| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Stabæk? |
| Daniel Örlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
3% |
[ 3 ] |
| Per Verner Rønning |
|
4% |
[ 4 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
5% |
[ 5 ] |
| Micke Dorsin |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
7% |
[ 7 ] |
| Ole Selnæs |
|
13% |
[ 12 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
6% |
[ 6 ] |
| Daniel Berntsen |
|
11% |
[ 10 ] |
| Riku Riski |
|
45% |
[ 41 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 90 |
|
| Author |
Message |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 04.08.2014 00:25 Post subject: |
|
|
| Ser Per Verner får 1 og Mikkelsen 2 i adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 04.08.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Hva skal man si?
Hva med: Hoftun ta med deg kaffekoppen å gå langt vekk.
Børs:
Ørlund 2(hvorfor spilte han)
Mikkelsen 2 evner ikke å forvare eget mål.
Rønning 1 Stolpe med klar margin, selv om han var farlig på ett par dødballer offensivt. Har overhodet ikke tempo til tippeligaen. Bør ikke alsle RBK trøya mer.
Skjelvik 4
Dorsin 3
Jensen 4
Selnæs 4
Mix4 fikkunder tvil min stemme som RBKs beste idag.
Berntsen 2 Svak
Riski 4
Gamst 2 En svak toer. Benken burde vente. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.08.2014 00:55 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: |
Ellers må man vel si at det er heller gledelig at Hoftun sitter på første rad og bivåner mesterverket sitt! Syv år med terningkast seks?
Også meget enig i Oppmannens børs!  |
haha lo godt av den
Forøverig duppa jeg litt av i sted og drømte meg halveis bort...
At vi neste sesong stilte med Sollied på benken og 4-1-2-1-2 med Annan som ryddegutt og Ødegaard bak spissene (som forøverig var Sørloth og Alexandre Pato haha) _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:08 Post subject: |
|
|
For min del var det (nok en gang) Fettj-Mike som ble Rosenborgs mann. Slik jeg så det, til tross for en eller to uheldige inngripener, er han i stor grad på hugget, ønsker å spille framover, kjemper i dueller, gjør seg farlig i feltet ved anledninger, kriger ivrig med Hoseth (Personlig og infantilt poeng, men dog poeng for min del for øyeblikket) og står for meg fram som en fighter gjennom store deler av kampen. At han blir "skadelidende" i samspillet av å måtte kombinere med en udugelig spiller og en ungpjokk er virkelig ikke hans feil, synes jeg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2014 01:20 Post subject: |
|
|
| Blir artig å se den samme dritten på torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.08.2014 01:26 Post subject: |
|
|
#adressabørs Ørlund 3, Mikkelsen 2, PVR 1(!), Skjelvik 4, Dorsin 3, Mix 3, Selnæs 4, Mike 3, Gamst 3, Riski 4, Berntsen 3.
Haha, overraskende positiv børs... _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:27 Post subject: |
|
|
Tviler jeg på, senador. Da vil vi mønstre de beste vi har, og det er mer enn nok til å vinne. Men er skjønt enig i skepsisen din, hehe ... Får i hvert fall håpe at inngangen til kampen blir mer offensiv enn hva den var mot lille Stabæk! Det som skjedde i går var virkelig ynkelig og lite verdig «storklubben» RBK. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:30 Post subject: |
|
|
Nei, Rånny, meget negativ børs. Sjeldent aldri dårligere børs av adressa? 33 lagpoeng er så lavt som det går an å få det. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | Han tror likevel ikke situasjonen er så mye annerledes i torsdagens returoppgjør i den tredje kvalifiseringsrunden til Europaligaen mot tyrkiske Karabükspor.
- Vi rekker ikke å gjøre så mye med dette før torsdag, sier han.
- Hvem av de som var hjemme i dag, kan være klare til torsdagens kamp?
- Nå er ikke jeg Nils Arne Eggen, så det kan du ikke spørre meg om. Jeg kan ikke svare på medisinske spørsmål, sier han. |
Nå er jeg veldig glad i «Bruttern», jeg. Men hvis dette er fortsettelsen/malen fremover ...  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.08.2014 01:39 Post subject: |
|
|
Gikk nettopp opp for meg at vi er 18 poeng foran Brann. hahahahahaha
trodde VI har hatt det jævlig. Glad jeg ikke er Bergenser :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2014 01:43 Post subject: |
|
|
| Må si meg enig, dette er virkelig ynkelig. Jeg fatter ikke at det er mulig å havne i en slik situasjon at man må stille et 3div lag på banen og bli knust av en nedrykkskandidat. Dette er så amatørmessig at det er verre en jeg trodde var mulig. Gravlegg dette makkverket. Stilles det med samme lag på torsdag kan de heller trekke laget., bedre det enn å tape 15-0 på sølepytten Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2014 01:44 Post subject: |
|
|
Pust med magen.
Til 2mas sa han at han forventet alle de som var skadet på trening på tirsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 04.08.2014 03:53 Post subject: |
|
|
Hva i all verden mente han med det Eggen-stikket? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.08.2014 04:52 Post subject: |
|
|
Jeg må ærlig si at jeg synes Rønning får for mye medfart av mange. Han sleit naturlig nok mot et kontringshissig Stabæk med bra fart på topp da laget sto høyt, men farta hans har aldri vært god. Han sleit uvanlig mye i pasningsspillet, men ryddet opp i forsvaret et par ganger, spesielt på hodet, og var relativt nær å score på offensiv dødball. Selvmålet var rein uflaks; han ble truffet av ballen på en stuss fra Gamst, etter selv å ha "presset" Bolys avslutning til corner i forrige angrep. Han var også eneste mann i press på nevnte Bolys "offside-sjanse" i første omgang.
Jeg prøver på ingen måte å si at Rønning var god i dag, men å gi ham laveste score mulig, synes jeg blir feil. Jeg misstenker at en del har bitt seg merke i forrige kamp (etter å ha blitt kastet inn utrent etter et halvt år ute med skade) og bedømmer delvis utifra det. For min del synes jeg han beviste i fjor at han er god nok som backup. I dagens kamp synes jeg også det må tas med i beregninga at vi hadde èn mer eller mindre fast førstelagsspiller i forsvarsrekka. Det var ikke hovedsaklige i forsvarsfireren i vi tapte kampen i dag. Men bedre offensivt trykk, bedre press på ballfører, og bedre førsteforsvarerjobb generelt, tror jeg vi kunne unngått å belaste en veldig alternativ forsvarsrekke så mye.
TL,DR; å gjøre Rønning til noen slags syndebukk i dag synes jeg blir å rette baker for smed. Vårt nykomponerte midtforsvar burde ikke være akilleshælen mot Stabæk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.08.2014 09:37 Post subject: |
|
|
Örlund 3
Mikkelsen 3
Rønning 1 (mangel på fart førte til flere baklengs)
Skjelvik 4
Dorsin 3
Mix 4
Selnæs 4
Jensen 4
Berntsen 3
Riski 5 (+1 for mål)
Gamst 2 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2014 09:47 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Nå er jeg veldig glad i «Bruttern», jeg. Men hvis dette er fortsettelsen/malen fremover ...  |
Som forventet, og som jeg skrev i KI-tråden da han ble ansatt. En jovial og arti type, men blir sur som Perry i motgang. Husker godt hvor usjarmerende han var den siste tiden i Glimt før han fikk sparken. Syrlige svar på alle spørsmål fra journalister. Det er greit i medgang, men i motgang forventer jeg fokus og ydmykhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.08.2014 09:56 Post subject: |
|
|
| Zorac, når man har en så svak backrekke, sprer det seg en usikkerhet til de andre lagdelene, en usikkerhet som kan føre til feilvalg. Laget som helhet sviktet selvsagt i går, men forsvaret var det punkterte dekket. Kampbildet ville vert et annet om ikke vært eneste lille Stabæk forsøk var livsfarlig, kanskje naturlig når vi stiller tidenes dårligste backfirer som igjen faller på de som styrer spillerlogistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 04.08.2014 10:04 Post subject: |
|
|
"Rønning beviste i fjor at han er god nok som backup".
Rønning har aldri, ALDRI vært god nok.
Vet ikke om man fikk med seg alle de store feilene mannen gjorde i fjor også.
Så fort han er på banen, så skjer det ett eller annet.
Han mangler fart og er ei stor kløne!
Han burde særiøst legge opp etter denne sesongen.
Gamst burde ha fått 2 på børsen fra Adressa.
Han er KUN farlig når han får stå helt alene og legge inn fra kant. KUN det!
Han er mer eller mindre en udugelig fotballspiller. Burde også legge opp etter sesongen!
Denne sesongen har på en måte nådd toppen av alt som har skjedd sportslig siste årene med Hoftun som sjef.
Gode spillere har dratt, dårligere spillere for en dyrere penge har kommet inn.
I tillegg så har det blitt solgt flere spillere en hva som har kommet inn.
Så troppen har blitt bare mindre og mindre. Nå ser man mønsteret.
Latterlig! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 04.08.2014 10:21 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Hva i all verden mente han med det Eggen-stikket? |
Tok litt tid før jeg skjønte det. Men tror han mener at Eggen hadde en tendens (en slags understatement det) til å uttale seg om alt, også ting han ikke hadde greie på, slik som skadesituasjonen.
Når du skal leite såpass lenge som jeg måtte gjøre for å skjønne den så er ikke uttalelsen særlig god. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.08.2014 10:33 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: | | kevinpieter wrote: | | Hva i all verden mente han med det Eggen-stikket? |
Tok litt tid før jeg skjønte det. Men tror han mener at Eggen hadde en tendens (en slags understatement det) til å uttale seg om alt, også ting han ikke hadde greie på, slik som skadesituasjonen.
Når du skal leite såpass lenge som jeg måtte gjøre for å skjønne den så er ikke uttalelsen særlig god. |
Jeg tok den med en gang, så for meg hva Eggen kunne ha svart på et lignende spørsmål  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2014 10:51 Post subject: |
|
|
For meg ble førstemålet til Stabæk i går et slags symbol på utfordringene vi hadde i forsvarsrekka i går.
Det starter med at Skjelvik fører ball litt fremover før han skal slå en litt lengre pasning i lengderetningen, den setter han midt i fanget på en stabækspiller(tror det var Hoseth) som legger den rett i bakrom på en løpsduell mot Rønning, som han taper.
Da har vi altså vår minst ball- og pasningssikre spiller i Skjelvik som skal være oppspiller og feiler, som igjen fører til at vår tregeste spiller bli satt i en ren løpsduell med en av Stabæks raskeste. Feil på feil. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2014 10:52 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Hva i all verden mente han med det Eggen-stikket? |
Den var ganske åpenbar, synes jeg. Lett å se for seg Eggen mene noe om skada spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 04.08.2014 11:00 Post subject: |
|
|
Å tyne spillere for slett innsats er greit. Gamst fortjener pisken fordi han sannsynligvis er den høyest betalte og dyreste spilleren vår nå. Likevel leverer han på et lavt nivå, gjør mange feil, og starter ikke på løp med mindre ballen kommer med sikkerhet. Og han er treg.
Per Værner er for øyeblikket en katastrofalt dårlig spiller, og jeg forstår ikke at en av juniorene ikke er et bedre valg eller like godt valg som ham.
Likevel - han gjør det han kan utifra sine forutsetninger, og kjemper godt. Det er ikke det det står på.
Det er bare å gratulere Erik Hoftun for det kunststykket det er, å bygge ned verdien i troppen til det nivået vi ser i dag. På rekordtid.
Fy skam også til styret som har latt dette utspille seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2014 11:02 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | kevinpieter wrote: | | Hva i all verden mente han med det Eggen-stikket? |
Den var ganske åpenbar, synes jeg. Lett å se for seg Eggen mene noe om skada spillere. |
Det er så, men hvorfor svare på den måten? Hva har Eggen med dette å gjøre? Blir for dumt, spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
|