English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandnes Ulf - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sandnes Ulf?
Alexander Lund Hansen
2%
 2%  [ 3 ]
Jonas Svensson
10%
 10%  [ 14 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 4 ]
Tore Reginussen
9%
 9%  [ 13 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
5%
 5%  [ 7 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
Riku Riski
57%
 57%  [ 77 ]
Alexander Søderlund
5%
 5%  [ 8 ]
Pål André Helland
2%
 2%  [ 4 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 134

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 10:00    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Hvor mange ganger kom Svensson ned til dødlinja for innlegg....?
Defensivt meget bra.

To-tre ganger. Det ene innlegget meget hardt og bra, men ingen i feltet rakk fram. En annen ting er at han kom til flere avslutninger i farlig situasjon bare i går, enn Gamboa har gjort i hele sin RBK-karriere. Svensson kunne ha hatt to mål, men begge skuddene fra 12-13 meter ble blokkert. Svensson har en tendenes til å være plassert der det oppstår farligheter - en egenskap Gamboa overhodet ikke har.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

Iløpet av noen uker har Svensson blitt tryggere i sin posisjonering enn Gamboa. Jeg tror kanskje Svensson kan nå lengre som back enn som midtbanespiller, skal gi trenerne honnør for det grepet.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 10:13    Post subject: Reply with quote

Midtsjø fortjener vel også litt honnør i den forbindelse.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Attaboy wrote:
v_olden wrote:

Bille Nielsen kom inn i det 63.min og skal følgelig ikke ha karakter.

Rett skal være rett, og da tas dette til følge. Ingen karakter på Bille i denne kampen, altså.

Andre omgang varte i 49 min (4 min overtid) og dermed spilte Bille 31 minutter og er dermed kvalifisert til å få børsvurdering(minimum 30 min spilletid)

Uten å ta opp dette til diskusjon igjen, henviser jeg bare til denne fra BB-reglene som også gjelder for børsen:

Quote:
For at en spiller skal kunne stemmes på, må spilleren minimum ha 30 ordinære spilte minutter. Dog kan det i særtilfeller gjøres unntak.

v_olden
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 10:19    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Andre omgang varte i 49 min (4 min overtid) og dermed spilte Bille 31 minutter og er dermed kvalifisert til å få børsvurdering(minimum 30 min spilletid)

2.omgang varte i 45 minutter. Tilleggstiden er til for å ta igjen dødtid iløpet av omgangen. Følgelig spilte ikke Bille Nielsen i 31 minutter, men i 27 og er dermed ikke kvalifisert til å få børsvurdering etter RBKweb-reglene.

Dersom Attaboy sier hopp, så hopper jeg, men jeg forteller likevel hvorfor jeg ikke hoppet i utgangspunktet og nå viste det seg at jeg hoppet unødvendig selv om det kommer inn en annen som prøver å si hopp.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.05.2014 13:01    Post subject: Reply with quote

Lunna - 6
Jonas - 5
Strandberg - 6
Reginiusen - 6
Skjelvik - 4
Mikkelsen - 4
Jensen - 5
Berntsen - 4
Gamst - 5
Friski - 7
Søderlund - 6
Bille - 5
Helland BB - 7
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 13:22    Post subject: Reply with quote

A little too late, kleviño. Børsen er allerede avsluttet.

Resultatet ble som følger:

7 [6,73] Riku Riski
6 [6,40] Tore Reginiussen
6 [5,87] Alexander Søderlund
6 [5,73] Stefan Strandberg
6 [5,73] Jonas Svensson
5 [5,40] Alexander Lund Hansen
5 [5,33] Mike Jensen
5 [5,07] Tobias Mikkelsen
5 [4,60] Morten Gamst Pedersen
4 [4,20] Daniel Berntsen
4 [4,20] Jørgen Skjelvik
Hedning
Legende

PostPosted: 13.05.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

Var det ikke 24 timer som var kravet? Må jo rekke å dra på fylla og våkne opp igjen uten å bli for sein!

Men men, får komme sterkere tilbake neste gang Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

Vi ble enige om å endre det til senest kl. 12 dagen derpå for å garantert bli med, for det blir så lenge vente til sent på kvelden dagen etter. Smile
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
josinho wrote:

2.omgang varte i 45 minutter. Tilleggstiden er til for å ta igjen dødtid iløpet av omgangen. Følgelig spilte ikke Bille Nielsen i 31 minutter, men i 27 og er dermed ikke kvalifisert til å få børsvurdering etter RBKweb-reglene.

Dersom Attaboy sier hopp, så hopper jeg, men jeg forteller likevel hvorfor jeg ikke hoppet i utgangspunktet og nå viste det seg at jeg hoppet unødvendig selv om det kommer inn en annen som prøver å si hopp.

Forskning viser vel at ca 1/3 av kampen er såkalt dødtid....... Razz
Pauser i forbindelse med dødball + skader, innbytter osv
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.05.2014 14:46    Post subject: Reply with quote

Langt mindre spredning på børsen i Sandnesposten, som ga kun karakterene tre og fire til alle sine.

Passer vel å ta med i denne tråden hva de mener om kampen:
"For selv om Rosenborg scoret allerede etter 40 sekunder og får kampen i sitt spor som følge av det, var det tydelig at Rosenborg kom til Sandnes for å nøytralisere Sandnes Ulf. Hindre dem bakrom og heller la dem prøve å tre seg gjennom midten eller slå innlegg fra sidene mot etablert forsvar. På samme måte som Molde gjorde da de vant 3-1 på Sandnes Stadion.

En utfordring
Asle Andersen innrømmer at det er en ny utfordring for han og laget.
– Vi ser stadig flere lag som møter oss med kynisme og spiller på våre feil. Det er helt bevisst, og vi har slitt med svare motstanderne på det, sier Andersen til Sandnesposten.
... For Sandnes Ulf vil helst ha bakrom å boltre seg i. Det fikk de ikke mot Rosenborg, og da går kravet til presisjon i pasningsspillet opp - et krav spillerne ikke klarte å innfri. Sandnes Ulf trives best når de får spille direkte og kan bruke bakrom. Laget er ikke satt opp til å beleire motstandernes 16-meter. Enten det er Sola eller Rosenborg som er motstander, sliter de lyseblå med å finne veien til målet på den måten - og det vet stadig flere lag og trenere.

Provosert kaptein
Kaptein Aksel Berget Skjølsvik lot seg provosere over et Rosenborg-lag han mener dro ned tempoet bevisst allerede ti minutter ut i kampen.
– De var godt forberedt på hvordan de skulle ta oss, men det provoserer meg noe enormt at de drøyer tid hele kampen, sier Skjølsvik."

Sandnes Ulf har for øvrig kun en seier på sine ni kamper i serie og cup hittil i år. (2-1 mot Stabæk forrige hjemmekamp.)
For å sette Per Joar Hansens lett euforiske uttalelser i perspektiv, så har Sandnes Ulf mistet kontinuitetsbærere og de viktigste brikkene i sitt offensive spill gjennom flere sesonger. Ingen er vel overrasket over at de er i bunnstriden og må kjempe hardt for å eventuelt overleve. I tillegg har de slitt voldsomt med skader i det siste.
Borden
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

Rosenborg fikk en seier gjennom å spille på motstanderens svakheter, men det er veldig lite utviklende for egen spillestil. For å på lengre sikt få stabilt gode resultater og kunne hevde oss i Europa trenger vi å slutte å tenke kynisk og poenger.

Per Joar Hansen er en ulykke for Rosenborg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

Har full forståelse for at spillere blir irriterte på motstanderen, men det er best å holde det for seg selv. Ser dumt ut å klage på motstanderen etter å ha prestert så slett som Ulf gjorde i går.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 15:03    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Forskning viser vel at ca 1/3 av kampen er såkalt dødtid....... Razz
Pauser i forbindelse med dødball + skader, innbytter osv

Det er også en interressant diskusjon som vi kanskje kan ta i en annen tråd hvis du vil?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 15:44    Post subject: Reply with quote

Hvis forumet skal ha sin egen snitt-vurdering på spillerne, kan ikke pollen om "hvem var banens beste" gjøres om til "sett karakter fra 1 til 10 på hver spiller og stem på hvem var banens beste"? Da kan de som ønsker det enkelt fylle inn et tall på hver enkelt spiller, og når pollen avsluttes så får man samtidig en forumbørs.

I tillegg kan jo de som ønsker det legge inn sin egen vurdering med litt mer kjøtt på beinet i forumtråden til den enkelte kampen, slik som i dag.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 15:52    Post subject: Reply with quote

Det er mer jobb å sette opp en børs enn å velge banens beste. En slik endring vil automatisk medføre at færre gidder. Det er en fordel at flest mulig er med på avstemmingen om banens beste, så jeg synes personlig ikke det skal endres.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.05.2014 16:15    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det en fordel om børsen holder seg såpass seriøs at den er forbeholdt folk som faktisk gidder å skrive en. Dagens ordning er fin.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:16    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det er mer jobb å sette opp en børs enn å velge banens beste. En slik endring vil automatisk medføre at færre gidder. Det er en fordel at flest mulig er med på avstemmingen om banens beste, så jeg synes personlig ikke det skal endres.

Det vil være valgfritt å fylle inn børsen, i tillegg til å stemme på banens beste. Dermed ment som en enklere måte å kunne legge inn en børs, og få langt flere til å lage sin egen børs, om de ønsker det. For min del ville terskelen for å legge inn en børs blitt betydelig lavere om jeg bare kunne fylt inn tallene i stedet for å skrive inn navn og tall i et innlegg.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Samtidig er det en fordel om børsen holder seg såpass seriøs at den er forbeholdt folk som faktisk gidder å skrive en. Dagens ordning er fin.

Med tanke på at folk har helt ulike kriterier for hvordan de vurderer børsen til der man får et sprik på 3 til 7 på enkelte spillere, så er det begrensa hvor seriøs den er i utgangspunktet.

Pollen er enkel og grei, de som vil får lage en børs ved siden av.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Det finnes vel flere som meg, som gjerne hadde satt inn et tall på hver spiller,men ikke er spesiellt flink til å lage et godt oppsett for børs selv.
Jeg har ennå ikke lært hvordan man setter opp et lag skjematisk riktig.
Heller ikke hvordan man quoter fra flere innlegg, osv.`
Men jeg er sikkert bedre enn Bill Gates og hans nærmeste medarbeidere til å vurdere en fotballkamp. Wink
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.05.2014 17:17    Post subject: Reply with quote

Tipper Attaboy tar med børsen din i betraktning uavhengig av om du bruker et bra oppsett eller ikke. Og du kan vel å bruke enter-tasten?

Sprik fra 3-7 er vel sjeldne på en spiller i enkeltkamp, og snitter virker å være fornuftig så langt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 17:49    Post subject: Reply with quote

Det krever en del jobb å få laget en børsordning innebygget i kamptråden på samme måte som avstemninger, så det blir det nok aldri noe av. 2mas har nok med å finne tid til å oppgradere til phpBB 3 som ble lansert for 7 år siden nå. Wink
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Sett det i tidligere avstemminger også. Nå her. Hva er det med folk som stemmer på Skjelvik eller Bille etter kampen i går? Har man valgt seg ut en favoritt og stemmer på vedkommende uansett eller hva?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 18:37    Post subject: Reply with quote

Hvordan folk velger å skrive børsen sin, er ett fett for meg. Så lenge hver spiller får en børskarakter, så er jeg mer enn fornøyd nok. Om noen ikke ønsker å begrunne karakteren som gis, er heller ikke det en nødvendighet. Så enkelt som f.eks. kleviño gjorde det i noen poster over, er mer enn godt nok.

Ellers til spørsmålet om sprik, så kan man jo se på børsene i fra Ulf-kampen:

Code:

Riski       7 7 7 7 7 7 6 7 5 7 7 7 7 6 7
Reginiussen 7 7 6 7 7 6 7 6 5 7 7 6 7 6 5
Søderlund   6 6 6 6 6 5 7 6 4 5 6 6 6 7 6
Strandberg  7 6 5 7 6 5 7 5 5 5 6 5 6 6 5
Svensson    6 6 5 5 6 6 5 6 5 7 5 6 5 6 7
L. Hansen   5 5 6 5 5 6 6 6 5 5 5 5 5 6 6
Jensen      6 6 5 5 5 5 5 5 5 6 5 6 6 5 5
Mikkelsen   6 6 5 3 6 5 5 6 4 3 6 6 5 5 5
Pedersen    5 5 4 4 5 4 4 4 5 5 5 6 5 4 4
Berntsen    4 5 4 5 5 3 4 4 5 4 4 5 4 4 3
Skjelvik    5 5 3 4 5 4 5 5 3 3 3 4 6 5 3

Største spriket er vel på 3 poeng, og det er ikke akkurat avskrekkende. Legger også merke til at de som skriver børs, bruker Storflor-skalaen i større grad. Før den ble «vedtatt» hadde man vel enkelte ganger karaktersprik på 5-6 poeng. Ok, kanskje overdrevet, men tror folk tar dette seriøst. Mye mer seriøst enn før, i hvert fall. Synes generelt kollektivbørsen(e) til nå har speilet spillerne og laget ganske så bra.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Page 19 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb