English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jimmy Dixon
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ludakris
Senior

PostPosted: 20.07.2007 20:33    Post subject: Reply with quote

http://www.svenskfotboll....yerid=3542

Malmö har ihvertfall ikke skjønt det der med "rene" drakter...
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 20.07.2007 20:54    Post subject: Reply with quote

Så vi ser på flere afrikanere? Jeg ser ikke noe problem med akkurat det, så lenge klubben har en plan for å få ned antallet ikke-EØS-spillere. Men jeg mistenker at de ikke har en klar plan.

Vi trenger sårt midtstoppere, ikke minst fordi Basma, Riseth og Beto kommer til å legge opp i løpet av en sesong eller to. Derfor tror jeg også det er utenkelig at klubben vil ønske å kvitte seg med Lago, som tross alt er mer enn ung nok. Og siden Tørum ser ut til å foretrette Traore og Konan i troppen, ser jeg det som overveiende sannsynlig at et evt. kjøp av Dixon vil presse Koné ut av klubben, og se - da trenger vi plutselig en spiss isteden, for å kunne ha et reelt alternativ til Iversen.

Hele denne ikke-EØS-problematikken blir som stolleken, bare uten all moroa. Å kjøpe Dixon kan sikkert være et utmerket valg rent sportslig sett, men det tyder uansett på litt dårlig planlegging - og gir oss en del hodepine ang kvota. Men hvis han er god nok, dvs. hvis han er et åpenbart førstevalg, så kan vi godt forsøke å få tak i ham.

Last edited by TAF on 20.07.2007 21:05; edited 2 times in total
Back to top
bergert
Rutinert

PostPosted: 20.07.2007 20:55    Post subject: Reply with quote

Stod vell at rbk hadde sett på han flere ganger ? kan jo være de har prøvd seg på han ei stund uten at vi fikk vite det...
micke
Proff

PostPosted: 20.07.2007 21:13    Post subject: Reply with quote

Reply til min forrige post: Rbk har 4 spillere utenfor EØS fra før, hva skal vi med en til? Og om vi selger Kone, så har vi fortsatt 4, dvs alltid en av de som blir vist til tribunen. Som TAF skrev, virker litt planløst. Derfor kom min kryddrede uttalelse "RBK for nordmenn". Ikke rasistisk ment, for jeg syns veldig godt om de ikke hvite i klubben vår. Det er klart at de spillerene som blir vurdert må ha kvaliteter som kan forsterke laget, men siden vi er så uheldig som har et reglement å forholde oss etter, så må vi bare følge dette. Og om Dixon blir kjøpt, så forventer jeg å se at to av våre nåværende utenfor EØS spillere blir solgt. Men hvem? Kone + Traore? Kone + Konan? Kone + Lago? Hvem er best å ha? Eller skal vi ha 4/5 utenfor EØS i klubben?

En annen ting, Terje Liverøed sier til adressa/100%fotball: "Fotballmessig trenger afrikanere lang tid til å tilpasse seg både mentalt, sosialt, kulturelt og fotballmessig" Jeg er enig i denne biten og ser det med de som spiller i rbk, så vi får håpe Dixon, om han kommer, har såpass til erfaring fra Sverige at han har lettere for å tilpasse seg her.
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2007 21:15    Post subject: Reply with quote

Det siste der er ikke noe problem i det hele tatt da Dixon er så godt som svensk på samme måte som Tettey er norsk. Han har vært der siden 1999.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2007 21:23    Post subject: Reply with quote

LarsP wrote:
Om vi skal bruke FM som utgangspunkt til uttalelser på forumet så kan vi også gå ut ifra at herr Dixon har dobbelt statsborgerskap.
Han står i allefall oppført som svensk under andre nasjonaliteter. :--P

"En spelare utanför EU räknas som assimilerad efter 3 år i följd som registerad för tävlingsspel i en svensk klubb, det gör att t ex spelare som Jimmy Dixon och Dioh Williams räknas som EU-spelare trots att de inte har ett svenskt pass.

Spelare med dubbla pass däremot, som t ex Franco Miranda som är både argentinsk och italiensk medborgare, räknas som EU-spelare via sitt pass i ett EU-land. "

Fra Kärnans forum.

Så han er nok oppført med svensk pass pga. den regelen.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 20.07.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

LarsP wrote:
Om vi skal bruke FM som utgangspunkt til uttalelser på forumet så kan vi også gå ut ifra at herr Dixon har dobbelt statsborgerskap.

Spillemotoren på gamle CM01/02 var i hvertfall lagt opp sånn at spillerne fikk dobbelt statsborgerskap etter å ha spillt et visst antall år i samme landet, men det varierte fra land til land hvor mange år som krevdes. Derfor blir ikke det nødvendigvis helt det samme

Europacup-reglene i CM var basert på UEFAs regler og det er de antagelig på FM også (har gitt opp den spillserien).

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.07.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror Dixon regnes som EU-spiller i Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran

PostPosted: 20.07.2007 23:19    Post subject: Reply with quote

Han regnes som EU-spiller i Sverige ja, men hvis RBK kjøper ham bor han ikke lenger i Sverige og må isteden begynne å "spare opp" tre år til et norsk pass.

Er det riktig, eller har jeg misforstått helt nå?

Hvis han beholder det svenske passet, forholder jo ting seg helt annerledes. Da er det egentlig bare å løpe og kjøpe med en gang. Razz
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 20.07.2007 23:46    Post subject: Reply with quote

om det ikke er 5 år?
Om han har svensk pass, så regnes han som svensk statsborger, og da er det jo ingen problem for han å bosette seg i norge uten å bli regnet som "Non EU/EØS spiller" Mener jeg....
longns
Veteran

PostPosted: 20.07.2007 23:54    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Denne regelen funker kun for norsk serie spill, og er derfor ikke anvendbar i uefa/cl kamper..

Blir du ikke lei av å prate om ting du ikke har peiling på? Det har blitt mye av dette fra deg, hva prøver du på egentlig?
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 00:23    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
om det ikke er 5 år?
Om han har svensk pass, så regnes han som svensk statsborger, og da er det jo ingen problem for han å bosette seg i norge uten å bli regnet som "Non EU/EØS spiller" Mener jeg....

Du misforstår meg, jeg mente om det da ville ta tre år før han regnes som "assimilert" i Norge, uten at han nødvendigvis får norsk pass. Som attach sier:

attach wrote:
"En spelare utanför EU räknas som assimilerad efter 3 år i följd som registerad för tävlingsspel i en svensk klubb, det gör att t ex spelare som Jimmy Dixon och Dioh Williams räknas som EU-spelare trots att de inte har ett svenskt pass.

Han har altså ikke svensk pass, men går likevel utenfor kvota fordi han har spilt tre år på rad i Sverige.

Det jeg lurer på blir vel da: Er dette en regel som er separat for hver nasjonalitet, eller beholder han sin status som "assimilert" selv om han flytter til Norge? Mulig det også er forskjeller på regelverket i og med at Sverige er med i EU, men det vet jeg ærlig talt lite om.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 01:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Hvis det er tilfellet, så gjelder det ikke i Norge.
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 01:20    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Maradona wrote:
Denne regelen funker kun for norsk serie spill, og er derfor ikke anvendbar i uefa/cl kamper..

Blir du ikke lei av å prate om ting du ikke har peiling på? Det har blitt mye av dette fra deg, hva prøver du på egentlig?

Forklarer ting som de er !
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 01:34    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det siste der er ikke noe problem i det hele tatt da Dixon er så godt som svensk på samme måte som Tettey er norsk. Han har vært der siden 1999.

Tettey spillte ikke på U-landslaget før U18, for han ble ikke statsborger før han fylte 18. Før den tid går man på foreldrenes statsborgerskap, hvis foreldrene er utenlanske statsborgere.

Tettey er norsk statsborger. Enn kan ikke spille for et landslag,uten å være statsborger. Noen har flere statsborgerskap, men de kan kun spille seniorlandslagsfotball for en nasjon.

Essediri har spillt U-landslagsfotball for Frankrike, men seniorlandslagsfotball for Tunisia.

Det er en hel haug med fotballspillere på Nord-Irland,Irland,Skottland og Wales som har spillt på U-landslagene til England, men som har vurdert nåløyet for å komme inn på Englands A-landslag som veldig vanskelig og tatt til takke med spill for noen av de andre nasjonene på de britiske øyer, siden de har hatt en tipptipp oldefar fra en av de andre nasjonene..
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2007 05:08    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
2mas wrote:

Hvis det er tilfellet, så gjelder det ikke i Norge.

Det har jeg presisert opptil flere ganger allerede, og det der vet 2mas også.

Maradona wrote:
joko- wrote:

Forklarer ting som de er !

Hva da? Gi meg et eksempel. Du er jo helt på jordet.

Maradona wrote:
attach wrote:

Tettey spillte ikke på U-landslaget før U18, for han ble ikke statsborger før han fylte 18. Før den tid går man på foreldrenes statsborgerskap, hvis foreldrene er utenlanske statsborgere.

Tettey er norsk statsborger. Enn kan ikke spille for et landslag,uten å være statsborger. Noen har flere statsborgerskap, men de kan kun spille seniorlandslagsfotball for en nasjon. [...]

Jeg ser hva du prøver å poengtere, men hva har det med dette å gjøre? Poenget er at Dixon tilsynelatende er like godt integrert i Sverige som Tettey er i Norge.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2007 05:19    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
Det jeg lurer på blir vel da: Er dette en regel som er separat for hver nasjonalitet, eller beholder han sin status som "assimilert" selv om han flytter til Norge?

Ja, det er en regel som er separat siden det i Sverige innebærer 3 år mens man i Norge må bo der i 5 år samtidig som at man spiller for en og samme klubb i 3 år. Forholdet mellom Dixon og Sverige gjelder ikke i Norge så lenge han ikke har svensk pass.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 09:47    Post subject: Reply with quote

Men tilbake til det som er uviktig. Er den regelen lagt inn i FM?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 21.07.2007 09:56    Post subject: Reply with quote

LarsP wrote:

Det var fordi SI hadde koda det feil. De ble av sin community informert om at det fungerte slik Attach sa og fiksa det enten til en patch eller til FM08! Wink

Sikkert nok FM nå. Ingen begrensinger på nasjonaliteter i E-køpps lenger, så vidt jeg vet, heller.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.07.2007 10:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
TAF wrote:
Det jeg lurer på blir vel da: Er dette en regel som er separat for hver nasjonalitet, eller beholder han sin status som "assimilert" selv om han flytter til Norge?

Ja, det er en regel som er separat siden det i Sverige innebærer 3 år mens man i Norge må bo der i 5 år samtidig som at man spiller for en og samme klubb i 3 år. Forholdet mellom Dixon og Sverige gjelder ikke i Norge så lenge han ikke har svensk pass.

Ble ikke denne regelen myket opp i Norge til tre år eller noe rundt den tida vi hadde Russel?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LarsP
Proff

PostPosted: 21.07.2007 10:25    Post subject: Reply with quote

Bare så det er sagt så var FM-kommentaren min et aldri så lite stikk til alle de som benytter seg av lignende informasjon her på forumet. Razz

Dixon er for min del relativt uinteressant såfremt han ikke viser seg å være en stopper som definitivt kan forsterke RBK, en spiller med internasjonalt snitt. I dagens adressa skrives det at Koné er på vei bort, noe som bringer oss ned i 3 ikke-EØS-spillere (Konan, Traoré og Lago). Om Dixon kommer så må en av disse settes utenfor laget. Det blir i såfall sistnevnte da vi har Basma og Kvarme som backup for Koppinen/Dixon.

Selv om jeg ønsker at RBK skal forsterke midtforsvaret, så er jeg jaggu ikke sikker på om Dixon er den rette for klubben. En ting jeg lurer på er om han snakker svensk (noe som ville vært en stor fordel med tanke på at resten av forsvarsrekken snakker svensk/norsk. Noen som vet noe om dette?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.07.2007 10:47    Post subject: Reply with quote

Snakker han ikke svensk etter 7-8 år i Sverige, er han for dum til å komme hit. Så gruelig uintelligent nekter jeg dog å tro at han kan være.

Ergo, han må jo være i stand til å snakke svensk! Very Happy

Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.07.2007 10:51    Post subject: Reply with quote

Aha! Det er derfor vi scorer så lite mål - ingen av angrepsspillerne snakkes svensk Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2007 17:44    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ble ikke denne regelen myket opp i Norge til tre år eller noe rundt den tida vi hadde Russel?

Tror ikke det. Da må isåfall NFF være trege med å oppdatere hjemmesida si:
attach wrote:
§ 2-4 Utenlandske borgere

I 0. og 1. divisjon menn og 0. divisjon kvinner kan det i kamprapporten føres opp høyst 3 spillere som ikke er norske statsborgere eller statsborgere av et land som er medlem i EU eller part i EØS-avtalen. Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 3 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i klubben.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 02.08.2007 20:34    Post subject: Reply with quote

Jeg så kampen mellom Hammarby og Malmø FF igår og jeg ble imponert av Jimmy Dixon. Veldig sterk en mot en, flink med ball, gode pasninger ingen lemping av ball men virker som en spillende stopper. Er litt usikker på farten hans da det var vanskelig å bedømme ut i fra kampen i går. Morsomt å se at Eguren har selvtillit og spiller godt i Hammarby!
Tror Dixon ville blitt en god signering!

Er det noen flere som har sett denne spilleren?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb