English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Brann?
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Jonas Svensson
9%
 9%  [ 5 ]
Stefan Strandberg
3%
 3%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Micke Dorsin
1%
 1%  [ 1 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 2 ]
Ole Selnæs
14%
 14%  [ 8 ]
Mikkel Diskerud
41%
 41%  [ 23 ]
Pål André Helland
5%
 5%  [ 3 ]
Alexander Søderlund
14%
 14%  [ 8 ]
Riku Riski
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 55

Author Message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 18.08.2014 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg syns og tror Selnæs har stor skyld for den defensive kollapsen i det siste. Ung og ikke så god spiller i mine øyner. Ihvertfall ganske ustabil, har hatt kun noen få gode kamper, men man er ikke god om man ikke er stabil god.

Riski ---- Mix --- Jensen på indreløper/midtbanen hadde sett mer spennende ut. Jeg husker hvor god jobb Svensson og Mix gjorde som på det denfensive arbeidet ifjor, en av de største grunnene til at vi slapp inn så få mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 18.08.2014 11:15    Post subject: Reply with quote

Var av nysgjerrighet innom Bataljonens hjemmeside for å se hvordan de vurderer Badji. Ikke overraskende mener de fleste der at Badji er "tøff, men fair," og at RBK består av sutrete primadonnaer. Og det er jo greit det, selv om det er feil; var jo en del RBKere, inkludert Eggen selv, som forsvarte Annans balletak også. Det er dog en del som ser Badjis temperament som et problem. Og der er det lett å enes, det er ikke bra for noen parter med løse kanoner av det kaliberet.

En av brukerne traff godt med kampbeskrivelsen synes jeg: "RBK hadde tre stykk umotiverte Fredrik Haugen på sin midtbane; type hårbånd, tyggis og ingenting å spille for. Ikke akkurat noen bombe at det hovedsaklig var RBK-spillere som ble liggende nede etter duellene." Jeg er dessverre litt enig. Savner spillere med evnen til å ta ordentlig tak i kampen. Mike er desidert nærmest, mens Mix og Selnæs har en tendens til å være godværsspillere, bra i flyt, fullstendig ute av det i motgang. Vi taper mye poeng på midtbanekrigen tror jeg.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.08.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Ja, midtbanen er bindeleddet for forsvaret og angrepet. Vi er desverre ikke i nærheten, og det er Mix og Jensen som skuffer meg mest. De er to balleløse herremenn som hadde gått rett inn på guttelaget til Arsenal, men de hadde etterhvert ikke klart å holde tritt med de guttenes individuelle ferdigheter.

Etter min mening trenger vi minst to nye spillere på midtbanen, og den ene burde vært Ndiaye, men han begynner å komme utenfor rekkevidde.

Zeman
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.08.2014 12:52    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
Var av nysgjerrighet innom Bataljonens hjemmeside for å se hvordan de vurderer Badji. Ikke overraskende mener de fleste der at Badji er "tøff, men fair," og at RBK består av sutrete primadonnaer.

Har også noe med at vi så kampen på TV og så alle stemplingene i reprise og den evinnelige sutringa på dommeren fra Badji, mens Bataljonen-folka så kampen på stadion i blodrus. Det har stor betydning.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.08.2014 22:54    Post subject: Reply with quote

– Hvordan kan du være ute på banen uten å komme i kontakt med noen? Det er ikke mulig. Vi spiller fotball, og det skal være hardt, mener Badji.

(...)

– Når du spiller midtbane må du vinne dueller. Her (i Norge) får jeg bare frispark mot meg, men jeg vil aldri skifte stilen min. De kan gi meg gult eller rødt, jeg bryr meg ikke. Jeg kommer til å fortsette som jeg gjør.

Les mer: Badji kritisk til dommeren og RBK-spillerne

Rimelig spesielt av Bergensavisen ikke å påpeke årsaken til at motstanderne sa "gale ting" og liksom provoserte ham etter kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 18.08.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
Senegaleseren har også sett seg lei på at lagkameratene stadig vekk iler til for å skjerme ham.

– Jeg klarer meg fint selv, sier Badji.

Hehe. Joda, han klarer seg sikker, men uten at noen hadde holdt han igjen i går så hadde det endt med et meget fortjent rødt kort.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2014 00:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi her snakker om gateversjonen av "klarer meg selv".

Badji fremstår som mindre intelligent, rett og slett. Null evne eller vilje til å se den andre siden av saken eller ta selvkritikk, og kritiserer dommerne for å gi kort for det han gjør, noe de gjorde for lite. Slik fikk også Ogude holde på i alt for stor grad.

Det viktigste er tross alt spillernes sikkerhet og helse. Holding og filming er usportslig, men ikke farlig, allikevel er det stort sett slike ting det fokuseres på og ikke hasardiøse taklinger. Hos Badji er det i tillegg et mønster, da han ofte har en måte å gå inn på som er direkte skremmende. At han ikke har beinbrudd på samvittigheten er flaks for både ham og motspillere. Strakt bein med knottene først mot ankel eller legg er jo blitt hans varemerke.

Vikings tidligere høyreback Maurice Ross var et rævhøl både på og utenfor banen, men hadde i hvertfall baller nok til å innrømme at tenningsnivået hans dessverre gjorde ham for tøff i enkelte dueller. Badji viser derimot ingen anger, ingen ydmykhet, og ingen rettferdiggjøring. Han er bare brutal, og krever å få være det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb