gikk opp til talerstolen først og fremst for å uttrykke sin harme mot fossilene som er livredde for å anerkjenne kvinnelige kandidater med vett i skallen, noe jeg deretter sa at jeg er fullstendig enig i. Det er forsyne meg på tide at vi kommer oss litt videre fra disse "må vi virkelig ha to kvinner med i styret?"-spørsmålene. Siden hun først var der oppe kom hun med benk på Basma, noe som foregående talere allerede hadde indikert at det var stemning for. På ingen måte noe kontroversielt forslag, altså, men noen måtte jo fremme det. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.02.2010 03:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes det sier litt når man får seg selv til å gå opp på en talerstol å si slike ting som "må vi virkelig ha to kvinner med i styret?"... Nå var jeg ikke der og vet ikke hvem som kom med en slik kommentar, men skulle tro man hadde kommet lenger enn som så. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.02.2010 03:25 Post subject: |
|
|
Jammen ... hvorfor skal man egentlig ha to kvinner i styret, om det bare er fordi det er kvinner det er snakk om? Hvorfor ikke heller sette CV/fotballkunnskaper/økonomievner(?) opp mot CV/fotballkunnskaper/økonomievner(?), og glemme kjønn? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 26.02.2010 03:33 Post subject: |
|
|
Jeg skal ikke gå inn på en kjønnskvote-diskusjon, men nøyer meg med å stadfeste at jeg synes Marit Breivik og Bente Malmo har gode nok kvalifikasjoner for RBK-styret. Det hadde de hatt om de var menn også. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.02.2010 03:34 Post subject: |
|
|
Bedre enn Rune Bratseth? Come on. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.02.2010 03:36 Post subject: |
|
|
Sett i et helhetlig bilde, så ville jeg foretrekket Bratseth foran begge. Ikke at det er noe galt med Breivik og Malmo, men Bratseth ville tilført mer relevant kompetanse. Men igjen ville jeg heller hatt Breivik og Malmo istedenfor Svendsen, så i mine drømmeverden er det plass til både Breivik, Malmo og Bratseth. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.02.2010 04:32 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Jammen ... hvorfor skal man egentlig ha to kvinner i styret, om det bare er fordi det er kvinner det er snakk om? Hvorfor ikke heller sette CV/fotballkunnskaper/økonomievner(?) opp mot CV/fotballkunnskaper/økonomievner(?), og glemme kjønn? |
NFFs regler sier at styrer med fire eller flere medlemmer alle skal være representert med minst 2 av hvert kjønn. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.02.2010 05:39 Post subject: |
|
|
Hyggelig at pool-supporteren Vegard Heggem ble valgt inn i valgkomitéen. Godt at bolgebah fortsetter også (men kun 1 år....), dessuten har begge fått en ny leder; Ole Erik Fremo.
Noen som kjenner til ham? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
|