English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandefjord - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Johan Lædre Bjørdal
1%
 1%  [ 2 ]
Hólmar Örn Eyjólfsson
47%
 47%  [ 64 ]
Jørgen Skjelvik
5%
 5%  [ 7 ]
Mike Jensen
18%
 18%  [ 25 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Fredrik Midtsjø
5%
 5%  [ 7 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Søderlund
3%
 3%  [ 5 ]
Tobias Mikkelsen
16%
 16%  [ 22 ]
Total Votes : 135

Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 13:20    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Det er ikke du som slakter han i seg selv, men når alle kommentarene om MS etter denne kampen blir lagt sammen, så blir totalen et hagleskudd i retning buken på en mann som ikke fortjener det basert på en dugandes debut med 45 gode minutter i første og tilsvarende 25 svake (som del av en kollektiv svikt) i andre omgang.

Føler at jeg blir sittende å ta han skikkelig i forsvar her. Har egentlig ikke noe prestisje i det, men jeg må innrømme at jeg føler på at han ble syndebukken i går, og det mener jeg ikke er helt fortjent. Han får blant annet mye skryt av trenere og i aviser.

Nå kan jeg godt forsvare ham jeg også med utgangspunkt i at det var veldig lave forventninger og han motbeviste ikke de forventningene. Tydeligvis ukomfortabel med rollen som anker, lå tett oppi midtbanespillerne og var lite bevegelig. Han gjorde en relativt anonym kamp med noen flotte pasninger. Det er ikke slakt som sådan, mer påpeke at "vi fikk som forventet". Det var vel aldri meningen at Stamnestrø skulle ta den rollen på debuten sin. Det var mer godfot å la Jensen og Midsjø fortsette som indreløpere og heller spille litt rundt Stamnestrø hvis han ikke leverte. Sånn som det ble.

Kampen igår sa egentlig veldig lite om hva Stamnestrø kan bidra med, men han har åpenbart en god pasningsfot.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 14:22    Post subject: Reply with quote

Vedr. Magnus S viste han fin pasningsfot og tildels blikk, men han ble springende i mellom som andre nevner. Han skulle løpt seg mer fri og blitt et oppspillpunkt. Rart at han ikke oppsøker mer ballkontakt. Ellers savna jeg Srandberg og forsering av ledd bakfra. Det hadde gitt en annen dimensjon.
For meg er drømmesigneringe en kreativ midtstopper ala Hoftun. Hvordan er Tore Reg. Jeg husker ikke, men mener han var bedre enn de vi har i dag.
Det ble for enkelt bak i går syns jeg. En forsvarspiller som forserer ledd skaper panikk hos motstander.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 14:32    Post subject: Reply with quote

Holmar var sjokkerende god i denne kampen. Så til tider ut som en billig utgave av Vidic utpå der.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.07.2015 14:40    Post subject: Reply with quote

Holmar var meget god i høst sammen med Tore Reginiussen når han overtok for Strandberg som venstre midtstopper og hadde en høyre midtstopper på sin side.

Så har han hatt en rekke middelmådige kamper som høyre stopper med Strandberg som venstre.

Så gjør han årets kamp når han flyttes over som venstre stopper igjen.

Er nok ikke tilfeldig. Selv om det er halvt merkelig om en høyrebent stopper som kan vikariere godt på høyreback er vesentlig bedre på venstre siden.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 15:22    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Holmar var meget god i høst sammen med Tore Reginiussen når han overtok for Strandberg som venstre midtstopper og hadde en høyre midtstopper på sin side.

Så har han hatt en rekke middelmådige kamper som høyre stopper med Strandberg som venstre.

Så gjør han årets kamp når han flyttes over som venstre stopper igjen.

Er nok ikke tilfeldig. Selv om det er halvt merkelig om en høyrebent stopper som kan vikariere godt på høyreback er vesentlig bedre på venstre siden.

Men jeg mener å huske at Eyolfsson spilte høyre midtstopper i store deler av fjorårssesongen med Reginiussen på venstre. Eller tar jeg bare voldsomt feil?

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.07.2015 15:26    Post subject: Reply with quote

Det har du nok faktisk rett i når jeg tenker litt pokie, da faller den grunnen vekk som argument. Han spilte til tider også gode kamper i fjor sammen med både Strandberg og Skjelvik, da er han nødt til å ha spilt på høyre.

Kanskje han rett og slett bare har løftet seg med konkurranse? Ihvertfall merkbar nivåheving, bra er det uansett! Smile
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 27.07.2015 15:32    Post subject: Reply with quote

Tror han spilte mesteparten på høyre, også med Reginiussen på laget. Sjekket opp de 10 siste rundene i fjor på altomfotball.no, og da spilte han mesteparten på høyre midtstopper. Også høyre back ved et tilfelle. Ser dog at han også spilte et par kamper på venstre med Reginiussen til høyre, deriblant mot Odd.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 27.07.2015 16:25    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Stor forskjell i de rollene de spiller i for tiden, og den Selnæs bekler. Tettey har jo blitt støttepasningskongen etter han forlot Rosenborg. Nesten litt synd å se synes jeg, han var et beist som boks-til-boks spiller under Hamren.

Uansett, vi må nok se etter andre navn sentralt hos oss.

Ja, det er stor forskjell på rollene de har i klubbene de er i nå og skammels/selnæs-rollen. Men det betyr ikke at de ikke kan spille sentralt for oss. Man tilpasser jo lagoppstillingen til de godfotene man har. Annan var kanon som sentral midt for oss, uten at han har barista-fagbrevet. Tettey og Skjelbred kan også løse rollen sentralt på Rosenborg på sin måte, og sansynligvis på en veldig god måte, i hvert fall i tippeligamålestokk.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 12:19    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Dommer da... Tull å gi Midtsjø gult der.

Klarer utrolig nok å dele ut gult til Midtsjø der?? Helt på bærtur denne dommeren.

Strominho wrote:
Standarden på dommerne i den ligaen her er så ufattelig lav. Hver bidige kamp er de på glattisen.

Kan ta denne jeg. Skal ikke påstå at det ikke var et par merkelige avgjørelser, men det gule til Midtsjø er faktisk korrekt. I en slik situasjon (masseansamling) skal det deles ut et gult kort til hvert lag, og i dette tilfellet var det naturlig at det ble Midtsjø og Bindia.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2015 12:45    Post subject: Reply with quote

Helt uenig. Om det skal deles ut ett gult til hver i den knuffingen, så burde jo isåfall Bindia fått to gule. Det gule han fikk var jo for å måke ballen 50 meter unna i sinne fordi han fikk frispark imot. Midtsjø løp bort til han, og Bindia dyttet han vekk. SF-spilleren var mest aktiv i "slosskampen" og han sparket vekk ballen. To hendelser som isolert sett hver enkelt skal gi gult kort. Når dommer da ikke gjør dette, bør han heller ikke gi Midtsjø gult.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Trondheim
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 12:47    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Vegard2711 wrote:
Dommer da... Tull å gi Midtsjø gult der.

Klarer utrolig nok å dele ut gult til Midtsjø der?? Helt på bærtur denne dommeren.

Strominho wrote:
Standarden på dommerne i den ligaen her er så ufattelig lav. Hver bidige kamp er de på glattisen.

Kan ta denne jeg. Skal ikke påstå at det ikke var et par merkelige avgjørelser, men det gule til Midtsjø er faktisk korrekt. I en slik situasjon (masseansamling) skal det deles ut et gult kort til hvert lag, og i dette tilfellet var det naturlig at det ble Midtsjø og Bindia.

Hvorfor skal det deles ut til hvert lag? Hvis Midtsjø er uskyldig i massesamlingen, så er det en utrolig regel, og egentlig urettferdig regel.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 12:50    Post subject: Reply with quote

Fjernet innlegget. Så Hedon svarte på hva jeg spurte om.
elaberg
Senior

PostPosted: 28.07.2015 12:54    Post subject: Reply with quote

Han fekk kortet for å sparke vekk ballen.

Midtsjø fekk sitt for å blande seg inn/fyre opp ifm frisparket.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 13:11    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Helt uenig. Om det skal deles ut ett gult til hver i den knuffingen, så burde jo isåfall Bindia fått to gule. Det gule han fikk var jo for å måke ballen 50 meter unna i sinne fordi han fikk frispark imot. Midtsjø løp bort til han, og Bindia dyttet han vekk. SF-spilleren var mest aktiv i "slosskampen" og han sparket vekk ballen. To hendelser som isolert sett hver enkelt skal gi gult kort. Når dommer da ikke gjør dette, bør han heller ikke gi Midtsjø gult.

Dette er jeg i og for seg enig i. Bindia skal ha kort for bortsparkingen, og det skal deles ut ett gult til hvert lag for oppstyret i etterkant. Sånn er reglene, dere skal få være uenige om dere vil.
Å gi Bindia to gule i den situasjonen hadde dog vært galt. Sånn jeg ser det burde en annen Sandefjord-spiller fått gult sammen med Midtsjø, og Bindia for bortsparkingen. Å gi to gule til samme spiller i den situasjonen ville vært galt.

Poenget mitt var først og fremst at i den situasjonen skal en Rosenborg-spiller også ha et kort, og det er mest naturlig å gi til Midtsjø da han er mest aktiv.

Last edited by Danserud on 28.07.2015 13:15; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.07.2015 13:14    Post subject: Reply with quote

Hvor er disse reglene skrevet? Ingen logikk i at andre som knapt er en del av dette skulle fått gult kort fordi Bindia skal ha for noe annet. Det høres bare tull ut for meg.

Man må dele ut gult kort for forseelser, ikke dele ut i en slags "rettferdig velferdsløsning" hvor begge lag skal få like mye gult og alle har vært like snille&slemme.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 13:15    Post subject: Reply with quote

Men dette høres jo fryktelig snedig ut. Betyr det at dersom en spiller på motstanderlaget har gult fra før kan du begynne å provosere han og med mindre han bare går vekk bør dommern gi begge gult kort og dermed utvise han som hadde gult fra før?
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

Dette har jeg fra dommerkurset jeg tok i våres, skal se om jeg finner instruksene på nett noe sted.

Forseelsen i denne situasjonen er masseansamlingen som oppstår, som begge lag utvilsomt deltar i. Det er i så måte en straff til laget som helhet, i form av et gult kort til Midtsjø.

Hva Bindia angår synes jeg han er heldig som ikke får gult ved flere anledninger tidligere i kampen, og han kunne fort blitt utvist i denne situasjonen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.07.2015 13:26    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Å gi to gule til samme spiller i den situasjonen ville vært galt.

Det er jo samme spiller som var ansvarlig for begge situasjonene. Det var han som sparket bort ballen og han som dyttet. Om du mener at det hadde vært galt å gi han to gule - lurer jeg på hva du mener om man skulle gitt gult til en helt vilkårlig SF-spiller som ikke gjorde noe galt. Er det mer rett?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Largactyl
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 13:35    Post subject: Reply with quote

Har gått dommerkurs jeg også, og har aldri hørt om en slik regel. En skal handle etter skjønn i slike situasjoner, og det å gi to gule, et til hvert lag som prinsipp er jo helt idiotisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 13:36    Post subject: Reply with quote

Det er ikke dytten i seg selv som er problemet i den situasjonen, isolert sett kunne også den kvalifisert til et gult kort. Å vise ut Bindia på bakgrunn av den situasjonen ville i mine øyne vært en dårlig løsning, selv om flere enkelthendelser hver for seg kan kvalifisere til gule kort. Som sagt er kortene for masseansamlingen en straff til laget, og det var flere Sandefjord-spillere som var involvert og kunne fått et kort i tillegg til Bindia.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 13:44    Post subject: Reply with quote

Tror du må ta en runde med dommerinstruktøren din for det står ikke i regelboka at det automatisk skal gis ett gult kort til hvert lag hvis det er amper stemning. Det ville jo vært helt ulogisk. At du derimot skal vise skjønn og at det i noen tilfeller vil være lurt å gi ett til hvert lag er riktig, men ikke som en regel.

Det var bra vi catcha dette før du startet din dommerkarriere med å hive ut gult kort i øst og vest Smile
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 13:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ved sammenstimlinger skal dommer og AD på forhånd ha avklart hvordan dette skalhåndteres. Ved 2 spillere kan dommer eller AD prøve å gå imellom for å skille spillerne. Om flere deltar skal dommer og AD trekke seg ut, for å observere hvem som er deltakere og de som startet ansamlingen. I slike situasjoner forventes minimum 1 gult kort til hver av lagene.

Hentet fra Assistentdommerveledning for sesongen 2015.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 28.07.2015 14:58    Post subject: Reply with quote

Altså ikke en regel. Det står at det forventes, men det krever jo en skjønnsvurdering fra situasjon til situasjon. At Rosenborg og Sandefjord ender opp med samme bestrafning etter den situasjonen skjønner alle blir feil.

At Midtsjø får det gule kortet som ikke gjør annet enn å bli dyttet i kassa av Bindia blir helt meningsløst. Dessuten, hvis det skal gis gult kort for sammenstiminingen der til begge lag og Midtsjø får det for Rosenborg, så skal Bindia ha det for Sandefjord. Problemet blir da som flere her har påpekt er at han allerede har utført to handlinger som burde føre til gult kort før det. Først å sparke vekk ballen, deretter en soleklar dytt i kassa på Midtsjø, før han tilslutt får gult kort for en sammenstiming. Tre gule der altså. Og hvis Bindia ikke får for sammenstimingen, så burde det jo etter din logikk være et gult kort til på en annen Sandefjordspiller.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 28.07.2015 15:20    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
At Midtsjø får det gule kortet som ikke gjør annet enn å bli dyttet i kassa av Bindia blir helt meningsløst. Dessuten, hvis det skal gis gult kort for sammenstiminingen der til begge lag og Midtsjø får det for Rosenborg, så skal Bindia ha det for Sandefjord. Problemet blir da som flere her har påpekt er at han allerede har utført to handlinger som burde føre til gult kort før det. Først å sparke vekk ballen, deretter en soleklar dytt i kassa på Midtsjø, før han tilslutt får gult kort for en sammenstiming. Tre gule der altså. Og hvis Bindia ikke får for sammenstimingen, så burde det jo etter din logikk være et gult kort til på en annen Sandefjordspiller.

Det er ikke gitt at det er Bindia som skal ha for sammenstimingen for Sandefjords del.
Jeg er som sagt helt enig i at det at begge lag ender med like mye gult totalt sett i den situasjonen er feil, all den tid Bindia fort kunne hatt for tre forskjellige forseelser. Står dog på at det uansett hadde blitt galt å vise ham ut, selv om både jeg og resten av bortefeltet der og da var enige om noe annet.

Tittet forøvrig på situasjonen igjen nettopp, Midtsjø er langt i fra uskyldig i å fyre opp den situasjonen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb