English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - VÃ¥lerenga
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frank1
Proff

PostPosted: 27.02.2026 17:11    Post subject: Reply with quote

Er redd det kommer til å fortsette i denne duren så lenge AJ får fortsette som trener, har null tro på dette opplegget. Ingenting hadde gledet meg mer enn om jeg tar feil, men dette laget med AJ som trener kommer til å slite med å komme på øvre halvdel av tabellen.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Proff

PostPosted: 27.02.2026 17:13    Post subject: Reply with quote

Dette var en skremmende dårlig generalprøve av et giddaslaust RBK lag. David Duris virker helt utafor, og klarer verken ta i mot, eller slå en pasning. De gangene han får ballen, ender det stort sett med et sleivspark, eller at han enkelt taper ballen. At Dino får fortsette på denne måten i kamp etter kamp, er en gåte for meg. Forsvaret viser de samme svakhetene som i fjor, og de blir tidvis rundingsbøyer for engaspillerne. Håkon Volden er kanskje den dårligste av alle. Volden ble flere ganger utspillt, og han leverte opptil flere sleivpasninger, som skapte situasjoner i mot. Iver Fossum, gidder jeg knapt nevne.. det er på samme lave nivå som i fjor.
Alarmklokkene bør virkelig ringe foran Brynekampen neste søndag , for dette holder ikke OBOS nivå engang, men Alfred er sikkert som alltid, fornøyd med laget, og prøver berolige oss at han ikke er bekymret før sesongstarten.

Last edited by JBH on 27.02.2026 17:16; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.02.2026 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at alle spillerne vi tester på ving og sentral er "for trege", er sikker på at AJ aktivt nekter spillerne å ta kontringer, overganger og hurtig spill i lengderetning. Helt utenkelig for meg at dette er noe 3 ulike lag i 2-3 år bare finner på selv mot trenere vilje.

Så denne fotballen har vi uansett hvem vi kjøper, frem til AJ endrer filosofi eller sparkes.
Back to top
lasarus
Senior

PostPosted: 27.02.2026 17:20    Post subject: Reply with quote

Jeg deler bekymringen men han må få sjangsen med bedre startellever over tid før det kan konkluderes. Det som bekymrer meg mest er denne staheten med å spille folk ute av posisjon og klippekort til enkelte eldre spillere. Syns også det er litt merkelig at vi har gått helt bort i fra å presse i 433 til denne 442 varianten vi nå ser. Er vel egentlig veldig rart at vi har endret på mye av det som fungerte bra i første sesongen til Affe
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 17:22    Post subject: Reply with quote

Vi var elendige i høst og svake i treningskampene i pre - season . Scorer ikke mål og taper når vi møter kvalifisert motstand.
De som underpresterer får bare fortsette å gjøre det.
Hvilke indikatorer tilsier at vi plutselig spiller flott angrepsfotball når det blir tellende kamper?
Enkelt svar på det spørsmålet …
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 17:32    Post subject: Reply with quote

Kan ikke vente til AJ forsvinner, vet vi har en del skader osv. men fy faen så tamt det er
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 17:45    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at AJ ønsker at midtstoppere skal spille gjennom ledd, men det skal være så pass høyt nivå på spillerne at de skal se om det er mulig å spille gjennom ledd eller ikke.

M Ceide hadde noen grusomme pasningsvalg, samme med Volden, men Volden vurderte sannsynligheten bedre og tok totalt sett bedre valg. Tok med seg ballen gjennom ledd også. Det er ikke mye å skrute av enda.

Jeg tror Dino hadde bare en brukbar involvering hvor han møtte ball og gav den videre til nestemann jeg ikke så hvem var. Det er så sjeldent og så trauste greier.

Chiakha er jo spissen vi leter etter... Hvorfor får han ikke sjansen på topp? Hurtig, beveglig, leser spillet og medspillere bra. La han få noen avslutninger på topp!

Synes Fossum var helt ok, men treg og mangler kreativitet. Synes ikke han har den fandenivoldskheten han hadde da han slo gjennom for mange år siden, og er ofte 1-2 sekunder bak hele tiden ved frispillingsfasen. Bomholt er jo bra, men gjør litt feil fordi han tydelig irritert over spesielt Fossum og Dino, og prøver litt for mye på egenhånd i stedet.

Vi er typisk midt på treet eliteserielag med E.Ceide som en liten x-faktor...
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 18:04    Post subject: Reply with quote

Hvis dagens kamp er representativt for formen og nivået til årets RBK-utgave (drøye to uker før seriestart), så vil det på ingen måte være overraskende hvis Alfred er ferdig før VM-pausen i juni. Jeg vil heller ikke bli overraska hvis vi står igjen med smultring etter årets tre første kamper mot henholdsvis Molde, Vålerenga og Tromsø.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 18:36    Post subject: Reply with quote

Hvis det starter så dårlig poengmessig, og med dårlig spill i tillegg , så er han nesten ferdig allerede etter 3 kamper tenker jeg. Hadde veldig tro på Alfred, men er veldig i tvil nå ja.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 18:54    Post subject: Reply with quote

Blir mye det samme som i fjor. Blir veldig avhengig av om Ceïde har en god sesong, kan bli forskjellen på femte og tiende plass til slutt at han er skadefri.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.02.2026 18:57    Post subject: Reply with quote

5 treningskamper og scoret mål i 2 av de RBK RBK

- Torgeir Børven
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 19:41    Post subject: Reply with quote

Dette er rett og slett skremmende!

Hadde ikke nødvendigvis sett for meg at vi skulle "Feie" over VIF, men at vi ikke scorer å presterer SÅ daft.
Fossum var på banene men kunne like gjerne ikke vært det.

Duris, tvinges til å forsøke å være noe han ikke er, helt håpløst.

Bedre med en Futsal spiller på kant som kan dra av backen sin å crosse ballen.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 19:59    Post subject: Reply with quote

Tror aldri jeg har sett kjedligere fotball uansett nivå.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 20:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er overrasket over at dere er overrasket over hvordan vi fremstår på banen.
Vi var tross alt et av de dårligste lagene i fjor Høst. Vi kommer til å bli litt bedre enn i fjor Høst da vi har kjøpt litt bedre spillere.
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 20:36    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke vært bekymret om vi så et spill, en plan osv men som ble dårligere fordi flere av de beste er ute med skade. Hadde ikke vært bekymret om jeg så at Alfred ser det samme som omtrent alle andre ser. At Mikkel, Fossum, Dino og Duris ikke holder mål.

Måtte sjekke om jeg hadde kommet borti noe slow motion greier når jeg så kampen i dag. Hva er det de har øvd på? Hva prøver de på? Hva er det Alfred ønsker med Dino som spiss feks. Gruer meg til sesongen starter
quentez
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 20:40    Post subject: Reply with quote

Har Horneland fått seg ny jobb ennå?
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 27.02.2026 21:01    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fantastisk å fått inn han, men er ikke han mer eller mindre klar for Aberdeen?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 21:06    Post subject: Reply with quote

Han var nesten klar. Så helt plutselig annonserte Aberdeen at Horneland først ønsker å komme til sommeren. Dette var før han dukket opp på tribunen i Start-kampen.
Back to top
Driblevækk
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 22:01    Post subject: Reply with quote

Er glad jeg ikke har oppretta abo for å se årets kamper. Ser frem til en vår og sommer med bedre mental helse.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 22:09    Post subject: Reply with quote

Vi kommer til å bli ydmyket av topplagene i Eliteserien. Herregud for et lavt tempo vi spiller med.
Back to top
Bedreviteren
Rutinert

PostPosted: 27.02.2026 23:30    Post subject: Reply with quote

Trening er trening, men vi er i hvert fall ikke lengre framme enn i fjor på samme tid. Jeg er mest bekymret for skadesituasjonen. Flere som egentlig er bankers har ikke spilt på lenge.

Vi har kjøpt noen nye gode, men siden flere faste mangler, er nettoeffekten 0.

Vi får håpe det blir mye stang inn i starten fordi jeg tror vi trenger den hjelp n vi kan få. Potensial har vi, men da kan ikke skadesituasjonen være som den er.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.02.2026 23:35    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen. Men hvis vi ennå ikke ser et gjenkjennelig system, en definert spillestil, samtidige bevegelser... og kvalitet i det som gjøres... AJ har fått nok tid nå. Denne sesongen får vi se om treneren holder mål. Velger å være positiv til det motsatte er bevist. Forventer ikke Bodø/Glimt-nivå på deres beste, men forventer at vi ser konturene av noe lignende. Basert på prosjektet og tiden AJ har fått.

Hvis RBK ikke henger med i toppen til sommeren, er det bare å få inn ny trener.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.02.2026 09:35    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Han var nesten klar. Så helt plutselig annonserte Aberdeen at Horneland først ønsker å komme til sommeren. Dette var før han dukket opp på tribunen i Start-kampen.

Kan dette bety at vi har forhørt oss om Horneland? At man har vært åpen med AJ om at resultatene ikke har vært gode nok, men at han får fortsette inntil vi har noen bedre?
Henri
Legende

PostPosted: 28.02.2026 11:26    Post subject: Reply with quote

Nei, det er totalt usannsynlig.
Back to top
NA
Junior

PostPosted: 28.02.2026 11:49    Post subject: Reply with quote

Hvorfor tror folk at Horneland ville vært så mye bedre enn Affe? Han deler jo den samme store svakheten med å velge "trauste" Dino typer foran mer "fargerike" Bendtner typer. Er det det at han fungerte i et skakkjørt Brann ?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb